حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی 5G ارزان هواوی در سال ۲۰۲۰ با قیمت ۱۵۰ دلار ارایه خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 14 دیدگاه | شبکه 5G، هواوی

می دانیم که سال ۲۰۲۰ شاهد ارایه گوشی های 5G زیادی در رده پرچمدار و میان رده خواهد بود. از آن جا که طبق یک بررسی تنها ۱۰٪ کاربران حاضر به خرید موبایل بالای ۱۰۰۰ دلار هستند، رقابت اصلی برای تصاحب سهم بازار، جایی در پایین جدول خواهد بود. شیائومی مثلا برای این بخش نقشه خوبی کشیده است و رسما گفته شد که قیمت گوشی 5G شیائومی بالای ۲۸۵ دلار خواهد بود و از این قیمت آغاز خواهد شد. حالا اما به نظر می رسد که هواوی می خواهد به سرعت این فناوری را به دست همه کاربران برساند! گفته می شود گوشی 5G ارزان هواوی در سال ۲۰۲۰ با قیمت ۱۵۰ دلار ارایه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گوشی 5G ارزان هواوی

گوشی 5G ارزان هواوی

گوشی 5G ارزان هواوی

احتمالا می دانید که ساخت یک گوشی 5G به استفاده از دو قطعه اساسی نیازمند است. اولین قطعه مودم 5G است و دومین آن فناوری آنتن. در مورد هر دو قطعه هیچ محدودیت فضایی و فیزیکی وجود ندارد و عمده عاملی که موجب شده تا امروز کمتر به یک دستگاه 5G به صورت گسترده دسترسی داشته باشید، قیمت تمام شده دستگاه است.

همانند میوه (!) که نوبرانه دارد، بازار فناوری هم همینطور است، نوآورانه دارد و همین قاعده در مورد یک فناوری نیز معتبر است. وقتی برای اولین بار بحث فروش گوشی‌های بهره‌مند از فناوری 5G مطرح شد قیمت تمام شده دستگاه تا چند هزار دلار تعیین شده بود و به مرور تا پایان سال ۲۰۱۹ شاهد کاهش این قیمت، ساخت دستگاه‌های متعادل‌تر تا حدود 400 دلار نیز بودیم.

اما باید بدانید که در حال حاضر شرکت‌های تولید کننده تراشه مانند مدیاتک و کوالکام محصولاتی را به تولید انبوه رسانده‌اند که می‌تواند قیمت تمام شده یک دستگاه را به زیر ۱۵۰  دلار برساند.

چیپست های 5G ارزان مانند مدیاتک Dimensity 1000L و کوالکام Snapdragon 765G که محدوده قیمت بسیار کمتری نسبت به محصولات اولیه این شرکت‌ها دارد می‌تواند مهمترین عامل برای کاهش قیمت این دستگاه‌ها در گروه میان‌رده باشد. شرکت اوپو اولین شرکت است که در این زمینه وارد شد و هر دو این چیپست‌ها را مورد استفاده قرار داد ولی هواوی به تازگی مدعی شده که تا پایان سال 2020 محصولی 5G با قیمت 1000 یوآن (معادل 158 دلار) خواهد ساخت و از اوایل 2021 آن را در بازار عرضه خواهد کرد.

هواوی

هواوی

در حال حاضر سامسونگ و هواوی دو بازیگر عمده و بزرگ این حوزه هستند که در سال 2019 هر کدام توانستند سهم بزرگی از این بازار را عاید خود کنند. بنابر آخرین آمار شرکت سامسونگ توانست در سال 2019 تعداد 6.7 میلیون دستگاه 5G بفروشد و هواوی به عنوان رقیب مستقیم این شرکت به آمار فروش 6.9 میلیون دستگاه رسید.

به هر حال منتظریم تا رقابت شرکت‌های مختلف در این حوزه به قیمت نهایی بسیار ارزان‌تر از قیمت‌های فعلی بینجامد. مسلماً روزی خواهد رسید که دیگر قیمت یک دستگاه 4G با یک دستگاه 5G تفاوت چندانی نخواهد داشت؛ مانند امروز که دیگر کسی به دستگاه‌های صرفا 3G توجهی ندارد و حتی به سختی می‌توان آنها را در بازار پیدا کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که سال ۱۳۹۹ یک موبایل 5G در دست داشت باشید یا دهه بعدی ان‌شالله؟!

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

این قیمت واقعا مفته

Amir galaxy

چقدر خوب

Mr_asterky

دهه بعدی اگه انشالله صدا و سیما کوتاه بیاد و باند پنجی رو آزاد کنه ماهم گوشی پنجی خواهیم داشت….
فکنم این گوشی برای بازار چین باشه

afsoon

ما هنوز ۴ جی درست و حسابی نداریم .تماس تصویری میگیرم کلا همش قطع میشه تصویر گیر می‌کنه .واسه لایو های اینستاگرام هم شانسی هست کلا .تا پنج سال آینده فایو جی نمیاد ایران بیاد هم میشه نهایت ۴ جی بقیه کشور ها

Amir galaxy

مطمئنی به اینترنت وصلی؟!
وقتی تماس تصویری میگیری اینترنت رو روشن میکنی؟!
من به روستا های اطراف هم میرم بازم اینقدر افتضاح نیست…

Lovers of God

هواوی شرکت اول تو مخابرات دنیاست
که با وجود تحریم آمریکا خیلی از کشور های اروپایی دارند باش همکاری میکنند
و این گوشی هم قدرت هواوی را تو مخابرات نشون میده که چقدر سریع این فناوری را تونسته با قیمت خیلی کم توسعه بده
البته باید مشخصات دیگه گوشی هم دید چیه

Aпɢεʟ

عالی🌹

Chalton

همینطوریش گوشی های 1000 دلاریش کیفیت ساختشون پایین هست رابط کاربری هنگ و بی روح، صفحه نمایش معمولی،سرعت گوشی بعد از 6 ماه استفاده میاد پایین،حالا خدا به داد اونایی که میخوان گوشی 150 دلاریش رو بخرن.

Chalton

همینطوریش گوشی های 1000 دلاریش کیفیت ساختشون پایین هست رابط کاربری هنگ و بی روح، صفحه نمایش معمولی،سرعت گوشی بعد از 6 ماه استفاده میاد پایین،حالا خدا به داد اونایی که میخوان گوشی 150 دلاریش رو بخرن.

Dr.Nazer

انشاءالله روزی گوشی‌های ۱۵۰ دلاری هواوی هم دارای کرین ۸۱۰ شوند..!

Amir galaxy

Oh

Mahdi

گوشی فایوجی ۱۵۰ دلاری نمیخوام همون کایرین ۷۱۰ رو به قیمت ۳۵۰ دلار نده کافیه

Amir galaxy

P smart pro
Kirin 710f *
390 $*

Mahdi

Oh shit

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)