حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اگزینوس ۱۰۰۰ گلکسی S21 بدون GPU شرکت AMD ارایه می شود و پشت سر Snapdragon 875 خواهد بود

نوشته

3 سال قبل | 16 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

گلکسی S30 یا گلکسی S21 پرچمدار آتی سامسونگ خواهد بود. اگزینوس ۱۰۰۰ هم تراشه آن خواهد بود اما از همین حالا کاربران می خواهند بدانند که این پرچمدار نیمه اول سال ۲۰۲۱ سامسونگ چقدر بین مدل های اگزینوس و اسنپدراگون تفاوت خواهد داشت؟ خب باید بگویم تراشه اگزینوس ۱۰۰۰ گلکسی S21 بدون GPU شرکت AMD ارایه می شود و پشت سر Snapdragon 875 خواهد بود. این را یکی از منابع نزدیک به سامسونگ می گوید ولی همچنان عنوان می کند که فاصله بین اگزینوس ۱۰۰۰ و اسنپدراگون ۸۷۵ کمتر از اگزینوس ۹۹۰ و اسنپدراگون ۸۶۵ است.

تراشه اگزینوس ۱۰۰۰ گلکسی S21

مدل های اروپایی و خاورمیانه سامسونگ گلکسی S21 یا (S30) احتمالا توسط Exynos 1000 تغذیه خواهد شد. در سالهای اخیر، ما شاهد شکاف عملکرد بین تراشه های کوالکام و سامسونگ هستیم و به نظر می رسد داستان در سال 2021 تفاوت چندانی نخواهد داشت.

این منبع می گوید نه تنها Snapdragon 875 دارای پردازنده سریع تری خواهد بود، بلکه GPU آن نیز منجر به حفظ قدرت می شود.

توییت همچنین حاکی از این است که Exynos 1000 از پردازنده گرافیکی Radeon AMD برخوردار نخواهد بود. این دو شرکت در سال 2019 وارد یک همکاری چند ساله شده بودند و انتظار می رود که پردازنده هوشمند پرچمدار آینده سامسونگ از فناوری AMD استفاده کند.

بنچمارک های منتشر شده از ماه گذشته به این نتیجه رسیدند که اولین GPU سفارشی ساخته شده برای سامسونگ سه برابر GPU در اسنپدراگون 865 خواهد بود.

اگرچه مطمئناً امیدوارکننده به نظر می رسد، اما این منبع ادعا می کند GPU شرکت AMD تا سال 2022 در تراشه های اگزینوس ارائه نخواهد شد و در کوتاه مدت چیزی برای طرفداران سامسونگ به معنای امیدوار کننده نیست.

تراشه اگزینوس ۱۰۰۰ گلکسی S21

تراشه اگزینوس ۱۰۰۰ گلکسی S21

این بدان معنی است که Exynos 1000 با یک پردازنده گرافیکی Mali ارایه خواهد شد، که با GPU Adreno شرکت Qualcomm مطابقت پردازشی ندارد و همچنین گرمایش قابل توجهی را تحت استفاده سنگین خواهد داشت.

این منبع می گوید فاصله بین پرچمداران با تراشه کوالکام و سیلیکون پریمیوم سامسونگ در سال 2021 کاهش می یابد.

همانطور که در گزارش اخیر Business Korea یادآوری شده، سامسونگ استراتژی خود را برای توسعه یک تراشه اختصاصی به تنهایی پشت سر گذاشته است و در عوض با ARM همکاری کرده تا یک پردازنده جدید را بر اساس برنامه Cortex-X بسازد. پیش از این، آن را برای طراحی معماری مجموعه دستورالعمل (ISA) از ARM برای طراحی پردازنده های خاص خود استفاده می کرد.

گلکسی S30 با این ۸ ویژگی جذاب تر خواهد شد

در حال حاضر، در مورد Exynos 1000 اطلاعات زیادی وجود ندارد، به جز اینکه احتمالاً تراشه ۵ نانومتری مانند اسنپدراگون 875 خواهد بود. همچنین گفته می شود که فقط Galaxy S21 Ultra انتظار می رود که از Exynos 1000 بهره ببرد. دو مدل دیگر به احتمال زیاد توسط Exynos 992 ساخته می شوند که پیش از این انتظار می رفت با گلکسی نوت 20 اولین بار ارایه شود.

نظر شما چیست؟ منتظر گلکسی اس ۲۱ یا گلکسی اس ۳۰ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

اگه اینجوری باشه بازم همون اختلاف زیاد هست و همون مشکل گرم شدن وجود داره .
😶

TheFreeCritic

بخاری بعدی در راه است

TheFreeCritic

قیمت وانپلاس نورد تو ایران
http://uupload.ir/files/k3oi_tioy.png

تازه اونم قاچاق و بدون رجیستر

پس منتظر وانپلاس نورد نباشید

Mahdi

عاشقتم اگزینوس

The MTest MT

سامسونگ دیگه.میگه سه برابر اسنپه بعد سه چهارمشه

ممد بمولا

فاجعه ای جدید؟!

online_wireless

اون وقت يه عده خوش خيال و ساده همش تكرار ميكردن كه اگزينوس ١٠٠٠ با gpu amd ارائه ميشه و ميتركونه! من قبلا گفتم و بازم ميگم اگزينوس سامسونگ بدرد لاي جرز ديوارم نميخوره

MohammadFarhaadi

طرفدارای سامسونگ اونموقع چقدر خوشحال شدن فکر میکردن قراره همون موقع یا سال بعد بیاد پیش خودشون گفتن چه کرده و اگزینوس احیا شده اونم با سه برابر قدرت اسنپ ۸۶۵!!!نمیدونستن سامی منظورش اینه که با اسنپ ۸۹۵ بدش بیرون و با اسنپ ۸۶۵ که مقایسش کرد فقط جهت این بود که تو اون بازه اگزینوس رو موجه نشون بده!

Auroro

دیگه نگید بخاری بگید موادمذاب 😭

persepolis

هرچی نانوش میاد پایین
بیشتر گرم میشه
فکر کنم گرماییه سامی!.

Dr.Nazer

سامسونگ بعد از سری نوت ۱۰ با جایگزینی روه تائه مون با دیجی کوه در سِمَت مدیرعامل بخش موبایل رسماً فاتحه‌ی خودش رو خوند…
کاری به گجت‌های پوشیدنی مثل ساعت هوشمند و هنذفری بلوتوثی، و تبلت‌هایی مثل تب اس ۷ پلاس که عالیه و البته گوشی‌های تاشو (حداقل تا الان، چون زی فولد ۲ به‌نظرم خوب عمل کرده…) ندارم اما سامسونگ تو بحث اسمارت‌فون‌های معمولی و غیر تاشو، که شامل سری اِی و اس و نوت و حتی سری اِم میشه رو به نابودی‌ان…🤦‍♂️
شخصاً از اولین اخبار از مشکلات سری اس ۲۰ و اگزینوس ۹۹۰ تا الان با این اوضاع نوت ۲۰ پلاستیکی و ۶۰ هرتزی دیگه هیچ میلی به خرید گوشی سامسونگ ندارم…

Amir galaxy

مرسی سامسونگ!
خسته شدیم از اخبار ناامید کننده
…Amir ؟

Dr.Nazer

Roh Tae-Moon مدیر جدید بخش موبایل که از زمان اس ۲۰ کارش رو با جایگزینی دیجی کوه شروع کرد سلام داره…
دیگه وقته، بسم‌الله
#Amir_Xiaomi

Dr.Nazer

وقتشه*

Amir galaxy

حالا صبر کنیم شاید فرجی شد

(سیگارش را روشن کرده و به فکر فرو میرود)

Milad7

خخخ نسل جدید اگزینوس 990 هست مثلا 992 =))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)