حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حدودا ۴۰ درصد کاربران چینی خرید موبایل را به دلیل کرونا به تعویق انداختند

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | موبایل

بر اساس گزارش موسسه Strategy Analytics بخش بزرگی از کاربران چینی، خرید موبایل هوشمند بعدی خود را به عقب خواهند انداخت. این گزارش، قصد خرید ۱۳۰۰ دارنده گوشی هوشمند در چین را در فاصله زمانی بین 25-23 مارس بررسی کرده است. تقریبا می شود گفت که حدودا ۴۰ درصد کاربران چینی خرید موبایل را به دلیل کرونا به تعویق انداختند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تاثیر کرونا در بازار موبایل

حدود ۳۷ درصد از این افراد گفتند که خرید اسمارت‌فون بعدی خود را به خاطر شیوع ویروس کرونا به عقب خواهند انداخت. ۳۲ درصد از کاربران تصمیم داشتند گوشی خود را به یک دستگاه 5G ارتقا دهند، اما آن‌ها نیز منتظر خواهند ماند. اما حدود ۲۸ درصد گفتند که طبق برنامه‌ای که قبل از شیوع ویروس کرونا برای خرید گوشی جدید داشتند عمل خواهند کرد و ۹ درصد جواب‌دهندگان نیز گفتند که تحت هیچ شرایطی یک موبایل جدید نخواهند خرید.

از طرف دیگر، گزارش مذکور گفته است که ۴۱ درصد از کاربران اپل نیز صرفنظر از شرایط کنونی قصد خرید آیفون‌های جدید را داشتند. به گفته Strategy Analytics، در حالیکه زنجیره تامین، کارخانه‌ها و فروشگاه‌های خرده‌فروشی به‌کندی در حال بازگشت به شرایط نرمال هستند، احیای تقاضای مشتریان، مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید و هیچ جدول زمانی نمی‌توان برای آن تعیین کرد.

سازندگان موبایل های هوشمند و اپراتورها مجبور خواهند بود با ارایه پیشنهادات خوب در مورد دستگاه‌های جدید، مشتریان را نسبت به خرید آن‌ها ترغیب کنند تا بتوانند به اهداف فروش خود برسند. البته با کم شدن تولید این شرکت ها تقریبا می توان گفت که عرضه و تقاضا تفاوت فاحشی ندارد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید کرونا با صنعت موبایل چه می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

باز خوبه به خاطر کرونا عقب انداختن ، ایرانی ها که دیگه توان خرید گوشی ندارن!

Amir galaxy

ما اینجا کلا تعطیل کردیم

hamid reza

من بعد میخواستم بخرم ولی…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)