حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه گلکسی Note 20 اولترا اگزینوس ۹۹۰ با اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس از نظر عملکرد و سیستم خنک کننده متفاوت

سامسونگ گلکسی Note 20 اولترا علاوه بر تفاوت در تراشه، در سیستم خنک کننده هم متفاوت است. برخی تصور می کنند که تفاوت عملکرد به دلیل سیستم خنک کننده متفاوت است. در مدل اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس گلکسی Note 20 اولترا از خنک کننده گرافیتی دارد اما مدل اگزینوس ۹۹۰ این دستگاه از خنک کننده مسی با محفظه بخار بهره می برد. به نظر می رسد که این تفاوت در سیستم خنک کننده دلیل اصلی تفاوت عملکرد نیست. اجازه بدهید این موضوع را با مقایسه گلکسی Note 20 اولترا اگزینوس ۹۹۰ با اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس از نظر عملکرد و سیستم خنک کننده متفاوت ببینیم. JRE در این زمینه برای ما یک ویدیو بسیار جذاب با داده های فراوان تهیه کرده است.

گلکسی Note 20 اولترا

داستان تازه ای نیست این تفاوت عملکرد بین نسخه اگزینوس و اسنپدراگون موبایل های سامسونگ. از گلکسی S4 که داستان عوامانه و صحیح داغ شدن ۸ هسته ای و خوب بودن ۴ هسته (یا به عبارتی داغ شدن اولین تراشه موبایل با معماری big.LITTLE یعنی تراشه اگزینوس قرار گرفته در این دستگاه و داغ نشدن نمونه ۴ هسته ای با معماری سنتی کوالکام – البته کوالکام هم با اولین تولید big.LITTLE خود یعنی افتضاح اسنپدارگون ۸۱۰ در این زیمنه کم خراب نکرد) تا همین گلکسی Note 20 همواره بالا و پایین های زیادی بین تراشه های اسنپدراگون و اگزینوس در پرچمداران سامسونگ بوده است. برخی سالها اگزینوسی ها خوشحال تر بودند و برخی سال ها اسنپدراگونی ها. امسال به صورت مشخص دارندگان مدل اگزینوس ۹۹۰ جز دسته خوشحال ها نیستند. طبق تست ها مختلف شاهد حداقل ۱۵٪ عملکرد ضعیف تر در بنچمارک ها هستیم.

اما داستان از چه قرار است؟ اجازه بدهید ویدیو JRE را با هم ببنیم:

 

 

همانطور که می بینید، در این ویدیو حتی سیستم خنک کننده بین ۲ دستگاه جابه جا می شود اما تفاوت عملکرد همچنان به جای خود باقیست. به دلیل عدم قرار گرفتن صحیح این سیستم های خنک کننده در جای خود، هر دو دستگاه شاهد افت عملکرد جزئی و افزایش دما هم هستند.

همچنین از نظر مدیریت انرژی نیز نسخه اسنپدراگون بهتر عمل می کند و در انتها انرژی کمتری مصرف کرده است. این تفاوت در عملکرد، مدیریت دما و مصرف انرژی سه موردی است که پیش از دارندگان گلکسی اس ۲۰ مدل اگزینوس ۹۹۰ را کلافه کرده بود و شاهد کمپین آنلاین نه به اگزینوس بودیم.

به این ترتیب بار دیگر مشخص می شود که تفاوت بین این دو دستگاه دقیقا به دلیل تفاوت پردازنده آن ها است. حتی نسخه اگزینوس گلکسی نوت ۲۰ اولترا پس از چند بار تست و داغ شدن امتیاز چند هسته ای کمتری نسبت به گلکسی نوت ۱۰ پلاس اسنپدراگون ثبت می کند!

نظر شما چیست؟ آیا این تفاوت عملکرد بین تراشه ها در بنچمارک، مدیریت دما و مصرف انرژی موارد قابل قبولی است؟ آن هم برای یک دستگاه که نام دارد اما در بطن خود رسما دو دستگاه متفاوت محسوب می شوند!

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ممد بمولا

چقد خوبه این اگزینوس
عاشقتم سامسونگ😑😍

TheFreeCritic

لطفا برای حمایت از حقوق جری این ویدیو رو در یوتوپ ببینید

Taha

واقعا چرا سامسونگ اگزینوس رو اصلاح نمیکنه؟🤔

TheFreeCritic

به فکر چاپیدن مردمه سامسونگ
فقط به مشتریان امریکا و چین و کره جنوبی احترام میزاره این کار سامسونگ رسما یه توهینه به کاربر

AŁɪ

اگزینوس بدترین تراشه موبایلی ✓

Auroro

یعنی چی خنک کنندش جای اشتباهه. خخخ سامسونگ احمق

Auroro

احمق اگزینوس آشغالیشو خنک کننده داغون تر زده. یعنی چی آخه؟
ی بر مشتری مداری ی بر هم فرو کردن تو پاچه مشتری برا سود بیشتر

pooria

چالتونه من کجایی، چالتون چه بی وفایی 😂

Pouya

من که تا حالا گوشی با تراشه ی اسنپ دراگون نداشتم😑 کی یه گوشی با تراشه اسنپ گیرم میاد نمیدونم:/

Mahdi

من که تراشه سه نسل قبلش رو دارم فوق العاده هست

Pouya

آره خودمم میدونم عالین تراشه هاش من تا حالا پیش نیومده گوشی ای که میخرم اسنپ باشه هر دفعه میگم بعدی رو دیگه اسنپ میخرم بازم نمیشه😑

TheFreeCritic

اشتب زدی 2 نسل قبل اخرین نسل 865 هست مال شما 845

Mahdi

آره انگار اشتباه شد😂

Mahdi

عاشقتم اگزینوس

pooria

https://www.karzar.net/school-closures
مخالفت با برگزاری حضوری مدارس

online_wireless

اصلا نيازي به مقايسه نبود از اولشم مشخص بود كه اگزينوس بدرد لاي جرز ديوار هم نميخوره و عملا كاربران بجز كره و چين و آمريكارو خر فرض كرده كه اين پردازنده بي ارزش رو بهشون قالب ميكنه

Pouya

من فک کنم امسال تازه تفاوت خیلی بیشترم شده، زمان اس 8 یا اس 7 آنقدر تفاوت بود دوستان؟

Mahdi.L

در زمان اس۶ و اس۷ ؛ یعنی ، اگزینوس های 7420 و 8890 هم از لحاظ CPU هم از لحاظ GPU و هم مصرف باتری از سری اسنپدراگون های هم دوره یعنی 810 و 820 برتر بودن؛ اما، از اس۸ دیگه اختلاف از بین رفت و میشه گفت تقریبا برابر شدن (شاید برابر ترین دوره همین سری اس۸ و نوت۸ در عملکرد بین اگزینوس و اسنپ دراگون گوشی های سامسونگ بود) و از اس۹ داستان تقریبا برعکس شد و اگزینوس ۹۸۱۰ از لحاظ CPU کمی بهتر از SD845 بود اما از نظر GPU و مصرف باتری به صورت واضح ضعیف تر بود و در سری ۱۰ هم دیگه کلا از هر لحاظ پایین تر از اسنپدراگون شد و در نهایت افتضاحِ ۹۹۰ رخ داد.

Pouya

اس 6 واقعا عالی بود اون سال سام و الجی کار خوبی کردن الجی ۸۰۸ زد سام اگزینوسی که واقعا خوب بود

ArmanBgold

ولی واقعا افت عملکرد اگزینوس مثل اسنپ بود
چرا؟🤔

Milad7

لعنت به اگزینوس 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)