حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مرگ بر اثر کرونا در مردان بیشتر است یا زنان؟

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | پزشکی و سلامت

آمار جمع آوری از کشورهایی که بیشتر درگیر ویروس کرونا هستند نشان می‌دهد که نرخ مرگ و میر بر اثر این بیماری در میان مردان نسبت به زنان بیشتر بوده، به دلیل اینکه مردان سیستم ایمنی ضعیف‌تری در برابر ویروس‌ها دارند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم مرگ بر اثر کرونا در مردان بیشتر است یا زنان؟

مرگ بر اثر کرونا

مرگ بر اثر کرونا

مرگ بر اثر کرونا

بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از کشورهایی که بیشتر درگیر بیماری کووید-۱۹ شده‌اند حاکی از آن است که مردان در مقایسه با زنان در معرض خطر قابل توجه‌تری در دچار شدن به علائم شدید این بیماری و مرگ قرار دارند.

بر اساس آمار ارائه شده توسط گلوبال هلس ، بسیاری کشورهایی که بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را دارند، بیشترین نرخ مرگ و میر را در میان مردان گزارش کرده‌اند.

به عنوان مثال، در ایتالیا تا کنون ۷۱ درصد از آمار مرگ و میر بر اثر این بیماری به مردان اختصاص داده شده که تنها ۲۹ درصد آنها زن بوده‌اند. اسپانیا نیز یکی از کشورهایی که به میزان چشمگیری درگیر این بیماری شده، ۶۵ درصد از مردان و ۳۵ درصد از زنان جان خود را از دست داده‌اند.

قابل ذکر است که از میان جان‌باختگان بر اثر ویروس کرونا در ایران نیز، ۵۹ درصد از آنها مرد و ۴۱ درصد از آنها زن بوده‌ است.

از دیرباز متخصصان پزشکی بر این باورند که مردان نسبت به زنان، بیشتر در معرض ابتلا به ویروس‌ها هستند. به طور کلی، مشاهده می‌شود که زنان سیستم ایمنی قوی‌تری در برابر ویروس‌ها داشته باشند، اگر چه دلیل آن هنوز قابل بحث است.

ممکن است تفاوت‌های هورمونی و ژنتیکی در این زمینه نقش داشته باشند، در حالی که عوامل محیطی نیز می‌توانند به داشتن سیستم ایمنی قوی‌تر کمک کنند. جالب توجه است با اینکه گمان می‌شود زنان سیستم ایمنی قوی‌تری دارند، اما بیش از ۸۰ درصد بیماری‌های خودایمنی به آنها نسبت داده شده است.

نظر شما درباره تفاوت بین مردان و زنان در مرگ بر اثر کرونا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shiral

خیلی از بیماری ها خصوصا موارد شدید در آقایان بیشتر است و نه الزاما بیماری های عفونی.پس ربط دادن به سیستم ایمنی ممکنه درست نباشد اما می‌تونه به تفاوتهای هورمونی ارتباط داشته باشد

lovenokia

یک مطلب جالب ! آقای عطایی اگر لازم دونستید پست بزنید .

کرونا از سال 94 بوده اینم مدرک :
comment image

Shiral

این ویروس ساب تیپی جدید از کورونا ویروس ها می‌باشد که قدمت این ویروس خیلی زیاده اما دسته جدیدی از اون که حاصل جهش می‌باشد و چون متعلق به ۲۰۱۹ می‌باشد اختصارا covid19 میگن بهش

Finch

سلام
کرونا ویروس خیلی وقت هست که اومده
کرونا از کلمه کرون به معنی تاج میاد
چون شاخک های پروتئینیش اون رو مثل تاج کرده به همین خاطر بهش میگن CROWNA
این کویید_۱۹ نسل جدید کرونا هست
نمی‌دونم ششمین یا هفتمین ویروس کرونا شکل هست
این ، ربطی به اون سال ۹۴ نداره اصلا

afsoon

کووید19 .درمان جنگیدن سیستم ایمنی با ویروس .زنان نسبت به مردان سیستم ایمنی پایدار تر و قوی تری دارن .همچنین آستانه درد فراتر از مردان .اما در کل فرق خاصی وجود ندارد .این بیماری فوق العاده خطرناک برای هر جنس و هر سن هست .پس واقعا مواظب خودتون باشید . انشالله که به زودی درمان پیدا بشه و این ویروس نابود بشه .

Finch

الله اکبر 😐
حالا از امروز میخاد بزنه تو سر ما ، بگه آره آنتی ویروس من از شما پسرا قوی تره😑😑😑

Milad7

بیچاره آقایون 😂

Mahdi

چقدر زن که بیوه نمیشه😣😣😣

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)