حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین دوربین موبایل از نگاه DxOMark

در DXOMARK سالانه تعداد زیادی از دوربین های هوشمند آزمایش می شود که بسیاری از برندها و مدلها را در رده های اقتصادی تا رده بالا پوشش می دهد. اگر می خواهید در مورد عملکرد کلی دوربین یک مدل خاص در مقایسه با رقابت اطلاعاتی کسب کنید، می توانید به سادگی رتبه بندی دوربین DXOMARK را بررسی کنید. امروز این مرجع نظر خود را درباره بهترین دوربین موبایل منتشر کرده است. بهترین دوربین موبایل از نگاه DxOMark می تواند اطلاعات جالبی را به ما بدهد. در ادامه با هم گزارش آن ها را مرور می کنیم.

بهترین دوربین موبایل از نگاه DxOMark

برای کسانی که شرایط تصویربرداری خاصی دارند، بهتر است عمیق تر فرو رفته و نگاهی دقیق تر به زیر نمرات نیز داشته باشند. و این دقیقا همان کاری است که این مرجع در تهیه لیست زیر انجام داده است (که به طور مداوم به روز خواهد شد). بنابراین بدون بحث بیشتر، بهترین دوربینهای هوشمند در حال حاضر، بر اساس طبقه بندی به قرار زیر است:

بهترین دوربین موبایل برای عکاسی: هواوی P40 پرو

هواوی پی ۴۰ پرو

هواوی پی ۴۰ پرو

با نمره عکس ۱۴۰ در بخش عکاسی هواوی پی ۴۰ پرو در حال حاضر دستگاه برتر برای عکاسی در پایگاه داده DxO است. نمره بر اساس عملکرد عکاسی سطح بالا در کلیه گروه های آزمون، بدون هیچ گونه ضعف واقعی دیده شده است. تصاویر ثبت شده در دوربین اصلی P40 Pro، دامنه پویای بسیار گسترده ای و تعادل بافت / نویز پیشرو کلاس را نشان می دهند. این بدان معناست که هواوی حتی در شرایط چالش برانگیز مانند صحنه های با کنتراست بالا یا نور بسیار کم گزینه عالی است.

نمونه دوربین هواوی پی ۴۰ پرو

نمونه دوربین هواوی پی ۴۰ پرو

قابلیت زوم دوربین هواوی P40 پرو نیز چشمگیر است و دوربین پریسکوپی با زوم ۵ برابر در کنار دوربین اصلی به همراه روش های نوین پردازش تصویر، به جزئیات برجسته و سطح نویز کم در تمام فاکتورهای بزرگنمایی آزمایش شده، دست پیدا می کند. در فاصله کانونی معادل ۱۸ میلی متر، دوربین فوق عریض هوآوی اجازه نمی دهد صحنه را به همان اندازه برخی رقبا در قاب بکشید اما کیفیت تصویر بسیار عالی است، با دامنه گسترده ای پویا، جزئیات بسیار خوب و نویز کم.

تصاویر Huawei P40 حتی در نور کم جزئیات و نوردهی بسیار خوبی را نشان می دهند.

تصاویر Huawei P40 حتی در نور کم جزئیات و نوردهی بسیار خوبی را نشان می دهند.

 دوربین فوق العاده وسیعترین منظره ای را که ما دیده ایم ارائه نمی دهد اما کیفیت تصویر بسیار عالی است.

دوربین فوق عریض وسیعترین منظره ای را که ما دیده ایم ارائه نمی دهد اما کیفیت تصویر بسیار عالی است.

علاوه بر این، حالت بوکه عکس های پرتره با ظاهری طبیعی، با مرزبندی خوب سوژه، شکل بوکه دلپذیر و دامنه گسترده پویا را ثبت می کند. سیستم فوکوس اتوماتیک یکی از بهترین مواردی است که ما در یک تلفن هوشمند مشاهده کرده ایم و عملکرد بی عیب و نقصی در آزمایشگاه و شرایط واقعی دارد. در کل Huawei P40 در حال حاضر وسیله ای برای کاربران موبایل است که تمرکز آن بر عکاسی ثابت است.

بررسی Huawei P40 Pro

امتیاز DxO دوربین هواوی پی ۴۰ پرو منتشر شد: ۱۲۸

رقبا:

آنر ۳۰ پرو پلاس
هواوی Mate 30 Pro 5G

هر دو آنر ۳۰ پرو پلاس و هواوی Mate 30 Pro 5G تقریبا به P40 Pro در طیف وسیعی از دسته های آزمایشی نزدیک هستند، اما برای عکاسی زوم و شب کمی از آن عقب مانده اند. با این وجود، هر دو دستگاه گزینه های عالی برای عکاسان موبایل هستند.

 

بهترین دوربین موبایل برای فیلم برداری: هواوی P40 پرو

هواوی پی ۴۰ پرو

هواوی پی ۴۰ پرو

هواوی P40 Pro تنها بهترین موبایلی نیست که ما برای عکاسی آزمایش کرده ایم، بلکه با امتیاز ۱۰۵ در صدر رتبه فیلم برداری قرار دارد. مانند بخش عکاسی، دوربین هیچکدام از نقاط ضعف را در هیچ یک از گروه های آزمای شده نشان نمی دهد و در بین همه آنها بهترین یا بهترین است. فیلم ها  با نوردهی خوب و دامنه گسترده پویا است و تنها برخی از جزییات جزئی در صحنه های با کنتراست بالا به چالش می کشند و تا زمانی که شما در زیر نور تنگستن کم فیلم ضبط نمی کنید، تراز سفید و رندر رنگ اکثرا دقیق است.

هواوی P40 Pro جزئیات را بسیار خوب نشان می دهد، اما گاهی اوقات شاهد از بین رفتن بافت های ریز بودیم. در نور مناسب، نویز بسیار خوب کنترل می شود، اما در اثر روشنایی کم تنگستن، نویز موقتی قابل مشاهده می شود. فوکوس خودکار فیلم به همان اندازه برای عکسها کار می کند، فوکوس سریع و قابل اعتماد را با ردیابی خوب انجام می دهد و سیستم تثبیت به طور موثری هنگام راه رفتن یا نگه داشتن دوربین در دست، ثابت نگه می دارد و باعث می شود P40 Pro به یک منبع قدرتمند فیلم برداری موبایل تبدیل شود.

رقبا:

آنر ۳۰ پرو پلاس
شیائومی می ۱۰ پرو

رقابت در صدر رتبه بندی فیلم برداری شدید است و تفاوت بین دستگاه ها بسیار ناچیز است. هر دو رقیب یعنی آنر ۳۰ پرو پلاس و شیائومی می ۱۰ پرو تقریبا در همان سطح هواوی P40 Pro قرار دارند و مطمئناً برای هر یک از سینماگرهای جوان با آن ها نگاه دقیق تری دارند.

بهترین دوربین فوق عریض موبایل: گلکسی اس ۲۰ اولترا

با امتیاز ۴۷ سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا به لطف یک دوربین فوق عریض که در اکسپوژر و رنگ و همچنین تصحیح اعوجاج هندسی بسیار مؤثری را دارد، در رده بالای گروه ما قرار دارد. اگرچه مشخصات یک لنز ۱۳ میلی متر را نشان می دهد، ما آن را نزدیک به ۱۴ میلی متر اندازه گیری کردیم، اما با این وجود S20 Ultra زاویه دید بسیار گسترده ای را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد صحنه های بیشتری را در این قاب نسبت به بسیاری از رقبا جا دهید.

نمونه دوربین فوق عریض گلکسی اس ۲۰ اولترا

نمونه دوربین فوق عریض گلکسی اس ۲۰ اولترا

ایتجا artifacts که معمولا با عکسهای فوق العاده گسترده مانند رنگ آمیزی و زنگ زدن همراه هستند کمی قابل رویت هستند، اما خیلی مشکل ساز نیستند. تصحیح اعوجاج تصویر یا کشش عناصر به سمت لبه های قاب، گاهی اوقات اندکی قابل توجه است، اما سامسونگ با خطوط محکم تر و تحریف بشکه ای، تحریف هندسی را بهتر از بسیاری از رقبای خود کنترل می کند.

با دور شدن از سوژه، جزئیات به زودی کاهش می یابد به طرز چشمگیری خراب می شود، بنابراین بهتر است هنگام عکسبرداری با دوربین فوق العاده گسترده Galaxy S20 Ultra به فاصله کانونی بچسبید.

بررسی دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا در DxO

امتیاز DxO دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا مشخص شد: بهتر از آیفون ۱۱ پرو مکس و پایین تر از هواوی، آنر، اوپو و شیائومی

رقبا:

گلکسی اس ۲۰ پلاس
گلکسی نوت ۱۰ پلاس

به نظر می رسد که دوربین های فوق عریض یکی از ویژگی های سامسونگ هستند، و باید گفت که گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی نوت ۱۰ پلاس پایین تر از گلکسی اس ۲۰ اولترا قرار دارند و گستره دید به همان اندازه و کیفیت کلی تصویری را ارائه می دهند که خیلی دور از دسترس نیست. دوربین ۱۸ میلی متری فوق عریض هواوی پی ۴۰ پرو به شکل مشخصی زاویه دید کمتری نسبت به نمونه‌های سامسونگ ارایه می کند. با این حال، این بهترین دوربین و دامنه دینامیکی و جزئیات و نویز را از کلیه دوربینهای فوق العاده گسترده ای که آزمایش کرده ایم ارائه می دهد. بنابراین اگر بتوانید با لنزهای کمی زاویه دید کمتر زندگی کنید، هواوی یک گزینه فوق عرض خوب نیز است.

بهترین دوربین موبایل برای عکاسی در شب: هواوی پی ۴۰ پرو

هواوی پی ۴۰ پرو

هواوی پی ۴۰ پرو

و بار دیگر هواوی P40 Pro را شاهدیم. این بار در عکاسی کم نور عملکرد بسیار خوبی دارد. امتیاز ۷۰ در این گروه مبتنی بر عملکرد برجسته در کلیه تست های فرعی: فلش ، فلش خودکار ، فلش خاموش و شب است.

با استفاده از فلاش، تصاویر از تعادل نویز بسیار مناسبی برخوردار هستند، نوردهی خوبی دارند و تراز سفیدی دقیقی در اختیار شما قرار می دهد و باعث می شود دستگاه هوآوی گزینه خوبی برای پرتره های فلش در تنظیمات تاریک باشد. هر دو فاکتور اکسپوژر و تعادل رنگ سفید نیز در یک سری تصاویر بسیار سازگار است.

هنگام عکسبرداری در حالت فلاش خودکار، فلاش معمولا برای پرتره ها استفاده می شود و تصاویر با اکسپوژر خوب و گستره دینامیکی ثبت می شوند. اکسپوژر نه تنها در چهره سوژه بلکه برای پس زمینه نیز مناسب است، که نشان می دهد هواوی ممکن است از الگوریتم ادغام فریم با عکس های فلش استفاده کند.

با خاموش شدن فلاش، عکس های شبانه نوردهی دقیق و دامنه وسیعی را نشان می دهند و در نتیجه جزئیات برجسته خوبی وجود دارد، حتی در مناظر دشوار شب. علاوه بر این، هنوز هم در نور کم بافت های زیبایی را به خوبی نشان می دهد و نویز تصویر را به خوبی کنترل می کند. P40 Pro هنگام استفاده از حالت اختصاصی Night خود، قادر است در مقایسه با بیشتر رقبا در معرض نور و رنگ بهتری قرار بگیرد، اما از نظر بافت و نویز جایی برای بهبود وجود دارد.

رقبا:

آنر وی ۳۰ پرو
آنر ۳۰ پرو پلاس

دقیقاً همانطور که دوربین های زاویه دید عریض سامسونگ گستره دینامیکی جذابی را دارا هستند، هواوی هم از نظر عملکرد عکاسی شب از این برند جلوتر است. در رتبه بندی ما، P40 Pro با دو مدل از زیربرند هوآوی یعنی آنر وی ۳۰ پرو و آنر ۳۰ پرو پلاس می تواند رقابت کند. هر دو به پرچمدار هواوی نزدیک هستند اما کاملا نمی توانند با آن مطابقت داشته باشند، در حالی که P40 Pro در تمام آزمایشهای زیر دارای مزیت کوچکی است.

بهترین دوربین موبایل برای زوم : هواوی پی ۴۰ پرو

هواوی پی ۴۰ پرو

هواوی پی ۴۰ پرو

از نظر دوربین هواوی پی ۴۰ پرو یک قدم جلوتر از رقبای خود است و این مخصوصا برای دسته زوم کاملا واضح است، جایی که پرچمدار هواوی به لطف دوربین پریسکوپی 5 برابر بقیه رقابت را از دور خارج می کند. پردازش و نرم افزار نسبت به P30 Pro سال گذشته بهبود داشته است.

 

هنگام بزرگنمایی، دوربین هواوی قادر به ضبط جزئیات بالاتر از دستگاه های رقیب در تمام بزرگنمایی‌ها در حالی است که نویز تصویر را به خوبی کنترل می کند. این مزیت در فواصل زوم طولانی تر قابل مشاهده است، جایی که دوربین هواوی قادر به حفظ جزئیات خوب در بافت های ریز است، در حالی که بیشتر رقبا از دست دادن شدید جزئیات را نشان می دهند.

در عکس های با برد متوسط، هواوی همچنین جزئیات بسیار خوبی را در مرکز قاب ثبت می کند، اما از دست دادن قابل توجه جزئیات به سمت لبه ها، ناشی از الگوریتم فیوژن تصویر است. به طور کلی، اگر به طور مکرر به عملکرد بزرگنمایی تلفن هوشمند خود اعتماد کنید، هیچ راهی برای Huawei P40 Pro گذشته نیست.

رقبا:

شیائومی می ۱۰ پرو

شیائومی می ۱۰ پرو نه تنها با یک لنز تله بلکه با دو لنز برای کیفیت بهینه تصویر در محدوده زوم ارائه می شود. این امکان را برای نتایج بزرگنمایی عالی فراهم می کند که تقریبا به P40 Pro نزدیک هستند ، به خصوص در دامنه متوسط.

بهترین عکاسی بوکه: گلکسی نوت ۱۰ پلاس

دستگاه های سامسونگ همیشه گزینه ای عالی برای عکاسی پرتره با یک اثر شبیه سازی بوکه هستند و دستگاه برتر فعلی این دسته یعنی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ 5G سامسونگ است. نتایج بوکه برجسته، با انزوا موضوعی عالی، ارائه نور مصنوعی و شیب بوکه است. بافت روی صورت بسیار مناسب است. همچنین نویز نیز به خوبی کنترل می شود و به سامسونگ نسبت به رقابت در عکس های داخلی بوکه مزیت دارد.

علاوه بر این، پردازش HDR در حالت بوکه بسیار خوب در صحنه های با کنتراست بالا کار می کند و در صورت داشتن پس زمینه بسیار روشن تر، روشنایی خوبی را در چهره ها حفظ می کند. لکه های موجود در پس زمینه نیز از نظر شکل و کنتراست مناسبی هستند.

همانطور که در مورد تقریبا همه دستگاه ها، تخمین عمق کامل نیست و با برخی از خطاهای نقاب جزئی و مصنوعات گهگاه قابل مشاهده است، اما اثر عمق میدان به طور مداوم برای پرتره ها و اشیاء استاتیک اعمال می شود. جلوه کلی دلپذیر است و جابجایی های تاری طبیعی به نظر می رسند.

تنها نکته منفی در شبیه سازی بوکه نوت ۱۰ پلاس 5G ، عدم وجود کنتراست جزئی است که می تواند تصاویر را در سایه ها کمی صاف به نظر برساند، اما در کل، نوت 10+ 5G وسیله ای است که در صدر رده بوکه قرار می گیرد.

رقبا:

آنر وی ۳۰ پرو
گلکسی اس ۲۰ اولترا

هم Honor V30 Pro و هم پرچمدار جدید سامسونگ یعنی Galaxy S20 Ultra از نظر عملکرد بوکه بسیار نزدیک به Note 10+ 5G هستند و ارزش نگاه دقیق تری دارند اگر پرتره های عکاسی با دوربین گوشی های هوشمند خود در لیست شما زیاد است.

نظر شما درباره این لیست برترین موبایل ها برای عکاسی چیست؟ هیچ گزینه ای از اپل وجود ندارد، گلکسی اس ۲۰ اولترا در هیچ کدام از زمینه هایی که ادعا داشت عنوانی ندارد، حتی به عنوان رقیب و درو شدن جوایز توسط هواوی برای بار دیگر نشان می دهد که اگر دوربین موبایل برای شما مهم است باید قید گوگل پلی سرویس را فعلا بزنید!

اشتراک در
اطلاع از
32 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

یعنی وضعش اینقد خرابه 🤔

mostafa3

پول خوبی میده حتماً

Dr.Nazer

سقف اومد پایین

کمرا فونِ محبوب کانال یوتیوب Mrwhosetheboss , Supersaf هم پی ۴۰ پروعه. MKBHD و UnboxTherapy هم از دوربینش تعریف کرده بودن.
بررسی طولانی مدت جی اس ام آرنا از پی ۴۰ پرو هم منتشر شد …

همیشه مشکل از اونه نه؟؟!!! تا بوده همین بوده … گوگل که اصلی ترین برتریش پردازش تصویر و نایت سایده ، آیفون هم طبق بررسی هایی که ازش دیدم، دیپ فیوژن و اولتراواید و تصاویر ثبت شده با رنگ های طبیعیش زبان زد بوده. اما با این وجود اون چیزی که واضحه ؛ تو هیچ کدوم از موارد و طبقه بندی های ذکر شده اسمی از این دو بزرگوار نیست و این ثابت می‌کنه که تو زمینه ی دوربین فعلاً از رقبا عقب افتادن.

اینکه میاد کامنتای مخالفشو حذف میکنه حتما یه مشکلی هست
مخصوصا که چندبارم گند کاریاش در اومده تو نمره دهی هاش
التبه خودتم داری میگی نایت سایت داره گوگل
اون عکاسی شبم حالت موده که خود dxo معتقده پی ۴۰ پرو داره منم میگم غلط میکنه :/

Milad7

هنوز پی 40 پرو پلاس عرضه نشده اون میتونه اختلاف را بیشتر هم بکنه

پی ۴۰ پرو و پی ۴۰ پرو پلاس با ویوو ایکس ۵۰ پرو و ایکس ۵۰ پرو پلاس رقابت دارن . البته هنوز قطعی مشخص نشده که ایکس ۵۰ پرو پلاسی در کار باشه . فعلاً ایکس ۵۰ و ایکس ۵۰ پرو حتمی شده.

V800B

عالی و دمش گرم پی ۴۰
ولی حسم میگفت تو فیلم برداری ایفون ۱۱ پرو مکس بهتر باشه
ک ب هر حال این سایت تخصصی تره
در کل حدس میزدم هواوی باشه تو اکثر موارد تا متن اول رو دیدم

بعله بهترین عکاسی شب و نایت مود رو هواوی داره
بهترین عکاسی زوم هم هواوی داره مخصوصا توی شب که‌همه چیزو سیاه میندازه از بس سنسورش کوچیکه
این وسط حالت استروفوتوگرافی پیکسلا پشمک حساب میشن
اینجا قدرت پول و تبلیغاتو قشنگ میشه درک کرد

پی نوشت: مثل اینکه به هواوی بعد فشار اومده سر قضیه کل کل های این روزایی که با امریکا داره که همش میاد تو سایتای خارجی و ایرانی ( و با آی پی یکی از کشورای اروپایی وارد سایت یا اپی بشیم که توش تبلیغاته مثل یوتوب ) مدام داره تبلیغشو میکنه و یه رتبه بندی چرت دوربینم گفته dxo بده بیرون که اصلا مرتبط به تبلیغات زیاد هواوی نیست!
قضیه چیه؟

حداقل مثل اس20 آلترا مشکل فوکوس نداره😂😂😂

صرفا جهت اطلاع اس ۲۰ الترایی که بهش گیر میدین توی dxo نمره فوکوسش ۹۷ شده
اگر معتبره dxo پس نمره فوکوس اس ۲۰ الترام معتبره :/
ولی میگی مشکل فوکوس نداره رو خیلی باهات موافق نیستم صرفا از اس ۲۰ التره بهتره که به چش نمیاد وگرنه نبود دوال پیکسل روش باعث میشه هنوز کیلومترا با ایفونا و سامسونگای سال قبل و حتی اس ۲۰ فاصله داره مقایسه هاشو بری ببینی

mega08

آلترل !!!🤐

انتی ترول اب رو بزار اونجا که میسوزه…
به جای اینکه گیر به دگزومارک بدین،از شرکت محبوبتان بخاین بهترین فناوری ها را بزند و در اون انباره که فناوری توشه و داره خاک میخوره را باز کند!.

واقعا معلومه بچه ای هستی…
وقتی نمیدونی دکسومارک یا دگزومارک چیه… واقعا خاک…
بعد میگی دی اکس او است؟
اون مخففشهذبرای این که حوصله نوشتن ندارن

Farcry

همش شد هوآوی که! البته کسی منکر قدرت دوربین های گوشی های پرچمدار هوآوی نیست و خودم هم از عکاسی در شب P40 pro شگفت زده شدم ولی ایکاش به جز دکزومارک یه مرجع دیگه هم دوربین گوشی های مختلف رو با هم بررسی میکرد و اون ها رو رتبه بندی میکرد.البته طبق گزارشی که اومده و سایت های همسایه هم پوشش دادن دکزومارک یه گزینه ها و استاندارد های خاصی برای نمره دهی توی بخش های مختلف عکاسی و فیلم برداری داره و بر اساس اون ها گوشی ها رو بررسی میکنه و به شرکت های گوشی سازی مختلف در ازای ساپورت مالی راهکارهایی برای بهتر شدن کیفیت عکاسی دوربین گوشی ها مطابق با اون استاندارد ها و شرایطی که تست میکنه ارائه میده که البته اسم این رو نمیشه رشوه و….. گذاشت ولی خب تفاوت برای یه شرکتی که این کمک ها رو مطابق اون استاندارد ها میگیره و یه شرکتی که نمیگیره توی نمره دهی ایجاد میشه.مطمئنا اگر یه مرجع دیگه هم بود توی دقیق تر بودن و واقعی تر شدن نتایج مطابق با شرایط تجربه کاربری تاثیر زیادی داشت.

alone wolf

یا علی s20 اولترا که بعضی از ترول ها می گفتن : دوربین فقط s20اولترا کجا هستند😂😂
من با خوندن این مطلب فاتحه سامسونگ را خوندم شما هم بخوانید🙏🙏

ramin123

من هنوز نمی دونم چه جور هواوی p40 Pro با اون سنسور بزرگی که برا الترا واید گذاشته، از پس s20 u بر نیومده؟!!

ابعاد سنسورش بزرگه و نقش سنسور اصلی دوم برای فیلم برداری رو ایفا می‌کنه(مثل میت ۳۰ پرو) و به دلیل سایز بزرگ سنسورش نورگیری خوبی هم حین فیلمبرداری داره اما زاویه اش نسبت به رقباش کمتره و همین باعث میشه جزئیات کمتری داخل کادر قرار بگیرن. به عبارتی هواوی اومده سنسور اختصاصی برای فیلم برداری موسوم به cine camera گذاشته ولی زاویه دیدشو کاهش داده. البته اینم باید گفت که اصولاً نمیشه گفت این حرکت بعده منفی داره و از طرفی هم چون زاویه دیده اولتراوایدش کمتره ، کمترین اعوجاج رو در گوشه های تصویر داره.

afsoon

پرو پلاس چی پس

bh974

نصف پستا شده هواوی

keyvan0786

این که پست نبود عزیز من..😂😂خوب دوربین هوآوی خوبه دیگه…وقتی خوبه ما بگیم بده؟!🤯

persepolis

خبری اگه در مورد میت چهل خاستین با زدن گزینه تیکت تایید کنید اگه نمیخاین ضربدر بزنید.

RS.R

آخ آخ لذت حرص خوردن ترول ها. میبینم. حس خوبی بهم دس میده

Milad7

اس 20 اولترا واقعا گند زده 😐

Milad7

سامسونگ با همین فرمون پیش بره اوضاع براش سخت میشه!

keyvan0786

دوربین های هواوی جدا خوبن👌

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)