حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین پیکسل 4a مشخص شد: بهترین گوشی تک دوربینه

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | تست، دوربین، گوگل

سه ماه پیش بود که گوگل پیکسل 4a با تراشه Snapdragon 730G و نمایشگر ۵.۸ اینچی OLED به قیمت ۳۵۰ دلار رسما معرفی شد. این دستگاه با یک دوربین اصلی و یک دوربین سلفی ارایه می شود. گوگل نشان داده که معمولا وارد بازی اعداد نمی شود، به خصوص در بخش دوربین. عملکرد این شرکت در دوربین Pixel 4a آنقدر خوب بوده که DxOmark شگفت زده شده است. امتیاز DxO دوربین پیکسل 4a مشخص شده و لقب “بهترین گوشی تک دوربینه” را کسب می کند.

امتیاز DxO دوربین پیکسل 4a

امتیاز DxO دوربین پیکسل 4a

امتیاز DxO دوربین پیکسل 4a

گوگل Pixel 4a با مشخصات پایین تر و مقرون به صرفه تری نسبت به نسخه پرچمدار سال ۲۰۱۹ یعنی Pixel 4 معرفی شده است. این دستگاه با صفحه نمایش OLED در اندازه 5.81 اینچی با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل ارایه می شود که بزرگتر از پیکسل ۴ است. باتری دستگاه با ظرفیت ۳۱۴۰ میلی آمپر ساعت انتخاب شده است.

این دستگاه مشخصا میان رده خیلی قوی‌ای هم نیست، اما دارای چیپست میان رده اسنپدراگون 730G با 6 گیگابایت رم برای پردازش در مقایسه با تراشه پرچمدار اسنپدراگون 855 در پیکسل 4 است. همچنین 128 گیگابایت حافظه داخلی غیر قابل توسعه با مموری کارت دارد. البته شایان ذکر است که Pixel 4a با سیستم عامل اندروید ۱۱  ارائه می شود.

برای عکاسی، Pixel 4a از دوربین تله که در مدل های Pixel 4 و 4XL یافت می شود چشم پوشی می کند. این دستگاه یک سنسور 1/2.55 اینچی با رزلوشن 12.2 مگاپیکسلی و پیکسل های 1.4 میکرومتری را ارائه می دهد. لنز معادل 27 میلی متر با عرض استاندارد از یک دیافراگم بزرگ f/1.7 بهره می برد و مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسل (PDAF) و تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) است.

الگوریتم های عکاسی محاسباتی گوگل، علی رغم عدم وجود سنسور عمق اختصاصی، شبیه سازی بوکه را در حالت پرتره ارائه می دهند و برای پرتره های شبانه نیز یک فلاش LED وجود دارد. برای ویدئو، Pixel 4a می تواند فیلم برداری ۳۰ فریم برثانیه 4K ارایه کند. فیلم برداری 1080p با تثبیت کننده تصویر الکترونیکی ژیروسکوپ (gyro-EIS) با نرح ۳۰ یا ۶۰ فریم برثانیه ارایه خواهد شد.

اما امتیازهای DxO به دوربین تکی پیکسل 4a چیست؟

همانطور که می بینید، به دلیل امتیاز پایین در بخش دوربین های کمکی تله و فوق عریض امتیاز کلی خیلی کم شده است. البته پیکسل 4a دوربین تله ندارد و امتیاز ثبت شده برای آن احتمالا به معنی عملکرد در زوم باید باشد.

به صورت کلی در جدول DxO این دستگاه از رقبای شاخص پرچمدار سال های قبل مثل آیفون XS Max یا حتی آیفون ۱۱ بهتر ظاهر شده و اختلاف زیادی با هواوی P40 با گلکسی اس ۱۰ پلاس با لشکری از دوربین روی قاب پشتی، ندارد!

نظر شما درباره امتیاز DxO دوربین گوگل پیکسل 4a چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایول به گوگل🙂🙂🙂

lovenokia

واقعا ایولا و باریکلا …. به گوگل 🙂

شرکت ها هم میتونن 1 لنز استفاده کنند به جای دوربین اصلی ، به جایش هزینه لنز های اضافه رو به بدنه با کیفیت و باتری و پردازنده بهتر اختصاص بدن .

Mohammadr

یه سوال…
کسی در واقعیت یا یوتیوب، دیده که فرایند پردازش عکس پیکسل، چقدر طول میکشه؟
منظورم اینه نسبت به بقیه موبایل ها، فرایند پردازش عکسش کمتره، بیشتره، یا یکسانه؟و اگه با این پردازش عالی، سنسورهایی با مگاپیکسل بالاتر استفاده کنه، به مشکل پردازش بر میخوره یا بهتر میشه؟

Mahdi

خیر اندازه گوشی های دیگه طول میکشه

Mahdi

اینم بگم باتوجه به نوت۲۰الترا و وانپلاس۸پرو ممکنه اس۱۰پلاس هم بعد بروزرسانی امتیازش بیشتر به این گوشی نزدیک بشه

Milad7

یک دوربین تاثیر گذار و دیگر هیچ!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)