حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست tvOS 17 روی آیپد مینی در حال انجام است: HomePod با نمایشگر نزدیکتر به واقعیت

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، لوازم جانبی

مدتی است شایعاتی در مورد برنامه‌های جاه‌طلبانه اپل برای گسترش مجموعه هوم پاد شنیده‌ایم. چند روز پیش، اولین نگاه به نمونه اولیه هوم پاد با صفحه نمایش LCD را داشتیم. با این حال، اپل می‌خواهد از این هم فراتر برود و به تازگی مشخص شده که این شرکت در حال آزمایش یک آی‌پد مینی اصلاح‌شده با سیستم‌عامل tvOS برای هوم‌پاد آینده است.

تست tvOS 17 روی آیپد مینی

اپل روز پنجشنبه اولین نسخه بتای iOS 17.2 را به همراه tvOS 17.2 بتا و سایر به روز رسانی های نرم افزاری منتشر کرد. جالب اینجاست که با کاوش در میان‌افزار tvOS 17.2 شواهد قوی پیدا شده که نشان می‌دهد اپل به صورت داخلی tvOS را روی iPad اجرا می‌کند. سیستم‌عامل tvOS هم روی Apple TV و هم در HomePod اجرا می‌شود.

بد نیست بدانید هر میان‌افزاری که اپل منتشر می‌کند شامل فایل‌های پشتیبانی دستگاه است که مشخص می‌کند نرم‌افزار روی چه دستگاه‌هایی می‌تواند نصب شود. وقتی صحبت از tvOS می شود، این شامل مدل های سازگار Apple TV و همچنین HomePods خواهد بود. بنا به دلایلی، tvOS 17.2 دارای فایل‌های پشتیبانی برای iPad mini 6 است.

اما این همه چیز نیست. با جستجوی بیشتر، متوجه شدیم که tvOS 17 SDK، که با Xcode 15 ارائه می‌شود، همچنین شامل پشتیبانی پنهان از iPad mini 6 می‌شود. جالب‌تر این‌که برخی از چارچوب‌های tvOS 17 حاوی داده‌های کالیبراسیون صوتی برای هر دستگاهی است که توسط آن پشتیبانی می‌شود. این سیستم عامل با درایورهای آیپد مینی نیز به روز شده است.

البته، این فایل‌ها هرگز برای دیدن کاربران نهایی یا حتی توسعه‌دهندگان در نظر گرفته نشده‌اند و احتمالاً باقی‌مانده چیزی هستند که اپل روی آن کار کرده است. دقیقا چه چیزی؟ احتمالاً یک هوم پاد جدید با نمایشگری شبیه به آی‌پد مینی.

هوم پاد جدید با نمایشگر داخلی

اوایل سال جاری، بلومبرگ گزارش داد که اپل روی چندین لوازم جانبی مربوط به خانه هوشمند جدید کار می کند، از جمله نمایشگر هوشمند جدیدی که هوم پاد و اپل تی وی را در یک دستگاه ترکیب می کند. چند ماه بعد، تحلیلگر Ming-Chi Kuo گزارش داد که این شرکت قصد دارد یک هوم پاد بزرگتر با نمایشگر داخلی 7 اینچی معرفی کند.

برای مقایسه، iPad mini 6 دارای صفحه نمایش 8.3 اینچی است. از آنجایی که در حال حاضر همه چیز کاملاً آزمایشی به نظر می رسد، مهندسان اپل ممکن است تصمیم گرفته باشند tvOS را بر روی iPad mini اجرا کنند تا نحوه عملکرد این رابط روی چنین دستگاهی را بررسی کنند.

همزمان، اپل در حال توسعه نسخه جدیدی از هوم پاد با صفحه نمایش LCD کوچک در بالای دستگاه است. این یکی در حال حاضر در مرحله پیشرفته تری از توسعه است و انتظار می رود در آینده ای نزدیک جایگزین HomePod 2 شود. در مورد نسخه ای با صفحه نمایش بزرگتر، مشخص نیست که آیا هرگز تولید خواهد شد یا خیر.

حالت StandBy به iPadOS می آید

این تنها چیزی نیست که اپل در حال آزمایش آن بوده است. همچنین گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل می‌خواهد لوازم جانبی پایه نگهدارنده جدیدی را برای iPad عرضه کند، مشابه داک اسپیکر شارژ گوگل برای تبلت پیکسل. به تازگی به یک رابط اولیه از حالت StandBy که برای iPad بهینه‌سازی نیز دسترسی پیدا شده که باید سال آینده با iPadOS 18 معرفی شود.

در آیفون، حالت StandBy نیاز دارد که دستگاه به صورت افقی روی پایه قرار گیرد تا کار کند. در iPad استفاده از این حالت با لوازم جانبی جدید داک کاملاً منطقی است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این محصول جدید مورد استقبال قرار بگیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)