حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سایپا رهام در چند تیپ وارد بازار می شود؟

نوشته

4 سال قبل | 10 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

پس از معرفی سایپا رهام اطلاعاتی در خصوص تیپ بندی های این خودرو اعلام شد. حال با نزدیک شدن به آغاز تولید رسمی این خودرو، احتمال آن وجود دارد تا برخی از این تیپ ها به مرحله تولید نهایی برسند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم سایپا رهام در چند تیپ وارد بازار می شود؟

تیپ بندی سایپا رهام

تیپ بندی سایپا رهام

تیپ بندی سایپا رهام

آنچه که امروز مشخص است، هنوز هیچ پیشرانه ای برای سایپا رهام قطعی نشده است. برخی رسانه ها اعلام می کنند که پیشرانه توربوی خانواده X200 (پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۸ سوپاپ) بر روی این خودروی ملی نصب می شود. اما بر اساس شواهد موجود، پیشرانه های مختلفی از بازه ۸۷ اسب بخار تا ۱۵۰ اسب بخار برای رهام در نظر گرفته شده و تا به امروز، نمونه نهایی برای این محصول معرفی نشده است. پروژه های جدید سایپا هم در حال رسیدن به مراحل نهایی هستند و احتمال آن وجود دارد که پیشرانه ۱۶ سوپاپ و با قابلیت توربو در آینده نزدیک توسط سایپا معرفی شود.

سایپا رهام در حال تست فنی در جاده های کشور است

سایپا رهام به عنوان جدیدترین سدان ملی بازار ایران می تواند در ۶ تیپ مختلف به بازار عرضه شود. نمونه ساده این خودروی سدان وزنی نزدیک به ۱۲۶۰ کیلوگرم را دارد و جعبه دنده ۵ سرعته دستی بر روی آن نصب می شود.

ویژگی های بارز رهام تیپ پایه\

اجازه بدهید با مشخصات سایپا رهام تیپ ۱ یا تیپ پایه آغاز کنیم:

  1. ۱- سیستم پخش CD با درگاه USB و بلوتوث
  2. ۲- دو کیسه هوا
  3. ۳- صندلی شش حالته دستی راننده
  4. ۴- تریم داخلی پارچه ای
  5. ۵- سیستم تهویه دستی
  6. ۶- کامپیوتر سفر
  7. ۷- شیشه ها و آینه های برقی
  8. ۸- رینگ فولادی ۱۵ اینچی
  9. ۹- ترمز ABS، EBD و BA

مشخصات رهام تیپ ۲

دومین تیپ سایپا رهام نیز امکاناتی از جمله موارد زیر را خواهد داشت:

  1. ۱- سنسور پارک عقب
  2. ۲- چراغ روشنایی روز
  3. ۳- استارت دکمه ای
  4. ۴- نمایشگر لمسی ۷ اینچی
  5. ۵- دوربین عقب
  6. ۶- سیستم کنترل پایداری و…

مشخصات سایپا رهام ۳ و تیپ ۴

تیپ سوم سایپا رهام اتوماتیک بوده و به جعبه دنده ۶ سرعته AT مجهز گردیده است. این نمونه از رهام مشابه به تیپ ۱ این خودروی سدان است و تنها با جعبه دنده اتوماتیک عرضه می شود. تیپ ۴ این خودرو با امکاناتی مشابه به تیپ ۲ دنده ای عرضه می شود. در تمام تیپ های اتوماتیک رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی جایگزین رینگ های ۱۵ اینچی فولادی شده است.

مشخصات سایپا رهام تیپ ۵ و ۶

اما دو نمونه اصلی رهام اتوماتیک به تیپ ۵ و ۶ اختصاص پیدا می کند. تیپ ۵ این خودرو به موارد زیر مجهز است:

سایپا رهام تیپ ۵

  • ۱- شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای
  • ۲- سنسور باد لاستیک
  • ۳- کروز کنترل
  • ۴- آینه تاشو برقی
  • ۵- سیستم تهویه اتوماتیک
  • ۶- سانروف
  • ۷- سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی

سایپا رهام تیپ ۶ (نسخه فول آپشن)

در فول ترین نمونه سایپا رهام امکانات زیر ارایه می شود:

نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی جایگزین نمایشگر ۷ اینچی

  1. ۱-رادار نقطه کور
  2. ۲- تریم داخلی چرم
  3. ۳- صندلی برقی راننده
  4. ۴- و چند ویژگی جزئی دیگر

آن طور که مشخص است، تمام نسخه های رهام با جعبه فرمان کمکی برقی به بازار می آید و قطعا باید در سال آینده با پیشرانه ای مطابق به استاندارد یورو ۵ به دست مشتریان برسد.

نظر شما درباره تیپ بندی سایپا رهام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

والا 2 ساله دارن تستس میکنن =)) معلومم نیست کی به بازار عرضه بشه 😐

Afson

رهام بر اساس پلتفرم بریانس اچ ۳۳۰ ساخته شده .بخاطر تحریم ها میخان با موتور تیبا و ایکس یو سون عرضه کنن .آپشن ها واقعا ایده عال هست اما ساپیایی که پراید و تیبا رو میفروشه شصت ملیون تومان اینو میخاد چقدر قیمت گذاری کنه؟ به نظر من طراحیش خوشگله اما بازم اچ ۳۳۰ نمی‌رسه .اگر تیپ ها از ۶۰ ملیون تا صد ملیون تومان قیمت گذاری شوند گزینه خوبی واسه خرید توی بازار محدود و بسته ایران هست .اگر هم میخاد قیمت فضایی بده همون بهتر که عرضه نکنه ‌‌.من این ماشین رو در نمایشگاه شیراز دیدم جالب بود

Naranj

حداقل 200 میلیون قیمت میذاره

golgolab

اين خودرو بر اساس پلت فرم گريت وال ولكس C30 هست، كه خودش بر اساس پلت فرم تويوتا ياريس نسل دوم هست،
از نظر طراحي و ستون هاي و خم هاي كابين هم كاملا نزديك به سي30 هست،به طوري كه طراحي داخلي كاملا كپي شده سي 30 هست

در اين صورت(پلت فرم تويوتا ياريس) بايد اميدوار باشيم اگر قيمت مناسبي بزارن (كه بعيده) با خودروي خوبي طرف باشيم.

اين حدث كه بر اساس پلت فرم بريليانس باشه به خاطر استفاده از موتور بريليانس در نسخه هاي اوليه اش هست كه مشخصا درست نيست.

اما موتور بريليانس ،كاربرا رو راضي نگه داشته و عيبي درش نيست..

يك موتور خوب، پلت فرم خوب و طراحي نسبتا خوب ، در واقع مجموعه ي خوبي فراهم شده، هرچند كاملا ملي نباشه (كه بهتر كه ملي نيستن!)

Chalton

پایان نزدیک است…

Afson

آره با شعار هاتون پایان نزدیکهه اما پایان تمام آرزوهامون ‌‌.اره پایان نزدیک هست اما پایان زندگی با خانواده و وارد جنگلی به اسم اجتماع که اقتصادش خرابه ‌‌‌ارع راحت بشین روی صندلی اینجا بگو پایان نزدیک هست .جمع کن شعار ها رو .یه آدم حسابی توی این زندگی ندیدم همه حق هم خور همه دروغ همه واسه منافع خودشون بقیه رو زمین میزنن ‌.همین خودت رو ببین واسه یه برند خارجی فحش ناموس میدی به بقیه .خودت رو می‌کشی واسه اون برد‌..حتی منم طوری حرف میزنم انگاری برند محبوبم ارث پدرم هست .من که امیدی ندارم به هیچی .امروز هم یکی از بدترین روزای عمرم بود و تمام آرزوهایم که میشد بهش رسید پر کشید .خستم از همه چیز و همه کس .آنقدر شعار نده هیچی عوض نمیشه با شعار دادن .نه فرهنگ داریم نه انسانیت خودمون رو هم آنقدر بالا گرفتیم که داریم خفه میشیم .گ.و.ه توی زندگی که ما میکنیم .تازه ما خوشبختای ایران هستیم وای بحال بیچاره های که نان شب محتاجن ‌‌‌.

ßÅÐ ßøy

ایران رو خودمون نابود کردیم..

_V_

اینجا همه گرگن میخوا باشی مث بَره

بذار چِش و گوشِتو من وا کنم یه ذره

اینجا تهرانِ لعنتی شوخی نیستش

خبری أ گُل و بستنیِ چوبی نیستش

اینجا جنگله بخور تا خورده نشی

اینجا نصف عُقده ای ان نصف وحشی

اختلاف طبقاتی اینجا بیداد میکنه

روح مردمو زخمی و بیمار میکنه

Amir galaxy

می‌خوان اینو چقدر فرو کنن؟!

Naranj

سال 96 گفتن بین ۶۰ تا ۷۰، الان راحت بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ میذارن. ۶ تا تیپ هم درست کردن راحت میدوشن!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)