حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش ۶۰ درصدی بازیکنان فورتنایت در پی دعوای حقوقی اپل و اپیک

نوشته

3 سال قبل | 10 دیدگاه | بازی

آنجا که مطلع هستید در هفته‌های گذشته اپل و اپیک دعوای حقوقی عظیمی را شروع کردند که در نهایت منجر به حذف فورتنایت از اپ استور شد و حالا طبق اطلاعات جدیدی که در اختیار دادگاه قرار داده شده مطلع می شویم این بازی پر درآمد دچار افت ۶۰ درصدی بازیکنان در پلتفرم های اپل شده است.

کاربران؛ تنها قربانی این درگیری

اخبار جدید حاکی از آن است که اپیک از دادگاه درخواست کرده تا اینکه تصمیم نهایی قضایی مشخص شود فورتنایت به اپ استور بازگردد تا به درآمد این شرکت آسیبی وارد نشود. برای مؤثر واقع شدم این درخواست اپیک گزارشی از میزان بازیکنان فورتنایت بر روی پلتفرم های اپل منتشر کرده که نشان از کاهش ۶۰٪ بازیکنان این بازی محبوب می‌دهد.

بازی مشهور فورتنایت که جزو یکی از بهترین عناوین بتل رویال محسوب می‌شود، اصلی ترین منبع درآمد اپیک است و این شرکت در تلاش است تا آثار مخرب این دعوای حقوقی که به نوعی کمپین تبلیغاتی نیز محسوب میشود را به حداقل برساند.

فورتنایت

اگر تمامی این اخبار برایتان آشناست به این دلیل است که در گذشته نیز اپیک چنین درخواستی را به دادگاه ارائه داده بود که به دلیل کافی نبودن مدارک مبنی بر آسیب رسیدن به درآمد اپیک با حذف شدن فورتنایت از اپ استور، رد شد اما حالا اپیک با ارائه جزئیات و داده های شسته‌ورفته ای قصد تغییر نظر دادگاه درباره این موضوع را دارد. همچنین اپیک در درخواست خود افزود:

صدای اعتراض کاربران ما کرکننده بود که خبر از آسیب جدی به منافع عمومی میدهد. از زمان حذف شدن فورتنایت از اپ استور ۶۰٪ از بازی کنانمان را از دست داده ایم که نشان از ضربه‌ای مهلک و غیر قابل ترمیم به اعتبار اپیک است.

هم اکنون کاربرانی که از پیش این بازی را بر روی دستگاه هایشان نصب نداشته اند امکان نصب آن از اپ استور را ندارند و حتی کاربرانی که آن را نصب دارند امکان آپدیت بازی و دریافت فصل جدید آن که شامل قهرمانان مارول و محتوای جدید می‌شود، را ندارند و تا اطلاع ثانوی و حل‌وفصل این اختلافات باید منتظر بمانند.

نظر شما درباره اختلافات این‌چنینی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Taha

هیچی وارزون و فال گایز نمیشه 😎⁦❤️⁩😍

lovenokia

واقعا اپل انحصار گرای به تمام معنا است .

مثلا بازی های با گرافیک بالا رو به انحصار خودش در میاورد تا برای اندروید منتشر نشوند برای مثال بازی Inside قرار
بوده برای اندروید هم بیاید ولی با انحصار اپل مانع از انتشار آن برای اندروید شده است . یا بازی Creaks از سازندگان
machinarium به تازگی به انحصار اپل درآمده در صورتی که در تیزر آن اشاره به اندروید هم شده بود .Little Nightmare
هم همینطور ….

AŁɪ

چیه این بازی بچگانه همون بهتر که ۱۰۰ درصد مردم بزارنش کنار .

lovenokia

بحث بازی بچگانه نیست بحث بحث انحصار گرایی اپل است که اجازه انتشار بازی های گرافیکی را برای اندروید نمی دهد.

Mahdi

پابجی بازی کنید بهتره عزیزان

Farcry

به نظر من اتفاقا بین بازی های بتل رویال که برای موبایل ها عرضه شدن فورتنایت بهترین بوده.بازی هست که به خاطر آپدیت های هفتگی و گرافیک کارتونی و بصری زیبایی که داره اصلا خسته کننده نیست و اگر توش یه مقدار حرفه ای بشید خیلی جذابه درحالی که رقیبش پابجی یه مقداری خسته کنندست.خود من یکسال هفته ای چند ساعت بازی میکردم ولی دیگه به خاطر پینگ بالا و وی پی آن های کند بیخیالش شدم
در هر صورت حیف شد که از اپ استور حذف شد ولی تا حد زیادی اپیک گیمز مقصره.چطور اون موقع که از همین فورتنایت و همین اپ استور درآمد چند میلیارد دلاری درمی‌آورد قوانینی اپل خوب بود ولی الان بعد از اینکه فورتنایت به این بزرگی شده داره قوانین اپ استور رو نقض می‌کنه درحالی که از اول این قوانین رو قبول کرده بود و فورتنایت به پردرآمد ترین اپلیکشن ios تبدیل شده (اپیک گیمز فقط توی سال ۲۰۱۹ نزدیک ۲ میلیارد دلار از همه پلتفرم ها از فورتنایت درآمد داشته که بیشترین درآمدش هم از ios و اپ استور بوده.فقط این نیست درآمد ۱۰۰ توسعه دهنده های برتر از پرداخت های درون برنامه ای ««نه خرید اپلیکشن»» در ios نسبت به اندروید در سال ۲۰۱۹ ۶۵ درصد بیش تر بوده)

Mahdi

من نزدیک ۷ گیگ دانلود کردم بعد ۵ دقیقه بازی کردن حذفش کردم اصلا جالب نبود

MohammadFarhaadi

از یه نظر من رو یاد زلدا میندازه.اینکه تقریبا همه چیزای تو بازی رو میتونی روشون تاثیر بزاری.تو بازیای موبایل واقعا بی رقیبه و از نظر گیم پلی و گان پلی و سیستم لوت هیچ بازی ای حتی نزدیکش نیست.با اینکه بیشتر کال آف میزنم ولی قبول دارم فورتنایت یه بازی با حال و هوای کنسولای نسل هشته و منتظر بازی aceforce میمونم ببینم میتونه رقیبش بشه.بازی aceforce واقعا توی بتاش عالی ظاهر شده و به نظرم از اورواچ هم جذابتره و لقب اورواچ بازیهای موبایل رو هم یدک میکشه.

MohammadFarhaadi

خودمونیم ها اگر معماری و سخت افزار موبایل اینقدر زود به زود عوض نمیشدن زنگ خطری برای کنسولا میشدن.هرچند الانش هم با ظهور گوشیای گیمینگ و امکانات اتصال گوشیای پرچمدار به نمایشگر دوم واسه کنسولا رقیب حساب میشن.نمونه بارزش راگفون.واقعا یه کنسوله بیشتر تا گوشی.کیفیت بازیای موبایل هم داره خیلی بالا میره.البته از نظر قدرت هم گوشیا خیلی پیشرفت داشتن.

Milad7

عجب 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سپهر سهرابی