حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیروزی بینگ و موتور جستجوی های کوچک بر گوگل در اروپا

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | برندهای مطرح فناوری

سال گذشته، گوگل قول داد که به زودی به کاربران اندروید اجازه می دهد موتور جستجوی جایگزینی را برای اداره تلفن های هوشمند خود انتخاب کنند. این شرکت تغییرات را مختص یک کشور را در نظر گرفت که در آن ارائه دهندگان جستجوی جایگزین می توانند یکی از سه اسلات در کنار گوگل را در صفحه انتخابی که هنگام نصب دستگاه نشان داده شده است، پیشنهاد دهند. این به دلیل پیروزی بینگ و موتور جستجوی های کوچک بر گوگل در اروپا است.

پیروزی بینگ

نتایج این تست اکتبر-دسامبر در حال انجام است و به نظر می رسد برندگان بزرگ Bing ، GMX ، Info.com و PrivacyWall هستند. این نتایج برای اکثر کشورهای اروپا ، از جمله بازارهای بزرگ مانند آلمان ، نشان داده می شود. فرانسه ، و انگلیس. در مقابل ، DuckDuckGo و Yandex فقط در چند کشور کوچکتر پیروز شدند، علی رغم اینکه قبلا موفق به کسب پیروزی در 31 کشور در ارایه اولیه در اوایل سال جاری شد.

گوگل می گوید که:

“در توسعه صفحه انتخاب برای اروپا، ما با دقت تعادل را در اختیار کاربران قرار دادیم اما در عین حال اطمینان بیشتری از سرمایه گذاری در توسعه و نگهداری سیستم عامل اندروید منبع باز برای مدت طولانی فراهم کردیم. […] انتخاب روشی عادلانه و عینی است برای تعیین اینکه کدام ارائه دهندگان جستجو شامل می شوند.”

طبیعتاً ارائه دهندگان جستجوی رقیب با این نظر مخالف هستند. DuckDuckGo معتقد است که انتخاب ها توسط گوگل تقلب می شود تا از تسلط مداوم موتور جستجوی خود اطمینان حاصل کند. گابریل وینبرگ، مدیر عامل و بنیانگذار DuckDuckGo می گوید موتور جستجوی وی در کشورهای بیشتری پیروز نشده است زیرا ارائه دهندگان جستجو انگیزه دارند که نزدیک به آنچه انتظار دارند برای هر کاربر به دست آورند، مناقصه بگذارند.

وینبرگ خاطرنشان می کند که اگرچه DuckDuckGo از سال 2014 “بسیار سودآور” بوده است، اما تمرکز بر حریم خصوصی کاربران و تجربه جستجوی پاک به معنای سود کمتر در هر جستجو است. این منجر به پیشنهاد کمتری در حراج گوگل می شود، جایی که برخی از موتورهای جستجوگر رقیب با سیاست های حریم خصوصی سختگیرانه تر و استراتژی های تبلیغاتی تهاجمی تر برنده می شوند.

در مطالعه ای که اوایل سال جاری با 9000 کاربر اندروید در سراسر ایالات متحده ، انگلستان و استرالیا انجام شد – جایی که گوگل بیش از 95 درصد از بازار جستجوی تلفن همراه را در اختیار دارد – DuckDuckGo دریافت که طراحی متفاوت برای صفحه انتخاب موتور جستجو در Android می تواند منجر شود به یک تغییر قابل توجه در سهم بازار گوگل تبدیل شده است. بسیاری از کاربران با وجود اینکه گوگل در آخرین لیست در لیست کاملی از گزینه ها قرار می گرفت، همچنان با Google همراه بودند ، اما سهم آن بین 16 تا 20 درصد کاهش می یابد.

نظر شما چیست؟ آیا موتور جستجویی می شناسند که بخواهید به جای گوگل به آن اتکا کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

من که از گوگل راضیم

Auroro

عجیبه

ARMTIN

اقای عطایی

شیاومی رسماً امروز ترکوند ، اولین TV 5G دنیا معرفی کرد
این تی وی 8K HDR mini LED با پشتیبانی رفرش ریت 120 هرتز و روشنایی 2000 نیت نوری معرفی شد
http://www.antutu.com/doc/123178.htm

Milad7

واقعا هیچی گوگل نمیشه 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)