حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه دوربین Pixel 4a با آیفون SE 2020

دیروز بود که در ترنجی خواندیم گوگل پیکسل 4a با تراشه Snapdragon 730G و نمایشگر ۵.۸ اینچی OLED به قیمت ۳۵۰ دلار رسما معرفی شد. مشخصا این دستگاه تمرکز خاصی روی دوربین دارد. از آن طرف رقیب مستقیمش یعنی آیفون SE 2020 (که البته از نظر ظاهری خیلی قدیمی تر است) هم دوربین قابل احترامی دارد. می خواهیم مقایسه دوربین Pixel 4a با آیفون SE 2020 را داشته باشیم تا ببینیم دوربین تکی گوگل بهتر عمل می کند یا دوربین تکی اپل؟ پیش از آغاز لطفا بنویسید که چه حدسی دارید؟

مقایسه دوربین Pixel 4a با آیفون SE 2020

 

مواردی که در صفحه مشخصات دوربین Pixel 4a و iPhone SE می بینید، بسیار شبیه به هم هستند. هر دو دارای دوربین تک در عقب و جلو هستند و عدد مگاپیکسل نیز بسیار مشابه است. تفاوت اصلی بین مشخصات دوربین پیکسل 4a و آیفون SE هنگامی است که شما به گزینه های فیلمبرداری توجه می کنید، بیشتر آشکار می شود. iPhone SE گزینه های کیفیت فیلم بسیار بیشتری دارد و به برتری اپل در بخش ویدیویی اعتماد به نفس بیشتری می بخشد. ناگفته پیداست که بزرگترین دلیل آن را در تراشه پرچمدار اپل A13 می توان دید.

مقایسه دوربین Pixel 4a با آیفون SE 2020

مقایسه دوربین Pixel 4a با آیفون SE 2020

در این تست به طور همزمان ترکیبی از عکس با هر دو تلفن هوشمند اریه شده است. تنوع سناریوها باید به ما کمک کند اختلافات کیفی را پیدا کنیم و در نهایت برنده را انتخاب کنیم. هر دو دستگاه در زمان نوشتن در آخرین نسخه های نرم افزاری خود قرار داشتند و هر دو برای تست های داده شده روی حالت های «عکس» و «پرتره» قرار گرفتند. البته متاسفانه این تست شامل عکاسی در شرایط نوری کم نمی شود. من تصور می کنم این را به صورت مجزا برای یک تست دیگر در نظر گرفته باشند.

این تست برای دوربین پیکسل 4a و آیفون SE در Snow Lake واشنگتن انجام شده است، جایی که این تلفن های دوربین قادر به نمایش خوبی از عملکرد دوربین روزانه آنها بودند. به نظر می رسد که هر دو گوشی در گرفتن عکس های واضح و فوکوس بسیار خوب عمل می کنند.

تفاوت مشخصی در تعادل رنگ سفید وجود دارد. نمونه های پیکسل 4a کمی خنک تر هستند در حالی که عکس های آیفون SE لحن گرم تری دارند. (اگر به یاد داشته باشید، در گذشته نه چندان دور این گرم بودن یا زرد بودن تصاویر، نشانه عکاسی سامسونگی بود!) همچنین به نظر می رسد که آیفون SE سایه ها را بیشتر روشن می کند، که اگر می خواهید جزئیات بیشتری را ببینید عالی است، اما پیکسل 4a همچنین دارای کنتراست بیشتری است و این جلوه ای است که ممکن است بسیاری از شما ترجیح دهید.

پیکسل 4a

پیکسل 4a

آیفون SE 2020

آیفون SE 2020

پیکسل 4a

پیکسل 4a

آیفون SE 2020

آیفون SE 2020

پیکسل 4a

پیکسل 4a

آیفون SE 2020

آیفون SE 2020

پیکسل 4a

پیکسل 4a

آیفون SE 2020

آیفون SE 2020

بیایید به منطقه تاریک تر برویم، جایی که واقعاً می توانیم محدوده پویای یا HDR دوربین را آزمایش کنیم. بسیاری از دوربین ها برای گرفتن عکس مانند دشواری دارند زیرا در آسمان و مناطق تاریک تر در دیوارهای آجری نور شدید وجود دارد. برای دستیابی به اکسپوژر یکنواخت، دوربین باید عکسی مناسب و متعادل با کاهش نور برجسته و افزایش سایه ها داشته باشد.

عالی نیست، اما به نظر می رسد آیفون SE با یک دیوار روشن تر و یک آسمان پر جنب و جوش بهتر، نوردهی بهتری را به ثبت رسانده است. در ضمن، سطح جزئیات و شفافیت موجود در دیواره آجری بهتر توسط Pixel 4a ثبت می شود.

پیکسل 4a

پیکسل 4a

آیفون SE 2020

آیفون SE 2020

حالت پرتره چطوره؟ هر دو آنها نسبتا خوب عمل می کنند، یا بهتر است بگوییم مانند بسیاری دیگر از تلفن های خوب دوربین نیز عملکرد خوبی دارند. بوکه در هر دو مورد عالی است (البته نماینده گوگل به نظر من بوکه طبیعی تری دارد)، اما من قطعاً می توانم تفاوت در بافت پوست سوژه را مشاهده کنم. به نظر می رسد iPhone SE در این بخش کمی بهتر عمل می کند، زیرا موها را کمی بهتر نشان می دهد و باعث می شود که مو طبیعی تر به نظر برسد. (همچنان تُن بسیار گرم در تصویر آیفون SE 2020 کمی عجیب و قابل توجه است.)

از طرف دیگر، گوگل Pixel 4a کار بسیار بهتری را برای جلب جزئیات در سایه ها، مانند مو و ماسک انجام داد. ناگفته نماند که چشم، ابرو و حتی پیراهن در نماینده گوگل بسیار واضح تر و واضح تر به نظر می رسد.

پیکسل 4a

پیکسل 4a

آیفون SE 2020

آیفون SE 2020

این سلفی در تابش نور خورشید عکاسی شد. باز هم هر دو خوب عمل کردند، اما به نظر می رسد دوربین آیفون از سلفی های نرمتر و گرمتر عکس گرفته است.

پیکسل 4a

پیکسل 4a

آیفون SE 2020

آیفون SE 2020

به هر صورت این چیزی است که برای مقایسه دوربین آیفون SE 2020 و پیکسل 4a در روشنایی روز داریم. نظر شما درباره این دو نماینده اپل و گوگل چیست؟ کدام یک برای شما بهتر است؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
The MTest MT

بعضی هاشون انگار با یه دوربینن!!
به نظرم هرکدومشون یه جایی خوب بودن ولی در مجموع پیکسل بهتر بود

Adjus

جفتشون عجب کیفیتی دارن.لامصبا

Alipdr

p40 pro ببینی چی میگی

Milad7

قیمت اون گوشی تقریبا 2 و نیم برابر این دوتاس میخوای بهتر نباشه 😐 😐 😐

The Destroyer

به نظرم رنگ‌ها تو پیکسل کمی بهتر هستن ولی در مجموع بسیار شبیه هم شدن بعضی عکسا

HOSEIN

عکس اولی قشنگ مشخص می‌کنه که دوربین پیکسل بهتره

HOSEIN

ثبت جزییات تو پیکسل بهتره

Mohammadr

قسمت های سایه ایفون بهتر بود(چون الگوریتمش نور محیط رو زیاد میکنه) ولی در کل از پیکسل بیشتر خوشم اومد چون خیلی خیلی طبیعی بود👌

UnderTaker

جفتشون خیلی به هم نزدیک بودن.
بیشترین تفاوت ، همون بحث دمای رنگ عکس‌ها بود که همونطور که انتظار می‌رفت، تصاویر پیکسل‌ رنگ‌های‌ سردتر و تصاویر آیفون رنگ‌های گرم‌تری رو ثبت کرده بود.

من خودم تصاویر ثبت شده با پیکسل‌ رو بیشتر پسندیدم ، خصوصا قسمت سلفی.

Taha

نه خوشم اومد.
دوربین خوبی داره💪👏

Mahdi

نه واقعاً خوشم اومد آیفون بیشتر به پردازنده متکی و پیکسل به نرم افزار ، دوتاشون هم عالی بودن ولی من عکسای پیکسل رو بیشتر خوشم اومد

Demon

خیلی شبیه هم هستند لنزاشونو کی میزنه

Demon

این دوربینا چقدر شفافن آدم حوس 2020 میکنه🤤

ممد بمولا

کیفیت رو ببین :/
پیکسل عالی بود

V800B

بر خلاف دوستان ب نظرم دوربین ایفون se بهتر بود
حالا منتظر نتایج میمونیم

AŁɪ

اس ای بهتر بود توی کنترل نور 👌

Milad7

جفتشون واقعا عملکرد خوبی داشتن من ایفون اس ای را بیشتر میپسندم 🙂

MohammadFarhaadi

لامصبا.عجب عکسهایی گرفتن هر دو گوشی.اصلا نمیشه بینشون برنده انتخاب کرد.مزایاشون نسبت به هم مساویه کیفیت عکسا هم خیلی نزدیکه اصلا نمیشه گفت کدوم بهتره.در کل آیفون پردازش بهتر و پیکسل عکسای تا حدودی طبیعی تر داره.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)