حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کیفیت دوربین سلفی زیر نمایشگر گوشی ZTE Axon 20 چطور است؟

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | تماشا کنید، فناوری‌های نوین

به یاد دارید که سه هفته پیش گوشی ZTE Axon 20 5G با دوربین سلفی زیرنمایشگر با قیمت ۳۲۲ دلار رسما معرفی شد؟ این دستگاه اولین نمونه تجاری در تولید انبوه است که از دوربین سلفی زیر نمایشگر بهره می برد. همانطور که از قیمتش پیداست، همچنین یک دستگاه میان رده خوش قیمت به حساب می آید. به همین دلیل احتمالا برای شما سوال باشد که کیفیت دوربین سلفی زیر نمایشگر گوشی ZTE Axon 20 چطور است؟ خب برای من هم بود و این ویدیو می خواهد به آن پاسخ بدهد. البته تا حدود خوبی تصویر اصلی مطلب پاسخگو هست!

کیفیت دوربین سلفی زیر نمایشگر گوشی ZTE Axon 20

 

همانطور که مشاهده می کنید، کیفیت دوربین شاید حتی به زور قابل استفاده باشد. این حالتی است که گویی همیشه روی دوربین سلفی شما کثیف بوده و نیاز به تمیز شدن دارد. حقیقت هم این است که به دلیل قرار گرفتن پنل نمایشگر در مقابل دوربین چنین اتفاق می افتد. جالب و عجیب این که با همین دوربین هم تشخیص چهره را انجام می دهد‌ (البته خب تشخیص چهره ۲ بعدی به کیفیت بالایی نیازی ندارد و در حقیقت فیزیکی کلی صورت شما مورد بررسی قرار می گیرد).

در هنگام استفاده از دوربین سلفی، پنل OLED نمایشگر خاموش می شود ولی این به آن معنا نیست که کاملا شفاف و شیشه طور خواهد بود. در حال حاضر این دغدغه در نسل اول دوربین سلفی زیر نمایشگر وجود دارد.

به هر حال ZTE تصمیم گرفته تا این مشکل را به جان بخرد اما لقب اولین تولیدکننده انبوه این فناوری را داشته باشد. حقیقتا بد هم نیست، به هر حال برای کسانی که خیلی به دوربین سلفی کاری ندارند و علاقه هم به راه حل های پاپ آپ ندارند، پس شاید این راه حل خوبی باشد.

این دوربین قابل دیده شدن است؟

پاسخش کمی متفاوت است. در برخی شرایط بله و در برخی شرایط به سختی. مثلا در تصویر زیر و در زوایای خاصی می توانید آن را ببینید:

اما در این تصویر تقریبا قابل تشخیص نیست:

دلیل بار دیگر واضح است. در تصویر بالا چون تصویر مشکی است پس پنل خاموش می شود و رو به روی دوربین قابل دیدن است اما در تصویر پایین به دلیل روشن بودن تمام پیکسل های آن منطقه، قابل دیدن نیست.

نظر شما چیست؟ شما اگر بخواهید انتخاب کنید، به این فناوری اعتماد می کنید؟ چقدر از دوبین سلفی خود استفاده می کنید و برای شما مهم است؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

بعضیا هستن به دلیل نوع برجستگی و رنگ پوست صورتشون، 2 بعدی خیلی زشت نشونشون میده. مثلا دماغو پهن تر نشون میده

چنین ویژگی تو این دوربین مشهوده

Mahdi

جالب نیست البته اولای کارشه

pooria

بچه ها اینترنت adsl چی بگیرم؟

Milad7

من مخابرات دارم 16 مگ / سرعت دانلود هم 2 مگابایت در ثانیه/ ماهیانه 80 گیگ بین الملل 40 هزار تومان

lovenokia

به نظرم باز به حفره سلفی ترجیه داده می شود . برای برای عکاسان و … مورد پسند نخواهد بود .

خودتون مگر هفته ای چند سلفی می گیرید ؟

بعد به نظر نسل سوم شیائومی دوربین زیر نمایشگر بهتر عمل کرده است .

pooria

من هفته ای 1 یا 2 بار اونم بیشتر میخوام موهامو مرتب کنم سلفی نمیگیرم 😁

Pouya

برای من که اصلا اهل سلفی نیستم الانشم عالیه ولی کسی که سلفی براش مهمه هنوز جای کار داره در کل توقع یه سلفی زیر نمایشگر بی نقصم که نداشتیم برای شروع معمولا بی نقص نیستن. اما قطعا در آینده بهترم میشه🙂

MohammadFarhaadi

آدم یاد اولین عکس دیجیتال میفته.دوربینش ۱۷ کیلو وزن داشت و دو دهم مگاپیکسل کیفیت!!!

Milad7

زیاد سخت نگیرید برای شروع کیفیت بدی نداره 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)