حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کالبدشکافی وان پلاس ۸ پرو و نگاهی به مکانیسم شارژر وایرلس ۳۰ واتی دستگاه

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | تماشا کنید، وان‌پلاس

پنج روز پیش و در همان ساعات اولیه معرفی رسمی، تست مقاومت وان پلاس ۸ پرو را با هم در ترنجی دیدیم. این دستگاه یکی از مقاومت‌ترین تولیدات شرکت جاه‌طلب چینی است. اما یک موضوع جالب که درباره این دستگاه وجود دارد، شارژر ۳۰ واتی آن است. امروز می خواهیم کالبدشکافی وان پلاس ۸ پرو و نگاهی به مکانیسم شارژر وایرلس ۳۰ واتی دستگاه را ببینیم و البته در همین مسیر به جای‌گذاری جالب سیستم خنک‌کننده دستگاه در زیر نمایشگر خواهیم پرداخت.

کالبدشکافی وان پلاس ۸ پرو

در مکانیسم ساخت موبایل های مختلف تفاوت‌هایی وجود دارد برای علاقه‌مندان می تواند جذاب باشد. مثلا بلک شارک ۳ شیائومی طراحی داخلی عجیب و نوآورانه جذاب دارد. اینجا اما درباره وان پلاس ۸ پرو می خواهیم صحبت کنیم.

این شرکت در مقابل شارژر بی‌سیم خیلی مقاومت کرد اما در نهایت دیدیم که این ویژگی را به موبایل پرچمدار خود اضافه کرد. این اضافه شدن ویژگی، همراه با یک پیشرفت خیلی خوب در این زمینه است که توانایی شارژ بی سیم ۳۰ واتی را به شما می دهد. این تقریبا ۳۰٪ سریع‌تر از شارژ سیمی آیفون ۱۱ پرو مکس است پس می تواند خیلی جذاب باشد نه؟

بله همینطور هم هست و در این ویدیو ضمن کالبندشکافی دستگاه می بینیم که چطور چنین چیزی محقق شده است:

 

همانطور که دیدید، یک سیم‌پیچ بزرگ در مقایسه با آن چیزی که درون گلکسی اس ۲۰ اولترا وجود دارد، اینجا تعبیه شده است. نکته کنکوری (!)‌ اما این است که شما فقط با شارژر وایرلس ساخت وان پلاس که ۷۰ دلار هم قیمت دارد می توانید به این سرعت برسید. در غیر این صورت موبایل شما فقط با سرعت ۵ وات شارژ خواهد شد که خیلی کند است!

نگاه نزدیک به شارژر وایرلس ۳۰ وات وان پلاس ۸ پرو

همچنین این شارژر ۷۰ دلاری وان پلاس هم فقط وان پلاس ۸ پرو را با این سرعت شارژ می کند و دیگر دستگاه ها را کندتر شارژ خواهد کرد. به این ترتیب می بینیم که وان پلاس استاندارد خود را توسعه داده و به دلیل سازگار نبودن با دستگاه های دارای گواهی qi سبب می شود که استفاده از این ویژگی قابل اتکا نباشد.

نکته بسیار جالب دیگر اما قرار گرفتن سینک تبادل حرارتی دقیقا بین برد و نمایشگر است. اکثر موبایل ها این بخش را بین برد و قاب پشتی قرار می دهند اما وان پلاس تصمیم گرفته که این حرارت از زیر نمایشگر دفع شود.

البته حتما اگر به فناوری علاقه داشته باشید، خلاقیت وان پلاس در “زاویه‌دار قرار دادن” حسگر اثرانگشت اپتیکال را می بینید. این البته برای افراد راست دست خیلی خوب و برای افراد چپ به احتمال زیادی بد است.

نظر شما درباره وان پلاس ۸ پرو از داخل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

چه خوشگل…

pooria

چه سنسور بزرگیه 🤔

ramin123

اگه حرارت از نمایشگر بخواد دفع بشه، مشکلی برا خود نمایشگر پیش نمیاد؟!!!

Milad7

در کل گوشی خوبیه اما باز هم طبق روال بعیده از نظر دوربین جزو بهترین ها باشه… منتظر تست دگزو هستیم 🙂

arsham xia

آدم عاقل بجای اس ۲۰ پلاس میره همین گوشی رو می خره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)