حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به خانواده آیفون ۱۲ در مدل های پیش ساخته بر اساس شایعات

نوشته

3 سال قبل | 15 دیدگاه | شایعات

بسیاری از طرفداران آیفون می گویند که طراحی مورد علاقه آنها همان مورد استفاده در آیفون ۴ بود که مرحوم استیو جابز آن را به یک دوربین زیبا Leica تشبیه کرد. اپل آن لبه های مسطح را جایگزین لبه های گرد در آیفون ۶ کرد که از آن زمان تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است. اما خبر مهم این است که خانواده آیفون ۱۲ امسال ، قسمت های مسطح آیفون ۴ را به شما باز می گرداند. تاکنون رندرهایی که دیده ایم بسیار زیبا هستند و این طرح را با یک نمایشگر بسیار کم حاشیه ترکیب می کنند. خانواده iPhone 12 سری آیفون ۴ را به ذهن متبادر می کنند و امروز می خواهیم نگاهی به خانواده آیفون ۱۲ در مدل های پیش ساخته بر اساس شایعات داشته باشیم.

خانواده آیفون ۱۲

خانواده آیفون ۱۲

خانواده آیفون ۱۲

دیروز ، توییتی که توسط فروشنده اپل JIN از نیوزلند منتشر شد، قالب های سری آیفون ۱۲ سال ۲۰۲۰ را فاش کرد. از آنجا که آیفون ۱۲ پلاس و آیفون ۱۲ پرو هر دو دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی هستند، این توییت سه قالب مختلف با صفحه نمایش 5.4 اینچی (آیفون 12) ، نمایشگر 6.1 اینچی (iPhone 12 Plus ، iPhone 12 Pro) و صفحه نمایش 6.7 اینچی (iPhone 12 Pro Max)  را نشان می دهد.

طرفین آن صاف است و انتظار داریم در دوربین های “Pro” چهار دوربین عقب مشاهده شود (خوب ، سه دوربین و یک سنسور عمق دقیق هستند). دوربین های Wide ، Ultra-Wide و Telephoto با 3 برابر زوم اپتیکال و سنسور ToF یا LiDar وجود دارد. مدل های استاندارد باید از همان دوربین پشتی مشابه دوربین های عقب باشند اما به جز دوربین تله فوتو.

ظاهراً قالب هایی که طراحی آیفون ۱۲ را نشان می دهد اولین بار توسط اپل در مدلهای iPad Pro 2020 به کار گرفته شده است. سنسور زمان پرواز LiDar مدت زمان لازم برای نور مادون قرمز را برای عمق سنجی سوژه و بازگشت به تلفن را دنبال می کند. با استفاده از این داده ها، آیفون می تواند اطلاعات عمق پیشرفته را که برای بهبود قابلیت های AR گوشی استفاده می شود، محاسبه کند. همچنین باعث بهبود بوکه برای پرتره ها می شود و از آنجا که تصویربرداری سه بعدی را ارائه می دهد، می تواند به عنوان یک سنسور تشخیص چهره عقب برای آیفون های جدید مورد استفاده قرار گیرد.

جالب توجه است ، مینگ-چی کو از تحلیلگر TF International در سال ۲۰۱۷ در مورد چگونگی استفاده از یک سنسور ToF برای یک تشخیص چهره Face ID عقب پیش بینی کرد.

هر چهار مدل آیفون ۱۲ مدل ۲۰۲۰ مجهز به نمایشگر AMOLED بوده و از چیپست A14 Bionic بهره می برد. در صورت پیش بینی صحیح اتفاقات، سری آیفون ۱۲ اولین تلفن های هوشمندی خواهد بود که تراشه تولید شده با فرایند ۵ نانومتر را ارایه می کند. این مدارهای یکپارچه 171.3 میلیون ترانزیستور در هر میلی متر مربع در مقایسه با 96.5 میلیون در هر میلی متر مربع در تراشه ۷ نانومتری A13 Bionic خواهند داشت. در نتیجه ، A14 Bionic حدود 15 میلیارد ترانزیستور داخل آن را در مقایسه با 8.5 میلیارد در داخل A13 Bionic می بینیم. هرچه ترانزیستورهای موجود در داخل تراشه بیشتر باشد ، از قدرت و انرژی بیشتری برخوردار هستند.

چیپست اپل A14 با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتزی می خواهد رکوردشکنی کند

اپل همچنین در انتخاب های حافظه / ذخیره سازی خود تغییراتی را ایجاد کرده است. این دو مدل استاندارد به ۴ گیگابایت حافظه مجهز هستند در حالی که انواع “Pro” دارای ۶ گیگابایت رم هستند. و برای اولین بار، تنظیمات اولیه ذخیره سازی در آیفون از ۱۲۸ گیگابایت شروع می شود.

این دو مدل استاندارد ممکن است از سیگنالهای کندتر 6GHz 5G کندتر پشتیبانی کنند در حالی که انواع Pro می توانند هم زیر 6GHz و هم از طیف سریعتر mmWave 5G را پشتیبانی کنند. و بار دیگر انتظار می رود اپل ظرفیت باتری تلفن ها را بالا ببرد. به عنوان مثال ، شایعه شده است که آیفون 12 پرو مکس باتری 4400mAh را شامل می شود که می تواند 10.9٪ بهبود نسبت به باتری 3969mAh در iPhone 11 Pro Max باشد.

در همین حساب توییتر نیز برخی از تصاویر CAD از آیفون ۱۲ پرو به اشتراک گذاشته شده است. به خاطر داشته باشید که طراحی نهایی آیفون های ۲۰۲۰ می تواند متفاوت از آنچه در این تصاویر می بینیم متفاوت باشد.

شما منتظر آیفون های خانواده آیفون ۱۲ هستید؟ یادباد آن روزهایی که اپل با یک آیفون یک سال را به رقابت با دنیای اندروید می پرداخت!

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

چه بیریخته

vahid

این که ناچش تغییری نکرده🤔🤔

online_wireless

Iphone 4 واقعا طراحی خیلی شیک و خوبی داشت

alone wolf

اولش خوب بود بعدا مزخرف شد

mehrdad_ma

الانه که یکی بیاد بگه ناچش قشنگه 😐
تلفیق آیفون ۴ و ۱۱

و میگن این ناچ قشنگ سیاست اپله و مردم دوسش دارن نمیگه مردم مجبورن و گزینه دوم ندارن

حالا اینا چرا ناچشون اندازه همه 🤔 مثلا اون اطراف ناچ تو ایفون ۱۲ پرو مکس ( دنا توربو پلاس ) بیشتره تو ۱۲ کمتره

Mahdi

عاشقتم

eftekharifar

ios با 6گیگ رم چیز هیولایی میشه

Aminandroid1234

آقا خداوکیلی ناموسا چرا انقد اپل طرفدار داره ؟
توروخرا ببینید چند ساله این گوشی همین شکل فقط اوموه پشتشا شکل ماشین ریش تراشی کرده

اونم از گوشی اقتصادیش :|| طراحی ۲۰۲۰ با طراحی ۲۰۱۵ فرقی نداره😂😂😂
بخدا تکنولوژیو از سامسونگ یاد بگیرین بدبختا

Dr.Nazer

سامسونگ!

بای دوست عزیز

MSK

انتطار چیز بهتری ازش داشتم طراحیش خیلی تکراری شده درسته آیفون امکانات جانبی و نوآوری خیلی نداره ولی پشتیبانی و اکوسیستمی که داره باعث شده اینقدر طرفدار داشته باشه من خودم شرکتی که نوآوری بیشتری داشته باشه را بیشتر دوست دارم ولی اونایی که اپل بازن براشون سخته اندروید الخصوص که کاربران آیفون گوشی شونو مثل اندرویدی ها زود عوض نمی کنن و همه دوست دارن تا وقتی گوشی شون را دارن آپدیت دریافت کنن

Finch

کلا آیفون هرچقد هم زشت و بد باشه بازم الگوی مابقی شرکت ها هست
نمونه طراحی که بقیه از اپل کپی زدن
ناچ
دوربین عقب مربعی
حذف جک ۳.۵

MSK

داداشم یکم اطلاعات و ببر بالا یعنی واقعا تو تا حالا دوربین پشت سری میت 20 ندیدی😕 اگه بخوای بگی که خب پانچم اولین بار هواوی آنر آوردن الان یه ترند خیلی پرطرفدار تر از ناچ یا سامسونگ شارژ بیسیم و آورد و همه ازش استفاده میکنن

MSK

هر جور حساب کنی اپل خیلی مثل بقیه برندا هزینه تحقیق و توسعه برا نوآوری نمیکنه فقط همون امکانات قبلی را ارتقا میده کاش یکم سیاست شو عوض کنه

Milad7

والا چیز خاصی که مشخص نیست!

Milad7

باید منتظر دستپخت جدید اپل باشیم!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)