حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۸۷۵ با مودم 5G مدل X60 و پردازنده‌های Kryo 685 و Adreno 660 در راه است

نوشته

3 سال قبل | 35 دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

می دانیم که به احتمال زیاد اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس تولید نخواهد شد. به همین دلیل نگاه ها بیشتر روی Snapdragon 875 است. امروز شایعه شده که اسنپدراگون ۸۷۵ با مودم 5G مدل X60 و پردازنده‌های Kryo 685 و Adreno 660 در راه است.

اسنپدراگون ۸۷۵

تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ در حال حاضر پرچمدار ارائه شده از این شرکت است که بیشتر گوشی های هوشمند پریمیوم را امسال پشتیبانی کرده و تا زمان رسیدن جانشین آن، این کار را ادامه خواهد داد. انتظار می رود جانشین اسنپدراگون ۸۶۵ با نام اسنپدراگون ۸۷۵ تا پایان سال جاری میلادی و احتمالا آذرماه ارایه شود. طبق گزارشات، چیپست می تواند اولین نمونه شرکت باشد که با استفاده از فرآیند ۵ نانومتری تولید می شود.

اکنون، گزارشی جدید ادعا می کند که چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ با نام رمزگذاری شده SM8350 به همراه سیستم جدید RF یکپارچه مودم 5G اسنپدراگون X60 همراه خواهد بود. البته هنوز نمی دانیم که ببینیم مودم یکپارچه یا اختیاری است. با توجه به اینکه سازگاری 5G در حال افزایش است، اگر کوالکام تصمیم قدم گذاشتن در مسیر مودم یکپارچه را بگیرد تعجب آور نخواهد بود.

اسنپدراگون ۸۶۵ هم از مودم داخلی شده 5G بهره می برد اما مردم با توجه به اینکه هزینه چیپست را افزایش داده، خوشحال نیستند. این امر باعث شده است که حتی برای مدلهای 4G تلفن های هوشمند گران قیمت شوند زیرا زیرساخت های 5G هنوز در مراحل اولیه توسعه است.

این گزارش می افزاید که پردازنده اسنپدراگون ۸۷۵ در آینده دارای هسته‌های Kryo 685 در CPU با تکنولوژی ARM v8 کورتکس و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 660 و واحد پردازش بصری (VPU) مدل Adreno 65 در کنار Adreno 1095 برای DPU خواهد بود. مودم از باندهای mmWave و sub-6GHz پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین گفته می شود که دارای واحد پردازش ایمن کوالکام SPU250، موتور پردازش تصویر Spectra 580 و سنسور Snapdragon Core Technology می باشد. در مورد گزینه های اتصال از Wi-Fi 802.11ax خارجی، 2 × 2 MIMO و Bluetooth Milan وجود دارد.

این چیپست با Compute Hexagon DSP با Hexagon Vector eXtensions و Hexagon Tensor Accelerator عرضه می شود. این پشتیبانی از چهار کانال LPDDR5 SDRAM با سرعت بالا را نیز دارد. همچنین گفته می شود که از زیر سیستم صوتی کم مصرف همراه با کدگذاری صوتی Aqstic Audio Technologies WCD9380 و WCD9385 استفاده شده است.

در همین حال، ما منتظر نوعی تأیید درباره چیپست اسنپدراگون 865+ هستیم. برخی گزارش ها می گویند که SoC به روز شده در حال توسعه است و مشخصات آن نیز فاش شده اما یکی از مدیران میزو اخیراً گفته است که SD865 + امسال نخواهد آمد.

نظر شما چیست؟ منتظر اسنپدراگون ۸۷۵ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
35 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir

قدرتکش که خوبه ماشمی مثل کایرین رو هوش مصنوعی و مثل مدیاتک روامکانات کار کنه عالی میشه

mehrdad_ma

ماشمی ؟

امکانات مدیاتک و کایرین از کوالکام بهتره ؟
چندتاشو لاقل بگو

Amir

کاشکی

calantar

سختی محصولات معروف اینه که باید با بهترین محصول در هر زمینه ای رقابت کنند در صورتی که یک محصول مجموعه از این ویژگی هاست
چند به یک؟
این دلیل نمیشه که بهترینه داخل هر زمینه ای از همه بهتر باشه (لطفا حمله نکینید تسلیمم🙌)

Mahdi

هوش مصنوعی کایرین حتما شما هم به اون وبسایت ai benchmark اطمینان کردی

The Destroyer

گفته میشه آخرین پردازنده کوالکام با گرافیک سری ۶۰۰ آدرنو هست… سال دیگه میریم تو سری ۷۰۰

همچنین یه خبر هم از میکس اومده که نسل آینده‌ش به بزرگترین سنسور موجود در گوشی‌های هوشمند مجهز میشه و خود سنسور بدون هیچ کمکی و بدون دوربین تله‌فوتو این توانایی رو داره که تا ۵ برابر بدون افت کیفیت زوم کنه…
و همون‌طور که قبلاً هم گفته شده بود این سنسور ساخت سامسونگه و سرمایه‌ش هم مستقیما از طرف شیائومی و سامسونگ تامین میشه…

البته این خبر از منبع کاملا قابل اعتمادی نیست حالا نمی‌دونم خود منبع اصلی که منبع من از روش ور داشته معتبر هست یا نه… اما با عقل جور در میاد همچین ویژگی‌هایی

m.b

اسبه؟
مستقیماً اشاره‌ای نداشت… فقط گفت 108 مگاپیکسلی هست اما… ممکنه دو تا 108 مگاپیکسلی باشه یا پیکسل هاش بزرگتر شده باشند…

The Destroyer

نه اسبه رو ندیدم… از یه جا دیگه دارم میگم… پس گفته یه ۱۰۸ دیگه هم تو راهه؟ اگه باشه اون ۱۴۴ چی میشه؟

m.b

گفته بودم هزینه یک دوربین با یک ابر سنسور و زوم بالا خیلی دیگه برای یه پرچمدار پرمیوم زیاده(مثل میت 30 که زوم رو کاهش داد) برای همین یا باید زوم بالا رو بکار بگیرن روی میکس، یا دو تا دوربین اصلی و یا دوربین 144 مگاپیکسلی… شاید بشه دو تا از اینا رو بکار گرفت اما همشون رو با هم ننیشه مگر قیمت پرواز کنه… 😅

RS.R

حرف. واسه کامنت های قبل هست هنوز که هنوزه یه مشت. ترول روانی تعصبی. باز اینجا ویز ویز میکنن جوری از. برندی تعصب نشون نمیدن یعنی الان. فش مادر واسشون. یه شوخیه اما به برند مورد علاقه شون فقط نقدی کنی. جوری آتشی میشن. که رو ناموس نمیشن. جمع کنید بابا. هواوی اینه سامسونگ اونه اپل کی هرکی هرچی خرید اون عشقشه. حرفم اون ترول روانی بود.

m.b

#اخبار

#کوالکام
اسنپدراگون 875 آخرین استفاده کوالکام از سری 600 آدرنو هست و با 885 از سری 700 ادرنو که استفاده میکنه.

#سامسونگ
#وان‌پلاس
دکسومارک اس 20 پلاس و وانپلاس 8 پرو رو بررسی میکنه…

#شیائومی
همونطور که قبلاً اشاره کردم mix 4 همچنان 108 مگاپیکسلی هست اما گویا نه یک 108 مگاپیکسلی عادی…
به نظر میرسه رونماییش زیاد دیر نیست چون اگر قرار بود اواخر تابستان بیاد قطعاً به همراه دوربین 144 مگاپیکسلی رونمایی میشد پس اینکه هنوز 108 مگاپیکسلی هست، میتونه نشانه رونمایی زودترش باشه…

#آنر
#ردمی
به نظر میرسه سری آنر 10x و ردمی x10 در همین ماه به ترتیب با پردازنده های کایرین 820 و مدیاتک دایمنستی 800 و 800 پلاس رونمایی میشند… از لحاظ قیمت بینشون فرق هایی هست اما رقیب همدیگه هستند…

Mahdi

اس۲۰پلاس اگه نمرش تا ۱۲۰ برسه شاهکاره چون اونجور که شنیدم عکس ۶۴ رو کراپ میکنه تا به زوم ۳ برابر برسه ، درکل جز زوم فکر میکنم بقیه بخشا امتیاز بالایی بگیره

Milad7

زوم اس پلاس که فاجعه اس 🤦🏻‍♂️ اگه اپتیکال 3X داشت قابل قبول بود

Milad7

S20+

Mahdi

آره واقعا واسه پرچمدار ۱۲۰۰ دلاری فاجعه ست

m.b

#سامسونگ

ترکیب دوربین های s21:
150 + 64 + 16 + 12 + ToF

Finch

بله دیگه
اسنپ ۷۲۰ و ۷۶۵ که توان رقابت با کایرین ۸۲۰ ندارن
اینجاس که شیائومی برای دومین بار دست به دامن مدیاتک میشود
دقیقا مثل جی۹۰تی که اگه نبود آنر ۹ ایکس پرو از رو‌کل‌ میانرده های ۲۰۱۹ شیا رد میشد با اختلاف خیلی زیاد

Mahdi

شیائومی ۳۰ میلیون گوشی از سری ردمی نوت۸ فروخته

Mahdi

امتیاز سلفی ای۷۱ منتشر شد ۸۳
یه امتیاز کمتر از دوربین ۴ گانه اصلی

Mahdi

سلفی honor v30 pro هم ۷۶

afsoon

وقتی میشه پرچمدار چهارصد دلاری با نمایشگر امولد بهترین سنسور ها طراحی خوب جنس بدنه خوب باطری و فست شارژ خوب ساخت دلیل این که میگید افزایش قیمت اسنپ۸۷۵ ممکن هست افزایش بده قیمت گوشی های پرچمدار رو چیه ؟ بغیر اینه که بعضیا دنبال حداکثر سود ممکن هستن و یه گوشی تولید میکنن چهارصد دلار میفروشن هزار و چهارصد دلار ؟

XPERIA MARK

عالیه،واقعا پردازنده های اسنپدراگون بدون رقیب هستن(چه از لحاظ کنترل دما ،چه پردازش تصویر و چه از لحاظ گرافیک و چه از لحاظ ثبات و پایدار بودن در گذر زمان(افت عملکرد اولیه اش از دست نمیده))
مدیاتک با این همه اعداد و ارقام تا الان نتونسته چیپ مخصوص پردازش تصویر جداگانه و مستقل در پردازنده اصلی بسازه
و به خاطر همین حین تصویر برداری و عکس گرفتن فشار زیاد به پردازنده میاد و گرمای زیادی تولید میکنه که یکی از عوامل استهلاک زودرس مدیاتک هست(معایب)

Mahdi

عشقه اسنپ

Milad7

ظاهرا Mi 10 معمولی وارد ایران شده. پک گلوبال رجیستر شده ۱۰ میلیون

The Destroyer

به نظرم با توجه به شرایط بازار با قیمت خیلی خوبی اومده… انتظار بیشتر برای شروع ورودش داشتم

m.b

برسه به 8.5 دیگه عالیه… نسخه پرو هم حوالی 13 خوب به نظر میرسه…

Mahdi

۸.۵ که نمیرسه چون ۶۰۰ دلاره و به دلار ۱۵ تومنی حساب کنی ۹ میلیون میشه و رجیستر هم اضافه کن

m.b

قیمت جهانیش خب ثابت که نمیمونه…

از قبل عید گفته بودم که وقتی می نوت ۱۰ پرو داره حول و حوش ۸.۵۰۰ فروش میره پس قیمت مدل پایه ی می ۱۰ حداقل ۱۰ تومنه و می ۱۰ پرو حداقل ۱۲ تومن . به نظرم مدل ۵۱۲ می ۱۰ پرو اگه با رجیستری و تمام متعلقاتش حداکثر ۱۵ تومن باشه عالیه.

online_wireless

عالیه و فوق العاده قدرتمند و بهینه

Milad7

چه زمانی روی گوشی ها مورد استفاده قرار میگیره؟

persepolis

پاییز معرفی میشه و بهمن و اسفند باید گوشیشون را معرفی کنند،یعنی هیچ موقع نشده کسی از پردازنده جدید بزنه رو گوشیش کمتر از این تاریخ،فکر کنم سیسایت کوالکامه،همه با هم بزنن و چیزی از پردازنده لو ندن.

alone wolf

مرسی اسنپ دراگون همیشه عالی
ولی بیشتر دلیلش بیشتر اینه که
بیشتر برنامه ها باهاش سازگارند😉😉

Finch

باشه که به اگز۱۰۰۰ با گرافیک amd و کایرین ۱۰۲۰ برسه …

online_wireless

اسنپ فوق العادست ولی قیمتش جدیدا از زمان معرفی 865 خیلی زیاد شده و این خوب نیست باید تا جایی که میشه قیمتش رو پایین نگه داره همین قیمت بالاش باعث شده یه بهونه دست برندها داده بشه برای افزایش قیمت گوشی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)