حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه گلکسی M51 با شیائومی Mi Note 10 Lite و موتو جی 5G پلاس

دیروز دیدیم که سامسونگ گلکسی M51 رسما معرفی شد. این دستگاه رقبای قابل توجهی هم دارد. امروز می خواهیم آن را با رقبای خود مقایسه کنیم. مقایسه گلکسی M51 با شیائومی Mi Note 10 Lite و موتو جی 5G پلاس شاید یکی از مقایسه هایی باشد که طیف گسترده ای از نیاز ها از پشتیبانی 5G تا عمر باتری خوب و طراحی بهتر را پوشش دهد.

مقایسه گلکسی M51

پیش از آغاز، فراموش نکنید که در کانال تلگرام ترنجی عضو شوید! ابتدا اجازه بدهید مطالب معرفی هر کدام از دستگاه ها را برای شما اینجا بگذارم تا اگر می خواهیم آن ها را مرور کنید، راحت تر باشد:

گلکسی ام ۵۱

سامسونگ گلکسی M51 با Snapdragon 730 و باتری 7000 میلی آمپری به قیمت ۳۶۰ یورو در آلمان رونمایی شد

شیائومی می نوت ۱۰ لایت

شیائومی می نوت ۱۰ لایت با اسنپدراگون ۷۳۰ جی و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی رسما معرفی شد

موتو جی 5G پلاس

موتورولا Moto G 5G Plus رسما معرفی شد: دومین گوشی 5G موتورولا

سال ۲۰۲۰ بیش از هر سال دیگری، سال میان رده ها است و چندین تولید کننده، گوشی های میان رده را با باتری های عظیم منتشر کردند. سامسونگ با معرفی Galaxy M51 در زمینه باتری بر تمام برندهای اصلی دیگر غلبه کرد: اگر فقط برندهای مطرح را در نظر بگیریم، این گوشی با بزرگترین باتری منتشر شده در سال ۲۰۲۰ نام می گیرد.

اما آیا این گوشی فقط یک هیولای باتری است یا ارزش بالایی نسبت به هزینه و مشخصات خوبی نیز دارد؟ آیا ارزش انتخاب آن را دارد یا می توانید در همان محدوده قیمت چیز بهتری پیدا کنید؟ ما می خواهیم با مقایسه آن با رقبای خود از برندهای دیگر این موضوع را به شما نشان دهیم. همانطور که شاید متوجه شدید، ما دو گوشی باتری میان رده دیگر را برای مقایسه این مشخصات انتخاب کردیم: Xiaomi Mi Note 10 Lite و Motorola Moto G 5G Plus.

طراحی

شیائومی Mi 10i

شیائومی Mi Note 10 Lite با وجود اینکه یک گوشی مقرون به صرفه است، درست مثل پرچمداران با طراحی ممتاز ساخته شده است. قاب پشتی بدنه آن از شیشه ای Gorilla Glass 5 و یک قاب آلومینیومی تشکیل شده است: این مواد به تنهایی باعث می شوند شیائومی Mi Note 10 Lite در مقایسه طراحی ما پیروز شود زیرا سامسونگ Galaxy M51 و Motorola Moto G 5G Plus دارای بدنه پلاستیکی کاملی هستند. با این حال، موتورولا Moto G 5G Plus با نمایشگری دارای سوراخ دوگانه و بدنه کمی مقاوم در برابر آب، هنوز هم بسیار جالب توجه است.

این ها از نظر جنس بدنه است و از نظر ظاهری شما می توانید سلیقه خود را داشته باشید.

نمایشگر

روی کاغذ، شیائومی Mi Note 10 Lite جالب ترین نمایشگر را دارد. این دستگاه به یک پنل AMOLED مجهز است که رنگ های درخشان را با پشتیبانی از استاندارد HDR10 برای کیفیت بهتر تصویر نشان می دهد. بلافاصله پس از آن، ما سامسونگ Galaxy M51 را داریم که هنوز هم دارای یک پنل AMOLED است. متأسفانه برای بسیاری از افراد که این انتخاب را دنبال می کنند، باید بگویم که موتورولا Moto G 5G Plus از یک نمایشگر IPS برخوردار است. اما از طرف دیگر، تنها دستگاهی هم است که رفرش ریت ۹۰ هرتز را ارائه می دهد. توجه داشته باشید که صفحه نمایش سامسونگ Galaxy M51 و Motorola Moto G 5G Plus از Xiaomi Mi Note 10 Lite بزرگتر است و این باعث می شود شیائومی Mi Note 10 Lite یک گوشی جمع و جورتر باشد.

سخت افزار نرم افزار

موتو 5G

موتو 5G

پیشرفته ترین بخش سخت افزار متعلق به موتورولا Moto G 5G Plus است. اول از همه، سریعترین و بهترین چیپست را دارد: Snapdragon 765 (نه نسخه G). علاوه بر این، برخلاف شیائومی Mi Note 10 Lite و سامسونگ Galaxy M51، از شبکه 5G پشتیبانی می کند. شیائومی Mi Note 10 Lite با اسنپدراگون 730G همراه با حداکثر 8 گیگابایت رم مدال نقره را از آن خود می کند. سامسونگ Galaxy M51 با Snapdragon 730 و فقط ۶ گیگابایت حافظه رم در بخش سخت افزار حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما اگر در مورد عملکرد صحبت کنیم، هنوز تلفن خوبی است. این دستگاه ها Android 10 را اجرا می کنند.

دوربین

دوربین گلکسی M51

دوربین گلکسی M51

در سمت دوربین و در این مقایسه هیچ کس نمی تواند سامسونگ Galaxy M51 را شکست دهد. این دوربین همان دوربین اصلی شیائومی Mi Note 10 Lite را دارد، اما از دوربین های دیگر بهتری از جمله لنز اولتراوید ۱۲ مگاپیکسلی و دو سنسور ۵ مگاپیکسلی برای اطلاعات ماکرو و عمق بهره می برد. همچنین این یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دارد که نسبت به رقبا بهتر است. با Motorola Moto G 5G Plus دوربین سلفی بهتری نسبت به شیائومی Mi Note 10 Lite به دست می آورید و همچنین دوربین دوم دوربین های عقب خوبی را ارائه می دهد.

باتری

باتری قوی ترین نقطه سامسونگ Galaxy M51 است. شیائومی Mi Note 10 Lite و Motorola Moto G 5G Plus گوشی های با باتری خوبی هستند اما سامسونگ Galaxy M51 با باتری ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آنها را از رقابت بیرون می کند. شیائومی Mi Note 10 Lite و موتورولا Moto G 5G Plus کم و بیش در یک سطح قرار دارند، اما شیائومی Mi Note 10 Lite خصوصاً به لطف نمایشگر AMOLED در بسیاری از سناریوها کمی بهتر است.

قیمت

سامسونگ Galaxy M51 حدود 360 یورو / 430 دلار قیمت دارد، Motorola Moto G 5G Plus دارای قیمت 399 یورو / 476 دلار است و شیائومی Mi Note 10 Lite را می توان به لطف قیمت های آنلاین با کمتر از 300 یورو / 359 دلار خریداری کرد. (در ایران به نظر می رسد که گلکسی M51 می تواند با قیمت رقابتی تری ارایه شود، البته اگر بخواهد رسما وارد شود. این حدس ماست و قطعیت ندارد.)

در این مقایسه هیچ برنده ای وجود ندارد: Samsung Galaxy M51 دوربین و باتری بهتری ارائه می دهد، Motorola Moto G 5G Plus دارای سخت افزار و 5G بهتر و Xiaomi Mi Note 10 Lite از کیفیت ساخت و نمایشگر بهتری برخوردار است.

کدام مورد دلخواه شماست؟ اجازه بدهید با یک لیست مقایسه و معایب و مزایای هر دستگاه مطلب را به پایان ببریم:

مزایا گلکسی ام ۵۱

بزرگترین باتری
بهترین دوربین ها
Micro SD
نمایشگر AMOLED

معایب گلکسی ام ۵۱

سخت افزار پایین

مزایای شیائومی می نوت ۱۰ لایت

طراحی پیشرفته
نمایشگر AMOLED و HDR
سریعترین فناوری شارژ
قیمت قابل قبول

معایب شیائومی می نوت ۱۰ لایت

چیز خاصی نیست

مزایای موتورولا Moto G 5G Plus

بهترین سخت افزار
نمایشگر 90 هرتز و HDR
5G
مقاومت حداقلی آب
دوربین جلو دوتایی با دوربین فوق عریض

معایب موتورولا Moto G 5G Plus

نمایش IPS

انتخاب شما کدام است؟ و البته چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

فکر نکنم بین ۷۳۰ و ۷۳۰ جی تفاوت خاصی باشه چطور توی معایب نوشتید چیز خاصی نیست و برای m51 نوشتید سخت افزار پایین .
در صورتی که رم ۸ برای می نوت ده لایت که تو ایران با ۶ گیگ رم عرضه میشه برتری نیست .😅

Finch

الان به سهام‌دار های کوالکام بر میخوره که چرا به ۷۳۰ گفتن سخت افزار پایین 😂😂😂

_V_

یعنی واقعا تفاوت ۷۳۰جی و ۷۳۰ قدری هست که برای ام۵۱ ضعف باشه ولی برای نوت۱۰ لایت حساب نشه؟

Finch

طبق تجربه من وقتی با هردوش گیم بزنی بعد از ۴۰_۴۵ دقیقه ۷۳۰ شروع میکنه به یکم کند شدن اما پایداری ۷۳۰جی ثابت میمونه

V800B

چ مقایسه بی خودی
چ جوری گوشی ک شما تست نکردید
ب این نتایج رسیدید
واقعا یک رسانه رو باد هوا باید صحبت کنه!!!
دوربین مگه ب مگاپیکسله با تعداد
واقعا با این مقایسه ها سطح خودتون پایین نیارید
گوشی تازه معرفی شده متوجه شدن دوربینش بهتره 😐

MohammadFarhaadi

در مورد بررسیهای به این شکل اصلا موافق نیستم بخصوص اون قسمت که بهترین نمایشگر رو دادید به شیائومی و بهترین دوربین رو دادید به سامسونگ!اصلا قابل قبول نیست برام که اینقدر ظاهری سنجیده بشه.البته تو بخش باطری هم کاملا مخالفم.چرا و چطور به این نتیجه رسیدین چون باطریه ام ۵۱ هفت هزاره بهتره؟!پس نقش سیستم عامل و چیپست و نرم افزار سیستمی و… تو باطری لایف کشکه این وسط؟!خیلی زیاپچد پیش اومده باطریه ۳۰۰۰ بهتر از باطریه ۴۰۰۰ توی دو برند مختلف بوده نمونش mi9 با باطریه ۳۴۰۰ و نوت ده با باطریه ۴۱۰۰ که یکیش اگه اشتباه نکنم می نه باطری لایفش ۱۰۸ شد و نوت ده ۷۹.بدون هیچگونه بررسی جداگونه که نمیشه دوتا گوشی رو تو بخشای مختلف مقایسه کرد.الان گوشیه آیفون ۱۱ با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی جزء بهترینهای بازاره میشه بگیم مثلا y9 prime با دوربین ۴۸ بهترشه؟!

Milad7

انتخاب من Mi Note 10 Lite

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)