حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی نوت ۲۰ اولترا با اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس ارایه می شود؟

نوشته

3 سال قبل | 66 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

ما درباره اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس کمی شک داریم که اصلا ارایه می شود یا نه اما جدیدترین گزارش به ما می گوید که گلکسی نوت ۲۰ اولترا با اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس ارایه می شود! ما می دانیم که نسخه اگزینوس آن با تراشه بهبودیافته اگزینوس ۹۹۲ ارایه می شود اما گفته می شود که نسخه اگزینوس همان اسنپدراگون ۸۶۵ است. در این گزارش اطلاعات دیگری درباره گلکسی نوت ۲۰ اولترا نیز وجود دارد.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا

پس اطلاعاتی که درباره گلکسی نوت ۲۰ و نمایشگر تخت‌ش ارایه شد، امروز UniverseIce اطلاعات بیشتری درباره گلکسی نوت ۲۰ اولترا منتشر کرده است.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا

گلکسی نوت ۲۰ اولترا

ما در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ هستیم و این بدان معناست که معرفی پرچمدارهای نیمه دوم سال اکوسیستم اندرویدی در همین گوشه و کنارها هستند. گفته می شود سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ را از طریق رویداد آنلاین Unpacked خود، که در تاریخ ۱۵ مرداد ۹۹ برگزار می شود، معرفی کرد و یکی از این مدل ها شامل Galaxy Note 20 Ultra است. پیش از این، اطلاعات کمی در مورد مشخصات گلکسی نوت 20 Ultra وجود داشت، اما یکی از منابع قابل اعتماد داده‌هایی را تحویل داده است، ضمن اینکه در توییت خود نیز عنوان کرده بود که یکی از برجسته ترین های این مشخصات اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس خواهد بود.

هرچه به نظر می رسد تعجب آور باشد، گزارش مشخصات گلکسی نوت ۲۰ اولترا توسط Ice Universe برای شما به ارمغان آورده است، همان منبعی که پیش از این اعلام کرده بود سامسونگ نوت ۲۰ اولترا را معرفی نخواهد کرد. به نظر می رسد که ممکن است بعد از انتشار تاییدیه بلوتوث SIG که به طور خاص نام “Galaxy Note20 Ultra” را ذکر کرده است، او موضع خود را در مورد مسائل تغییر داده است. صرف نظر از این، یکی از نکات برجسته گلکسی نوت ۲۰ اولترا، اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس خواهد بود.

اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس در بنچمارک Antutu از مرز ۶۶۰ هزار عبور کرد

طبق گفته های مختلف در تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس کلاک CPU و GPU را افزایش خواهد داد. البته پیش از این، Meizu یعنی یکی از مشتریان کوالکام وجود این تراشه را تکذیب کرده بود.

به هر صورت، به بخش نمایشگر می رویم. کاربران قادر خواهند بود در گلکسی نوت ۲۰ اولترا را با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و رزلوشن QHD+ داشته باشند. در حال حاضر، این در خانواده گلکسی اس ۲۰ ممکن نیست.

مشخصات Galaxy Note 20 Ultra همچنین دارای نمایشگر LTPO است که منجر به بهبود کارایی می شود و باعث بهتری در مصرف باتری می شود. همچنین عملکردهای دوربین جدیدی وجود خواهد داشت و ویژگی های جدید S Pen را نیز دنبال خواهد کرد، اما جزئیات هیچکدام از آنها را مشخص نکرد.

نظر شما چیست؟ این پیشرفت ها در گلکسی نوت ۲۰ اولترا برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
66 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

سنسور جدید سامسونگ 108 مگاپیکسلی و 1/1.5 اینچی هست برای بالارده های ردمی استفاده میشه تو نسل بعدی بجای 64 مگاپیکسلی 1/1.7 اینچی فعلی…
کسی میتونه سایز پیکسل این سنسور رو محاسبه کنه؟

persepolis

محاسبه کنیم که چطور بشه…
سامی نمایشگراش که نگم رفته رفته که نشون میده چیه
پردازنده هاش که همیشه داغن از قدیم تا حال نانومترش هم بیاد پایین هیچ تاثیری نداره.
دوربینش هم که همیشه 12 بوده و نسبت به سونی دیگه هیچی.
باتریش هم داغ میکنه و منفجر
هیچی نگم بهتره…
اون قبلی ها چی بوده که این باشه.
نمیدونم بعضی ها چه دلخوشی نسبت به سامسونگ خسیس دارن…

m.b

حق با توئه… 👌🙌

The Destroyer

میشه چیزی حدود ۰.۶۲ میکرومتری؟

AL1K1NG

یا این میشه یا .7 میکرون
من یادم رفته باید دوبار ضرب و تقسیم رو انجام میدادیم یا یکبار
کلا سنسور چیز خوبیه قدرشو بدونید

AL1K1NG

108 فعلی 8 میکرونی بود؟؟
من 8 گرفتم طبق اون ماجرای قبلیمون شد 7میکرونی اینی ک میگی
___________________________
مصطفی اگه بخوام کامنت خیلی طولانی بدم حسش نیس
میگم همینجوری مشکل اون صحبت قبلیتو اگه متوجه نشدی یا متوجه شدی و اشتباه گفتم یا حرف قبلیتو اشتباه فهمیدم بگو

(اینم لینک https://toranji.ir/?p=1075798 برا کسایی ک تنشون میخاره با سر برن تو سنسور دوربین و فوکوس و …)

*اگه اشتباهی تو متن بود بگید درستش کنیم کنار هم و منم یچیزی یاد بگیرم*
خب ی سنسور تخیلی تصور میکنم برای گفتن مشکل اون پیکسل بندی ک گفتی
سایز سنسور رو بگیر ی مستطیل 3 سانت در 4 سانت (مثه عکس پرسنلی) و پیکسل هاش رو هم بگیر 3000*4000
خب ینی ی سنسور 12 مگاپیکسلیه
با اون نوع چینش پیکسلی ک گرفتی سایز عکسای جدیدمون میشه 3000*8000
خب ایراد اینجا دو جور مطرحه
1.سنسورمون ابعادش 3:4 ه ولی تو این پیکسل بندی جدید با ی تقسیم میرسیم ب عدد 8:3
ینی تو همون عکسی هم ک فرستادی و عکسی ک فرستادم بری ببینی نسبت ابعاد پیکسل هات 1:1 نیس و 1:2 شده
2.یه 24 مگاپیکسلی با نسبت تصویر سنسورمون عکساش حدود 4245*5660 رزولوشن دارن

همین دیگه برا همین بنظرم اشتباه گفتی چون پیکسل بندیت تو طول افزایش پیدا کرده
حالا یسری بحث های دیگه هم مطرحه
اونا رو ایشالا اگه عمری بود باز میام میگم
ولی این بخش علمی بحثمون ک ارزشش بالاتر بود رو جواب دادم اگه چیز جواب نداده باشه بازم میام
هستم دوستان
اگه نیومدم جواب بدم جواب پیشفرض رو بزارید ک علی اشتباه کرده
❤❤❤
*اگه اشتباهی تو متن بود بگید درستش کنیم کنار هم و منم یچیزی یاد بگیرم*

AL1K1NG

8>>>>>>>>>>>.8
7>>>>>>>>>>>.7

m.b

کل روز کار داشتم حاشو ندارم اما فقط در همین حد بدون پیکسل های مستطیلی عیب نیست… اتفاقاً دوربین های حرفه‌ای سنسوراشون گاهاً مستطیلی هم هست…
دفعه پیشم گفتم راجب طریقه سامسونگ اطلاع دقیق نیست اما راجب شدن یا نشدنش حتماً شده که گذاشته دیگه… اگر نمیشد پس 100 مگاپیکسلی باید نرم‌افزاری میبود که دفعه قبل بهت ثابت کردم سخت‌افزاریه… حالا کیفیت و… بحث جداگانه هست… حالش نبود وگرنه رو حرفات قشنگ فکر میکردم دوباره برات شکل میکشیدم… اما در همین حد بدون قطعاً شده که استفاده کرده و سخت افزاریه چون برای تشخيص فاز هم حتی 100 مگاپیکسلی استفاده میشه… تشخیص فاز دیگه ادغام رنگ نیست! که بگیم نرم‌افزار تشخیص فاز کرده! 😐
پس سخت‌افزاری امکان پذیر بوده که استفاده شده…

AL1K1NG

حالا این ک میگی پیکسل مستطیلی میشه نمیدونم ینی تا حالا نشنیدم
ولی این ک ی سنسور 4 در 3 رو بخوای مجبور کنی عکس 8 در 3 بگیره نمیشه
تصویر از طول کش میاد
نمیدونم شاید اشتباه میکنم
ولی دقیقا بحث من اینه ب اون روش سخت افزاری ک گفتی ب این دلیلی ک میگم نمیشه
باید تو عرض هم افزایش تعداد پیکسل داشته باشیم
وگرنه خود سامی میومد از اس7 تا حالا این کلک رو سوار میکرد

m.b

“مستطیلی میشه نمیدونم ینی تا حالا نشنیدم”
تو پیکسل های عادی تا حالا بکار نرفته تو موبایل ها اما تو دوربین های حرفه‌ای و پیکسل های تشخیص فاز بکار رفته…
عزیزم سایز سنسور که تغییری نکرده که 8 در 3 بشه… 😂
این بود حرفت؟! دیگه هیلی اشتپه…
سایز سنسور همونه و نسبت سایز عکس هم همونه منتهی پیکسل ها یا در طول یا در عرض اندازه‌شون نصف و تعدادشون دو برابر میشه… مگاپیکسل و جزئیات هم به طبع بالا میره… احتمال میدم به اکسپوژر هم گند زده میشه حدوداً چون پیکسل های یه خونه رو روی 100 مگاپیکسلی برنمیداریم…
به جز جمله اخر که بیشتربدانید هست بقیه رو باید گرفته باشی چی گفتم…

m.b

بازم میگم… نیازی به افزایش از دو طرف نیست…
اگر 8 به 3 بشه اصلاً 100 مگاپیکسلی نمیشه!
اصلاً چطوری 8 به 3 شد وقتی سایز سنسور همون 4 به 3 هست… 😂
مگر اینکه برعکس عرض کمتر بشه که اونوقت دیگه بهش اصلا 100 مگاپیکسلی نمیگن و از 50 مگاپیکسل هم کمتر میشه بخلطر cut شدن(مثل عکسبرداری 4به3 و 16 به 9 توی گوشی)

m.b

خداییش نصف شبی حوصله‌ش نیست…
بمون روش سامسونگ کامل که باز شد همه از جمله من متوجه کم و کیف ماجرا میشیم… صبر بهترین کاره… 🙂
من برم… فعلاً… 💐

m.b

http://uupload.ir/files/j01g_exr_sensor.svg.png

بیا برات یه عکس هم پیدا کردم که بدونی این rggb و ryyb فقط دو نوع فیلتر بایر هست… ما تو دنیای سنسور ها ده ها نوع چینش فیلتری با طرح ها و سبک ها و رنگ های مختلف داریم…
من مربعی مستطیلی هم حتی دیدم…
یا رنگ صورتی حتی… و ابی کمرنگ یا سفید که احتمالاً اولین رنگیه که بعد از زرد که هوآوی از دوربین های حرفه‌ای وارد موبایلی ها کرد، وارد دنیای موبایلی میشه و عکسبرادری در شب رو متحول میکنه اگر بیاد…
عکسی که فرستادم بایر فیلتر فوجی‌فیلم تو سال 2012 هست! الان که دیگه اصلاً اینا پیش پا افتادست…
پیکسل لزوماً این مربع هایی که ما همیشه به رنگ های ثابت سبز یا قرمز یا آبی یا نهایتاً زرد که دیدیم نیست…

AL1K1NG

همه ی بحثمون به کنار . . .
ولی مگه من برات دارم جک میگم میخندی؟؟
بحث علمی اولین شرطش رعایت ادب و احترام و دوری از مزاح و تمسخره
بفرض که اشتباه میگم (که اینم قابل بحثه)(برای قطع نشدن رشته کلام بیخیال درستی یا غلطی حرفم میشم)
حق اینو نداری مسخره کنی
هروقت کسی جک گفت یا ترول کرد بیا تا کره مریخ اموجی خنده بزار

AL1K1NG

“عزیزم سایز سنسور که تغییری نکرده که 8 در 3 بشه… 😂”
“http://uupload.ir/files/ofck_screenshot_2020-06-11-02-57-52-197_com.miui.gallery.jpg”
تو این عکس رو دادی
و در حالی که تعداد ردیف تغییری نکرده تعداد پیکسل های توی یک ردیف رو دو برابر کردی
خب ینی چیکار کردی؟؟
اگه سنسورمون 3 تا پیکسل تو عرض داشته باشه
4 تا توی طول
تو اومدی اونا که توی طوله رو دو برابر کردی
الان چنتا پیکسل توی طول داری؟؟
8 تا
چنتا پیکسل توی عرض داری؟؟
3تا
نسبت عکسی که ساختی چنده؟؟
8:3
نسبت سنسورت چقدر بوده؟؟
4:3
“عزیزم سایز سنسور که تغییری نکرده که 8 در 3 بشه… 😂”

m.b

کسی تو رو مسخره نکرد… حاشیه نساز…
عزیزم 8 به 3 موقعی هست که در طول دو برابر بشه… اما ما که نمیدونیم در طول دو برابر میشه یا در عرض…
ضمناً نسبت تصویر چون پیکسل ها دیگه مربعی نیستن با پیکسل ها اگر محلسبه بشه خطا میده… باید با سنسور محاسبه بشه که همون نسبت 4 به 3 هست…
مثلاً عکس 100 مگاپیکسلی دو برابر کشیده تر از عکس 50 مگاپیکسلی که نمیشه! میشه؟ پس چون با پیکسل ها حساب کردی این مشکل به وجود اومده… با نسبت سایز سنسور یا سایز عکس راحت میشه درک کرد که سنسور 4 در 3 داره میگیره…

“نسبت عکسی که ساختی چنده؟؟
8:3”
همین عکسس که میگی 8 به 3 هست رو پرینت بگیر و طول و عرضش رو به هم تقسیم کن میاد 1.3 که حاصل تقسیم 4 به 3 هست…

8 به 3 موقعیه که پیکسل ها مربعی باشن و اضلاعشون برابر باشه… به فرض اگر در همین طول که انتخابش کردی افزایش داشته باشیم 8 تا نیم ضلع با 3 تا ضلع کامل پیکسلی داریم که باز میشه 4 به 3…
( 8 تا نیم‌تا میشه 4 تا کامل…)
طول و عرض پیکسل ها اگر فرق کنه نسبت نهایی تصویر باید برای راحت شدن از نسبت عکس نهایی استفاده بشه یا طول و عرض پیکسل ها رو هم دخیل کرد تا نسبت درستی به دست بیاد…

گرفتی چی شد؟

The Destroyer

اشتباه کردم میشه ۰.۷ میکرون
۰.۸۸ × ۰.۸

m.b

ممنون… ببینیم چند میشه در واقعیت… 😅

pedram_01

من که امسال حرف هاشو اصلا قبول ندارم فقط خواسته یه چیزی بگه . وگرنه نسخه نوت ۲۰ استاندارد امکان نداره صفحه نمایش ۶۰ هرتزی داشته باشه . یا مثلا اسنپ ۸۶۵ پلاس که معلوم نیست قرار معرفی بشه یا نه

smartiz

قیمت ش خیلی بالا خواهد بود شاید مثلاً 1500 دلار
ولی مشخصات فوق العاده اگر با اندروید 11 بیاد که دوتا آپدیت بگیره عالی میشه همیشه با اندروید قبلی میاد مثلاً 10 بعد سریع آپدیت میشه به 11 یجورایی سر خریدار کلاه میره

Mahdi

خیر اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس نیست و با اگزینوس ۹۹۲ معرفی میشه

Mahdi

دوستان یه نظر سنجی خواهشا شرکت کنید مثبت : نمایشگر ۱۲۰ هرتز و اگزینوس۹۹۲
منفی : نمایشگر ۶۰ هرتز و فقط اسنپدراگون ۸۶۵ تو همه نسخه ها

Amir galaxy

طبیعتاً نمایشگر ۱۲۰ هرتز حس خیلی خوبی به کاربر منتقل می‌کنه اما اسنپدراگون ۸۶۵+ یه چیز دیگس…
_نمایشگر ۱۲۰ هرتز یه مزیته
_اسنپدراگون به تنهایی چندین مزیت

Amir galaxy

* ۸۶۵
درضمن این کامنت، مختص گوشی آینده کنه وگرنه سری نوت ۲۰ باید ۱۲۰ هرتز باشن😬

Amir galaxy

*منه
همینطور پیش بره تا صبح باید غلط املایی تصحیح کنم😐✋

Mahdi

من خودمم اسنپدراگون رو ترجیح میدم

The Destroyer

من اول مثبت زده بودم
الان منفی
در واقع در حال حاضر ۲-۲ هست نه ۳-۲

Mahdi

نمیدونم چطور کسایی پیدا میشن ۲۰ تومن میدن اگزینوس میگیرن من که عمرا این پولو بهش بدم مگه اینکه مثل زدفلیپ فقط اسنپدراگون باشه

Dr.Nazer

خیلی سخته،
اما؛
اسنپ رو انتخاب میکنم…

Mahdi

یه روز بیاد کوالکام ورشکست شه نوکیا ساده دستم میگیرم نهایت نهایتش یه گوشی با پردازنده کایرین میگیرم عمرا سمت مدیاتک و اگزینوس برم

pooria

من اگه کار بسیار سنگین داشته باشم میرم سراغ لپتاپ یا pc ولی به نظر من نمایشگر 120 هرتز یه چیز دیگس

Mahdi

لایک

سنسور ۱۰۸mp سامسونگ با سایز ۱/۱.۵ اینچ دقیقاً هم اندازه ی سایز سنسوره نوکیا لومیا ۱۰۲۰ هست با سنسوره ۴۱mp و با سایز پیکسل ۱.۲ میکرون(میکرومتر) …
✓https://m.gsmarena.com/nokia_lumia_1020-5506.php
✓https://www.dxomark.com/Cameras/Nokia/Lumia-1020—Specifications
خب حالا از کجا بفهمیم سایز پیکسل نمونه ی سامسونگ چقدره؟؟
از ۲ راه میشه فهمید ؛ روش اول که محاسبه ی تقریبیه و نزدیک به اون عدده اصلی هست و روش دوم محاسبه ی دقیقش هست که مو لا درزش نمیره …
خب حالا نحوه ی محاسبه :
میایم اول میگیم از اونجایی که تعداد پیکسل سنسورهای Isocell Bright HMX , HM1 با این سنسور جدیده برابر با ۱۰۸ مگاپیکسل(۱۰۸ میلیون پیکسل) هست پس میشه براساس اختلاف اندازه ی سنسوره ۱/۱.۳۳ و ۱/۱.۵ به سایز پیکسل سنسوره جدید به صورت “تقریبی” رسید.
(توجه: دقت محاسبه تا سه رقم اعشار لحاظ شده)
۲ سنسوره قبلی(۱۱.۳۱۸ درصد ، ۱.۱۲۷ برابر و ۰.۰۸۵ واحد) بزرگتر از سنسوره جدید هست. خب حالا با همین رابطه و بر حسب سایز پیکسل HMX که ۰.۸ میکرومتر هست ، سایز پیکسل سنسوره جدید به این صورته ؛ ۰.۷۱۵ میکرومتر} + … واحد
۰.۷۰۹ میکرومتر} × … برابر
۰.۷۱ میکرومتر} × … درصد – 0.8
و بر حسب سایز پیکسل HM1 که ۰.۷۹۷ میکرومتر هست ؛
۰.۷۱۲ میکرومتر} + … واحد
۰.۷۰۷ میکرومتر} × … برابر
۰.۷۰۷ میکرومتر} × … درصد – 0۷۹۷
که همگی رو به اصطلاح گرد میکنن و میگن که ۰.۷ میکرومتره .
و اما روش دوم که گفتم مو لا درزش نمیره و دقیق هست به این صورته که ؛
ابعاد سنسوره ۱/۱.۵ اینچ ۶.۶ × ۸.۸ میلی متره (طول × عرض) …
تعداد پیکسل های طولی سنسوره HMX ۱۰۸mp میشه ۱۲۰۰۰ پیکسل و تعداد پیکسل های عرضیش میشه ۹۰۰۰ پیکسل و در سنسوره HM1 میشه ۱۲۰۳۲ در ۹۰۲۴ پیکسل …
خب حالا فقط کافیه ۸.۸ میلی متره طولش رو به میکرومتر تبدیل کنیم که میشه ۸۸۰۰ میکرومتر و تقسیم بر ۱۲۰۰۰ یا ۱۲۰۳۲ کنیم که دقیقاً میشه ؛ ۰.۷۳۳ میکرومتر بر حسب HMX و ۰.۷۳۱ میکرومتر بر حسب HM1 .

MSK

شاید منظورت عدده که همون عدد بیشتر نوشته میشه!؟

نیما عرفانی

نه عزیزم هستش 🙂

persepolis

خوب حوصله ای داری من که فقط یک خطش را خوندم و بعد یه خط دیگه برای گرفتن غلط حوصله میخات

Mahdi

نیما جان اشتباه تایپی اینا هست جای عدده باید عدد و جای سنسوره باید سنسور باشه

نیما عرفانی

این نوع اشکال تایپی دیگه دورانش گذشته و بیان کردنش اهمیتی نداره چون غلط املایی نمیشه محسوبش کرد چون حروف به اشتباه تایپ نشده و یا با کلمه ی دیگه ای اشتباه گرفته نشده که معنی متفاوتی بده و صرفاً یه (ه) به آخر کلمه اضافه شده وگرنه من خیلی قبل تر از این موارد از کسره استفاده میکردم. منظور من اشتباه تایپی در بحث علمی بود نه محاوره.

نیما عرفانی

خیر🙂

نیما عرفانی

به همین سادگی نیست🙂

AL1K1NG

چرا کارن هارو میریزی تو نیما ها؟؟
بازگشتت رو ب سایت تبریک میگم ای نیما ترین هواوی ها
اون سوال منم جواب بده مومن
درود

نیما عرفانی

عزیز دل جوابت در دست نگارش قرار داره 🙂

Dr.Nazer

ای جان
دلتنگ این اکانت بودیم…😐😂

Mahdi

خب اینا خطای تایپیه دیگه اونی که شما میگی خطای محاسبه هست

نیما عرفانی

اصلاً متوجه شدی چی گفتم؟ گفتم محاسبات اولیه و جواب نهاییشون که قبل از فرستادن کامنت پیش خودم انجام دادم درسته و ایرادی نداره اما وقتی همون محاسبات رو در قالب کامنت فرستادم اشتباه تایپی به وجود اومد که اصلاحش کردم.

کارن یک سوال فنی(اون غلط املایی هارو پیدا نکردم کردم میگم)
ابعاد سنسور رو چطور محاسبه کردی؟
اون ۸.۸ در۶.۶ رو میگم
اخه از مصطفی هم پرسیدم نمیدونم نمیدونست یا نگفت
به هر حال سوالمه
و سوال بعدی این که اون 1/1.5 یا 1/1.33 دقیقا ینی چی؟!

m.b

کِی از من پرسیدی؟ 🤔
بعضی سنسور های هم سایزشون دقیق تو اینتن هست (مثلا imx 536 که هم سایز اینه) … اونم نباشه سنسور قطرش تو اینترنت قطعاً هست که همونم برای بدست اوردن طول و عرض کافیه…
تو اینترنت زده مثلا 11 میلیمتر قطر برای سنسور 1/1.5 اینچی… حالا فیثاغورس میزنی طول و عرض رو به میلیمتر به دست میاری…
روشش خوب بود… هرچند جای hmx با hm1 برعکسه و میلیمتر هم دقیق نیست چون حاشیه سنسور رو هم تو میلیمتر حساب میکنن… مثلاً 8.8 میلیمتر با حاشیه های سنسور هست…
بخاطر همین از دیاگونال که مربوط به داخل سنسوره و حاشیه ها توش لحاظ نمیشه استفاده میشه(که اونم البته کامل کامل دقیق نیست اما چون در نهایت قراره گرد بشه رقم، مهم نیست) …

نیما عرفانی

عه علیه علییییی🙂
اول در مورد اون ۲ تا اشتباه تایپی که گفتم و در اصل ۳ تا شد!:
در اینجا
“۰.۷۱۵ میکرومتر} + … واحد
۰.۷۰۹ میکرومتر} × … برابر
۰.۷۱ میکرومتر} × … درصد – 0.8”
و اینجا
“۰.۷۱۲ میکرومتر} + … واحد
۰.۷۰۷ میکرومتر} × … برابر
۰.۷۰۷ میکرومتر} × … درصد – 0۷۹۷”
خط اول در هر دو قسمت به جای به علاوه (+) باید منها(-) باشه چون ۰.۷۱۵ و ۰.۷۱۲ از ۰.۸ کوچیکتره .
خط دوم در هر دو قسمت به جای ضرب(×) باید تقسیم(÷) باشه چون ۰.۷۰۹ و ۰.۷۰۷ از ۰.۸ کوچیکتره .
و در خط سوم در هر دو قسمت اصلش به این صورته که :
۰.۸×(۱۱.۳۱۸÷۱۰۰) و عدد حاصل از محاسبه منهای ۰.۸ میشه
همین قضیه در خصوص قسمت دوم هم صادقه که میشه ؛
۰.۷۹۷×(۱۱.۳۱۸÷۱۰۰) و عدد حاصل از محاسبه منهای ۰.۷۹۷ میشه .
این از این ۲-۳ اشتباه که گفته بودم اما جواب های نهایی درسته و از قبل محاسبه کرده بودم .
در خصوص به دست اوردن طول و عرض سنسور ؛ مرسوم ترین روشی که من خودم به شخصه بلدم تا محاسبه دقیق انجام بشه یکی اینکه از ۳ تا داده ی مربوطه باید حد الامکان ۲ تاش موجود باشه یعنی سایز پیکسل و تعداد پیکسل رو باید بدونیم و در این حالت نحوه ی محاسبه اش به این صورته که ؛ سایز پیکسل رو از واحد میکرومتر به میلی متر تبدیل میکنیم بعد یکبار پیکسل های طولی و یکبار پیکسل های عرضی رو تقسیم بر سایز پیکسل تبدیل شده به میلی متر میکنیم تا طول و عرض سنسور به دست بیاد .
روش دوم ؛ ابعاد اکثر سنسورهای تصویر در نت موجوده و با کمی وب گردی پیدا میشه و منم طول و عرض سنسور ۱/۱.۵ اینچی رو از همون اطلاعات Dxomark دوربین نوکیا لومیا ۱۰۲۰ برداشتم که لینکشم فرستادم مگراینکه سامسونگ تصمیم داشته باشه در مدل نهایی سنسوره ۱/۱.۵ اینچی خودش مقدار طول رو نسبت به طول سنسور نوکیا لومیا ۱۰۲۰ افزایش بده و عرضش رو کمتر کنه یا اینکه عرضش رو بیشتر کنه و طولش رو به همون اندازه کاهش بده که بازم خروجی سایز پیکسلش حول و حوش همون ۰.۷ میکرون(میکرومتر) که محاسبه شد میشه.
و اما راجع به بحث آخر ؛
اون اعداد در واقع دیاگونال و یا قطر سنسورهای تصویره که هرچقدر اعداد سمت راست بعد از ممیز کوچیکتر باشه سایز و ابعاد اون سنسور بزرگتره یعنی رابطه ی عکس دارن ‌.
به این عکس دقت کن خودت متوجه میشی
✓http://uupload.ir/files/a2rt_sensor-size.jpg
✓http://uupload.ir/files/2gek_honor-30-to-come-with-1-1.3-inches-camera-sensor.jpg
حالا دو برابره سنسور ۱/۱.۳۳ اینچ سامسونگ چند میشه ؟؟
اول اینو بگم که باز شده ی عدد ۱/۱.۳۳ میشه ۰.۷۵۱۸۷۹۶۹۹ اینچ که ۲ برابرش میشه ۱.۵۰۳۷۵۹۴ خب حالا برای اینکه دو برابره این سنسور رو حساب کنی فقط کافیه به جای عددِ ۱ سمت چپی بذاری ۲ یعنی اینجوری ۲/۱.۳۳ که اینو بازش کنی میشه دقیقاً همون ۱.۵۰۳۷۵۹۴ اینچ یعنی این سنسور حدود ۳۳.۵ درصد از یه سنسور ۱ اینچی بزرگتره … .
حالا یه موضوع دیگه خارج از بحث که چند وقت پیش مطرح کردم ولی کسی جواب نداد ؛
اگه بخوایم تراکم پیکسلی یا همون چگالی پیکسلی سنسور HM1 , HMX رو به دست بیاریم چطور میشه ؟؟؟
اول از همه باید قطر یا همون دیاگونال سنسور ۱/۱.۳۳ اینچش رو به واحد میلی متر تبدیل کنیم . نحوه ی محاسبه ؛
هر اینچ ۲۵.۴ میلی متره که بالاتر حساب کردیم باز شده ی ۱/۱.۳۳ اینچ شد ۰.۷۵۱۸۷۹۶۹۹ اینچ که فقط کافیه اینو در ۲۵.۴ ضرب کنیم که میشه ۱۹.۰۹۷۷۴۴۴ میلی متر ولی ما باید به میلی متر مربع حساب کنیم پس یه توان ۲ براش میذاریم و در مرحله ی بعد میریم سراغ فرمول اصلی؛
✓تراکم پیکسلی = رادیکال پیکسل های طولی به توان ۲ + رادیکال پیکسل های عرضی به توان ۲ تقسیم بر دیاگونال/قطر به واحد میلی متر مربع که برای HMX میشه ؛ ۵۷.۵۷۷۸۰۹۹ پیکسل در هر میلی متر مربع و برای HM1 میشه ؛ ۵۷.۷۳۱۳۵۰۸ پیکسل در هر میلی متر مربع .
*******
و اما صحبت پایانی علی جان راجع به سنسور GN1 سامسونگ ؛
من حرفی رو زدم و رو حرفمم هستم که ساپورت اون سنسور از رزولوشن ۱۰۰ مگاپیکسل کاملاً نرم افزاریه و اعتقادم و استدلالم بر اینه که همه ی اون تکنیک ها و مکانیزم های سخت افزاری که لحاظ شده مربوط به بهبود عملکرد فوکوس هست و دخلی به ۲ برابر شدن تعداد پیکسل های تصویر نداره و از اون موقعی که گفتم بر اساس حرف خوده سامسونگ در وبسایتش که اصل ماجرا به این صورت بوده که گفته با توسعه‌ی یکسری روش های نرم افزاری خروجی سنسوره جدیدش (GN1) حتی برابری می‌کنه با ۱۰۰ مگاپیکسل های موجود و این جمله به این معنی نیست که سخت افزاری در کار بوده بلکه قسمت سخت افزاریش فقط مربوط به بهبود عملکرد فوکوس دوال پیکسل هست و تمام. و نظرمو بر خلاف یه عده چندین و چندبار بر هیچ کس تحمیل نمی‌کنم چرا که در این خصوص هیچ جا و در هیچ منبع قابل استنادی که از وبسایت خوده سامسونگ معتبرتر باشه صراحتاً گفته نشده ساپورت ۱۰۰ مگاپیکسل کاملاً به صورت سخت افزاریه و من از روی استدلال و اعتقاد و استناد به اطلاعات خودم به این نتیجه رسیدم که کاملاً نرم افزاریه وگرنه اسمشو میذاشت ۱۰۰ مگاپیکسل نه ۵۰ مگاپیکسلی که با روش های نرم افزاری ۱۰۰ مگاپیکسل هم ساپورت می‌کنه. حالا هر چقدرم دیگران بیان داستان تصمیم کبری به هم ببافن که نه من اشتباه میکنم و نرم افزاری نیست و سخت افزاریه تو کَتِ من نمیره .
و من الله توفیق
شبت بخیر برادر ⁦♥️⁩🎼

نیما عرفانی

ببخش که طولانی شد
باید حرفامو تجزیه و تحلیل میکردم.
اون HMX , HM1 هم جا به جا شده که به دلیل طولانی بودن و گستردگی دامنه ی کلمات و درگیری ذهن در محاسبات از این دست اشتباهات پیش میاد و بنده بابتش عذرخواهی میکنم✋
۱۲۰۰۰×۹۰۰۰=۱۰۸۰۰۰۰۰۰ HM1
12032×9024= 108576768 HMX
اعدادی که برای HMX گفتم در واقع برای HM1 هست و بالعکس .
فعلاً یا حق

m.b

“یعنی این سنسور حدود ۳۳.۵ درصد از یه سنسور ۱ اینچی بزرگتره …”
اشتباه (احتمالاً حواست نبود)

“هر اینچ ۲۵.۴ میلی متره که بالاتر حساب کردیم باز شده ی ۱/۱.۳۳ اینچ شد ۰.۷۵۱۸۷۹۶۹۹ اینچ که فقط کافیه اینو در ۲۵.۴ ضرب کنیم که میشه ۱۹.۰۹۷۷۴۴۴ میلی متر”
اشتباه(ایندفعه در محاسبات)

دیاگونال در لغت به معنای قطر هست و در سنسور ها هم رو قطر نشونش میدن اما با قطر میلی‌متریک فرق داره و نمیشه با یه تبدیل واحد میلیمتر به اینچ ساده به هم تبدیلشون کرد…
مثلاً شما 1/1.33 که دیاگونال هست رو بدست آوردی 19 میلی‌متر قطر که بعد مربع کردی در حالی که در حقیقت حدوداً 14 میلیمتری هست قطرش… و سنسور یک اینچی 16 میلیمتری و سنسور 19 میلیمتری که گفتی در واقع 1.2 اینچی هست… اعداد هم محاسبه نکردم که بشه مویی لای درزش گذاشت بلکه همچین سنسور هایی در دنیای واقعی عملاً وجود دارند که این اعداد رو گفتم…
19 میلیمتری imx530 مثلاً که 1.2 اینچی هست… مشخصاتشم موجوده…
یک اینچی 16 میلیمتری هم همینطور… همه جا نوشته 16 میلیمتر…

راجب سنسور سامسونگ هم والا کسی منبع معتبر تر از سامسونگ نیاورد… بلکه شمل خودتو به ندیدن زدی… شما از سامسونگ منبع فرستادی منتهی فقط بخشیش که به نفعت بود و بعد شروع کردی به حاشیه رفتن با هشتگ های مسخره و من از همون خبری که شما منبع زدی منبع زدم از همون بخش و بخش های دیگه که سخت‌افزاری 100 مگاپیکسلی هست و رسما گفته بود این جمله کرو که 100 میلیون فوتودیود برای عکسبرداری 100 مگاپیکسلی داره…که شما تا جواب گرفتی دیگه اون پست پیدات نشد با اینکه سه جا ریپلای زدم که جوابت داده شده… الانم توجیه شما بدتر کرد ماجرا رو… شما اولین بار گفتی نرم‌افزاریه بدون هیچ فیلد اضافی و سرش مقاومت هم کردی… بعد الان عوض کردی داری میگی نه فوکوس 100 مگاپیکسلیش نرم‌افزاری نیست!
چی شد؟?! اولین بار نرم‌افزاری بود بدون درج قید و شرط اما الان تغییر کرد و فقط فوکوس سخت‌افزاریه و باقی نرم‌افزاری! ممنون… همینکه لااقل این بخشو فهمیدی اشتباه کردی گفتی و سرآخر گفتی سخت‌افزاریه قابل قبوله باز… عذر خواهی هم پیشکش…و باز من جات عذر میخوام…
اشکالی نداره… منم دیگه در این مبحث هم به علی و هم الان به شما میگم بقول خودت صبر میکنیم بیشتر ازش مطالب منتشر شه و تهش شما که عذر منو نمیخوای و معمولاً من جای تو هم حتی از کاربرا عذرخواهی میکنم… من اشتباه کنم من عذرخواهی میکنم و شما هم اشتباه کنی و یه سایت جلوت باشن و خوش داشته باشی که اکانت عوض کنی جای عذرخواهی، باز من بجات مثل قبل عذرخواهی میکنم از کاربرا…

اما اون دو بخشی که اول نوشتم بالا برات دیگه واقعاً بی برو برگشت اشتباهه…
هنوز راه هست تا تکمیل محاسبه سنسور ها هموطن… دیاگونال با قطر میلیمتری فرق هایی داره و اتفاقاً علی هم همین موضوع رو فهمیده بود تو عکسی که براش فرستادم و این سوالو چند ماه پیش ازم پرسیده بود که چرا تبدیل واحد خطا داره… الان شما با تبدیل مستقیم اینچ به میلیمتر (ضرب در 25.4) همون اشتباهو کردی که علی قبل از محاسبه فهمیده بود اشتباهه چون عکس دیاگونال و میلیمتریک سنسور ها رو عملاً در دنیای حقیقی و بدون محاسبات دیده بود که با تبدیل واحد ساده نتیجه اشتباه در میاد که مثال عینی هم زدم برات…
موفق باشی… 🌹

نیما عرفانی

علی الان وقت ندارم به این کامنت بپردازم آره گفتم علی چون مخاطبم تویی .
حالا اونایی که گفتم داشته باش تا بعداً بیام بعضی از اینارو جواب بدم چون همش ارزش جواب دادن نداره و قبلاً بارها به دفعات جواب داده شده و منم به دلیل مشغله ای که برام به وجود اومده خیلی وقته دیگه اون حوصله ی سابق رو ندارم در قبال کسی که از روی ضعفش عادت داره با به رخ کشیدن چندین و چندباره ی اشتباهات دیگران و با تمسخر ، هرکسی که بر خلاف میل و باورهاشه بیاره پایین و در مقابل چشمو گوششو رو اشتباهات خودش ببنده ، خودبرتربینی کنه و غیب بگه و خودشو خود متخصص پندار جلوه بده و هویت دیگرانو قضاوت اشتباه کنه(خودت بابت این موضوع زخم خورده‌ای علی میفهمی چی میگم) و با نبش قبر اتفاقات گذشته و ورق زدن خاطرات در جهت منافع خودش(مطرح شدن در بستر نت و فضای مجازی که حتی پوریا و متین هم به همین خاطر متلک بهش پروندن اما اینقدر وقیح شده که از رو نمیره ) که به دنبال آتو گرفتن از اینو اون بگرده که بحث رو به نفع خودش خاتمه بده و دیگران رو ساده لوح فرض کنه و ذهنیت مثبت کاربران و حضار رو با برداشت های اشتباه و حق به جانب به سمت خودش سوق بده و با همین حربه و سیاست و ترفند رو به روز برا خودش ارتش و حامی دستو پا کنه ، دیگه برای همچین آدمی تکرار مکررات خیانت به ارزش و شأن و شخصیت خودمه .
بعد از ظهر اگه عمری بود میام اونایی که نیازه جواب میدم البته قبلش باید طیف کامنت هارو ببینم که به چه صورته …
فعلاً✋

m.b

عزیزم بحث تبدیل دیاگونال که روش اشتباه کردی دفعه اوله و بحث گذشته نیست که میگی بار ها بحث شده!!!
اولین باره اصلاً شما راجب تبدیل دیاگونال حرف زدی چون قبل از این اصلاً بلد نبودی و من خودم بهت یاد دادم که الان دست مارو داری گاز میگیری…
اگر ذهنت یاری نمیکنه مثل همیشه:

https://toranji.ir/?p=1070799

———————–

البته که منتی نیست و منم یاد گرفتم چیز هایی رو مستقیم و غیر مستقیم از تو اما دیگه انتظاری ندارم که گاز بگیری دستی که بهت یاد داده محاسبات اولیه سنسور ها رو…

http://uupload.ir/files/acuo_screenshot_2020-06-20-11-20-42-087_com.android.chrome.jpg

موقعی که من برای اولین بار واژه دیاگونال رو گفتم تو اصلاً نشنیده بودی…

———————————-

شما که الان تازه داری میگی سمت راست دیاگونال هر چقدر کوچیک بشه سایز سنسور بزرگ میشه اینجا بودی و من رات انداختم:

http://uupload.ir/files/16eg_screenshot_2020-06-20-11-20-56-399_com.android.chrome.jpg

—————————

موقعی که من سنسور محاسبه میکردم تو اینجا بودی:

http://uupload.ir/files/7w8i_screenshot_2020-06-20-11-26-22-885_com.android.chrome.jpg

———————

موقعی که من سایز سنسور ها رو به درصد با هم بزرگی کوچیکی مقایسه میکردم شما از من میپرسیدی چطور فهمیدم چند درصد مثلاً سنسور یک اینچی از hmx بزرگتره؟
اونوقت دست کسی رو که بهت مبانی اولیه اینا رو یاد داده یا حداقل ترغیبت کرده که بری یاد بگیری داری گاز میگیری؟!!

—————————-

اصلاً منتی نیستا… فقط اینکه دست کسی رو که بهت یاد داده داری گاز میگیری یکم دردناکه خب و مجبورم بفرستم تا بدونن…

“خودبرتربینی کنه و غیب بگه و خودشو خود متخصص پندار جلوه بده و هویت دیگرانو قضاوت اشتباه کنه…”

اینا راجب منه الان؟
فقط بگو به این یارو بیشتر نمیخوره این توصیفات؟:

نیما عرفانی:

http://uupload.ir/files/2uyq_screenshot_2020-06-20-11-12-15-758_com.android.chrome.jpg

———————-

داداش ننه من غریبم بازی بعد از تر زدن رو هممون بلدیم…
گفتم که اگر نمیتونی قبول کنی، من در طی سالیان یاد گرفتم که اشتباه های تو رفیقم هم حتی قبول کنم و جات از کاربرا عذر بخوام پس لااقل حرف نزن و بدترش نکن اشتباهت رو…
دیاگونال بار اولته که این تبدیل ها رو روش انجام دادی و اشتباه کردی پس با حربه نمیشه اشتباه جدید رو بین قبلیا که اونارو روشون بحث داشتیم و اونا رو هم با همین حربه ننه من غریبم اوت کردی ببری لاشون و لاپوشونی کنی…

———————

من بار اولی که کامنت دادم خیلی عادی اومدم دو تا اشتباهتو گفتم ولی این واکنش ننه من غریبمی که راه انداختی اصلاً با اون عکسی که برات فرستادم و خودتو شاخ فرض میکردی و مارو مسخره میکردی اما بعد از جوابم از خود پست سامسونگ که ازش منبع زده بودی تو اون پست خفه شدی و دیگه پیدات نشد جور در نمیاد… کاربرا رو چیز فرض نکن که بعد از اینکه گفتی نرم‌افزاریه بدون فیلد دیگر و اونطوری حرف زدی ولی الان میگی نه فوکوسش 100 مگاپیکسلی نرم‌افزاری نیست! چیز شن و باور کنن!… اصلاً به تویی که از کاربرا عذرخواهی نکردی و ترجیح دادی اکانت عوض کنی جای عذرخواهی از کاربرا نمیاد این ننه من غریبم بازیا… بوی اینکه بدجور تر زدی رو توی سایت من راه ننداختم… مثل همیشه که میام نکات درست و اشتباه رو میگم و میرم تو کامنت اولم کاملاً مشخصه اومدم بدون ایموجی و جدی و بدون مسخره کردن دو تا اشتباهتو نوشتم… اما اینکه اینطور جبهه گرفتی ثابت میکنه که احتمالاً عمق اشتباهات تا جایی بوده که راه نداشته اعتراف کنی برای همین با خودت گفتی در جواب کامنتی که حاشیه نداشت، حاشیه رفتن شاید جواب بده! که لااقل از تویی که کاربرا یادشونه ماجراهاتو نه…
ضمناً من گفتم از کارن که اکانت جدیدته با مطالب گذشته استقبال نمیکنم و همینکارم بجز یکبار که خودت مسائل گذشته رو باز کردی، کردم و رسماً خودم گفتم اکانت جدید رو به منزله انسانی جدید میبینم و گذشته‌ای براش متصور نمیشم و کاری به گذشته‌ش ندارم… نه اینکه با همون اکانتی که در گذشته کلی به کاربرا بدهکاره و جای عذرخواهی به کاربرا بی توجهی کرده و ترجیح داده حتی اکانت عوض کنه اما عذر خواهی از کاربرا نه! با این اکانت اومدی و انتظار داری گذشته هم گفته نشه!!!
خیلی رو میخواد اینکار…
تازه به دیگران همون روز هم میگفتی که m.b فقط لب و دهنه… اما در عمل بیاید ببینیم کی فقط لب و دهن بود؟:

نیما عرفانی:
“امشب کاری کردی که دیگه برای همیشه از ترنجی برم .هیچ منتی هم نیست و افتخارم نمیکنم، به والله به قرآن تعداد ترنج و رتبه ی کاربری برام کوچکترین اهمیتی نداره چون بارها گفتم ارزش و اعتباره من ، خودمو تفکراتمن نه تعداد ترنجو این چیزا و میرم که بدونید فقط لبو دهن نیستم”

و الان همون اکانت لب و دهن باز کرده! 🙂
حالا کی لب و دهنه؟ آفرین m.b👏😐
توهین به شعور کاربرا نکن لااقل نیما جان…
انقدرم به رفاقت منو کاربرای سایت حسادت نکن… کشتی خودتو تا بگی بالاخواه داریم…نخیر رفاقتیه که بین منو کاربراست بخاطر ارزش دوطرفه‌ای که برای هم قائلیم… نه اینکه مثل تو وقتی اشتباه کردم اکانتمو عوض کنم و اینطوری به کاربرا بی اهمیتی کنم و بعد ازشون انتظار محبت هم داشته باشم! 🤦‍♂️
باز من از تو اگر جایی از کامنت اولم تو رو یاد خاطره تلخی انداخته عذر میخوام… لطفاً سعی کن دیگه حلشیه نری و مطالب مرتبط رو جوابگو باشی(یعنی اون دیاگونال و مقایسه سایز سنسور رو که گفتی 33 درصد بزرگتر که اشتباه هستن)…
وگرنه اگر عمداً داری حاشیه میری و تو جواب کامنت اولم که خیلی عادی بود هم همیکارو کردی، برا متأسفام…
این اکانت که سابقه مخالفت با کُل کاربرا رو داره همین یه جواب براش کافیه و ادامه دادن حرفام حق این اکانت نیست دیگه…پس آخرین جوابم بود… 💐🌹🙌

m.b

عکس سومی که فرستادم(لینک چهارم) اشتباه اومد…
این عکسه تو همون پست:

http://uupload.ir/files/2p9n_screenshot_2020-06-20-14-28-58-476_com.android.chrome.jpg

موقعی که سنسور جدید محاسبه میکردیم ببین شما کجا بودی…
وقتی 192 یک اینچی 0.8 میکرومتری هست یعنی 144 یک اینچی باید بزرگتر باشه دیگه سایز پیکسلش! 🤦‍♂️که رو همین مطلب ساده شما گیر بودی و میگفتی چرا با اینکه رزولوشنش از 108 کمتره اما سایز پیکسلش از 0.8 بزرگتره؟!! 🤦‍♂️…
از طرف دیگه ابعاد سنسور رو نمیدونستی از کجا میاریم… 🤦‍♂️
بعد الان به ما میگی ادعا داریم… 😑 اونی که تازه به دوران محاسبه سنسور ها رسیده زیادی ادعا داره که سر دیاگونال هم تر میزنه…که بالا زدی… سر مقایسه درصد بزرگتر و کوچکتر بودم تر میزنه که زدی…(33 درصد🤦‍♂️)
هنوز خیلی راه داری هموطن اما مثل همیشه تنظیم باد لازم داری تا نترکه…
اشتباهی عکس رو نفرستاده بودم ادامه نمیدادم…
اما حالا که لینک اون عکسم اصلاح شد دوره کردن وضعیت شما بعد با اینهمه ادعا بسته…
آخرین کامنت در این پست بود… و خداحافظت… 🌹🙌

MSK

آره اگر سخت افزاری بود اسم سنسور و نمیزاشت 50 مگاپیکسلی و برای رسیدن به رزولوشن 100 مگاپیکسل احتیاج به الگوریتم نرم افزاری داره ولی به غیر سامسونگ هیچ منبع معتبر قابل استنادی نیست باید تا روز معرفیش صبر کرد

amirpers

پارسال هم شایعه شده بود سر نوت 10 پلاس اما نشد.

کانال نوت:
sglnote

Milad7

گلکسی نوت ۲۰ اولترا با اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس ارایه می شود؟
بعید میدونم احتمال زیاد اگزینوس 992

Milad7

نظر شما چیست؟ این پیشرفت ها در گلکسی نوت ۲۰ اولترا برای شما جذاب است؟
فقط یک سری نواقص و کاستی هاس اس 20 اولترا را پوشش میده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)