حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۲ مجهز به بهترین ویژگی گلکسی اس ۲۰ می شود

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | اپل، سامسونگ، شایعات

برخی ویژگی ها را اپل در شهریور ارایه می کند و مثلا در اسفند به سری گلکسی S سامسونگ می آید. برخی ویژگی ها هم اسفند در سری گلکسی S ارایه می شوند که سپس به آیفون ها در شهریور می رسند. آیفون ۱۲ خیلی از ویژگی های گلکسی اس ۲۰ را خواهد داشت اما شاید مهم‌ترین آن ها را می توان نمایشگر ۱۲۰ هرتز دانست. به این ترتیب آیفون ۱۲ مجهز به بهترین ویژگی گلکسی اس ۲۰ می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نمایشگر ۱۲۰ هرتز آیفون ۱۲

تفاوت حالت ۱۲۰ و ۶۰ هرتز گلکسی اس ۲۰

تفاوت حالت ۱۲۰ و ۶۰ هرتز گلکسی اس ۲۰

نه، نمایشگر ۱۲۰ هرتز نه نوآوری سامسونگ است و نه اولین مرتبه توسط این شرکت در موبایل به کار رفته است اما این ویژگی حالا به آیفون ۱۲ ارایه می شود.

یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های تبلت آیپد پرو حین رونمایی آن چند سال قبل، پشتیبانی از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز بود. در آن زمان هنوز استفاده از صفحه نمایش‌هایی با این قابلیت در گوشی‌های هوشمند متداول نشده بود. بالاتر رفتن رفریشریت سبب شد تجربه کار با سیستم عامل آی او اس از همیشه روان‌تر شود. خوشبختانه نرخ تازه سازی نمایشگر آیفون 12 نیز به 120 هرتز خواهد رسید.

کاملا جای تعجب است که اپل در بخش موبایل دیرتر از سایر گوشی‌سازان دست به کار شد. این شرکت با داشتن تجربه استفاده از صفحه نمایشی با رفرش ریت بالا در یک گجت، می‌توانست زودتر از بقیه شرکت‌ها یک گوشی هوشمند با پشتیبانی از نرخ تازه سازی بیشتر از حد معمول عرضه کند، اما اکنون از این نظر، عقب‌تر از شرکت‌هایی همچون وان پلاس، سامسونگ، شیائومی و ایسوس قرار گرفته است. البته با رونمایی از گوشی‌های آیفون سال 2020 این عقب ماندگی جبران خواهد شد.

بر اساس جدیدترین اخبار، استفاده از نمایشگری با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز در جانشین بهترین گوشی کنونی اپل یعنی آیفون ۱۱ پرو مکس حتمی است. احتمال استفاده از چنین صفحه نمایشی در سایر آیفون‌های سال جاری نیز وجود دارد. با توجه به استفاده از نمایشگری بزرگ و پرمصرف در آیفون 12 پرو مکس، ظرفیت باتری آن با افزایشی قابل توحه به 4400 میلی‌آمپر ساعت خواهد رسید. یکی دیگر از دلایل استفاده از یک باتری با 400 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت بیشتر در مقایسه با قبل، افزوده شدن پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) محسوب می‌شود.

پشتیبانی از شبکه 5G توسط آیفون‌های جدید حتمی به نظر می‌رسد، اما درباره نرخ تازه سازی نمایشگر آیفون 12 با شک و تردید صحبت می‌کردیم. با توجه به استفاده از چنین نمایشگری در تعداد قابل توجهی از پرچمداران اندرویدی، مخصوصا بهترین گوشی اصلی‌ترین رقیب اپل یعنی سامسونگ، موکول کردن تجهیز آیفون‌ها به نمایشگری با رفرش ریت بالا به سال 2021، کاربران این شرکت آمریکایی را ناامید خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ آیفون ۱۲ می تواند جذاب تر باشد یا گلکسی اس ۲۰؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

بهترین ویژگی سری s20 افزایش قیمت فضای هست نه صفحه نمایش 120 هرتز
اونم تازه روی fhd فقط فعال میشه 💩

pedram_01

mostafa3 همین که ادم هایی مثل تو اینجور از معرفی و قابلیت های گلکسی اس 20 سوختین و دارید میسوزید ما لذت میبریم 😂👌

Farcry

خیلی خوبه که اپل ابتدا این قابلیت رو روی آیپد پرو 4-3 سال پیش اول آورد و حالا میخواد اونو روی آیفون ها هم ببره.البته روی آیپد نمیشد نرخ رفرش رو به 90 یا 60 هرتز تغییر داد.امیدوارم توی تنظیمات بشه روی 90hz هم آورد چون هم حالت میانی هست و هم توی مصرف باتری تاثیر زیادی داره.

Amin.light33

ایپد میشه رو ۶۰ فریم قفلش کرد

smartiz

آیفون 12 احتمالا بترکونه

ArmanBgold

بهترین قابلیت s20 نمایشگر 120 هرتز😐😐

Amir galaxy

یه جوری تعجب میکنین انگار چی شده😂

Milad7

به نظر من ویژگی زیادی کاربردیی نست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)