حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خرید توییتر توسط ایلان ماسک شاید این پلتفرم را شبیه به WeChat کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

ایلان ماسک مرد پرحاشیه‌ای است و بعید به نظر می‌رسد که از این وضع هم خیلی ناراحت باشد. پیرامون تصمیم وی برای خرید توییتر خیلی اتفاق‌ها افتاد و به نظر می‌رسد که حالا دوباره او قصد دارد بالاخره پرنده آبی را بخرد. با این حال شاید خبر خیلی خوبی نباشد چرا که می‌گویند خرید توییتر توسط ایلان ماسک شاید این پلتفرم را شبیه به WeChat کند.

خرید توییتر توسط ایلان ماسک

حالا که ایلان ماسک نظر خود را تغییر داده است، مجداا به دنبال خرید توییتر با قیمت پیشنهادی اولیه 44 میلیارد دلار یا 54.20 دلار برای هر سهم است. در ابتدا، ماسک می خواست توییتر ثابت کند که کمتر از 5 درصد از مشترکانش ربات هستند و تهدید کرد که در صورت عدم انجام این کار، از تصمیم خرید خود عقب نشینی خواهد کرد.

شبکه ABC News اخیراً با برخی از کارشناسان فناوری صحبت کرده تا درباره تغییراتی که ماسک پس از تکمیل معامله ممکن است در پلتفرم رسانه اجتماعی ایجاد کند، یک نگاه اولیه را به‌دست آورد.

اگر ماسک توییتر را بخرد، این پلتفرم در دراز مدت غیرقابل تشخیص خواهد بود

دو راه برای مشاهده تغییراتی که می‌توانیم مشاهده کنیم وجود دارد. در کوتاه مدت و میان مدت، ماسک می تواند تغییراتی را ایجاد کند که برخی از آنها خوششان می آید و برخی دیگر از آن متنفر خواهند بود.

در دراز مدت اما ABC News می‌گوید کارشناسان بر این باورند که توییتر با هزینه‌های اشتراکی که از کاربران دریافت خواهد شد، توییتر با چیزی که الان هست غیرقابل تشخیص می‌شود. البته که سرویس‌های جدیدی در دسترس خواهند بود، از جمله امکان انتقال پرداخت‌ها بین مشترکین یا سرویس دیگری که به اعضای توییتر امکان رزرو سفر از طریق پلتفرم را می‌دهد.

ماسک نظراتی را ارائه کرده که برخی معتقدند قصد او برای تبدیل کردن توییتر به یک برنامه مشابه WeChat را نشان می دهد. وی چت به دلیل عملکرد به عنوان یک برنامه پیام رسان، پلتفرمی برای اشتراک‌گذاری محتوا، پرداخت، خرید، رزرو و … در چین بسیار محبوب است. در سه ماهه چهارم سال 2021 ویچت به صورت ماهانه 1.27 میلیارد کاربر فعال داشت.

ویچت

ویچت

در حالی که توییتر در حال حاضر سخنان نفرت‌انگیز، آزارواذیت و خشونت گرافیکی را ممنوع می‌کند، ماسک اردیبهشت ماه گفت:

“ترجیح من این است که به قوانین کشورهایی که توییتر در آنها فعالیت می‌کند نزدیک شوم. اگر شهروندان می‌خواهند چیزی ممنوع شود، پس قانونی را برای این کار تصویب کنید. در غیر این صورت باید مجاز باشد.”

بیل مان، تحلیلگر ارشد Motley Fool به ABC News گفت:

“تغییرات بزرگی در آینده وجود دارد. او می خواهد مدیریت محتوای توییتر را کاهش دهد.”

این تحلیلگر درباره تبدیل توییتر به اپلیکیشنی که همه کاره‌ است می‌گوید:

“واضح است که چرا هر شرکتی این را می‌خواهد».

او طرح ماسک برای مجاز کردن پرداخت‌های شخص به شخص در توییتر را «جام مقدس برای هر اپلیکیشن» می‌نامد.

دانیل آیوز تحلیلگر Wedbush شانش موفقیت تغییر توییتر به یک پلتفرم همه کاره را تنها 20 درصد می‌داند.

ایوز می‌گوید:

“این کار سال‌ها طول می‌کشد و چالش‌های زیادی پیش رو خواهد داشت. به هر حال ولی دلیلی وجود دارد که او ثروتمندترین فرد جهان است. پشت او بارها و بارها شرایط سختی داشته است اما همانطور که در مورد تسلا و اسپیس ایکس می‌بینیم، او بسیار موفق بوده است.”

ماسک ممکن است آزادی بیان را برای توییتر بخواهد، اما نه به قیمت درآمد از تبلیغات

سینان آرال، سرمایه‌دار و استاد مدیریت در موسسه فناوری ماساچوست، می‌گوید نهایی معامله توسط ماسک می‌تواند قضای محافظه‌کارانه‌تری را به توییتر بیاورد. آرال می‌گوید که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا «تقریبا فورا به قدرت بازگردانده می‌شود».

ترامپ پس اخراج از توییتر به دلیل حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره در سال 2021 پلتفرم مشابه توییتری خود را به نام Truth Social ایجاد کرد اما آنچنان که ترامپ انتظار داشت محبوبیت ایجاد نکرده است.

اوایل سال جاری، ماسک در ابتدا اعلام کرد که اگر توییتر را بخرد، از ترامپ استقبال خواهد شد. در آن زمان رئیس جمهور سابق گفت که اگر این پلتفرم متعلق به ماسک باشد، دیگر به این پلتفرم باز نمی گردد.

اما با توجه به اینکه ماسک می‌خواهد شروع به افزایش درآمد تبلیغاتی توییتر کند، ممکن است بخواهد در مورد افرادی که اجازه بازگشت به این پلتفرم را می‌دهد تجدید نظر کند، زیرا درآمد تبلیغات بر اساس تعداد مشترکین خواهد بود و ممکن است بازگشت برخی از کاربران شناخته شده برای انتشار نظرات نفرت‌انگیز باشد و به کاهش کلی کاربران توییتر منجر شود.

همانطور که ایوز، تحلیلگر Wedbush می گوید:

“ماسک می گوید “آزادی بیان” اما اگر در توییتر به پاشه آشیل تبدیل شود برخلاف درآمدزایی این پلتفرم است.”

بالاخره ماسک توییتر را می خرد زیرا فکر می کند که می تواند آن را بهتر کند و این به معنای سود بیشتر است. اگر او فکر کند که برنامه بازی اش به هم می خورد، اصلاحاتی انجام خواهد شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید خرید توییتر توسط ایلان ماسک اتفاق خوبی خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)