حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه دوربین هواوی P40 Pro Plus با گلکسی S20 Ultra

نوشته

3 سال قبل | 40 دیدگاه | دوربین، سامسونگ، مقایسه، هواوی

هواوی P40 Pro Plus یک دستگاه متمرکز بر دوربین است. اولین بار در موبایل است که شاهد زوم ۱۰ برابر اپتیکال هستیم. این سبب می شود برای بزرگنمایی شما مجهز به یک ابزار بسیار قدرتمند باشید. جالب است که هواوی با وجود چنین دوربینی اما زوم ۱۰۰ برابر دیجیتال را بازاریابی نکرد ولی مثلا سامسونگ با گلکسی اس ۲۰ اولترا و زوم ۴ برابر اپتیکال (و البته رزلوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی) این کار را انجام داد. چند روزی هست که هواوی پی ۴۰ پرو پلاس در بازار است و امشب مقایسه دوربین هواوی P40 Pro Plus با گلکسی S20 Ultra را با هم مشاهده خواهیم کرد. اینجا می خواهیم ببینیم دو موبایل پریمیوم از دو برند که برای داشتن و تصاحب رتبه اول پرفروش‌ترین برند موبایل تلاش می کنند، در مقابل یکدیگر چه عملکردی دارند.

مقایسه دوربین هواوی P40 Pro Plus با گلکسی S20 Ultra

در این تست موارد متنوعی تست می شوند. از عکاسی و فیلم برداری دوربین سلفی تا دوربین های اصلی مورد بررسی قرار می گیرند. حالت های پرتره عکاسی سلفی و عکاسی با دوربین اصلی، عکاسی شب در دوربین های مختلف، لرزشگیر ویدیو، ضبط صدا، تست فوکس و … .

اجازه بدهید این ویدیو را با هم ببینیم:

همانطور که مشاهده کردید، در بیشتر موارد می توان گفت که سخت افزار قوی هواوی پی ۴۰ پرو پلاس با نرم افزار جنگنده گلکسی اس ۲۰ اولترا در رقابت بودند.

در بحث زوم شاید با توجه به زوم اپتیکال ۱۰ برابر پریسکوپی هواوی P40 Pro انتظار داشتید که در تمام موارد بزرگنمایی شاید درخشش آن باشیم اما اینطور نشد، حتی با وجود حضور یک دوربین پرتره با ۳ برابر زوم اپتیکال برای زوم رنج نزدیک اما نمونه سامسونگ عملکرد درخشانی داشت.

زوم ۱۰۰ برابر گلکسی اس ۲۰ اولترا بهتر است یا هواوی پی ۴۰ پرو پلاس؟

در زوم ۱۰۰ برابر اما جایی که ادعای سامسونگ وجود دارد، شرایط متفاوت است. هواوی P40 Pro Plus با وجود دوربین پریسکوپی ۱۰ برابر اپتیکال، اقدام به بازایابی بزرگنمایی ۱۰۰ برابر دیجیتال نکرد اما سامسونگ می خواست با دوربین پریسکوپ ۴ برابر اپتکیال و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی به این ادعا برسد. اما کدام یک برنده اند؟ خب چند برش از ویدیویی که بالاتر دیدیم را اینجا با هم مرور می کنیم:

همانطورکه می بینید بدون شک عملکرد بهتر هواوی پی ۴۰ پرو پلاس در زوم ۱۰۰ برابر نسبت به گلکسی اس ۲۰ اولترا قابل توجه است اما در زوم نزدیک مشخصا گلکسی اس ۲۰ اولترا بهتر از هواوی پی ۴۰ پرو پلاس است، حتی با وجود اینکه هواوی یک دوربین مجزا برای آن در نظر گرفت است! بزرگترین برتری در پردازش تصویر، جزئیات، داینامیک رنج و دقت رنگ ها خود را نشان می دهد. نمونه هایی از آن اینجا می بینید:

خروجی عکاسی مشابه به هم در سه دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا موضوعی بود که هواوی P40 Pro Plus از آن بی بهره بود و گاها رنگ ها و گستره دینامیکی در دوربین های زاویه دید عریض، اصلی و تله یا پریسکوپی متفاوت بود اما در گلکسی اس ۲۰ اولترا تا آن جا که ممکن بود خروجی مشابه یکدیگر بود.

همچنین دوربین زاویه دید عریض گلکسی اس ۲۰ اولترا عملکرد بهتری چه در گسترده دیدی و چه در داینامیک رنج داشت.

در عکاسی شب چه در حالت خودکار و چه حالت شب عملکرد هواوی پی ۴۰ پرو بهتر از گلکسی اس ۲۰ اولترا است. این عملکرد در دوربین سلفی هم به همین صورت است. فقط در عکاسی شب دوربین زاویه دید عریض می توان گفت عملکرد گلکسی اس ۲۰ اولترا بهتر است یا وقتی پای زوم بالا به میان می آید، نماینده سامسونگ در شب می درخشد.

در بخش فیلم برداری می توان به فیلم برداری 8K گلکسی اس ۲۰ اولترا و حرکت آهسته بالای ۷۰۰۰ فریم بر ثانیه هواوی پی ۴۰ پرو پلاس اشاره کرد که هر کدام می تواند خیلی جذاب باشد.

به صورت کلی می توان گفت که این دو دستگاه هر دو نمونه های قابلی برای فیلم برداری و عکاسی هستند. انتخاب شما اما در این میان کدام است؟

اشتراک در
اطلاع از
40 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali

فقط یه کسخل می تونه p40 pro plus رو از لحاظ دوربین و امکانات متنوع عکاسی با گوشی دیگه ای مقایسه کنه .
در ضمن بنده s20 ultra و میت 30 پرو رو بازار موبایل تبریز مقایسه کردیم با دوستان s20 ultra حرفی برا گفتن در مقابل میت 30 پرو نداشت چه برسه به p40 pro plus .

از یه ترول هواویم بعید نبود بگه اس ۲۰ الترا هیچ حرفی برای گفتن جلو میت ۳۰ پرو نداره

pooria

جون تو فقط بگو

Finch

جناب عطایی احتمالا تایپ کلمه ک.خل اگه از طرف ما سام فن ها بود ، حکمش اخراج و مسدودیت حساب‌ کاربریمون نبود؟
اگه اینجوری هست که ما هم هواوی قم بشیم وایسیم به ملت فحش بدیم آب از آب تکون نخوره

Masoudlord

به نظرم با توجه به فاصله ای که دوستان میگن . اینقدر آس ۲۰ بد نبود

نکته عجیب و خنده دارش اینه سرعت فوکوس اس ۲۰ الترا از پی ۴۰ پرو پلاس بهتر بود

بزرگی میگه اگه توان شکست رقیب خود را ندارید شروع کنید به تخریب او در اذهان عمومی …

Masoudlord

دوستان یه سوال به مطلبی مربوط نیس . لطفاً با دلیل بگید note 9s یا note 8 pro نسخه پایه هر دو مد نظرمه

Mahdi

Note9s باتری بهتر ، پردازنده بهتر یعنی اسنپدراگون ، دوربین هم بنظرم بهتره چون پردازش تصویر اسنپ بهتره

V800B

شک نکن نوت ۹ اس
با جفتش کار کردم
نوت ۹ اس واقعا گوشی بهتری و حس لوکس بودن بهت میده حتی

pooria

ببین 8 pro برای من مثال mvm ئه که به سرطان معروفه به نظر من هرجا اسم مدیاتک اومد کلا طرفش نرو

m.b

نوت 9s… به دلیل زیبایی… امروز برای بار دوم از دوستم گرفتم و دست گرفتم و ازش عکس هم گرفتم… خواستی برات میفرستم عکسشو(نسخه ابی)

afsoon

نوت۹ اس .نمایشگر بهتر اما روشنایی کمتر نسبت به نوت ۸ پرو .طراحی زیباتر و لوکس هرچند نسخه سبز رنگ نوت۸ پرو هم بدجور دلبری می‌کنه .دوربین ها تقریبا خروجی یکسان هست .ثبت جزییات نوت هشت پرو بهتره همچنین عکاسی حرفه ای اش مثلا عملکرد شاتر خعلی بهتره .سلفی نوت۹ اس بهتره .اسپیکر نوت۹ اس بهتره .باطری خعلی خعلی خعلی نوت ۹ اس بهتره .در هر دو صورت من بهت نوت۹ اس رو پیشنهاد میکنم اما باگ های داره که فقط باید امیدوار بود با آپدیت حل بشه .

mehrdad_ma

قطعاً نوت ۸ پرو

eftekharifar

مسلما note 9s
اسنپدراگون 720….

قدرت imx 586 توی عکاسی شب قشنگ مشخصه جلوی سنسور ۸ مگاپیکسلی 1/4.4 اینچی هواوی
و البته آقای عطا یی سه چیزیم که یادشون رفت بگن اول سرعت فوکوس بالاتر اس ۲۰ الترا نسبت به پی ۴۰ پرو پلاس بود دوم لرزش گیر خیلی بهتر سامسونگ توی حالت 4k 60fps هم سلفی هم اصلی ( انگاری پی ۴۰ پرو پلاس eis نداره اصلا تو این حالت که عجیبه چون میت ۳۰ پرو داره )
و در نهایت عملکرد بهتر زوم اس ۲۰ الترا توی ویدیو بود ظاهرا هواوی به دلیل اینکه سنسور تله فوتوش از 4k پشتیبانی نمیکنه ترجیح میده کراپ کنه ویدیو رو
شاید فیلم برداری 1080p نتیجه رو به نفع هواوی تموم میکرد

Mahdi

اس۲۰الترا هم خوب بود

کهکشان

مواردی که اس 20 الترا بهتر بود
جزئیات بیشتر + رنج داینامیک و لرزشگر بهتر در تمام مود های فیلمبرداری چه در سلفی چه دوربین های اصلی
زوم بهتر در فیلمبرداری
فوکوس سریعتر و قابلیت 8 کی
هماهنگی بسیار بهتر در بین دوربین ها
زاویه وسیعتر در دوربین التراواید
رنج داینامیک و کنتراست و دمای بهتر در عکس

مواردی که پی 40 پرو پلاس بهتر بود
عکس شب

مواردی که هیچکدوم خوب نبودن
زوم 100

و ذکر این نکته که
اس 20 الترا سوپراسلوی 960 واقعی در رزلوشن 1080 به مدت 12 ثانیه ! بخاطر وجود dram
و پی 40 پرو از ترفند های نرم افزاری و تکرار بیش از حد فریم ها به 7000 میرسونه ! که چون با حالت pause فرقی نداره بنظرم کاملا چرت و بیخود و بدون کاراییه !

فقط اون احمق هایی که با dxo دوربین میسنجن !

m.b

خسته نباشی با این مقایسه عادلانه…🤦‍♂️
متأسفانه کاربر شلغم نداریم که این مزخرفات رو باور کنه…پس مرز های عدالت به رو به درز های فضاحت ندوز دوست عزیز…ممنون👏

mehrdad_ma

شما همونی هستی که معتقدی پردازنده اگزینوس از اسنپ دراگون بهتره ؟

mehrdad_ma

فقط اونجاش که s20 ultr9 میگه ۹۶۰ فریم واقعی داره

میگم شما هنوز معتقدی اگزینوس ۹۹۰ از اسنپ دراگون ۸۶۵ بهتره ؟

Finch

در این مورد نظری ندارم اما مدرکی دارم دال بر قدرت بیشتر اگزینوس ۹۸۲۰ نسبت به اسنپ ۸۵۵
مایلید ارائه کنم؟

Dr.Nazer

@Finch
جانور😂 اولاً که برای بار هزارم، آنتوتو معیار معتبری برای سنجش برتری چیپست‌ها به همدیگه نیست. بعدشم اصن باشه، نتایج کاملاً متغیر و غیرقابل استناده! دویست بار گفتم من بار اول گرفتم ۳۹۳ هزار و بار دوم یهو شد ۴۳۵ هزار پس نمیشه فقط به یه نتیجه استناد کرد و اون رو مبنا قرار داد. تو هم یه بار دیگه بگیری احتمالش هست از ۴۳۵ هزار رد شه، نشد هم بالاخره یه بار میشه! درضمن آنتوتو که فقط قدرت CPU رو نمی‌سنجه، بخش GPU، مدیریت رم و رابط کاربری و این‌جور چیزا هم در اون امتیاز نهایی دخیلن. یعنی اون امتیازی که ما می‌بینیم صرفاً قدرت خام چیپست نیست هرچند همونطور که دویست بار گفتم کاملاً متغیر و غیرقابل استناده.
حالا هم اگه میخوای برو گیک‌بنچو دانلود کن تا اونو مقایسه کنیم، حجم زیادی هم نداره فک کنم ۷۰ مگه…

خوب بود به این نکته هم اشاره میشد که پی ۴۰ پرو پلاس تازه ۱ هفتست که عرضه اش شروع شده و آپدیت خاصی دریافت نکرده در حالی که اس ۲۰ اولترا بیش از ۳ ماه و نیم از زمان عرضه اش میگذره و برای بهبود عملکرد دوربینش ۲-۳ تا آپدیت گرفته.

تو تست Mrwhosetheboss که بین پی ۴۰ پرو ، اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس انجام شده بود تو اکثر مؤلفه ها کفه ی ترازو به سمت هواوی سنگینی میکرد و فوکوس پی ۴۰ پرو به مراتب سریع تر از اس ۲۰ اولترا بود بعد چطور میشه که اینجا مدل بالاتر(پی ۴۰ پرو پلاس) فوکوس ضعیف تری از اس ۲۰ اولترا داشته باشه؟!! اصلاً با عقل جور درنمیاد . در بدترین حالت سرعت فوکوس پی ۴۰ پرو پلاس با پی ۴۰ پرو یکسانه و اینجا مشخص میشه بخشی از ضعف های نماینده ی هواوی در این مقایسه نرم افزاری بوده و با آپدیت برطرف میشه . اما خب اینو قبول دارم خروجی دوربین اولتراواید و زوم در شبِ اس ۲۰ اولترا بهتر بود.
نداشتن رکورد ۸k هواوی به دلیل ساپورت نکردن پردازندشه و به سخت افزار دوربینش ربطی نداره . به عنوان مثال : ردمی کی ۳۰ پرو که سنسور اصلیش imx ۶۸۶ هست از فیلم برداری 8k پشتیبانی می‌کنه .

اگه ماشینت فرمان نداشته باشه احتمالا میمیری اگه تایر هم نداشته باشه اصلا راه نمیری حالا چه فرقی داره پردازنده پشتیبانی نکنه یا سنسور ها؟

الان چه ربطی داشت؟ دقیقاً دنبال چی هستی؟؟ اینو بهم بگو
خودت جواب این سؤاله منو بده ؛ نمیگم رکورد 8k بده یا اینکه بگم بیشتر حربه ی تبلیغاتیه نه اما آدم باید منطقی و واقع بین باشه . خودت از همین فیلمبرداری ۴k چقدر استفاده می‌کنی و اگه استفاده میکنی رو کدوم نمایشگری محتواش رو میبینی؟ اگه جوابت تلویزیونه ۴k هست خب آفرین ، حالا بگو اگه هم دوربین و هم پردازنده ی گوشیت از رکورد 8k پشتیبانی میکرد می‌رفتی برای لذت بردن از تماشای محتواش تلویزیون ۸k میگرفتی؟؟ حالا حجمی که خوده فیلم برداری با کیفیت ۸k داره به کنار و ازش حرفی نمی‌زنم اما در شرایط فعلی خودم به شخصه ترجیح میدم گوشیم فیلمبرداری سوپر اسلوموشن ۷۶۸۰ فریم بر ثانیه داشته باشه که خرجی هم رو دستم نمیذاره… دیگه اگه ۸k هم نداشت، نداشت مهم نیست ولی اگه تلویزیون یا نمایشگر 8k داشتم قطعاً هردو رو در کنار هم میخواستم .

persepolis

پوریا با خودت چند چندی!؟.

چون هواوی نداره دلیل نمیشه تلویزیون خونمون 8k نباشه یا چون هواوی تو 4k 60fps لرزش گیرش شوته 4k 60fps فیلم برداری نکنیم
چه طور یه پرچمدار پرمیوم و نوبرانه پردازندش چنین چیزیو ساپورت نمیکنه؟ 😃

pooria

من اصلا فیلم نمیگیرم 😂 چی بشه که من بخوام فیلم بگیرم ولی مطمعنا نمیشه هیچ اپشنی رو در نظر نگرفت و حقیقت همینه درسته که من استفاده نمیکنم منتهی ممکنه برتی اقای x مهم باشه و هیچ برتری قابل چشم پوشی نیست

Mahdi

کارن هیچوقت دیگه این سوال رو نپرس پس منم میگم چقدر تو شب عکس میگیری که هواوی بگیری

مهدی چیو داری به چی ربط میدی؟؟
بدون اینکه کامنتو با دقت بخونی فقط خواستی یه چیز گفته باشی . عکاسی تو شب مگه وابسته به هزینه ی اضافیه؟؟ مگه نیاز به نمایشگر یا تلویزیون خاصی داره؟؟؟ یا حجم خیلی زیادی رو اشغال می‌کنه؟؟؟
من مگه از خرید کردن یا نکردن از یه برند نسبت به داشتن یا نداشتن قابلیت خاصی حرف زدم؟؟؟
اصل ماجرارو متوجه نشدی

Mahdi

خب پردازندش فیلمبرداری 8k پشتیبانی میکنه چرا نذاره مگه هزینه اضافی رو دست آدم میزاره یه مزیتش هم بنظرم گرفتن عکس کیفیت بالا بین ویدیو هست اگه 8k حربه ی تبلیغاتی باشه مطمئنا ۷۶۸۰ فریم هم یه حربه ی تبلیغاتیه چون امکان نداره پردازنده کایرین بتونه یه همچین ویدیویی رو پردازش کنه

همینه که میگم کامنتو سرسری میخونی و رد میشی . من مگه گفتم حربه ی تبلیغاتیه؟؟ وقتی دارم میگم نمیگم ۸k بده یا اینکه بگم حربه ی تبلیغاتیه یعنی چی؟؟ یعنی خودم از این حرفای دوزاری و توجیه کردنای بی مورد بدم میاد .
“مطمئنا ۷۶۸۰ فریم هم یه حربه ی تبلیغاتیه چون امکان نداره پردازنده کایرین بتونه یه همچین ویدیویی رو پردازش کنه”
تو عملکرد واقعی دیدیم که تونسته پردازش کنه و کیفیتشم مطلوب بوده و چند نمونه از ویدئوهاش هم قبلاً فرستادم که مدت زمانش تا ۳۰ ثانیه هم ادامه داشته و این یه نمونه از همون مهندسی های حرفه ای لایکا و نوآوری های هواویه که چندین و چندبار دربارش صحبت کردم (چه رو میت ۳۰ پرو چه پی ۴۰ پرو) ، اصلاً حرفت خیلی سطحی و نسنجیدست . داره سوپر اسلوموشن 7680 فریم بر ثانیه با کیفیت ۷۲۰(HD) میگیره و تو داری با این حرفت تعداد پیکسلِ اینو با ۸k یکی می‌دونی که میگی پردازنده کایرین نمیتونه اونو پردازش کنه !!
ضمناً وان پلاس ۸ پرو و اوپو فایند ایکس ۲ پرو هردو ، هم پردازندشون(SD 865) هم سنسوره دوربینشون(imx ۶۸۹) از ۸k پشتیبانی می‌کنه ولی هردو کمپانی محدود کردن و ۸k نذاشتن پس اگه قرار به ایراد گرفتن باشه باید به اونا خرده گرفت نه هواوی که چون چیپستش ۸k رو ساپورت نمیکنه این قابلیت رو نذاشته.
ببین تو کامنتم چی گفتم ؛ دارم میگم اگه کسی مِن جمله خودم، تلویزیون یا نمایشگر ۸k داشته باشه خب قاعدتاً هیچ کس بدش نمیاد هردو قابلیت فیلمبرداری ۸k و سوپر اسلوموشن ۷۶۸۰ فریم رو همزمان رو یه موبایل داشته باشه اما وقتی تی وی و یا مانیتوره مناسب برای تماشای اون حجم از کیفیت رو نداری دیگه نداشتن رکورد ۸k چندان اهمیتی نداره.
صحبت ها کاملاً ملموس و واضحه که دیگه نیاز به ادامه اش نباشه 🙂🙌.
شبت بخیر

Mahdi

من که میگم واقعی نیست همونجوری که گوشی خودم ۹۶۰ غیر واقعی داره در ضمن من که پیکسل ۸کی رو با ۷۲۰ مقایسه نکردم اسنپدراگون با اون قدرتش تازه میتونه ۹۶۰ فریم رو نامحدود پردازش کنه کایرین با اینکه ضعیفتره چطوری ۷۶۸۰ فریم که درست ۸ برابره رو پردازش میکنه ؟ من زیاد از این تکنولوژی ها سر در نمیارم ولی از مقایسه کردنشون میفهمم

بازم داری ممانعت می‌کنی
فقط کافی بود با یه سرچ ساده مطالعه رو بیشتر کنی …
حتماً در جریان هستی که میت ۳۰ پرو و نسخه ی پورش دیزاینش و همینطور پی ۴۰ پرو و پرو پلاس یه سنسوره مجزا با عنوان cine camera مختص فیلم برداری دارن و اتفاقاً ویدئوهای اولترا اسلوموشن ۷۶۸۰ فریم بر ثانیه توسط همین سنسور گرفته میشه . یعنی به جز سنسوره اصلی برای عکاسی یه سنسوره اصلی دیگه هم فقط برای فیلم برداری در نظر گرفته شده.
خب حالا مکانیزمش چطوره که بفهمی واقعیه یا نه …
قبل از معرفی میت ۳۰ پرو …
“بدون شک درخورتوجه‌ترین نکته در عکس فاش‌شده به توانایی دوربین هواوی میت ۳۰ پرو برای ضبط ویدئوهایی با نرخ ۷۶۸۰ فریم‌برثانیه مربوط می‌شود. عدد یادشده نشان می‌دهد دوربین میت ۳۰ پرو می‌تواند ویدئوهایی هشت‌بار حرکت‌آهسته‌تر از دوربین گوشی‌های فعلی سونی و سامسونگ ضبط کند. گفتنی است این گوشی‌ها دوربینی دارند که می‌تواند ویدئوهایی حرکت‌آهسته با نرخ ۹۶۰ فریم‌برثانیه ثبت کند.
ویدئوهای ۹۶۰ فریم‌برثانیه فعلی اگر با مهارت خوبی ضبط شوند، بسیار چشم‌نواز و جذاب هستند و می‌توانند در شرایط محیطی مختلف، بخش‌هایی از صحنه‌ی مدنظر را که در حالت عادی رؤيت‌کردنی نیستند، دربرابر چشمان شما قرار دهند. تولید دوربینی که بتواند ویدئوهایی هشت‌برابر آهسته‌تر از ۹۶۰ فریم‌برثانیه بگیرد، حرکت جالب و هوشمندانه‌ای از هواوی به‌نظر می‌رسد. با‌این‌حال، سؤالی که پیش می‌آید، این است که هواوی چگونه توانسته به چنین موفقیتی دست پیدا کند؟
گفتنی است برای ضبط ویدئو با نرخ فریم واقعی ۹۶۰ فریم‌برثانیه لازم است خود حسگر دوربین به‌صورت مجزا حافظه‌ی مستقل و فوق‌سریع (DRAM) داشته باشد تا بتواند تک‌تک آن فریم‌ها را ثبت کند؛ اما آنچه امروزه در گوشی‌های هوشمند شیائومی و ریل‌می و هواوی می‌بینیم، نرخ ۹۶۰ فریم‌برثانیه‌ی واقعی نیست. درواقع، این شرکت‌ها برای دستیابی به نرخ فریم ۹۶۰ فریم‌برثانیه از تکنیکی به‌نام میان‌یابی یا به عبارت دیگر، درون‌یابی (Interpolation) استفاده می‌کنند. در روش درون‌یابی،‌ فریم‌های تکراری به درون ویدئویی وارد می‌شود که نرخ فریم کمتری دارد.
با انجام روش درون‌یابی شما عملا به ویدئویی با نرخ ۹۶۰ فریم‌برثانیه دست پیدا می‌کنید، با این تفاوت که تقریبا نصف یا حتی مقدار بیشتری از فریم‌های آن، تکراری هستند. ویدئوهای حاصل از درون‌یابی در مقایسه با ویدئوهای واقعی ۹۶۰ فریم‌برثانیه‌ای که دوربین‌های حرفه‌ای ثبت می‌کنند، به‌طور معمول وضوح کمتری دارند.
فعلا نمی‌دانیم آیا هواوی می‌خواهد از مقدار زیادی حافظه‌ی مستقل در حسگر دوربین میت ۳۰ پرو به‌منظور دستیابی به نرخ ۷۶۸۰ فریم‌برثانیه استفاده کند یا صرفا در پی بهره‌گیری از تکنیک درون‌یابی است. گرچه فعلا از پشتیبانی دوربین میت ۳۰ از این قابلیت مطمئن نیستیم، حتی اگر چنین اتفاقی نیز واقعا رخ دهد، احتمالا هواوی برای دستیابی به آن، ویدئویی با نرخ ۱۲۰ یا ۲۴۰ فریم‌برثانیه را درون‌یابی می‌کند تا به نرخ ۷۶۸۰ فریم‌برثانیه برسد. البته این احتمال نیز وجود دارد که هواوی از دوربینی با DRAM مستقل به‌منظور ثبت ویدئوهای ۹۶۰ فریم‌برثانیه‌ی واقعی استفاده کند و سپس نرخ فریم این ویدئوها را با تکنیک درون‌یابی به ۷۶۸۰ فریم‌برثانیه برساند.
اگر هواوی روش دوم را برگزیند، بدون شک ویدئو نهایی وضوح بیشتری خواهد داشت؛ چون در هر صورت درون‌یابی ویدئویی با نرخ فریم بیشتر، نتیجه‌ی کار را بهتر می‌کند. این قضیه دقیقا مشابه آپ‌اسکیل‌کردن ویدئو 1440p به 4K است که طبیعتا نتیجه‌ی به‌دست‌آمده از ویدئو 1440p چشم‌نوازتر از آن ویدئویی است که از 480p به 4K آپ‌اسکیل می‌شود.”
بعد از معرفی میت ۳۰ پرو…
“تصاویر فوق صحنه آهسته 7680 فریم بر ثانیه
هواوی در این گوشی قابلیتی با عنوان Ultra Slow-motion Video را ارائه نموده که می‌تواند تا 8 برابر بیشتر از بالاترین نرخ صحنه آهسته در دیگر گوشی‌های هوشمند روز، تصاویر را آهسته کرده و ما را به محدوده باورنکردنی 7680 فریم بر ثانیه برساند.
نکته بسیار مهم این است که هواوی با استفاده از حافظه‌های خاص و در نظر گرفتن تکنیک‌های هوش مصنوعی در پردازش سریع این حجم بسیار گسترده از اطلاعات دریافتی از محیط توانسته تا 256 برابر بیشتر از سطح تشخیص چشم انسان، یک ویدئو را ضبط کند و شما می‌توانید یک ثانیه از ویدئوی ضبط شده در این حالت را در 256 ثانیه تماشا کنید که فضایی نزدیک به 2 گیگابایت اطلاعات را می‌طلبد.
با این حالت فیلمبرداری گوشی شما که حالا توانایی ضبط تصاویر روشن‌تر و با فوکوس دقیق‌تر را نیز دارد می‌تواند تصاویر به معنای واقعی، بسیار آهسته را ضبط کرده و نمایش دهد که شاید هیچ‌گاه تصورش را نمی‌کردیم در دنیای موبایل چنین قابلیتی ارائه شود.”
“این که یک گوشی بتواند عملکردی خوب و رده بالا در ساخت ویدئوی صحنه آهسته داشته باشد مستلزم استفاده از پردازنده‌، حافظه، پردازنده عکس و چندین و چند بخش دیگر در رده بالاتری از آنچه تا به امروز در بازار دیده‌ایم باشد.
در یک ساختار ساده ابتدا تصویر نمونه از سنسور دوربین گرفته شده و بعد از آن روی حافظه دستگاه ذخیره می‌شود. وقتی بخواهیم فیلمبرداری کنیم توالی این عکس‌هاست که برای ما فیلم را تشکیل می‌دهد و هر چه نسخه‌های نمونه بالاتر باشد ویدئوی ما نرخ فریم بالاتری خواهد داشت.
تا نرخ 30 فریم بر ثانیه را می‌توان با استفاده از حافظه‌های فلش معمولی به راحتی ذخیره کرد ولی اگر بخواهیم به نرخ بالاتری برسیم نیاز به حافظه سریعتری است که در این حالت DRAMهایی که در کنار سنسور دوربین قرار می‌گیرند راهکار مناسبی خواهند بود.
این تکنیکی است که اولین بار شرکت سونی به کار برد و توانستیم به کمک آن حتی تا 960 فریم بر ثانیه را بدون دردسر خاصی ایجاد کنیم.
ولی اگر بخواهیم اطلاعات را با نرخ بسیار سریعتری مانند آنچه هواوی مدعی آن شده است ذخیره کنیم چطور؟ در این حالت راهکاری که یکی از مدیران شرکت هواوی به نام آقای بروس لی، توضیح می‌دهد مناسب خواهد بود. در این تکنیک دستگاه می‌تواند با ضبط تنها 0.12 ثانیه از یک سکانس، آن را تبدیل به ویدئویی 32 ثانیه‌ای با نرخ 30 فریم بر ثانیه تبدیل کرده و به عبارتی 945 فریم را در رزولوشن 720 در 1280 یا همان 720p ضبط کند.
ضبط این حجم از اطلاعات به قدری به دستگاه فشار وارد می‌کند که طی همین مدت محدود 0.12 ثانیه‌ای کلیه واحدهای داخلی دستگاه مانند ISP، CPU، GPU و حتی پردازشگر عصبی برای پردازش اطلاعاتی که در حال ذخیره و ضبط شدن هستند به حداکثر توان خود می‌رساند.
نکته مهم دیگر این است که انسان به دلیل محدودیت‌های ذاتی قوه بینایی خود توانایی تشخیص و واکنش مناسب برای انتخاب بهترین لحظه برای شروع فیلمبرداری را ندارد و به همین دلیل به جای 0.12 ثانیه، هواوی 1.0 ثانیه کامل از ویدئو را به صورت صحنه آهسته ضبط می‌کند که میزان اطلاعات ثبت شده این یک ثانیه خود به حجم باورنکردنی 2.0 گیگابایت می‌رسد.
در مرحله بعدی پردازشگر عصبی دستگاه خود تشخیص می‌دهد که کدام بازه 0.12 ثانیه موجود در این 1.0 بهترین و نزدیک‌ترین حالت به آنچه می‌خواستیم برای ما بوده است و آن را به ما نشان می‌دهد.”
نمونه های ویدئوی سوپر اسلوموشنش هم تو نت پره میتونی بری ببینی …
امیدوارم ابهاماتت برطرف شده باشه که همه چیو به توانایی های اسنپدراگون بسط ندی و دیگه نگی واقعی نیست.

Milad7

هیچ کدوم برتر مطلق نبودن!

Milad7

در مجموع انتظار بیشتری از پی 40 پرو پلاس داشنتم!

MSK

بازم کفه ترازو به سمت پی 40 پرو پلاس بود ولی باید اونم مثل اس 20 اولترا که تا حال دست کم سه تا آپدیت داده آپدیت بشه چون پی 40 پرو با سخت افزار کمی ضعیف تر به خاطر دریافت آپدیت عملکردی بهتر از این دو گوشی داشت

منم به این موضوع اشاره کردم و حتی تو کامنت های همین پست در کانال یوتیوبش هم برخی افراد با ما اتفاق نظر داشتن.
منطق و عدالت اینه که مقایسه باید در شرایط یکسان انجام بشه نه اینکه یکی با ۲-۳ تا آپدیت بهبود عملکرد دوربین بیاد اون یکی بدون آپدیت .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)