حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیکسل ۵ و بدنه آلومینیومی چطور از شارژ وایرلس پشتیبانی می کند؟

نوشته

3 سال قبل | 35 دیدگاه | گوگل

گوگل به طور رسمی جدیدترین تلفن های هوشمند خود را به بازار عرضه کرد که Pixel 4a 5G و Pixel 5 بودند و ما با هم در ترنجی با آن ها آشنا شدیم. سوال قابل توجه این است که پیکسل ۵ و بدنه آلومینیومی چطور از شارژ وایرلس پشتیبانی می کند؟ پاسخ ساده اما پیچیده و گوگلی است!

پیکسل ۵

این تلفن های هوشمند از تراشه های میان رده استفاده می کنند اما برخی از ویژگی های شاخص را ارائه می دهند. طبق مشخصات رسمی Pixel 5 همراه با قاب پشت آلومینیومی است. با این حال، این تلفن هوشمند همچنان از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند. چه طور ممکن است؟ چگونه گوگل موفق شد یک تلفن با قاب آلومینیومی داشته باشد که از شارژ بی سیم پشتیبانی کند؟ اینها سوالات مرتبطی است که کاربران از زمان راه اندازی این دستگاه ارایه کرده اند.

ما می دانیم که سیگنال شارژ نمی تواند از فلز عبور کند. به همین دلیل است که اکثر تلفن های سازگار با شارژ بی سیم از قاب پشتی شیشه، سرامیک یا پلاستیک استفاده می کنند. از نظر فنی، Google Pixel 5 از قاب آلومینیومی استفاده می کند، با این وجود لایه نازکی از ماده “بیورزین” روی آن قرار دارد. “Bioresin” یک نام فانتزی برای یک پلاستیک فوق العاده نازک است. هنگامی که دستگاه را نگه دارید آن را احساس خواهید کرد، اما آلومینیوم زیر آن از ساختار Pixel 5 پشتیبانی می کند. این همان تصمیمی است که قبلا هم گوگل گرفته بود و حتی ال جی هم چنین طراحی را ارایه کرده بود.

این همچنین به گوگل اجازه می دهد تا یک شکاف فیزیکی در شاسی آلومینیومی Pixel 5 ایجاد کند تا سیم پیچ شارژ بی سیم را قرار دهد. گوگل می گوید که شما نمی توانید سیم پیچ را احساس کنید زیرا رزین بسیار قوی است، حتی اگر طرح نازک باشد.

اما چرا این پروسه طولانی؟ چرا گوگل به راحتی از پشت شیشه ای مستقیماً در Pixel 5 استفاده نکرد؟ به گفته این شرکت، قاب آلومینیومی و پوشش رزین زیستی به دستگاه اجازه می دهد تا مشخصات نسبتاً باریکی داشته باشد. این طراحی فضای بیشتری برای باتری 4080 میلی آمپر ساعتی آن فراهم می کند که در بازار گوشی های هوشمند اندرویدی “متوسط” است.

با این حال، کاربران گوگل پیکسل 5 احتمالاً از بدنه آلومینیوم قدردانی می کنند. به طور کلی، تلفن های همراه آلومینیومی بسیار قدرتمندتر از تلفن های شیشه ای هستند، زیرا شکستن آنها آسان نیست. در کل، باید دید که چگونه این رزین زیستی می تواند در برابر افتادن مقاومت کند.

نظر شما چیست؟ به هر حال شرکت های اصیل همیشه جور دیگری فکر می کنند!

اشتراک در
اطلاع از
35 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
The MTest MT

دوستان یک سوال
آیا اسنپدراگون 810 اورکلاک شده
میتونه در حد اسنپدراگون 765 جی عمل کنه؟
یا سایت ورسوس باز چرت گفته؟
https://versus.com/en/qualcomm-snapdragon-765g-vs-qualcomm-snapdragon-810-msm8994

نیما عرفانی

از نظر تئوری ۷۶۵G در بعضی سناریوها نه کامل در حد و اندازه ی ۸۳۵ و حتی ۸۴۵ هست اما تقریباً تو اکثر شاخص ها به اسنپ های سری ۸ قبل از ۸۳۵ برتری داره.
زیاد به این مقایسه های ورسوس هم اهمیت نده.

Mb.Pcr

نیما فک کنم به 835برتری داره ها؟
تو اکثر شاخص ها برتری داره فک کنم

Mahdi

بین اسنپ ۸۳۵ و ۸۴۵ هست البته مصرف باتریش از هردوتاشون بهتره

نیما عرفانی

از نظر تکونولوژیکی و آپدیت بودن آره اما به لحاظ فرکانس کلاک و هسته های کلاستر نه کاملاً ولی خب قطع به یقین ۷۶۵ معماری بهتر و کم مصرف تری داره.

OnePlus_Fan

نظرم شاید یکم جنجالی باشه ولی بنظر من چیپستای قویتر از اسنپ 720G به بعد کافیه چون برای اندروید مثل ویندوز چیزایی سنگینی برای پردازش وجود نداره
سنگین ترین استفاده گیمینگه که کالاف دیوتی موبایل و پابجی و فورتنایت رو بیشترر چیپستا با فریم ریت مناسب گرافیک متوسط راحت اجرا میشن

نیما عرفانی

همیشه سرعت رشد سخت افزار از نرم افزار جلوتر بوده و هنوز نتونستن یه بازی بسازن که از حداکثر پتانسیل SOC بهره وری بگیرن. تو سنسورهای دوربین هم به همین شکله ؛همواره نرم افزار و پردازش تصویر ISP عقب تر از سخت افزاره دوربین بوده به همین دلیل چند سالی هست که پردازش های مبتنی بر هوش مصنوعی هم وارد این چرخه کردن.
درسته که تو اکثر کارایی ها قدرت پردازشی همین چیپست های فعلی کفایت می‌کنه اما افزایش توان پردازشی پردازنده ها و پیشرفتشون به خودیه خودش جنبه ی منفی یا بازاریابی و تبلیغاتی نداره چون برای ایجاد یه اکوسیستم جامع و یکپارچه بین تمام پلتفرم ها و تعاملشون با اینترنت اشیاء و سازگاری و هماهنگی و بهینه سازی همه ی اپ ها(یه فروشگاه نرم افزاری واحد ) نیازه که قدرت سخت افزاری در بالاترین سطح خودش باشه مثل کاری که اپل ۲-۳ سالی هست که داره برای iOS , iPad os , Mac os , watch os انجام میده و پیروی اون ، گوگل و مایکروسافت هم وارد عمل شدن, هواوی هم با ارائه ی هارمونی او اس دقیقاً همین هدف گذاری و برنامه رو داره . منظورم اینه ؛ با این سرعتی که داره تکنولوژی پیش می‌ره احتمال اینکه در آینده ای نزدیک گوشی های موبایل کاملاً جای لپ تاپ و پی سی رو بگیرن هست.

Mahdi

Oneplus
شاید واسه ۹۰ درصد کاربرا مهم نباشه ولی قدرت پردازنده های بیشتر از اسنپ ۷۶۵ به کار شبیه ساز کنسول ها میاد و پردازنده های پرچمدار رو دیدم که با شبیه سازی مقایسشون میکنن

Mb.Pcr

کلا ورسوس چرت و پرت زیاد میگه بهش توجه نکن یه بار هم هلیو جی 90تی رو قوی تر از کایرین 820 میدونست کلا مقایسه هاش رو توجه نکن معتبر نیس

Mahdi

فکر نکنم بیشتر از ۲۰ درصد بشه افزایش داد کلام پردازنده ها رو حالا تو ۱۰۰ درصد در نظر بگیر بازم به اسنپ ۷۶۵ نمیرسه ، تو این حالت هم حتی ممکنه پردازنده آب شه

OnePlus_Fan

حالا آب که نه ولی بنظرم او فرکانسی که کلاک شده بهارین تعادل بین گرما و مصرف باتریه
من که بعید مییدونم توی تجربه کاربری فرقی بینشون احساس کنم

AŁɪ

خخخ اسنپ بهتر نبود فاجعه بار ترین اسنپ ممکن رو مثال زدی تون همینجوری انبار باروته بخوای با معماری قدیمی و چرتی که داره اورکلاک هم کنیش دیگه تبدیل به شومینه میشه

Auroro

یعنی وقتی قاب پشتیش جدا میشه سیمپیچش متصل به قابه؟

نیما عرفانی

کلاً جواب دادن به منو دایورت کردی؟؟😑

pooria

دوستان این سواله پرسیدم ولی کسی جواب نداد اینترنت adsl چی بگیرم 🤦‍♂️
شاتل، پیشگامان، اسیتک و…

OnePlus_Fan

من مخابراتم
تقریبا خوبه از نظر سرعت و پینگ
پکدلاسشم تقریبا خوبه
کلا راضیم ولی حجم کم میارم😐
رفیقمم آسیاتک داره
بنظرم آسیاتکه بهتر ولی خب کلا من مشکل حجم دارم🤣🤣🤣

نیما عرفانی

خب چرا vdsl نمیگیری؟ به دلیل هزینه؟

pooria

ایولا صاف زدی وست هدف هم مودمش گرونه هم بسته هاش
کسی نمیدونه پیشگامان چطوریه؟

نیما عرفانی

ولی خب کسی که بودجه اش رو داشته باشه ارزش داره و سرعتش تفاوت اساسی با adsl داره و یه چیز تو مایه های +ADSL2 هست. منم میخواستم بهار vdsl بگیرم اما دیگه به دلایلی متأسفانه نشد .
نه والا خبر ندارم ولی فکر کنم شاتل بهتر باشه .

OnePlus_Fan

VDSL مگه چقدر هزینه داره؟

نیما عرفانی

این می‌تونه بهت کمک کنه …
✓https://www.1pezeshk.com/archives/2020/04/adsl-vs-vdsl-internet.html

OnePlus_Fan

متشکرم🙏❤

نیما عرفانی

خواهش ⁦❤️⁩🎼

Amir Mahdi.H

در آینده چین استفاده از معماری ARM را تحریم خواهد کرد ؟
شهر سخت افزار/
همانطور که می‌دانید چند هفته پیش غول سبز دنیای سخت‌افزار، شرکت انگلیسی آرم را به ارزش 40 میلیارد دلار خریداری کرد. در همین راستا ⁦⬅️⁩*یکی از مهندسان ارشد سابق کمانی لنوو مدعی شد چین تصاحب آرم توسط انویدیا را تحریم کرده و در آینده از معماری ARM دست خواهد کشید. این حرکت را می‌توان آغاز تلافی چینی‌ها علیه آمریکا دانست.

مدتی پیش مطلع شدیم که شرکت Nvidia توانست کمپانی آرم را از شرکت مالک آن یعنی SoftBank به قیمت 40 میلیارد دلار خریداری کند و پس از آن خبرهایی از حضور قریب‌الوقوع انویدیا در بازارهای CPU در فضای مجازی منتشر شد. اما طبق گفته‌های Ni Guangnan چالش بزرگی در راه انویدیا و آرم قرار دارد.

وی به‌تازگی بیان کرد چین از معماری آرم که هم‌اکنون زیرمجموعه‌ی یک شرکت آمریکایی است، استفاده نخواهد کرد. مهندس ارشد سابق لنوو در ادامه افزود رگولاتورهای چینی، انحصارگرایی شرکت آمریکایی انویدیا در زنجیره‌ی تامین تراشه‌ها را بهانه قرار داده و تصاحب آرم توسط انویدیا را به رسمیت نمی‌شناسند. اما برخی منابع آگاه بر این باورند که ترس از قوانین صادرات آمریکایی و کنترل آمریکا بر روی این تکنولوژی، دلیل این کار چینی‌هاست.

با خرید شرکت آرم توسط انویدیا، اکنون دو معماری تراشه‌ی بزرگ که در صنعت نیمه‌هادی بسیار مورد استفاده هستند، به‌هم پیوند خورده‌اند؛ یکی از آنها معماری آمریکایی اینتل و دیگری اختراع محققین کمبریج یا همان معماری ARM است. کمپانی‌های بسیاری از این دو معماری در طراحی تراشه‌های مختلفی چون پردازنده‌های کامپیوتر، چیپست‌های موبایل و دستگاه‌های اینترنت اشیاء استفاده می‌کنند.

طبق گزارشی که اخیراً خبرگزاری چینی SCMP منتشر کرد، اکنون 18 سال از ورود تکنولوژی این شرکت انگلیسی به چین می‌گذرد و ARM حدود 20 درصد از درآمد خود را مدیون کمپانی‌های چینی است. همچنین طبق شعبه‌ی چین وب‌سایت ARM، تا سپتامبر امسال (اواسط شهریور ماه) از این معماری در تولید حدود 19 میلیارد دستگاه الکترونیکی استفاده شده است.

گزارش SCMP همچنین بیان کرد چین در سال 2019 به ارزش 44 میلیارد دلار تراشه وارد کرده که این رقم از 29.3 میلیارد دلار واردات تراشه‌ی سال 2013 بسیار بیشتر است. با این وجود اگر قرارداد انویدیا و ARM نهایی شود، به ضرر چین منجر می‌شود زیراکه اکنون چین باید به قوانین صادرات و واردات دولت آمریکا پایبند باشد تا بتواند از معماری آرم استفاده کند.

همانطور که در جریان هستید اینک حدود یک سال است دولت آمریکا استفاده از تجهیزات 5G هواوی در کشور خود را ممنوع کرده و بسیاری از شرکت‌های خارجی را نیز برآن داشته تا از فروش تراشه‌های خود به این شرکت خودداری کنند. اخیراً دولت آمریکا حتی شرکت تراشه‌سازی SMIC را نیز تحریم کرده است. اما آقای Ni بر این باور است که چین به‌زودی صنعت نیمه‌هادی خود را پیشرفت داده و در این حوزه نیز از دیگر کشورها پیشی خواهد گرفت.

pooria

نیما جان یه سوال شما تاحالا از شارژ وایرلس گوشیت استفاده کردی؟

نیما عرفانی

نه برادر ولی از وایرلس معکوسش استفاده کردم 😂

TheFreeCritic

اسنپ ۸۱۰ آتیش بود
اورکلاکش منی تبدیل به جهنم میشه
سی پی یو آب میشه

TheFreeCritic

کنی

OnePlus_Fan

تا جایی که میدونم وقتی دمای سی پی یو خیلی بالا بره عملکردش افت پیدا میکنه یعنی حتی اورکلاک هم که شده باشه دما بعیده بالاتر پنجاه درجه سانتی گراد بره برای آب شدنش باید دما دو سه برابر بیشتر بشه😐

AŁɪ

(دما بعیده بالاتر پنجاه درجه سانتی گراد بره )
Nice joke 👌😶

pooria

بالاتذ از 50 بره 😂
جک نگو مومن 50 درجه واسه ی چیپست یخچال حساب میشه

MohammadFarhaadi

اگه میشد موقع کار با گوشی مستقیم به چیپست دسترسی داشته باشی اونوقت متوجه میشدی ۵۰ درجه برا گوشی میشه به قول پوریا یخچال!

ممد بمولا

من عاشق وزن 151 گرمیشم

Amir galaxy

جالب بود🤔

Milad7

منتظر تست دوربین این غول هستیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)