حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری فاکسکان برای تولید آیفون در هند

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل

بر کسی پوشیده نیست که چین به مراتب خطرناکی از رشد برای امریکا رسیده است و این کشور تلاش دارد از رشد چشم بادامی ها جلوگیری کند. دعاوی زیادی در این بین وجود دارد و اکثر شرکت ها تلاش می کنند از ترکش های آن دوری کنند. به همین دلیل شاهد سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری فاکسکان برای تولید آیفون در هند هستیم.

سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری فاکسکان

براساس گزارش رویترز، فاکسکان قصد دارد تا یک میلیارد دلار برای گسترش واحد تولیدی خود در هند سرمایه گذاری کند. سازنده تایوانی آیفون های اپل را در این مرکز مونتاژ می کند. Foxconn همچنین یکی دیگر از واحدهای تولیدی را در آندرا پرادش کار می کند و در آنجا تلفن های هوشمند را برای شیائومی تولید می کند.

این اقدام بخشی از تغییر تدریجی اپل برای انتقال بخشی از تولید آیفون به دور از چین است تا از وقوع اختلال ناشی از جنگ تجاری مداوم بین آمریکا و چین و همچنین شیوع COVID-19 جلوگیری کند.

در حال حاضر، فاکسکان آیفون XR را در این کارخانه در جنوب هند، نزدیک چنای تولید می کند. طبق گزارش ها، سرمایه گذاری برنامه ریزی شده طی سه سال انجام خواهد شد و سایر مدل های آیفون نیز در آینده در اینجا ساخته می شوند. همچنین پیش بینی می شود که فاکسکان حدود 6000 شغل در این کارخانه اضافه کند.

اپل همچنین چند مدل را از طریق Wistron Corp تایوان در بنگالورو هند مونتاژ می کند. رویترز در اوایل سال جاری گزارش داده بود كه ویسترون نیز برای ساختن دستگاه های جدید اپل قرار است كارخانه جدیدی را افتتاح كند.

این اقدام مزایای دوگانه برای اپل خواهد داشت. یکی، این کمک خواهد کرد که شرکت در پرداخت مالیات بر واردات برای ارائه قیمت بهتر برای بازار هند، یعنی بزرگترین بازار تلفن های هوشمند جهان با سهم کوچک اما در حال رشد آیفون، کمک کند. دوم، اپل با گسترش تدریجی پایگاه تأمین کننده خود قصد دارد هند را به كانون اصلی صادرات تبدیل كند و از مشوقهای ارائه شده از سوی دولت هند در راستای تقویت تولید لوازم الکترونیک در این كشور استفاده كند.

نظر شما درباره این سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری فاکسکان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
lovenokia

به آمریکا بگیم نمیتونه جلوی علم رو بگیره یا زوده ؟! 🙂

V800B

جک گفتیا
چین عمده یکم سرمایه گذاری شدید تو ابزار ک امکان جاسوسی داره کرده نمیگم ب جای نرسیده ولی
در مقابل امریکا عملا حرفی برای گفتن نداره
اگه ادعا داره چرا باید برای کالا امریکا اینقد تعرفه بزاره؟
نصف دنیا مدیون امریکا هستن بعد جوان ما داره از این میگه ک امریکا داره جولو علم میگره

علم تو تعریف ما فرق داره

Finch

میگم بروبچ کسی سایتی نمیشناسه که ردمی کی۳۰ ریسینگ ادیشن بفروشه؟

Milad7

استقبال میشه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)