حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مسدود شدن وی‌چت در اپ استور می‌تواند فروش جهانی آیفون را تا ۳۰ درصد کاهش دهد

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | اپل، پیام رسان

به‌تازگی Ming-Chi Kuo، یکی از تحلیل‌گرهای معتبر محصولات اپل گفته است که احتمال دارد در صورتی که اپل مجبور به مسدود کردن وی‌چت در اپ استور شود، فروش جهانی آیفون تا ۳۰ درصد با کاهش مواجه خواهد شد.

مسدود شدن وی‌چت در اپ استور

وی‌چت، نرم‌افزار چینی پرطرفداری در بین کاربران اندروید و iOS با ۱.۲ میلیارد کاربر در جهان است که در بین کاربران چینی بسیار محبوب است. Kuo در اظهارنظری گفته است که اگر ممنوعیت وی‌چت در اپ‌استور، جهانی باشد، می‌تواند نتایج نه چندان خوبی برای اپل به همراه داشته باشد:

چون وی‌چت به یک نیاز روزانه در چین تبدیل شده که کارهایی مثل پیام‌رسانی، پرداخت، تجارت الکترونیک، شبکه‌سازی اجتماعی، خواندن اخبار و بهره‌وری را باهم ادغام می‌کند، اگر این اتفاق بیفتد، اعتقاد داریم که فروش محصولات سخت‌افزاری اپل در بازار چین به‌طور چشم‌گیری کاهش پیدا خواهد کرد. پیش‌بینی می‌کنیم که فروش سالانه جهانی آیفون تا ۲۵ تا ۳۰ درصد و فروش جهانی سالانه جهانی دیگر محصولات سخت‌افزاری اپل،‌ شامل ایرپاد، آی‌پد، اپل واچ و مک نیز تا ۱۵ تا ۲۵ درصد کم خواهد شد.

وی چت

وی چت

Kuo می‌گوید که در بهترین حالت، در صورتی که وی‌چت تنها از اپل استور ایالات متحده حذف شود، اپل با کاهش ۳ تا ۶ درصدی در فروش آیفون و کاهش کمتر از ۳ درصد در دیگر محصولات مواجه خواهد شد. اپل، میزان فروش آیفون را به صورت منطقه‌ای اعلام نمی‌کند اما به‌طور کلی در سه ماهه ژوئن، ۱۵ درصد از درآمد کلی اپل از چین بزرگ (Greater China) به‌دست آمده است که بخش قابل‌توجهی از کسب‌وکار اپل را شامل می‌شود.

فیلترینگ تیک تاک و ویچت در امریکا تا ۴۵ روز انجام خواهد شد

این تحلیل‌گر به سرمایه‌گذاران توصیه کرده است که مقدار سهام خود از شرکت‌هایی که در زنجیره تامین اپل، مانند Innotek و Genius Electronic Optical هستند را به دلیل ریسک‌هایی که در رابطه با مسدود شدن وی‌چت وجود دارد، کاهش دهند. با این حال، برای معلوم شدن اینکه محدودیت‌‌ها از سوی آمریکا به چه شکل خواهند بود، باید تا زمان رسمی شدن آن از سوی دونالد ترامپ صبر کرد.

نظر شما درمورد مسدود کردن وی‌چت از سوی آمریکا در اپ‌استور چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
The MTest MT

این ترامپم میخاد گند بزنه به دنیا و کشورش
امیدوارم این سری بایدن انتخاب شه

erfan520

هیچ فرقی نمیکنن
جفتشون یه گهن

Mahdi

ویچت چیه

ArmanBgold

30 درصددددددد🤯🤯😂😂

The MTest MT

هار هار هار

SHREK

بیشترین تاثیر حذفش توی چینه که اونم اپل میتونه حلش کنه. همونطور که استیم و… نسخه ویژه چین دارن.

Milad7

یادش بخیر قدیما توی وی چت چه کارها که نمیکردیم….

Milad7

همینطور لاین 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی