حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت گلکسی نوت ۲۰ اگزینوس ۹۹۰ با اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس

نوشته

3 سال قبل | 15 دیدگاه | تست، سامسونگ، مقایسه

می دانیم که نسخه اگزینوس ۹۹۰ گلکسی اس ۲۰ در مقایسه های خاص با نسخه اسنپدراگون ۸۶۵ عملکرد پایین تری داشت. حالا در گلکسی نوت ۲۰ ما شاهد همان اگزینوس ۹۹۰ هستیم اما در مدل اسنپدراگون شاهد تراشه کمی بهبودیافته، یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس هستیم. اینجا شاید کاربران بگویند که فاصله این دو مدل پس بیشتر می شود. با تست سرعت گلکسی نوت ۲۰ اگزینوس ۹۹۰ با اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس به این پرسش، پاسخ خواهیم داد.

تست سرعت گلکسی نوت ۲۰ اگزینوس ۹۹۰ با اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس

مقایسه مشخصات

مقایسه مشخصات

ابتدا با مقایسه مشخصات آغاز می کنیم. جایی که تفاوت تراشه می تواند مهم ترین باشد. سامسونگ برای برخی بازارها مدل اسنپدراگون و برای برخی دیگر مدل اگزینوس را ارایه می کند. مشخص ترین دلیل هم حاشیه سود بیشتر و پیشرفت صنایع خودش است. به هر حال هر برندی تا آنجا که می تواند روی این فاکتورها کار می کند و سامسونگ هم مستثنی نیست.

این تفاوت تراشه در دو مدل گلکسی نوت ۲۰ چقدر تاثیر دارد؟ اجازه بدهید در ویدیو PhoneBuff ببینیم:

 

نتیجه تست کاملا مشخص است. مدل اسنپدراگون در برخی برنامه ها سریع تر است. این برتری وقتی پشت سر هم انجام می شود، به صورت تجمعی می تواند چشمگیرتر هم باشد. اینکه ما دوست داریم مدل بهتر را داشته باشیم اصلا موضوع عجیبی نیست. داستان تفاوت عملکرد تراشه های اگزینوس و اسنپدراگون همیشه وجود دارد اما وقتی به این تست ها نگاه می کنیم، در نیمه پر لیوان تست های واقعا سخت گیرانه، گیک طور، کنجکاوانه و در نیمه خالی لیوان، تست های کم کاربرد برای کاربر واقعی را می بینیم.

گاهی اوقات تفاوت عملکرد یک نرم افزار روی ۲ تراشه مختلف لزوما به معنی پایین بودن قدرت آن نیست، گاهی بحث بهینه سازی نرم افزاری هم هست. خب البته در نهایت بدون توجه به این ها، عملکرد خروجی اهمیت پیدا می کند. در اینجا هم باید گفت مگر چند درصد از کاربرانی که موبایل می خرند مثلا با ادوبی راش کار می کنند؟ بله، اگر شما از آن دسته کاربران هستید شاید بهتر است به دنبال مدل بهتر بروید اما برای اکثریت کاربران حقیقتا نمی توان تفاوتی در زندیگ واقعی دید.

شما چطور فکر می کنید؟ اگزینوس یا اسنپدراگون بودن دستگاه سامسونگی چقدر برای شما اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ebinem

تکرار این داستان همیشگی…

Mahdi

چرا نمیگین این تفاوت در استفاده سنگین مشخص میشه کسایی که اهل بازی کردن هستن متوجه میشن ، حتی با استفاده نسبتا زیاد از دوربین گوشی داغ میکنه

pedram_01

دیگ الان بچه های 12 ساله هم گیمر شدن و فرق بین اسنپ و اگزینوس رو متوجه میشن . هرچند بیشترشون به سمت گوشی های ایفون کشیده میشن . اما واقعا بین اگزینوس و اسنپ فرق خیلی زیادی هست . از دما و مصرف باطری گرفته تا سرعت و عملکرد گرافیکی . الان یکی از دوستام شیامی می 9 تی پرو داره با اسنپ 855 . یکی از دوستام نوت ده داره با اگزینوس 9825 . اون بازی پابجی رو بالا ترین fpps و گرافیک بالا میاره و اجرا میکنه بدون مشکل ولی نسخه اگزینوس نمیتونه . اصلا تو تنظیماتش نمیاد مثلا رو hdr و اکسترمه .

شا خرید 6 تومن نوت ده رو خرید 15 تومن .

Faraz

چرا چرت میگی اس هشت که مال چند سال پیش به راحتی پابجی با بالاترین کیفیت hdr میاره بعد نوت ده نمیاره !!!

Mahdi

منظورش hdr و فریم ریت اکستریمه

OnePlus_Fan

بهتره سامسونگ یه نسخه اسنپ ادیشن از پرچمداراش بزنه و…
اگزینوس بودن رو فقط با قیمت کمتر میشه تحمل کرد

OnePlus_Fan

واقعا چرا باید دو تا گوشی که توان پردازشی متفاوتی دارند هم قیمت باشند
و از اون بدتر کسانی که میرند و میخرند
واقعا جای بسی تاسف

TheFreeCritic

اصلا نوت بیست حتی اسنپ هم ارزش نداره و بنظر من کسی که داره اینهمه هزینه میکنه میتونه الترا رو بخره که عالیه

AŁɪ

با اگزینوس تفاوت را احساس کنید 🙂

ramin123

سریعتر باز شدن برنامه ها در حد چند ثانیه به تنهایی مهم نیست. مهم مصرف انرژی و پایداری و گرمای کمتره که تو اونجا هم اسنپ سرتره.

pooria

الان چیپ های موبایلی بیش از اندازه قدرتمند شدند و به نظر من همچین نیازی واقعا نیست به نظر من بهتره رو تکنولوژی هایی که واقعا عقب موندن سرمایه گذاری کنند مثل باتری و یا بخش نرم افزاری در دوربین چون واقعا این همه قدرت به چه درد میخوره 😐 نرم افزار هم که اونقدر پیشرفت نکرده همین که داغ نکنه و پایدار باشه به نظر من بسه واسه یه موبایل البته یه چیپ همقدرت با snd 855 نه کمتر

OnePlus_Fan

اره باید یه سرمایه گذاری سنگین برای کاهش بیرون زدگی دوربین گوشی ها انجام بشه🤣

Mahdi

بیشتر رو هوش مصنوعی و کم مصرف تر کردن باید کار کنن

MohammadFarhaadi

آخه فقط که زمان خرید مهم نیست.چند سال بعد نرم افزارها و بازیا پیشرفت چشمگیری میکنن . خیلی از بازیای کنسولی پورت میشن واسه گوشی.اونوقته که قدرت الانش لازم میشه.

Milad7

لعنت به اگزینوس و سیاست کثیف سامسونگ 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)