حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی S30 با این ۸ ویژگی جذاب تر خواهد شد

نوشته

3 سال قبل | 33 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

می دانیم که گلکسی S20 و گلکسی Note 20 در بازار و آماده خرید هستند. با کاهش صحبت ها درباره این پرچمدارها، علاقه مندان به زمینه موبایل دوست دارند درباره پرچمدار بعدی کمی فکر کنند. به نظر ما گلکسی S30 (یا گلکسی S21 یا هر نام دیگری که دارد) با این ۸ ویژگی جذاب تر خواهد شد. اگر دوست دارید درباره جانشین پرفروش ترین پرچمدار اندرویدی صحبت کنیم، اجازه بدهید کمی خواسته های خود را به زبان بیاوریم.

گلکسی S30

اگرچه گلکسی S30 در حال حاضر بخش زیادی از تحقیق و توسعه خود را تکمیل کرده و خیلی احتمال کمی دارد که این نظرات ما در آن اعمال شود اما امشب و در این مطلب می خواهیم ۸ موردی که فکر می کنیم گلکسی اس ۳۰ را بهتر می کند، صحبت کنیم. به خاطر داشته باشید که این درخواست واقع بینانه است مثلا ما از ۱۴ دوربین، قیمت اولیه کمتر از ۲۰۰ دلار یا ۶ ترابایت حافظه داخلی ( چه توهم سمی (!) ) صحبت نمی کتیم، بلکه درباره تغییراتی که تجربه کاربری ما را تحت شعاع قرار می دهد صحبت می کنیم.

ما همچنین نمی خواهیم وقت خود را تلف کنیم و از چیزهایی که می دانیم می خواهیم بدست آوریم صحبا کنیم. به عنوان مثال می دانیم که سری Galaxy S30 سامسونگ دارای جدیدترین تراشه سری پرچمدار کوالکام Snapdragon 800 است، بنابراین نیازی به درخواست چنین کاری نیست. درخواست های ما واقع بینانه است اما به هیچ وجه قطعی نیست.

۱- قیمت رو کمترش کن! گلکسی S30e

گلکسی اس ۱۰ ای

گلکسی اس ۱۰ ای

به دلایلی، سامسونگ تصمیم گرفت که سامسونگ Galaxy S20e را ارایه نکند. این یک اقدام عجیب و غریب است با توجه به اینکه سامسونگ گلکسی S10e یکی از تلفن های هوشمند مورد علاقه ما در سال ۲۰۱۹ بود. بدیهی است که سامسونگ دارای گوی سخنگو (!) نبود که بتواند همه گیر COVID-19 را پیش بینی کند، اما می توانید تصور کنید که یک گلکسی کوچک و ارزان چقدر خوب می توانست برای خانواده گلکسی S20 توپ بزند!

خوشبختانه، سامسونگ این توانایی را دارد که اشتباه را جبران کند و نسخه e را در سال ۲۰۲۱ بازگرداند. با محبوبیت مداوم تلفن های ارزان هوشمند در سال 2020 از جمله (OnePlus Nord ، Google Pixel 4a ، Apple iPhone SE و غیره)، سامسونگ Galaxy S30e درست می تواند در این بین جا بگیرد. البته که گلکسی S20 FE برای ما خود گویای اقرار به اشتباه سامسونگ در عدم ارایه Galaxy S20e است.

گلکسی S30e باید ایده ای را که توسط گلکسی S10e تعیین شده است به کار بگیرد. این بدان معناست که جدیدترین چیپست سری Snapdragon 800، دوربین چندگانه، مقدار مناسبی از حافظه رم و ذخیره سازی، گزینه های رنگی سرگرم کننده و قیمت مناسب را ارایه دهد. اگر سامسونگ بتواند این اتفاق را در سال 2021 انجام دهد، تقریباً مطمئنا این دستگاه حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

۲- شیشه رو کمترش کن! طراحی جذاب تر با شیشه کمتر

خانواده گلکسی اس ۲۰

خانواده گلکسی اس ۲۰

راستش را بخواهید، خانواده سامسونگ Galaxy S20 دارای طراحی زشتی نبود. این تلفن ها به سادگی… خوب… خسته کننده بودند. هیچ چیز در مورد آنها وجود ندارد که واقعا باعث شده است که آنها از خودشان دفاع کنند. حتی عنصری وجود ندارد که واقعا فریاد می زند “این یک تلفن سامسونگ است”.

در همین حال، رقبا سامسونگ در حال طراحی برخی از دستگاه های بسیار جذاب هستند. اوپو Find X2 Pro یکی از تلفن های جذاب است که پس از مدت زمان طولانی شاهد آن بودیم و حتی سری OnePlus 8 به راحتی و به صورت مشخص طراحی قابل شناسایی دارند. به عبارت ساده تر، سامسونگ باید توپ طراحی را بدست آورد.

از طرف دیگر، سامسونگ نیز باید از طراحی به اصطلاح “ساندویچ شیشه ای” فاصله بگیرد. تلفن های تمام شیشه ای با دوام کمتر و موانع طراحی قابل توجه گران هستند. دور شدن از ساندویچ شیشه ای باعث می شود تلفن ها بی نظیر، بادوام تر و ارزان تر باشند.

۳- بامپ دوربین رو کمترش کن: محض رضای خدا!

کیفیت دوربین به یکی از مهمترین ویژگی های هر تلفن هوشمند تبدیل شده است. با توجه به اینکه سری Galaxy S سامسونگ بهترین پرچمدار جهان اندرویدی است، این نکته جالب است که برای مطابقت با شجره نامه خود باید مشخصات دوربین خوبی را در اختیار داشته باشد.

با این حال، به نظر می رسد سامسونگ آنقدر در فناوری دوربین گیر افتاده است که طراحی دوربین نادیده گرفته می شود. به عنوان مثال، برجستگی دوربین در سامسونگ Galaxy S20 Ultra و Galaxy Note 20 Ultra به طور خنده دار، بسیار زیاد است. به نظر می رسد سامسونگ حتی سعی نکرده است که آنها را کوچکتر نشان دهد، به خصوص در گلکسی نوت ۲۰ اولترا. دستاوردهای دوربین سامسونگ در بالاترین قیمت خود، آنقدر زیاد شده است که احمقانه به نظر می رسد.

علاوه بر برجستگی های دوربین کم تحرک (از نظر موقعیت طراحی)، به سادگی ساخت آرایه های دوربین با ظاهری بهتر نیز خوب خواهد بود. برای عادلانه بودن، ماژول های دوربین در پشت خط نوت 20 از مدل های S20 بهتر به نظر می رسند، اما هنوز هم عالی نیستند. شرکت های دیگر می توانند بدون ایجاد ماژول های زشت و عظیم، دوربین های فوق العاده ای بسازند، بنابراین سامسونگ نیز می تواند این کار را انجام دهد.

۴- حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر اولتراسونیک رو بده بره!

گلکسی اس ۲۰ اولترا

گلکسی اس ۲۰ اولترا

اگر نظر شخصی من (سینا عطایی) را بپرسید می گویم که گویا سامسونگ در بخش اثرانگشت واقعا طلسم شده است. اولین ارایه یعنی گلکسی اس ۵ را با حسگر اثرانگشت سوایپی طور (!) را به یاد بیاورید تا همین گلکسی نوت ۲۰ اولترا با حسگر اثرانگشتی که همیشه مثل یک سنگ ریزه درون کفش، روی اعصاب من است! به نظر من که این شرکت بهتر است به سمت تشخیص چهره پیش برود اما باز هم به نظر منبع مطلب تغییر از اولتراسونیک به اپتیکال هم مثال کندن مو از خرس است.

سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش به عنوان یکی از ویژگی های بسیار جالب شروع شد اما اکنون به استانداردی برای تلفنهای پریمیوم تبدیل شده است. با این حال، تقریبا هر سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر موجود در بازار مبتنی بر اپتیک (یعنی نور) است در حالی که پرچمداران سامسونگ از اولتراسونیک استفاده می کنند.

سامسونگ ادعا می کند که سنسورهای اولتراسونیک نسبت به سنسورهای نوری سریعتر و کارآمدتر هستند، اما تجربه ما این را تایید نمی کند. این یک واقعیت عینی است که سنسورهای اثر انگشت در تلفن های رقیب از نظر سرعت و دقت از سامسونگ پیشی می گیرند.

البته استفاده از سنسورهای اپتیکال در خط Galaxy S30 سامسونگ باعث می شود سامسونگ مقداری عقب نشینی کند. این کاری نیست که شرکت به خوبی انجام دهد، بنابراین ممکن است این امید ما عملی نشود. با این حال، سامسونگ کاملا قادر به انجام این کار است.

۵- پشتیبانی کامل eSIM در سراسر جهان رو بده بیاد!

در این مقاله فضای کافی وجود ندارد تا در مورد eSIM صحبت کنیم، اینکه چرا عالی است و به همین دلیل برخی از اپراتورها تلاش خود را برای اتخاذ این فناوری می کنند. در حال حاضر، تنها چیزی که باید بدانید این است که eSIM آینده است و سری Galaxy S20 سامسونگ به صورت جهانی از آن پشتیبانی نمی کند.

هر آنچه که باید درباره سیم کارت‌های ای‌سیم (eSIM) بدانید!

به طور واضح، مدل خاصی از سری Galaxy S20 از eSIM پشتیبانی می کنند. متأسفانه هیچکدام از این مدل ها به صورت جهانی فروخته نمی شوند. این یک عرضه محدود برای برخی کشورها نیز هست. راستش، واقعا گیج کننده و احمقانه است. برای رفع این اشتباه، سامسونگ فقط باید از eSIM در هر دستگاه موجود در سری Galaxy S30 سامسونگ پشتیبانی کند.

البته، هنوز هم برای رها کردن سیم کارتهای فیزیکی خیلی زود است. اما سامسونگ از نظر قدرت در صنعت تلفن های هوشمند (به ویژه در ایالات متحده) از موقعیت منحصر به فردی برخوردار است و می تواند این قدرت را برای فشار آوردن eSIM به جلو تقویت کند. این کار درستی است، سامسونگ!

۶- سرعت شارژ رو سریع ترش کن!

کاهش سرعت شارژ گلکسی اس ۲۰ اولترا

سرعت شارژ گلکسی اس ۲۰ اولترا

به دلایلی، سامسونگ به سمت فناوری های شارژ سریع سیمی جدید نمی رود. حتی هنگامی که شارژ سریعتر از معمول در پرچمداران خود ارائه می دهد، برای به دست آوردن سرعت تبلیغاتی، باید یک شارژر جداگانه بخرید. در سال ۲۰۲۱، این موضع گیری سامسونگ را در پشت رقبا قرار می دهد.

در اینجا مثالی از منظور ما آورده شده است. سامسونگ Galaxy S20 Ultra – تلفن هوشمند با قیمت 1399 دلار – با شارژر درون جعبه با سرعت 25W شارژ می شود. وان پلاس 8 با قیمت 699 دلار، با شارژر 30 وات ارایه می شود. حتی گوگل Pixel 4a با قیمت لیست 349 دلار شارژر 18W را دارد.

در همین حال، رقبا در حال تولید تلفن هایی هستند که با نرخ واقعا تعجب آور شارژ می شوند، بله ما در حال صحبت کردن از سرعت ۶۵ و حتی ۱۲۵ وات هستیم. بهتر است در اینجا تعادل وجود داشته باشد ، زیرا هر چه سریعتر شارژ شود، فشار بیشتری به باتری وارد می شود و عمر باتری با سرعت بیشتری تخریب می شود. با این وجود، سامسونگ به راحتی می تواند تمام پرچمداران خود را به سرعت شارژ 45W سوق دهد و شارژر لعنتی (!) را در جعبه گنجانده باشد. سامسونگ است، می تواند در گلکسی 30 این کار را انجام دهد.

۷- قیمت گلکسی S30 رو بیار پایین!

نقد و بررسی گلکسی اس ۲۰ اولترا

گلکسی اس ۲۰ اولترا

ما متوجه می شویم که در مورد قیمت تلفن های هوشمند تفاوت های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال تراشه Snapdragon 865 گرانترین قیمت در سبد محصولات کوالکام است. این امر باعث می شود قیمت مصرف کننده تلفن ها با استفاده از چیپست بالا برود.

با این وجود در حال حاضر تعداد زیادی تلفن با اسنپدراگون ۸۶۵ وجود دارد که ۱۰۰۰ دلار قیمت ندارد و این همان قیمت اولیه برای سامسونگ گلکسی اس ۲۰ است. مطمئناً، بسیاری از رقبا گوشه های پنهان از چشم کاربر را کاهش می دهند تا قیمت آن پایین بیاید.

ببینید، ما واقع بین هستیم و می دانیم که سامسونگ Galaxy S30 به معنای تلفن ۷۰۰ دلاری نیست. با این وجود، هیچ دلیلی وجود ندارد که اگر سامسونگ بتواند که این قیمت را در اولویت قرار دهد، مثلا شاید اگر از ۹۰۰ یا ۸۰۰ دلار شاهد آغاز قیمت خانواده گلکسی S30 باشیم، خوشحال کننده باشد.

۸- جک ۳.۵ میلی متری هدفون رو بیار بالا!

گلکسی اس ۱۰ پلاس

گلکسی اس ۱۰ پلاس

من شخصا می دانم که احتمال بازگشت جک ۳.۵ میلی متری صدا واقعا کم است اما به هر حال ما در حال عنوان کردن فاکتورهایی که کاربری روزمره را برای کاربران بهتر و شیرین تر می کند صحبت می کنیم، پس جای جک ۳.۵ میلی متری صدا واقعا خالی است.

ما می دانیم که مردم از دیدن مرگ آهسته جک هدفون خسته اند. ما کاملا می پذیریم و با توجه به اینکه در مورد آن صحبت می کنیم ما هم بخشی از افرادی هستیم که در اعماق قلبمان دلمان برای آن پورت تنگ شده است. با این حال، ما نمی توانیم کمکی کنیم اما خاطرنشان کردیم که سری سامسونگ گلکسی S20 بدون این پورت به عنوان اولین عضو در سری S است که آن را نداشت.

در این مرحله، بازگرداندن جک هدفون ممکن است نه تنها یک حرکت مناسب برای خوشحال کردن طرفداران اندرویدی باشد بلکه یک حرکت به سمت فروش کلی بهتر است. با توجه به افرادی که تمایل به صرف ۱۰۰۰ دلار برای گوشی های هوشمند پرچمدار ندارند، هر واحد فروخته شده برای موفقیت حساب می شود. حتی اگر تنها چند هزار خریدار از Galaxy S30 سامسونگ عبور کنند، زیرا فاقد جک هدفون است، این چند هزار فروش سامسونگ در آن از دست می رود.

علاوه بر این، سری گوشی های پرچمدار پرچمدار که ظاهرا همه چیز را در معرفی بهترین های اندرویدی نشان می دهد، باید دارای جک هدفون باشد. همچنین باید دارای شکاف کارت میکرو اس دی، شارژ بی سیم، گواهی IP و بسیاری دیگر از ویژگی های مهم باشد. یک بار دیگر، برگرداندن پورت 3.5 میلیمتری، سامسونگ را وادار عقب نشینی می کند، اما ما تعداد فروش خود را بالا خواهد برد.

شما چطور فکر می کنید؟ چه راه حلی برای بهتر کردن گلکسی S30 دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
33 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr.Nazer

پست جذابی بود 😅👏
اما اون قسمت مربوط به حسگرهای التراسونیک واقعاً حسگرهای اثرانگشت سری اس ۲۰ و نوت ۲۰ مشکل خاصی نه از نظر دقت نه سرعت ندارن و یوتیوبرها هم مشکلی با حسگر نوت ۲۰ الترا نداشتن…

lovenokia

حفره سلفی نمایشگر رو مخفی کن ! از پلاستیک هم دست بردار ! جذاب بودن پیشکش

Soraygoular

اتفاقا اگر استفاده کرده باشید میفهمید چقدر بده
یکی از دوستانم گلکسی اس ۱۰ خرید به پیشنهاد من
توی بررسی ها دیده بودم حسگرش عالیه ولی دوستم گفت نه مضخرف فکر کردم الکی میگه اولش که گلس داشت کلا کار نمیکرد اثر انگشتش گلسو برداشتیم بازم واقعا به سختی کار میکرد
بعدا خودم می ۹ تی خریدم به جرعت میگم ده برابر بهتر و سریعتر و دقیق تره
همیشه این اثر انگشت سامسونگ یه دلیل که به سمت گوشیاش نرم
متاسفانه تشخیص چهرش هم واقعا ضعیف مقایسه کردم با هر گوشی ای جدا مال سامسونگ ضعیف اینو درست کنه عالیییی میشه
نظرم کاملا صادقانه بود
سامسونگم دوست دارم ولی مدیر جدیدش بد داره کار میکنه

Amir galaxy

سلام
خودش S10 داره
بای

m.b

😂

Dr.Nazer

بله آفرین جالب و مهیج و شگفت‌آور بود، ولی خودم اس ۱۰ دارم
فیلم هم از ساعت اثرانگشت با گلس موجوده با بالاترین سرعت
بای

Dr.Nazer

سرعت اثرانگشت*

Pouya

پست خوبی بود من طراحی سری اس 10 رو بیشتر دوس داشتم تا سری اس 20 مخصوصا اس 20 اولترا… اس 20 اولترا واقعا طراحی پشتش به خاطر دوربین جالب نبود کلا سام تو طراحی تو پرچمدارا از اس 6 تا اس 10 به نظرم بهترین دورش بود درسته اس 9 و اس 8 تفاوت چندانی نداشتند ولی انقدر فوق العاده بود طراحی اس 8 که برای اس 9 هنوزم جذاب بود صرفا جای اثر انگشت رو بهتر کرد تو اس 9. به نظرم تغییر زیاد تو طراحی هر دو سال یه بار برای سام رخ میده مثلا اس 6 و اس 7 هم فرق انچنانی نداشتن تو طراحی.مهم ترین تغییرش این بود که بیرون زدگی زیاد دوربین رفع شد اگه روند اینطور باشه برای اس 30 باید منتظر طراحی متفاوتی باشیم

Dr.Nazer

🔶️ گلکسی اس ۲۱ اولترا با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی جدید (جانشین Isocell HM1) و پشتیبانی از شارژ ۶۰ وات معرفی خواهد شد!

m.b

پارسال که با یکسال تاخیر استفاده کرد…
راستش تو میگی 108 جدید رو خودش قراره زود استفاده کنه، منو غم میگیره… 😂
چون تجربه ثابت کرده احتمالاً اون سنسور تغییرات زیادی نکرده پس… که خود سامسونگ داره استفاده میکنه بلافاصله… 🤔
امیدوارم اشتباه کرده باشم…

Dr.Nazer

خب شاید اینم مث HMX معرفی کنه و اول بده به شیائومی (یا هر برندی) بعد خودش برای اس ۲۱ / ۳۰ الترا استفاده کنه!

m.b

نه مشکل اینکه خودش اول استفاده کنه نیست… مشکل اینه با توجه به شناختی که من دارم خودش به زودی استفاده نمیکنه اگر خیلی عالی و گرون باشه اون سنسور…اما اگر یه ارتقاء ساده باشه و زیاد هزینه نگیره استفاده میکنه… من فکرم اینطوریه…
مثل این میمونه بگن سال دیگه همه چینی ها قراره از شارژر سامسونگ استفاده کنن، خب این برای اونایی که 100 وات دارن یه ضرره…
شیائومی اگر نتونه سنسور مخصوص و خوبی از سامسونگ بگیره سونی قبلاً با هوآوی بسته و برای شیا فعلاً برنامه نداره…
اما از طرفی وقتی دو تا افشاگر گفتن سنسور بعدی خیلی خوبه منم امید دارم هم سنسورش خوب باشه هم سامسونگ ازش استفاده کنه…

lovenokia

واقعا Galaxy 10e تمام عیار بود تمام عیار !
بدنه عالی و با کیفیت ، دوربین خوب ، اندازه جمع و جور

Taha

ببخشید دوستان کدوم دوست عزیز بین می ۱۰لایت و می ۹تی پرو و اس ۱۰ لایت مونده بود؟
یه خبر خوب براش دارم😎

علی رحیمی

کاربر apple بود

Mahdi

اسنپدراگون رو حذف کن اگزینوس رو بیار بالا😂

Amir galaxy

پست متفاوت و جذاب بود😅👏

AŁɪ

تولید موبایل رو بزار کنار کارخونه بازیافت زباله باز کن ! 😅😶

Taha

سهیل تو گوگل کالا پوکو اف۲ هستش ۹۷۰۰بعد با رجیستر میشه ۱۴۰۰تومن😐😶

AŁɪ

درسته قیمت ریجستری رفته بالا و پاسپورت هم گرون شده .
با این حال ارزش خریدش از پرچمدار سامسونگ بیشتره 😅

Arian25

اینقدر منفی خوردی از رو نرفتی؟

AŁɪ

Arian25
مرسی که خودتو لو دادی 😅 لشمک

persepolis

اگه اسم اگزینوس هم میاوردین خوب بود…

Auroro

سلام سینا جان
مهم ترینو نگفتی

اگزینوس 990 رو بده بره!
سینا جان اسم پرچمدار جدیدش تا جایی که من میدونم 30 نیستش 21 هستش.
برا این از 10 رفت تو 20 چون میخواست با رسم سال هماهنگ کنه.

Auroro

ببخشید با رقم سال

MohammadFarhaadi

نکته جالب بود.خوش به حالشون که دغدغه این چیزا رو ندارن.

persepolis

ائورو نظرت نی!.
غیب شده!؟.

online_wireless

گلكسي اس ٣٠ فقط با ويژگي استفاده از پردازنده اسنپ در همه مناطق و قيمت پايين جذاب خواهد شد.

Milad7

سامسونگ الان با خودش میگه یه اگزینوس آشغال دیگ بذارم روی این 😐 لعنتی همه را اسنپ بذار خسته مون کردی 😐

Milad7

و اینکه خبر اومد ظاهرا قراره سری نوت و اس ادغام بشن!

Arian25

نههههههههه😰😥😥😢😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

far_zin

که بشه سری چس؟💨🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)