حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل در Pixel 4a و خانواده Pixel 5 جسگر اثرانگشت روی قاب پشتی را ارایه خواهد کرد

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | گوگل

بله، گوگل در Pixel 4a و خانواده Pixel 5 جسگر اثرانگشت روی قاب پشتی را ارایه خواهد کرد و این از گوگل بعید نیست چرا که ما عادت داریم طراحی های خارج از دور را از این برند ببینیم. البته که در این یک مورد خاص می توانم بگویم انتخابش را نسبت به راه حلی مانند حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر بیشتر می پسندم.

به نظر می رسد گوگل در مورد روند فعلی با تلفن های هوشمند اهمیتی نمی دهد. در واقع، به نظر می رسد که آن ها در تلاش برای حفظ سری Pixel خود هستند. با نگاهی به روند فعلی بازار، تقریبا تمام تلفن های پرچم دار دارای سنسور اثر انگشت روی صفحه یا تشخیص چهره هستند. در حقیقت، بسیاری از پرچمداران اقتصادی (تلفن های هوشمند رده متوسط) نیز از حسگر اثر انگشت روی صفحه استفاده می کنند. با این وجود، گوگل برای این کار، حداقل در گوگل پیکسل ۵ یا پیکسل 4a آماده نیست.

طبق یک گزارش جدید، سری Pixel 5 و Pixel 4a از یک ماژول تشخیص اثر انگشت روی قاب پشتی استفاده می کنند. اخیراً Onleaks برخی رندرهای سری Pixel 5 و خانواده Pixel 4a را منتشر کرد. همانطور که از تصویر مشخص است سری گوگل Pixel 5 شامل پیکسل ۵ و Pixel 5 XL در کنار Pixel 5 XL 5G است. هر سه محصول از یک دوربین پشتی سه گانه استفاده می کنند. علاوه بر این، همه آنها دارای سنسور اثر انگشت عقب هستند.

همچنین پیکسل 4a همچنین از اثر انگشت عقب استفاده می کند. به یاد بیاورید که Pixel 4 و Pixel 4 XL تشخیص اثر انگشت را کاملا کنار گذاشتند و تشخیص چهره سه بعدی را عرضه کردند.

با این حال، محصولات جدید گوگل در سال 2020 همه از اثر انگشت روی قاب پشتی استفاده می کنند. این رویکرد آشکار “شنا در خلاف جهت” است و این بار غیر منطقی به نظر می رسد. این اطلاعات در حال حاضر قابل تأیید نیست و ممکن است مشخصات آن تا کنفرانس مطبوعاتی پاییز امسال فاش نشود.

طبق گزارشات، ابعاد گوگل پیکسل ۵ تقریبا 144.6×70.4×8 میلی متر است. اگر برجستگی دوربین را اضافه کنید، ضخامت آن به 9.5 میلی متر افزایش می یابد. این یک برجستگی دوربین قابل توجه ۱.۵ میلی متری است.

این بدان معنی است که پیکسل ۵ کمی کوچکتر از آیفون ۱۱ خواهد بود. رندرهای اخیر نشان می دهد که این صفحه نمایش ۵.۵ اینچ یا بیشتر به نظر می رسد اما حاشیه ها نسبتا زیاد هستند. طبق معمول، قاب این گوشی هوشمند متقارن است اما لبه های آن گرد است.

همچنین اطلاعاتی وجود دارد که پیکسل ۵ با درگاه USB Type-C در قسمت پایین قرار خواهد گرفت. متأسفانه، رندرهای CAD هیچ گونه جک هدفون را نشان نمی دهند. از میان تصاویر، در قاب این گوشی هوشمند از یک ماده ساخت متفاوت استفاده شده است. احتمالاً مانند نسل قبلی خود یک قاب آلومینیومی خواهد داشت. با این حال، هیچ تائیدی در این مورد وجود ندارد.

طبق محاسبات پیکسل ۵ ممکن است با نمایشگر OLED در اندازه 5.78 اینچ با وضوح QHD همراه باشد. در حالی که هیچ گونه گمانه زنی در مورد سنسور دقیق وجود ندارد، این گوشی احتمالاً دارای دو دوربین در پشت است. در قسمت جلو، یک دوربین سوراخ برای دوربین سلفی وجود دارد.

نظر شما چیست؟ منتظر پیکسل های جدید گوگل هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خب خدا رو شکر

Finch

««««می توانم بگویم انتخابش را نسبت به راه حلی مانند حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر بیشتر می پسندم»»»»
بعد میگن چرا ایرانی ها هنوز پراید سوار میشن
حقا که اجازه آیفون شبی ۲ ملیون حق بعضیاس

Mahdi

الان مثلا حسگر زیر صفحه فراریه صد سال سیاه همچین حسگر مزخرفی رو نمیخوام

armin.k

باباش جسگر شد😀

فقط جسارتا جسگر کاراییش چیه؟؟

یکی منو توجیح کنه،بای

#باباش_جسگر_شد

MohammadFarhaadi

پاراگراف شیشم خط دوم و سوم کجن یا من اشتباه میکنم و خطای دیده؟!چون جالبه برام پرسیدم نه برا ایراد گرفتن.

❤Mohamad_reza.81❤

بنظر من صافه

❤Mohamad_reza.81❤

بنظرم ادغام ببا دکمه پاور راه حل مناسب تری میبود.
بلخره توی سال 2020 هستیم و پرچمدار با این مدل طراحی اصلا جالب نیست البته این نظر منه
به هر حال سلیقه ها مقفاوته

ممد بمولا

خب بزرگوار حداقل مثل سونی با دکمه پاور ادغام میکردی
اینجوری زیاد واسه پرچمدار خوشایند نیست
اون پانچ گنده هم واقعا یه جوریه

Mahdi

سونی هم جداست ، بنظرم اینطوری بهتره

Milad7

گوگل پارسال که گند زد ببینیم امسال چه میکنه!

Amir galaxy

برای من بهترین محل برای حسگر اثر انگشت اول زیر نمایشگر هست ، دوم روی دکمه فیزیکی هوم (تجربه با s7 هرچند دیگه دوران این نوع دکمه تموم شده😅) سوم هم حسگر ادغام شده با با پاور ( تجربه با a7 2018) و در نهایت هم حسگر اثرانگشت پشت قاب گوشی…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)