حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پلی استیشن ۴ پرفروش ترین کنسول بازی دهه اخیر شد

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | پلی‌استیشن

به گزارش گروه NPD کنسول بازی سونی پلی استیشن ۴ به دلیل عملکرد خوب خود در نسل هشتم لقب پرفروش ترین کنسول دهه اخیر در ایالات متحده آمریکا را از آن خود کرده است. پلی استیشن ۴ پرفروش ترین کنسول بازی دهه اخیر شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

پلی استیشن ۴

پلی استیشن ۴

پلی استیشن ۴

با شروع سال نو میلادی، گروه آماری NPD علاوه بر انتشار گزارش میزان فروش نرم افزارها و سخت افزارها در طول سال میلادی 2019، عملکرد کنسول ها و بازی ها در دهه اخیر را نیز مورد بررسی قرار داده و جزئیات جالبی در این زمینه ارائه کرده است. روز گذشته بود که این سازمان تحلیلگر لیست 20 بازی پرفروش دهه 2010 تا 2019 در ایالات متحده آمریکا را به اشتراک گذاشت.

حال این موسسه گزارشی از میزان فروش کنسول ها منتشر کرده که طبق آن، شرکت سونی در طول ده سال اخیر موفق تر از دو شرکت مایکروسافت و نینتندو عمل کرده است. در حالی که کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ از لحاظ میزان فروش دلاری به پرفروش ترین کنسول ماه دسامبر سال قبلی در ایالات متحده آمریکا تبدیل شد.

این دستگاه حتی به عنوان پرفروش ترین کنسول کل سال میلادی 2019 لقب گرفت، اما NPD مدعی است که پلی استیشن 4 به خاطر فروش بالای خود در سال های گذشته، با اختلاف زیادی لقب پرفروش ترین کنسول دهه اخیر را از آن خود کرده است. فروش این کنسول از زمان عرضه در سال میلادی 2013 تا به امروز از مرز 106 میلیون واحد عبور کرده و به عنوان دومین کنسول پرفروش تاریخ سونی شناخته می شود.

در ماه دسامبر سال گذشته، درآمد بخش سخت افزار به رقم 973 میلیون دلار رسیده بود که نسبت به سال 2018 نزدیک به 17 درصد کاهش داشته است. درآمد این بخش در کل سال 2019 میلادی هم با 22 درصد کاهش، برابر با 3.9 میلیارد دلار اعلام شده است.

در نهایت شاید این پلی استیشن ۵ (Play Station 5) باشد؟

کنسول نسل نهم سونی، پلی استیشن 5 در تعطیلات کریسمس سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد. در کنار این دستگاه، مایکروسافت هم کنسول جدید خود به نام ایکس باکس سری ایکس را در اواخر امسال به دست بازیکنان می رساند. اخیرا شایعه شده که سونی طی ماه آینده با برگزاری یک رویداد اختصاصی به نام PlayStation Meeting، به طور کامل به معرفی PS5 می پردازد. این گمانه زنی زمانی قوت گرفت که سونی در بیانیه رسمی خود از عدم حضور در مراسم بزرگ E3 2020 خبر داد.

شما پلی استیشن ۴ دارید؟ منتظر نسل بعدی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Lovers of God

👏👏👏👌

Chalton

کاملا مشخص بود،تبریک به طرفداراش👏👍

Aпɢεʟ

ماشالله ⁦❤️⁩

Mahdi

ایول به سونی

amer

عالیه! خبر مسرت بخشی بود مرسی

amer

جنابLOVERS,CHALTON,ALI,MAHDI
بنده هم به به نوبه شما دوستداران سونی این موفقیت را تبریک میگم

Milad7

البته پلی 4هنوزم شاخه….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)