حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۱ پرفروش ترین گوشی بازار چین پس از ۷ ماه متوالی

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | اپل

آیفون ۱۱ بدون شک یکی از پرفروش‌ترین آیفون ها است و در بین خانواده خود نیز عنوان پرفروش‌ترین را دارد. این دستگاه حاصل دست رد مشتریان به آیفون ۱۰۰۰ دلاری است و آیفون SE 2020 به عنوان یک دستگاه اقتصادی تر از آن نیز مشخصا بازارهای زیادی را فتح خواهد کرد. مشخصا اپل تغییر راهبرد خود را به سمت فروش محتوا در دستور دارد و برای جذب تعداد بیشتری کاربر که بتوانند از سرویس‌های محتوایی‌اش استفاده کنند نیاز به تعداد بیشتر آیفون دارد. این راهبرد جواب داده و می بینیم که آیفون ۱۱ پرفروش ترین گوشی بازار چین پس از ۷ ماه متوالی است. بازاری که به شدت رقابتی است و سخت می توانید در آن چنین رتبه ای را برای یک ماه بدست آورید، چه برسد به هفت ماه متوالی!

پرفروش ترین گوشی بازار چین

چهارشنبه Counterpoint Research آخرین داده های مربوط به فروش تلفن های هوشمند را در سه ماهه اول منتشر کرد. به نظر می رسد فروش گوشی های هوشمند چین نسبت به سال گذشته ۲۲٪ کاهش یافته است. علاوه بر این، فروش در ماه فوریه خصوصا ناخوشایند بود. تقاضا برای این ماه نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش یافته است. با این حال، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ فروش آیفون اپل در چین نسبت به سال گذشته تنها ۱ درصد کاهش یافت. اما آیفون ۱۱ هنوز هم بازار را هدایت می کند.

از نظر سهم خاص، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰، پنج تولید کننده داخلی گوشی های هوشمند Huawei ، VIVO ، OPPO ، Apple و Xiaomi بودند. جالب اینجاست که سهم هواوی به اندازه ۳۹ درصد بود.

گفتنی است، آیفون ۱۱ پرفروش ترین تلفن هوشمند در بازار چین در سه ماهه اول بود. این کشور در مدت هفت ماه متوالی در رده های پرفروش لیست مدل های چین قرار گرفته است.

سهم بازار اپل و هواوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. عملکرد در سه ماهه اول سال 2020 به طور قابل توجهی بهتر از بازار کلی بود. فروش تلفن های هوشمند هواوی در مقایسه با سال گذشته 6٪ افزایش داشته است. فروش آیفون فقط کمی با 1٪ کاهش یافت. رقبای آنها رکود فروش دو رقمی را متحمل شدند.

موسسه Counterpoint متذکر شد “ما همچنین تخمین می زنیم که سهم آنلاین فروش تلفن های هوشمند در چین در طول Q1، از حدود 30٪ در سال 2019 به بیش از 50٪ رسیده است.”

امروز دو شرکت تحقیقاتی بازار دیگر، IDC و Canalys ، گزارشهای خود را در مورد بازار جهانی تلفن های هوشمند منتشر کردند و اگرچه سامسونگ هنوز هم بازار را هدایت می کند اپل جزو آن دسته از برندهای برتر بود که در این مدت خیلی کم افت می برد. به هر حال، اپل در رده سوم قرار گرفت و محموله های آن نسبت به سال گذشته ۸ درصد کاهش یافت و به ۳۷ میلیون دستگاه رسید.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید آیفون ۱۱ می تواند دستگاه خوبی برای شما باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
bh974

امار جالبیه تو خود چین که این همه تولید کننده دارن ایفون 11 انقدر فروخته

Mahdi

فینچ توضیح میخوام چرا ایفون ارزان که مال فقیر فقراست اینقدر فروش رفته

Farcry

خیلی جالبه! توی بازار چین با این همه رقابت که وجود داره و خود شرکت های چینی همیشه گوشی هاشون رو با قیمت پایین تری نسبت به سایر بازار ها به فروش میرسونن آیفون ۱۱ پرفروش ترین گوشی توی این ۷ ماه بشه.توی این مدت هم کلی گوشی ارزون و خوش قیمت پایین رده و میان رده معرفی شده بودن.آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ با قیمت های ۶۵۰ و ۷۵۰ دلار با اون مشخصاتی که دیروش خبرش اومد راحت میتونن توی هر ۴ فصل پرفروش ترین گوشی ها بشن.

Mahdi

نباید اشتباه se رو دوباره کنن

mehrdad_ma

آیفون ۱۱ و xr خوبن
ولی se …..

Milad7

عمر باتری Se 2020 که رسما فاجعه بود 😐

Amir

خدا وکیلی گوشیه خوبیه دیگه راضیم ازش فقط باید رو قیمتش کار کنه

Mahdi

قیمتش که خوبه نسبت به بقیه فقط مشکلش نداشتن نمایندگی رسمی تو ایرانه و اینجوری قیمتهاش تو ایران وحشتناک میره بالا

Milad7

عجیبه…… آیفون11 با قیمت 16 تومنی داخل ایران اصلا ارزش خرید نداره…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)