حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شبکه 5G با کویید-۱۹ مرتبط نیست

نوشته

3 سال قبل | 23 دیدگاه | پزشکی و سلامت، شبکه 5G

در روزهای اخیر گزارش‌هایی از انتشار شایعات مبتنی بر این موضوع مطرح‌شده است که برخی افراد اعتقاد دارند شبکه 5G باعث شیوع ویروس کرونا شده‌اند. حقیقت اما این است که شبکه 5G با کویید-۱۹ مرتبط نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ارتباط شبکه 5G با کویید-۱۹

این اواخر چند تصویر از شیوع کرونا در امریکا و پوشش شبکه 5G منتشر شده بود. این به نوعی می خواهد بگوید که شبکه 5G با کرونا یا کویید-۱۹ مرتبط است. در حقیقت اینطور نیست و اگر هم شباهتی وجود دارد، یک دلیل مشترک خواهد داشت و آن تراکم جعیت در آن مناطق است. شبکه 5G فعلا نوپاست و برای تست در مناطق پرکاربر قرار می گیرد. کرونا در مناطق متراکم‌تر (در صورت عدم رعایت) بیشتر شیوع میابد. پس می تواند نتیجه گرفت که دلیل هر دو این موارد تراکم جمعیت است نه اینکه شبکه 5G مسبب کرونا است!

دکتر سیمون کلارک (Simon Clarke)، استادیار گروه میکروبیولوژی سلولی ، دانشگاه ریدینگ در مورد وجود ارتباط بین امواج اینترنتی و تأثیر آن روی جهش ژنتیکی ویروس و احتمال پدیدار شدن ویروس کرونای جدید براثر امواج اینترنت 5G گفت:

این ایده که بیماری کووید-۱۹ در اثر سیگنال‌های تلفن همراه 5G ایجاد می‌شود ، کاملاً احمقانه است. این بیماری ویروسی از اساس هیچ ارتباطی با سیگنال‌های مخابراتی ندارد.

ویروس‌ها و امواج الکترومغناطیسی که باعث می‌شوند تلفن‌های همراه و اتصالات اینترنتی کار کنند موضوعات مختلفی هستند که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. این ایده که برخی افراد می‌گویند دکل‌های مخابراتی و اینترنتی باید از کار بیفتند، اصلاً عاقلانه نیست.
ویروس‌ها ذرات ریز و کوچکی هستند که از مواد ژنتیکی تشکیل‌شده و در لایه‌ای از پروتئین‌ها و چربی‌ها احاطه می‌شوند. آن‌ها در حالت عادی و خارج از بدن میزبان، هیچ متابولیکی نداشته و بدون ایجاد عفونت نمی‌توانند تولیدمثل کنند. ویروس کرونا سلول ریه‌های انسان را درگیر کرده و به‌منظور تکثیر خود به سلول‌های بدن آسیب رسانده و منجر به ایجاد یک واکنش ایمنی مضر در افراد مبتلا می‌شود.

از سوی دیگر سیگنال‌های رادیویی 5G، امواج الکترومغناطیسی هستند که شباهت زیادی به امواج تلفن‌های همراه دارند. بحث در این مورد بسیار مضحک است زیرا امواج الکترومغناطیسی یک موضوع بوده و ویروس‌ها مسئله دیگری هستند و شما نمی‌توانید از طریق دکل‌های مخابراتی به ویروس آلوده شوید.

پروفسور آدام فین (Adam Finn) متخصص طب اطفال در دانشگاه بریستول در این رابطه گفت:

بیماری همه‌گیر فعلی ناشی از ویروسی است که از یک فرد آلوده به فرد دیگر منتقل می‌شود. ما این ویروس را در آزمایشگاه موردبررسی و مطالعه قرار داده و رفتار وی را بررسی کرده‌ایم. ویروس‌ها و امواج الکترومغناطیسی که باعث می‌شوند تلفن‌های همراه و اتصالات اینترنتی کار کنند موضوعات مختلفی هستند که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

این ایده که برخی افراد می‌گویند دکل‌های مخابراتی و اینترنتی باید از کار بیفتند، اصلاً عاقلانه نیست. ارتباطات اینترنتی که این شبکه‌ها به ما می‌دهند یکی از مهم‌ترین ابزاری است که ما برای هماهنگی پاسخ خود به اپیدمی و تلاش برای انجام تحقیقات برای رفع آن استفاده می‌کنیم. از کار انداختن دکل‌های مخابراتی در شرایط فعلی مانند ایجاد سوراخ در قایق‌هایی است که بر آن سوار هستیم.

تاثیر ویروس کرونا روی گوگل پلی استور

دکتر مایکل هد (Michael Head) ، پژوهشگر ارشد سازمان بهداشت جهانی و استاد دانشگاه ساوتهمپتون در این رابطه گفت: متخصصان ویروس‌شناسی برای ردیابی منشأ ویروس کرونای جدید به بررسی کد ژنتیکی ویروس پرداختند. اپیدمیولوژیست ها شیوع ویروس را در سرتاسر جهان ردیابی کرده‌اند و عوامل خطرزا را برای توصیه به دولت‌ها شناسایی کرده‌اند.

از سوی دیگر محققان در حال انجام آزمایش‌هایی برای شناسایی افراد مبتلا به عفونت و افرادی هستند که به این ویروس آلوده‌شده‌اند. درمجموع ، ما تقریباً به‌طور دقیق می‌دانیم که چگونه بیماری‌های عفونی گسترش می‌یابند.

به باور این پژوهشگر سازمان بهداشت جهانی، معتقدان و نظریه‌پردازان توطئه یک خطر جدی برای سلامت عمومی محسوب می‌شوند. فعالان ضد واکسیناسیون به‌طور مداوم در تلاش برای به خطر انداختن و آسیب رساندن به‌سلامت کودک با ادعاهای بی‌اساس هستند. در اینجا ، ما می‌بینیم گروهی از مردم مشتاق هستند که جهالت خود را در مورد موضوعاتی نشان دهند که در آن تخصص ندارند.

افراد مشهوری که شعله‌ور کننده این نظریات هستند باید شرمنده باشند. آن‌ها در شبکه‌های مجازی، دنبال کننده‌های زیادی دارند که به همین دلیل باید با مسئولیت‌پذیری بیشتری رفتار کنند. آن‌ها ممکن است متوجه شده باشند که در حال حاضر همه‌گیری کرونا در جهان وجود دارد. اکنون زمان بسیار خوبی برای گوش دادن به نظرات متخصصین اپیدمیولوژی و کارشناسان حوزه بیماری‌های عفونی و بهداشت عمومی است.

و در نهایت پروفسور برندان ورن (Brendan Wren)، متخصص باکتری‌های بیماری‌زا (Microbial Pathogenesis) و استاد دانشگاه بهداشت لندن در این رابطه گفت:

هیچ مدرک علمی معتبری برای پیوند ورود دکل‌های اینترنت 5G با شیوع بیماری کووید 19 وجود ندارد. این مسئله از منظر علم زیست‌شناسی غیرممکن است.

 

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هادی

چه ابلهایی پیدا میشن !

m.b

اول یکی میگه بخاطر 5g هست… بعدی میگه راست میگه خصوصاً اونایی که هوآوی نصب کرده… آخری میگه پس بریم همون آیفون 4g رو بخریم… 😏
اینچنین است که اگزینوس و iphone 4g هنوز زنده‌اند… 😂

Amin

میگن داروی شپش مو برا کرونا خوبه یه ساعته دارم میخندم 😂

m.b

comment image
😂
وضع p40 pro plus هم همینه…

Amin

الان همه ی گوشیا همین جوریه اول مشخصاتو میبینی کف وخون قاطی میکنی میرسی به قیمت حالت گرفته میشه 🥺

m.b

نه همه هم نه…
هنوز ریلمی و آنر و ویوو و اوپو و ردمی و شیائومی و پوکو اینشکلی نشدن…

Amin

به هر حال اونا هم یه کم گرونتر شدن واین واسه ما که هر روز پولمون بی ارزش تر میشه خیلی بده راستی خبری از mi 10 نشد بیینم چه قیمتی واسه ایران در نظر گرفتن؟🤔

m.b

فعلاً مشخص نیست چند وارد میشه…

Amin

راستی یه چیزی یادم رفت اسپیکر mi10 رو dxo بررسی کرده امتیازش از همه بالاتره 🙂

m.b

آره دیدم… 76

Amin

حدس میزدم میدونی،مسلما من به اندازه تو بروز نیستم و خیلی چیزا رو دیر میبینم یا شایدم اصلا نبینم 🙂🌹

m.b

اختیار داری امین جان…
شرمنده نکن… 😅❤️💐

m.b

بچه ها من همین الان با کلی فکر به یه نتیجه دست نیافتنی رسیدم…
هوآوی برای ما 5g راه اندازی کرده بود ما نمیدونستیم…😅میگم چرا قم اول مبتلا شدن؟🤔

The Destroyer

😂😂😂😂

yasin.kh

😂👌👌

Amir galaxy

ما اینجا 4g درست حسابی نداریم تو ایتالیا دکل 5g آتیش میزنن
خار تفاوت

The Destroyer

مگه بریتانیا نبود؟ من فک کردم بریتانیاست… به نظرم اونجا هم آتیش زده بودن… یه مشت جنس‌گرفته رفتن دکل 5G آتیش زدن…

Amin

ناظرو که داریم ناظر خودش 1000g با پیک نیکش 😂

m.b

نامرداا…
اون دکل‌ها خیلی گرون و لاکچریه…
بیاید دکلای مارو آتیش بزنید… 😅

Finch

یا اونا زیاد خشن هستن یا ما خیلی آروم هستیم
طرف میره بخاطر مشکل مشکل تقه گیربکس ، بی ام دبلیوش رو جلو کارخونه آتیش میزنه
ماهم …

pooria

ماهم میگیم طوری نیست سرنوشت بود !!!!

Milad7

دیگه به چیزی نیست که ربط نداشته باشه😬

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)