حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حالت های استفاده از نمایشگر دوگانه سرفیس Duo مشخص شد

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | مایکروسافت

مایکروسافت برای ورود به بازار دستگاه های تاشو از راهبرد استفاده از دونمایشگر متصل شونده توسط یک لولا استفاده کرد و مانند سامسونگ یا هواوی به نمایشگر یکپارچه تاشو فکر نکرده است، حداقل با ارایه Surface Duo اینطور مشخص می شود. علاوه بر این تصمیم، تصمیم نحوه نمایش محتوا روی نمایشگر هم خیلی مهم است. امشب حالت های استفاده از نمایشگر دوگانه سرفیس Duo مشخص شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

نمایشگر دوگانه سرفیس Duo

نمایشگر دوگانه سرفیس Duo

نمایشگر دوگانه سرفیس Duo

 

می دانیم که گوشی هوشمند Surface Duo مایکروسافت از ترکیب دو نمایشگر 5.6 اینچی ساخته شده که هر دو آنها به رزولوشن 1800 × 1350 پیکسلی مجهز هستند. زمانی که دستگاه در حالت باز شده قرار می‌گیرد، ترکیب آنها باعث تشکیل یک نمایشگر 8.3 اینچی می‌شود که با یک اهرم در وسط صفحه همراه خواهد بود. لولای میانی دستگاه بر اساس پتنت‌هایی که توسط مایکروسافت به ثبت رسیده، به گونه‌ای عمل خواهد کرد که امکان تشخیص میزان باز بودن نمایشگرها را داشته و به این ترتیب، رابط کاربری دستگاه بر اساس آن تنظیم خواهد شد.

به عنوان مثال، زمانی که دستگاه در حالت لپتاپ قرار گیرد، قسمت پایینی نمایشگر به کیبورد مجازی تغییر شکل می‌دهد و از طرف دیگر، اگر سرفیس دو را به حالت حرف V روی سطحی قرار دهید، رابط کاربری دستگاه به صورت ساعت تغییر شکل خواهد داد و در هنگام خواب، می‌توانید از این محصول به عنوان ساعت هوشمند یا دستگاه آلارم خود استفاده کنید.

در آخرین پستی که توسط مایکروسافت در بلاگ خبری این شرکت آمده، تصاویر حالت دوگانه مایکروسافت دو را می‌بینیم. در این دیاگرام، نحوه چینش و قرارگیری المان‌های مختلف هنگام اجرای اپلیکیشنی خاص در شرایط مختلف را شاهد هستیم. همان طور که می‌بینید، در برخی شرایط این اپلیکیشن در حالت تک صفجه و بعضی مواقع، هر دو صفحه دستگاه به اپلیکیشن یاد شده اختصاص پیدا می‌کند.

مایکروسافت سرفیس دو (Surface Duo) گوشی تاشو اندرویدی ردموندی ها!

زمانی که در ماه اکتبر سال گذشته Surface Duo به صورت اجمالی به دنیای تکنولوژی معرفی شد، در مشخصات آن به چیپست اسنپدراگون 855 اشاره شد. به این ترتیب، سوال‌های بزرگی در ذهن اهالی دنیای تکنولوژی به صورت پاسخ داده نشده باقی مانده است: آیا تولید انبوه این محصول، با پردازنده سال 2020 کمپانی Snapdragon، یعنی اسنپدراگون 865 همراه خواهد بود؟ آیا Surface Duo مایکروسافت از نمایشگر AMOLED بهره می‌برد، یا همچنان از تکنولوژی LCD استفاده می‌شود؟

همچنین برخی قابلیت‌های سرفیس پن (Surface Pen) هنوز در نظر اهالی رسانه هویدا نشده و لذا، باید تا معرفی رسمی و کامل این محصول منتظر بمانیم و ببینیم که چه سرنوشتی در انتظار آن خواهد بود.

در ماه ژانویه سال جاری میلادی، تصویری از ساتیا نادلا، مدیر عامل کمپانی مایکروسافت، در حالی که Surface Duo را در دستان خود حمل می‌کرد، در رسانه‌های خبری منتشر شد و چندی بعد نیز این محصول در دستان آقای Frank Shaw، یکی از اعضای هیئت مدیره مایکروسافت نیز دیده شد.

با وجود ثبت پتنت‌های مختلفی برای سیستم عامل اختصاصی مایکروسافت، اما سرفیس دو اولین محصول این کمپانی است که به سیستم عامل اندروید مجهز خواهد بود. با وجود آن که بسیاری از اهالی دنیای تکنولوژی، انتظار معرفی محصولی مجهز به نسل جدید ویندوز فون را داشتند، اما برخی دیگر از تجهیز دستگاه جدید مایکروسافت به سیستم عامل اندروید و عقب نماندن از دنیای اپلیکیشن‌های روز بسیار خوشحال هستند.

گوشی تاشو مایکروسافت سرفیس دو زودتر از موعد ارایه خواهد شد

از آنجا که تعداد کاربران ویندوز فون بسیار کم بوده است، لذا توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های iOS و اندروید، تصمیم گرفته‌اند تا زمان خود را برای نوشتن نسخه موبایل کمپانی مایکروسافت هدر ندهند و به این ترتیب، جای خالی بسیاری از اپلیکیشن‌ها در این پلتفرم همواره حس شده است و به همین دلیل، تعداد کاربران ویندوز فون روز به روز کمتر و کمتر می‌شود.

در حالی که Surface Duo در هنگام بسته بودن به آسانی در جیب افراد مختلف جای می‌گیرد، از طرف دیگر در حالت باز شدن، قابلیت‌های تبلت را در اختیار کاربر می‌گذارد و به این ترتیب، یک محصول درجه یک و کاربردی به حساب می‌آید. همچنین از آنجا که این محصول از قلم Surface Pen پشتیبانی می‌کند، لذا افرادی که در خارج از منزل یا خارج از محل کار خود مشغولیت‌های زیادی دارند، هنگام استفاده از Surface Duo نهایت لذت را خواهند برد.

از طرف دیگر، از آنجا که یک لولای هوشمند، دو نمایشگر دستگاه را از یکدیگر جدا می‌کند، لذا مانند محصولات فعلی همچون گلکسی فولد، گلکسی زد فلیپ، هواوی میت ایکس یا موتورولا Razr، هیچ گونه خط طولانی یا تاشدگی میان دو نمایشگر مشاهده نخواهید کرد.

نظر شما چیست؟ منتظر سرفیس دو هسنید؟ مایکروسافت می تواند با ای دستگاه برنده بازی دستگاه های تاشو باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
I love htc

امسال ماکروسافت ترکونده

Amir galaxy

خیلی جالبه ازش خوشم میاد😃

Milad7

جالبه 😜

MohammadFarhaadi

فعلا بهترین انتخاب برای گوشی کتابیه.الجی هم انتخاب هوشمندانه ای کرد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)