حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین اپ دوربین گوشی در سال ٢٠٢٢، کدام است؟

اپلیکیشن‌های موجود در اپ استورهای مختلف، به طور متنوعی در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند و همین، سبب بهبود تجربه کاربری افراد مختلفی طی سال‌های گذشته شده است. ما قصد داریم تا در این مطلب، چندتا از بهترین اپ های دوربین گوشی در سال ٢٠٢٢ را برای استفاده بهتر از دستگاه خود، به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید!

لیستی از بهترین اپ دوربین گوشی در سال ٢٠٢٢

ما قبلاً در ترنجی، نگاهی به برترین موزیک پلیرهای موجود داشتیم.

 

بهترین موزیک پلیر در سال جاری، کدام‌ها بودند؟

 

به گزارش XDA Developers، دوربین گوشی‌های هوشمند در طول سال‌های اخیر، با اختلاف زیادی نسبت به قبل بهبود یافته‌اند. گوشی‌های هوشمند مدرن نیاز به دوربین‌های حرفه‌ای و عکاسی پر مشقت را از بین برده‌اند و از نظر ثبت رنگ‌ها و همچنین جزئیات به آنچه که یک دوربین DSLR یا دوربین بدون آینه می‌تواند ثبت کند، بسیار نزدیک هستند.

در حالی که می‌توانید چندین گوشی با بهترین سخت‌افزار دوربین برای چندین سناریو پیدا کنید، یکی از مواردی که بین آن گوشی‌ها متفاوت است، نرم‌افزاری است که مسئولیت پردازش تصاویر را بر عهده گرفته است. هر تولید کننده گوشی‌های هوشمند، از یک الگوریتم خاص پردازش تصویر استفاده می‌کند که مختص برنامه دوربین آن‌ها است و این پردازش تصویر، می‌تواند قاعده بازی را تغییر دهد.

اکثر کاربران مجبور نیستند برنامه‌های دوربین را فراتر از برنامه دوربین پیش فرض که از قبل روی تلفن آنها نصب شده است، کاوش کنند. اما تعداد کمی از کاربران، از بهینه‌سازی نرم‌افزار ضعیف و پردازش تصویر ناامید می‌شوند و اینجاست که اپ دوربین ثانویه وارد تصویر می‌شود. نه فقط پردازش تصویر، بلکه ممکن است تعدادی از گوشی‌ها یک اپلیکیشن دوربین داشته باشند که بدون شک ممکن است ویژگی‌های بومی زیادی نداشته باشند.

برای مقابله با چنین مشکلاتی، ایده خوبی است که یک اپ دوربین ثانویه را نصب کنید؛ یا شاید شما فقط از برنامه دوربین استوک خسته شده‌اید و می خواهید چیزی تازه و جدید را امتحان کنید.برای اینکه کار را برای شما آسان‌تر کنیم، چندین برنامه دوربین را از Play Store امتحان کردیم و فهرستی از بهترین برنامه‌های دوربین را که می‌توانید برای بهبود عملکرد دوربین گوشی هوشمند برنامه دانلود کنید را در اختیار شما قرار داده‌ایم. کنترل‌های دستی که ممکن است در برنامه پیش‌فرض دوربین گوشی هوشمند شما وجود نداشته باشد. ما یک لیست مشابه برای کسانی از شما داریم که به دنبال بهترین برنامه های اندرویدی به غیر از عکس گرفتن هستند، آماده کرده‌ایم.

پورت‌های دوربین گوشی‌های پیکسل Google و GCam: بهترین گزینه موجود! 

بهترین اپ دوربین گوشی در سال ٢٠٢٢

خط گوشی‌های هوشمند پیکسل گوگل، همواره یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند برای عکاسی بوده است و این در درجه اول به دلیل مهارت عکاسی محاسباتی و الگوریتم خاص آن‌ها است. حتی با سخت‌افزار قدیمی‌تر، گوشی‌های هوشمند پیکسل به لطف پردازش‌های انجام شده توسط اپلیکیشن دوربین گوگل، تصاویر باورنکردنی تولید می‌کنند. گوگل همچنین Night Sight را چند سال پیش معرفی کرد و از آن زمان انقلابی در عکاسی در نور کم ایجاد کرده است.

هر دو حالت Night Sight و Portrait در دوربین گوشی‌های پیکسل، بی همتا هستند و بهترین بخش این است که شما نیز می‌توانید نسخه پورت شده Google Camera را روی گوشی هوشمند فعلی خود نصب کنید. اگر گوشی شما دارای تراشه Snapdragon باشد، به احتمال زیاد می‌توانید با آن از Gcam بهره گیری کنید؛ در کل، این اپ غالباً عملکرد خیلی بهتری از اپ دوربین استوک خود دستگاه دارد!

اپ Open Camera: عکاسی سریع و بی دغدغه! 

اپ دوربین Open Camera، یک برنامه رایگان و ساده است که می‌توان از آن برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری با گوشی هوشمند استفاده کرد. اگر می‌خواهید روی عکس‌هایی که کلیک می‌کنید کنترل بیشتری داشته باشید و می‌خواهید تنظیمات دستی را هم آزمایش کنید، Open Camera یک برنامه خوب برای شروع است. برخی از ویژگی‌های جالب مانند یک تراز که مطمئن می‌شود عکس‌های شما مستقیم هستند، کاهش نویز در نور کم، و توانایی عکس گرفتن با گفتن عباراتی مانند Cheese یا با ایجاد صدایی خاص، از مختصه‌های اصلی Open Camera هستند. خوشبختانه این اپ، دارای رابط کاربری ساده است و هیچ تبلیغی در آن وجود ندارد.

📥 لینک دانلود Open Camera از Play Store 📥

اپ Candy Camera: سلفی‌های جذاب بگیرید! 

این یکی مربوط به زمانی است که برنامه‌های پیش‌فرض دوربین اصلی در اکثر گوشی‌های هوشمند به‌صورت بی سابقه‌ای در حال پیشرفت بودند و شما به برنامه‌ای نیاز داشتید که بتواند سلفی‌های خوبی با فیلترهای رنگارنگ بگیرد. Candy Camera عمدتاً برای سلفی ها و مخصوصاً برای کسانی است که دوست دارند تصاویر خود را در اینستاگرام یا سایر برنامه های رسانه های اجتماعی ارسال کنند. در حالی که امروزه اکثر رسانه‌های اجتماعی مجموعه‌ای از فیلترهای مخصوص به خود را دارند، Candy Camera نیز انتخاب‌های خوبی برای شما دارد.

📥 دانلود Candy Camera از Play Store 📥

برنامه Footej Camera 2: قابل اتکا

بهترین اپ دوربین گوشی در سال ٢٠٢٢

اگر به دنبال یک جایگزین قابل اعتماد برای برنامه دوربین استوک خود برای عکس ها و فیلم ها هستید، Footej Camera 2 ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. نسبت‌ها و رزولوشن‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، همراه با قابلیت‌های Auto-HDR نیز از Live Photos نیز پشتیبانی می‌شود، مشابه آیفون یا عکس‌های با قابلیت حرکت که توسط Google Camera گرفته شده است. در مورد ویدیوها، می‌توانید یک ویدیو را در حین ضبط مکث کنید و سپس از یک فریم دیگر ادامه دهید و دو کلیپ را در زمان واقعی با هم ادغام کنید. همچنین شما می‌توانید به کمک آن، ویدئوهای کوتاه را به GIF تبدیل کنید. همچنین چندین افکت مختلف را به همراه یک ویرایشگر عکس برای انجام برخی ویرایش‌های اساسی دریافت می‌کنید.

📥 دانلود Footej Camera 2 از Play Store 📥

اپ Simpe Camera: یک دوربین ساده‌ی دیگر

بهترین اپ دوربین گوشی در سال ٢٠٢٢

همان طور که از نام آن پیداست، Simple Camera احتمالاً ساده ترین برنامه در این لیست از نظر رابط کاربری و همچنین ویژگی هایی است که ارائه می‌دهد. رابط کاربری آن، آراسته و مینی‌مالیستی به نظر می رسد و تنها حداقل گزینه هایی را که برای گرفتن عکس یا ویدیو نیاز دارید را نشان می‌دهد. هیچ تبلیغی در برنامه وجود ندارد که این به بهبود تجربه کاربری، کمک شایانی می‌کند. در حالی که این برنامه ویژگی‌های زیادی را ارائه نمی‌دهد، استفاده از آن ساده است و گزینه های گیج کننده زیادی ندارد. اگر گوشی را به کسی می‌دهید که تجربه قبلی زیادی با گوشی‌های هوشمند ندارد، این برنامه دوربین مطمئناً تجربه‌ای بی‌دردسر را به او ارائه می‌دهد.

اپ Camera FV-5 Lite: تضمین کیفیت بهتر تصاویر

در ادامه، اپ دوربین Camera FV-5، اپلیکیشنی است که ابزارهای قدرتمندی را برای گرفتن عکس ها به همان شکلی که می‌خواهید را ارائه می‌دهد. دلیلی که ما نسخه لایت برنامه را انتخاب کردیم رایگان بودن آن است، بنابراین راه خوبی برای امتحان کردن برنامه است. اگر روش کار را دوست دارید، همیشه می‌توانید نسخه کامل را برای باز کردن قفل مجموعه کامل ویژگی‌ها دریافت کنید. دوربین FV-5 طیف کاملی از کنترل های دستی را ارائه می دهد که اگر از یک دوربین حرفه ای استفاده کرده باشید، ممکن است با آنها آشنا باشید. از نوردهی گرفته تا فاصله فوکوس و سرعت شاتر، کنترل کاملی بر روی تصاویری که روی آنها کلیک می کنید خواهید داشت. می توانید با استفاده از این برنامه به صورت RAW نیز عکس بگیرید و همچنین می‌توانید یک هیستوگرام در منظره یاب نمایش دهید که می تواند مفید باشد.

📥 دانلود Camera FV-5 Lite از Play Store 📥

اپ دوربین Silent Camera: بی سر و صدا! 

بهترین اپ دوربین گوشی در سال ٢٠٢٢

با نگاهی به نام، احتمالاً متوجه می‌شوید که تاکید این برنامه بر روی کلیک کردن بی‌صدا و بدون صدای شاتر است. در حالی که اکثر برنامه‌های دوربین، از جمله برنامه پیش‌فرض شما، ممکن است قبلاً توانایی غیرفعال کردن صدای شاتر را داشته باشند، برخی از گوشی‌ها این گزینه را نداشته باشند یا ممکن است در مناطق خاصی در سراسر جهان در دسترس نباشد. همراه با خاموش کردن صدای شاتر، اپ دوربین Silent Camera، مجموعه خوبی از ویژگی های اضافی مانند توانایی گرفتن 40 عکس در یک ثانیه با استفاده از حالت پشت سر هم و همچنین برخی از افکت‌ها و فیلترهای تعبیه شده در برنامه را ارائه می‌دهد. یکی از نکاتی که در مورد این برنامه وجود دارد این است که تبلیغات را در رابط کاربری دوربین نمایش می‌دهد که می‌تواند برای برخی از افراد، آزاردهنده باشد.

📥 دانلود Silent Camera از Play Store 📥

دوربین ProCam X – Lite

بهترین اپ دوربین گوشی در سال ٢٠٢٢

ما یک نسخه ساده از این برنامه را به دلیل رایگان بودن آن به این لیست اضافه کرده‌ایم و اگر ویژگی‌ها را دوست دارید، می‌توانید ادامه دهید و نسخه کامل را خریداری کنید. در همین راستا، اپ ProCam X – Lite برخی از ویژگی‌های تراز حرفه‌ای مانند کنترل گرانول روی سرعت شاتر، شخصی سازی وایت بالانس، ISO و غیره و همه گزینه‌هایی را که از هر برنامه دوربین دستی انتظار دارید، ارائه می‌کند. در مورد فیلم برداری، گزینه‌های عکاسی دستی به همراه گزینه انتخاب نرخ بیت سفارشی و پشتیبانی از تصویربرداری تا 4K را نیز دریافت می‌کنید.

یک ویژگی با نام عکس‌های فاصله‌ای نیز وجود دارد که می‌توانید از آن برای فیلم‌برداری ویدیوهای استاپ موشن یا ویدیوهای تایم لپس مستقیماً از برنامه استفاده کنید.

📥 دانلود Pro X Cam Lite از Play Store 📥

اپ Bacon Camera: سازگار با هر دستگاهی

همه برنامه‌های دوربین که قبلاً به آنها اشاره کردیم نیاز به پشتیبانی از Camera2 API در تلفن هوشمند شما دارند، که در حالت ایده‌آل باید در همه گوشی‌های هوشمند مدرن وجود داشته باشد. با این حال، اگر گوشی شما از Camera2 API پشتیبانی نمی کند، Bacon Camera برنامه مناسب شماست.

📥 دانلود Bacon Camera از Play Store 📥

نظر شما در مورد این لیست بهترین اپ دوربین گوشی در سال ٢٠٢٢ چیست؟ در نهایت، شما کدام یک را بهترین اپ دوربین گوشی در سال ٢٠٢٢ می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی