حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا ۳۳۱۰ بیست ساله شد

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، نوکیا

نوکیا زمانی آنقدر بزرگ بود و تصور افول آن آنقدر سخت که می توان آن را با تصور افول مثلا گوگل مقایسه کرد. این شرکت در آخرین لحظات قرن بیستم اوج درخشانی داشت که در آن شاهد بودیم که نوکیا مجموعه ای از گوشی های موفق را روانه بازار می کند که برای مدتی منجر به تسلط بر بازار موبایل به طور کلی می شود. امروز نوکیا ۳۳۱۰ بیست ساله شده است. به بهانه آن کمی خاطره بازی کنیم.

نوکیا ۳۳۱۰

نوکیا ۳۳۱۰

نوکیا ۳۳۱۰

در طول دهه ۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ تلفن های همراه ساده نوکیا مورد علاقه میلیون ها نفر قرار گرفتند و شرکت مخابرات فنلاندی را مترادف با فناوری پیشرفته تلفن همراه کرد.

نوکیا ۳۳۱۰ اول سپتامبر سال ۲۰۰۰ رونمایی شد و این گوشی اکنون ۲۰ ساله است. در این مطلب می خواهیم نوکیا ۳۳۱۰ را به شما معرفی کنیم و ببینیم چه چیزی آن را بسیار خاص کرده است که امروزه نیز آنقدر دوست داشتنی به یاد می آید و حتی در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک گوشی جدید اصلاح شد.

داستان اصلی نوکیا ۳۳۱۰

سال ۱۹۹۶ اولین گوشی هوشمند “نوکیا” در قالب سری 9000 ارتباط برقرار شد که به لطف صفحه کلید داخلی QWERTY و صفحه نمایش بزرگ با وضوح 640 در 200 پیکسل، دارای مودم دیتا، دسترسی به اینترنت ، ایمیل و موارد دیگر بود.

در سال ۱۹۹۹ زمانی که 3210 متولد شد، نوکیا ترکیبی از قیمت، اندازه و ویژگی های مناسب برای بازار انبوه را بدست آورد. این مدل قبلی ۳۳۱۰ بود که دارای پیامک های قابل استفاده اس ام اس، بازی محبوب Snake بود و اولین تلفن همراه مقرون به صرفه ای بود که با یک آنتن کاملاً داخلی وارد بازار شد.

موفقیت ۳۲۱۰ باعث شد نوکیا دستگاهی را خلق کند که عاشقان تلفن را در سراسر جهان غافل می کند: نوکیا ۳۳۱۰. این گوشی زیبا و جمع و جور از تمام ویژگی های ۳۲۱۰ برخوردار بود اما در یک قاب کوچکتر و سبک تر (133 گرم در مقابل 153 گرم) ، بسیاری از گزینه های سفارشی سازی به لطف پنل های قابل تعویض جلو و عقب ، همراه با بسیاری دیگر از پیشرفت های داخلی و نرم افزار بود.

این انعطاف پذیری خارج از راست این گوشی شاخص است که امروز آن را در تالار مشاهیر تلفن همراه قرار می دهد و این واقعیت است که از زمان عرضه تاکنون بیش از ۱۲۶ میلیون دستگاه فروخته است. برای مقایسه البته بد نیست بدانید نوکیا ۱۱۰۰ در آخرین آمار منتشر شده بیش از ۲۵۰ میلیون دستگاه فروش داشته است.

مشخصات نوکیا ۳۳۱۰

نوکیا ۳۳۱۰ با ابعاد 113 × 48 × 22 میلی متر و وزن 133 گرم، سبک ترین گوشی نبود، اما به دلیل داشتن استحکام کاملاً مشهور به شهرت رسید. در حالی که خطوط صاف آن با استفاده از آنتن های داخلی و نه گزینه های خارجی پررنگ تامین می شد.

اگرچه این نمایشگر در کنار صفحه نمایش های QHD با پیکسل در تلفن های امروزی چندان به نظر نمی رسد ، صفحه نمایش تک رنگ 84 در8 48 پیکسل با نور سبز به راحتی در معرض نور شدید قابل خواندن بود و جزئیات آن به اندازه کافی بود تا به نوکیا اجازه دهد برخی از شخصیت ها رابط کاربری تلفن اضافه کند. و میزبان بازی های قابل بازی است.

لبه بالایی تلفن یک دکمه پاور گسترده دارد ، در حالی که پیمایش منو از طریق کلیدهای جهت دار بالا / پایین و انتخاب های منو با دکمه آبی منو انجام می شود.

دکمه ‘c’ به عنوان کلیدهای “بازگشت” ، “واگرد” و “حذف” عمل می کرد و صفحه کلید همیشه احساس واکنش می کرد – اگر به لطف جراحی قابل جدا شدن ، به راحتی تمیز شود.

پشتیبانی از باند دوگانه 900/1800 مگاهرتز به معنای آن است که در هر شبکه اروپایی کار می کند و اگرچه باتری 900 میلی آمپری NiMH زمان آماده به کار رسمی 260 ساعت را داشت، اما بیشتر کاربران 3310 تصدیق می کنند که به نظر می رسد تقریبا بین بی نهایت شارژ دوام داشته باشد!

در کنار این مشخصات کافی، یک دفترچه تلفن با محدودیت سیم کارت شامل 250 مخاطب، ورودی متن پیش بینی کننده T9 با 35 زنگ زنگ از قبل بارگیری شده (و 7 اسلات برای آهنگ های خودتان) و همچنین یک ساعت ، کرونومتر ، تایمر ، ماشین حساب و مبدل ارز همه مواردی بود ویژگی های ‘هوشمند’ که در آن زمان می توانستید بخواهید یا به آنها نیاز داشته باشید.

قیمت نوکیا ۳۳۱۰

اگرچه در کنار انتخاب های امروزی تلفن های هوشمند ارزان قیمت به نظر باورنکردنی ارزان نیست، اما 3310 با قیمت 129.99 پوند (حدود 160 دلار ، 210 دلار استرالیا) با یک قرارداد پرداخت از طریق اورنج در انگلیس (اکنون بخشی از EE) ، Cellnet (سلف O2 BT) و One2One (که بعداً به T-Mobile تبدیل شد).

در غیر اینصورت Vodafone به شما اجازه می دهد با یک قرارداد 12 ماهه فقط 29.99 پوند را تحویل بگیرید (صادقانه بگویم ، آنها قبلاً وجود داشتند).

با پایان محبوبیت 3310 در اواخر سال 2003 ، این دستگاه در ویترین سوپرمارکت جدید تسکو موبایل با کمتر از 45 پوند به فروش می رسید و بعداً به یک تلفن تبدیل شد تا با قیمت بسیار ارزان به جهان سوم توزیع شود.

نظر شما درباره نوکیا ۳۲۱۰ چیست؟ به آن خاطره دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
TheFreeCritic

اینا رو میزدی زمین زمین داغون میشد تا موبایل.
ولی من بیشتر با سری n نوکیا خاطره دارم لامصب چه اسپیکر هایی داشت یادش گرامی.

Mahdi

هنوزم یه n79 دارم داداشم هم یه n86 8mp داره دوربینش عالیه

ممد بمولا

اینو به سنگ میزدی سنگ خورد میشد
باتریش هم نگم که بی نهایت بود 😅😅

Milad7

لامصب خودش اسلحه ی سرد محسوب میشه 😀

MohammadFarhaadi

جالبه که هنوز فروش داره.واقعا اونزمان که خیلیا هنوز از این آلکاتل پاره آجریا داشتن یه دفه نوکیا با گوشیای اینچنینی و با امکانات بیشتر و طراحی مدرنتر همه نگاهها رو به سمت خودش کشوند.واقعا با معرفیه هر گوشی نوکیا و سونی اریکسون و موتورلا تو اونزمانا بند دلمون آب میشد و راحت میشد گوشی رو تعویض کرد نه مثل الان که خرید گوشی بر خلاف بقیه دنیا برا خیلیا شده آرزو!!!

jackiPa7

یادش بخیر عجب گوشی بود! واقعا سگ جون بود 🙂

Mortazavi

سال ۸۴ یک سال تمام داشتمش
یادش بخیر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)