حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۲ چه ویژگی هایی را باید از گلکسی اس ۲۰ اولترا بدزدد؟!

نوشته

4 سال قبل | 17 دیدگاه | اپل، سامسونگ

شرکت های سازنده مطرح مدام با یکدیگر مقایسه می شوند و شاید خیلی از کاربران ندانند ویژگی هایی که برای آن ها لحظه شماری می کنند، گوشه‌کناری؛ روی یک موبایل از برند کمتر شناخته شده همین الان و با قیمت نصف این پرچمدارهای گران ارایه می شود. یا هرگز نمی دانند که اصلا ویژگی هایی که آن ها می گویند تو از من کپی کردی، سال ها پیش جایی تبدیل به خاطره شده است. به هر صورت، اجازه بدهید امشب ببینیم آیفون ۱۲ چه ویژگی هایی را باید از گلکسی اس ۲۰ اولترا بدزدد؟! چهار ویژگی که حتما از Galaxy S20 Ultra در iPhone 12 کپی شوند!

آیفون ۱۲

آیفون ۱۲

آیفون ۱۲

اینجا ما چهار ویژگی برتر گلکسی اس ۲۰ اولترا که دقیقا هیچ‌کدام از آن ها در آیفون ۱۱ پرو مکس وجود ندارند و باید در آیفون ۱۲ حتما حضور داشته باشند را برای شما لیست کرده ایم.

۱- زوم زوم زوم

بازی زوم در دوربین های موبایل های هوشمند امروزی با کنار گذاشتن ایسوس زن‌فون زوم، با هواوی پی ۳۰ پرو آغاز شد. می گویم موبایل های هوشمند امروزی چون اگر بخواهیم به عقب بازگردیم مثلا نوکیا N93 سال ۲۰۰۶ سه برابر زوم اپتیکال ارایه می کرد! البته اگر از حق نگذریم اپل اولین ایده استفاده از دوربین تله یا زوم ۲ برابر اپتیکال را با آیفون ۷ پلاس آغاز کرد.

 

هر ساله شاهد بهبود در کیفیت دوربین گوشی‌های پیکسل هستیم و همچنین گوگل سنسورهای بیشتری را به دوربین اصلی این محصولات اضافه می‌کند. شرکت‌های دیگر مانند سامسونگ و هواوی رویه‌ای برعکس گوگل را در پیش گرفته‌اند. از آنجایی که یادگیری ماشینی این شرکت‌ها قادر به رقابت با گوگل نیست، آن‌ها به سراغ سنسورهای بزرگتر رفته‌اند.

برای دستیابی به بزرگنمایی مناسب، نیاز به لنز بزرگی داریم. برای مثال به دوربین های کانن توجه کنید، این محصولات از لنزهای بزرگی بهره می‌برند که امکان استفاده از آن‌ها در گوشی‌های هوشمند وجود ندارد.

با وجود چنین موضوعی، می‌توان آن‌ها را به اطراف خم کرد و سپس برای رساندن نور به آن‌ها، از یک منشور استفاده کرد. این تکنیک را در زوم پریسکوپی دوربین هواوی پی 30 پرو و بزرگنمایی 100X دیجیتالی گلکسی اس 20 اولترا شاهد هستیم.

بزرگنمایی یا زوم یکی از ویژگی‌های اختصاصی و جذاب دوربین گوشی‌های هوشمند و البته گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ است که اپل توجه چندانی به آن ندارد. از زمان معرفی آیفون 7 پلاس تا به امروز، تنها شاهد زوم اپتیکال 2 برابر در این محصولات بودیم؛ با این حال علاقه داریم اپل این رویه را تغییر دهد.

اپل برای محصولات خود قابلیت Smart HDR را درنظر گرفته که می‌تواند مشابه با قابلیت HDR+ و Super Res Zoom گوگل با زوم محاسباتی تطابق پیدا کند. اگر به سراغ سخت افزار دوربین‌ گوشی‌های هوشمند برویم، اپل بسیار جلوتر از گوگل است. جدیدترین محصولات اپل به سنسورهای بسیار باکیفیتی مجهز شده‌اند. اگرچه دوربین آیفون تصاویر باکیفیتی ثبت می‌کند، اما استفاده از سنسور پریکسوپی در نسل آینده آن می‌تواند افراد بیشتری را نسبت به خرید آن‌ها ترغیب کند.

رنگ خاص آیفون ۱۲

رنگ خاص آیفون ۱۲

۲- تصاویر بزرگتر ثبت کن

رزلوشن تصویر یا وضوح تصویر با ابعاد آن مشخص می شود. مثلا یک تصویر با عرض ۳۰۰۰ پیکسلی و طول ۴۰۰۰ پیکسل می شود یک تصویر ۱۲ میلیون یا ۱۲ مگاپیکسلی. هر چند ابعاد تصویر بزرگتر باشد، باید وضوح بیشتری هم وجود داشته باشد. این از بابت تعداد پیکسل ها گفته می شود اما اینکه این پیکسل ها خودشان با چه کیفیت ثبت شوند مربوط آن چه که رو به روی حسگر تصویر قرار می گیرد، یعنی لنز بستگی دارد و سپس پردازش های پس از ثبت تصویر.

آیفون ۱۱ پرو به سه سنسور دوربین واید، تله فوتو و اولترا واید مجهز شده که البته رزولوشن تمام آن‌ها ۱۲مگاپیکسل است. گوگل پیکسل ۴ به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی خود مجهز شده، اما دوربین تله فوتو آن از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد. ترکیب سنسورها در گوشی گوگل در جنگ مگاپیکسل‌ها قابل قبول‌تر به نظر می‌رسد.

گلکسی S20 اولترا از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض بهره می‌برد؛ با این حال دارای سنسور تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیگسلی است.

رزولوشن سنسور یک موضوع پیچیده است. اکثر مواقع شرکت‌ها با کاهش اندازه پیکسل‌ها، رزولوشن را افزایش می‌دهند که این موضوع به معنای ورود نور کمتر به سنسور است. نتیجه این کار، کاهش کیفیت تصاویر و افزایش نویز است.

شرکت‌ها برای مقابله با این مشکل، از فناوری ترکیب پیکسل‌ها استفاده می‌کنند. در حقیقت پیکسل‌های کوچکتر با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا یک پیکسل بزرگتر ایجاد کنند. برای مثال گلکسی S20 اولترا می‌تواند ۹ بار از فناوری ترکیب پیکسل‌ها استفاده کند تا تصاویر 108 مگاپیکسلی در نهایت 12 مگاپیکسلی شوند.

پرچمدار سامسونگ همچنین از فناوری Quad Bayer پشتیبانی می‌کند. این موضوع به معنای این بوده که پیکسل‌ها فیلترهای رنگی، قرمز، سبز، آبی و سبز، در یک شبکه 2 در 2 هستند. می‌توان از تعداد کامل آن‌ها در نور شدید و یا افزایش بهتر کیفیت تصاویر HDR و در محیط‌های کم‌نور استفاده کرد.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که فناوری گوشی‌ها و دوربین‌ها به حدی پیشرفت کرده که باید رزولوشن دوربین‌ها را افزایش داد و دیگر از سنسورهای 12 مگاپیکسلی استفاده نکرد. اپل می‌تواند با استفاده از لنزهای بهتر و همچنین یادگیری ماشینی، کیفیت تصاویر را در شرایط مختلف بهبود دهد.

۳- رفرش ریت حداقل ۱۲۰ هرتز

بهار ۹۶ اپل از صفحه نمایش پروموشن ۱۲۰ هرتزی برای آیپد پرو ۲۰۱۷ رونمایی کرد. از آن زمان تا به امروز، بسیاری منتظر استفاده از این فناوری در گوشی‌های آیفون هستند.

در شهریور همان سال نهایتا اپل تصمیم گرفت پرچمدار گرانقیمت خود یعنی آیفون X را به پنل OLED مجهز کند که تکنولوژی ProMotion برای آن‌ها قابل استفاده نبود. در سال گذشته میلادی بسیاری از شرکت‌ها تصمیم به افزایش نرخ تازه‌سازی یا همان رفرش ریت نمایشگر پرچمداران خود گرفتند که برای مثال می‌توان به وان پلاس، ایسوس و حتی گوگل اشاره کرد که در محصولات خود از پنل OLED با رفرش ریت 90 تا 120 هرتز استفاده کرده‌اند.

امسال سامسونگ با معرفی گوشی‌های سری گلکسی S20، رفرش ریت 120 هرتز را به نمایشگر OLED خود اضافه کرد. رفرش ریت همانند تراکم پیکسلی یک ویژگی کمی پنل‌ها محسوب می‌شود و یک المان کیفی نیست. در حال حاضر برخی از گوشی‌های موجود در بازار مانند آیفون 11 و آیفون XR دارای صفحه نمایش با رزولوشن کمتر از فول اچ دی هستند، اما به دید بسیاری از کاربران کیفیت مناسبی دارند. با افزایش رزولوشن و رفرش ریت نمایشگر، مصرف انرژی بالا می‌رود، بنابراین یا باید مصرف آن‌‌ را بهینه کرد و یا از باتری با حجم بالاتر استفاده کرد.

جدیدترین پرچمداران سامسونگ، گوشی‌های سری گلکسی S20 دارای صفحه نمایش با رفرش ریت 120 هرتز هستند که البته این نرخ نوسازی تنها در رزولوشن 1080p قابل دسترس است.

در صورتی که بخواهید از رزولوشن 2K نمایشگر استفاده کنید، رفرش ریت ۶۰ هرتز در اختیار شما قرار می‌گیرد. با توجه به کیفیت بالای پنل مورد استفاده در پرچمداران سامسونگ، در این زمینه نمی‌توان از این شرکت کره‌ای خرده گرفت.

در صورتی که اپل تصمیم به استفاده از فناوری پروموشن در نسل آینده آیفون پرو بگیرد، به احتمال زیاد امکان سوییچ میان رزولوشن و رفرش ریت وجود نخواهد داشت. با توجه به این موضوع، اپل باید دنبال راهکاری برای جلوگیری از کاهش چشمگیر شارژدهی پرچمداران آینده خود باشد.

اپل در رابطه با فناوری‌های جدید، شرکت محافظه‌کاری محسوب می‌شود. این شرکت معمولا به اعداد و همچنین نیاز کاربران توجهی ندارد. در حالی که بسیاری از گوشی‌های میان رده به نمایشگر با رزولوشن بالاتر از فول اچ دی مجهز شده‌اند، همچنان برخی آیفون‌های اپل دارای رزولوشن کمتر از FHD هستند، البته این محصولات از کیفیت مناسبی برخوردارند.

تا زمانی که اپل نتواند مصرف انرژی را کاهش دهد یا از باتری بزرگتری در گوشی‌های آینده خود استفاده کند، نباید منتظر حضور فناوری ProMotion در آن‌ها باشیم. رفرش ریت 120 هرتز نمایشگر باعث بهبود چشمگیر عملکرد آن می‌شود، بنابراین همه ما بی‌صبرانه منتظر حضور چنین فناوری در گوشی‌های پرچمدار اپل هستیم.

۴- شارژ وایرلس معکوس

این تصویر را به یاد دارید؟ هواوی با میت ۲۰ پرو خیلی با این ویژگی مانور داشت و حق هم داشت، اولین شرکت ارایه دهنده آن بود و حالا چرا آن را روی آیفون ۱۲ نبینیم؟!

یکی از بزرگترین شایعات پیرامون آیفون‌های اپل در سال‌های گذشته مربوط به فناوری شارژ معکوس می‌شود. کاربران با استفاده از این تکنولوژی می‌توانند ایرپاد خود را شارژ کنند. برای این کار تنها کافیست هدفون خود را بر روی پنل پشتی آیفون قرار دهید. اما تا به امروز اپل از این فناوری که یکی از ویژگی‌های سری گلکسی اس 20 سامسونگ است در محصولات استفاده نکرده، اما شاید این موضوع در آینده تغییر کند.

شارژدهی گوشی‌های هوشمند از اهمیت بالایی برای کاربران برخوردار است، بنابراین شاید تمام ما حاضر به شارژ دستگاه دیگری با آن‌ها نباشیم. با وجود این موضوع، اگر شارژ آیفون شما کامل باشد ولی ایرپادتان اصلا شارژ نداشته باشد، به احتمال زیاد حاضر به شارژ آن برای مدت کوتاهی خواهید بود.

علاوه بر این، شاید گوشی دوست و یا یکی از اعضای خانوادتان خاموش شده باشد و با این ویژگی بتوانید آن را روشن و امکان استفاده از آن را فراهم کنید. اپل برای اضافه کردن این قابلیت به آیفون‌های آینده، باید از سیم پیچ بیشتری برای شارژ القایی استفاده کند.

با توجه به اینکه بسیاری منتظر افزایش رفرش ریت نمایشگر، دوربین‌های باکیفیت‌تر و همچنین ظرفیت بالاتر باتری هستند، شاید داخل دستگاه دیگر محلی برای قرارگیری سیم پیچ‌های بیشتر وجود نداشته باشد و باید دید اپل در صورت تصمیم به حضور این دو ویژگی کدامیک را ترجیح می‌دهد یا برای ان چه راهکاری خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ کدام یک از این چهار ویژگی برای شما جذاب تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
smartiz

افزایش قیمت زیادی خواهد داشت اگر همه اینارو به کار ببره

Farcry

اون رفرش ریت 120hz هم (چه خود صفحه نمایش و چه تاچ گوشی) خیلی قبل تر از اینکه اولین بار وارد گوشی های اندرویدی بشه تقریبا ۳ سال پیش توی آیپد پرو 10/5 استفاده شده پس اصلا نمیشه گفت از s20 ultra داره میدزده!

Karen

یکی به من بگه کی ایفون ۹ معرفی میشه ؟کسی میدونه ؟

Ali_t

فعلا معلوم نیست.

Farcry

تا اونجایی که من دیدم و توی بررسی های ifix که آیفون 11 پرو بررسی کرده بود چیپ شارژ وایرلس معکوس توی آیفون های سری 11 وجود داره ولی فعال نیست و‌ احتمالا اپل برای کنترل مصرف باتری و داغ شدن گوشی توی نسل های بعد اون رو فعال کنه.

saeed_l

تیتر این پست خیلی سنگین بود
اپل حتماً میخواهد از ویژگی های ممتاز اگزینوس ۹۹۰ سامسونگ بدزده و به چیپست A14 گرمی زیاد بده با به جنگ کرونا برند
😂😂😂😂😂

Farcry

تورو خدا تیترو!!! سایت تکنولوژی ……

AAAA_.reza._AAAA

بدزدد؟
این انتخاب تیترتون رو گویا چالتون یا یه بچه ۲ ساله انجام داده

خیر سرتون شما سایت تکنولوژی هستید . این مسخره بازیها چیه؟😐

AAAA_.reza._AAAA

این انتخاب تیترتون توهین به شعور مخاطبه

Mohammadreza

آیفون 12 باید یه همچنین ویژگی هایی رو داشته باشه اما امیدوارم قیمتش سر به فلک نکشه.

Mahdi

چی بدزده ؟
اولا آیفون همینجوری مشتری های خودش رو داره و پرفروش ترین مدلا میشه
دوما اگه به اضافه کردن زوم دیجیتال بگن دزدی از جیب سامسونگ بیرون نیاورده از هواوی تقلید میشه هرچند اصلا تقلید نیست بعدش هم سامسونگ باید تو سری اس۳۰ باید بنچمارک های اپل رو بدزده😂

Mahdi

چون امسال اپل امتیاز بنچمارک بیشتر گرفته اگه سامسونگ بهش برسه میشه دزدی

Armin.Technology

این چه تیتریه باید بگین شریک شود😕.

V800B

بدزدد !!
وقتی صنعتی و سنتی بزنی
بهتر از این نمیشه

Milad7

شارژ معکوس و زوم پریسکوپی خوب هستن

Milad7

البته اپل این دوتا آپشن را اضافه بکنه 300 دلار افزایش قیمت میده 😐

Armin.Technology

#همکاری،دوستی و کمک

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)