حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پارچه حساس به لمس روی بلندگوی هوشمند بعدی اپل

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل

راه های تعامل با گجت‌های هوشمند بحث مهم است که می تواند فرهنگ استفاده و همه‌گیر شدن آن را دستخوش تغییر کند. امروز می شنویم که پارچه حساس به لمس روی بلندگوی هوشمند بعدی اپل قرار خواهد گرفت. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

پارچه حساس به لمس

پارچه حساس به لمس

پارچه حساس به لمس

راه های تعامل با اسپیکر هوشمند اپل هوم پاد در بالای گجت قرار گرفته‌اند. با استفاده از این دکمه‌ها کاربر قادر به کنترل پخش موزیک یا مدیریت سایر قابلیت‌های اسپیکر است. روش دیگر کنترل این اسپیکر، صدور فرمان‌های صوتی محسوب می‌شود، چرا که HomePad به دستیار مجازی هوشمند اپل سیری مجهز است. بر اساس اخبار جدید، نسل جدید اسپیکر هوم پاد با پارچه‌هایی منحصربه‌فرد و حساس به لمس ساخته خواهد شد. به این ترتیب می‌توان اسپیکر هوشمند را به وسیله لمس هر قسمتی از آن کنترل کرد.

مجهز شدن نسل آتی اسپیکر هوشمند شرکت اپل بعد از افشای اسناد مربوط به یک پتنت ثبت شده توسط این شرکت پیش‌بینی شد. بر اساس توضیحات این پتنت، میزان استفاده از پارچه برای ساخت دستگاه‌های الکترونیکی همچون وسایل صوتی در آینده افزایش پیدا می‌کند. در توضیحات به عنوان نمونه، به پوشاندن بدنه اسپیکرها با استفاده از پارچه اشاره شده است. به منظور فراهم شدن امکان خروج امواج صوتی، حفره‌های ریزی روی پارچه ایجاد خواهد شد.

طراحی یک اسپیکر به این روش، نیازمند دوختن یک سری رشته‌های رسانا به الیاف پارچه یا قرار دادن زیرلایه‌ای حساس به لمس زیر پارچه است. در صورتی که سازنده بخواهد سرتاسر بدنه را حساس به لمس و قادر به دریافت دستورات لمسی کند، هزینه ساخت گجت گران تمام خواهد شد.

این نخستین مرتبه‌ای نیست که اخباری درباره تلاش یک شرکت حوزه فناوری برای ارائه پارچه‌ای هوشمند می‌شنویم! به عنوان نمونه‌ای دیگر باید به همکاری گوگل با برند تولید پوشاک معروف Levi تحت پروژه Project Jacquard با هدف تولید لباس‌های هوشمند اشاره کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که اپل موفق می شود همانند آیفون که با نمایشگر چندلمسی آن بازار را متحول کرد، در بازار بلندگوهای هوشمند هم همین کار را انجام دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

تست مقاومت mi note 10 تو کانال جری منتشر شده جناب عطایی…
ازش به عنوان مستحکم ترین گوشی شیائومی که تا حالا تست کرده یاد کرد…

The Destroyer

اصلا هم نشد تو تست…

The Destroyer

خم📿

Amir galaxy

پارچه حساس به لمس🤔
اولین بار هست میشنوم

Milad7

ایده جالبی هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)