حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل فیسبوک در حال توسعه است

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | سیستم عامل

فیسبوک تاکنون فعالیت های متعددی انجام داده تا به نحوی از وابستگی به شرکت های بزرگتر رهایی پیدا کند. از جمله مهم ترین این فعالیت ها می توان به رابط کامپیوتری مغز و دستیار صوتی و حالا سیستم عامل فیسبوک اشاره کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سیستم عامل فیسبوک

فیسبوک قصد دارد تا به منظور رهایی از وابستگی به غول های تکنولوژی بزرگ مثل گوگل، سیستم عامل انحصاری خود را توسعه دهد. در آینده محصولات سخت افزاری این کمپانی مانند دستگاه های پورتال و اوکولوس، روی سیستم عامل انحصاری فیسبوک به اجرا در می آیند. پروژه ساخت این OS خاص توسط مارک لوکفسکی هدایت می شود. وی پیش از این مهندس سابق مایکروسافت بوده و یکی از سازندگان ویندوز NT به شمار می رود. باید خاطر نشان کرد که اتمام ساخت سیستم عامل انحصاری فیسبوک و دستگاه های پشتیبانی کننده از آن هنوز مشخص نشده است.

این کمپانی آمریکایی قبلا هم به فکر ساخت سیستم عامل مخصوص به خود بوده و یک OS سفارشی را به عنوان نمونه آزمایشی به وجود آورد، هرچند که در نهایت به استفاده از اندروید ادامه داد.

فعالیت فعلی فیسبوک جهت ساخت OS انحصاری، بخشی از یک تلاش بزرگتر برای رسیدن به خودکفایی به حساب می آید. اندرو بوزورث، رئیس بخش واقعیت افزوده و واقعیت مجازی طی مصاحبه ای با رسانه The Information گفته که فیسبوک به دنبال تضمین بقا برای نسل های آینده بوده و به دلیل عدم اطمینان نسبت به بازار و صداقت رقبا، تصمیم گرفته تا خود در این راستا قدم بردارد.

از جمله اقدامات دیگر این کمپانی بزرگ می توان به رابط کامپیوتری مغز اشاره کرد. ظاهرا فیسبوک موفق شده تا اندازه این رابط را از یک یخچال بزرگ به یک دستگاه کوچک به اندازه کف دست تغییر دهید. البته اتمام این فناوری و کاربرد آن در محصولات مختلف، حدود 5 تا 10 سال به طور می انجامد. تا آن زمان احتمالا نسخه های آزمایشی متعددی ساخته خواهند شد که به کمک افراد جهت توسعه این محصولات نیاز پیدا می کنند.

فیسبوک

فیسبوک

توجه داشته باشید که چنین رابطی را نباید با یک رابط قابل کنترل توسط مغز اشتباه گرفت. هدف این فعالیت، برآورده سازی یکی از الزامات اصلی عینک های AR است. گزینه های متعددی در این میان برای فیسبوک وجود دارند که از جمله آن ها می توان به همکاری با کمپانی های دیگر و ساخت یک OS سفارشی مخصوص برای AR اشاره کرد.

فیسبوک همچنین در حال ساخت یک دستیار صوتی مانند سیری و الکسا است. ظاهرا این کمپانی از مایکروسافت اجازه گرفته تا از داده های جستجو شده در موتور بینگ برای آموزش این دستیار استفاده کند. اکثر این فعالیت ها به همراه ساخت محصولات دیگری مانند عینک های واقعیت افزوده، در مجموعه 770 هزار متر مربعی واقع در برلینگیم کالیفرنیا صورت می گیرند.

نظر شما چیست؟ سیستم عامل فیسبوک می تواند مفید باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

به پشتوانه ی نام فیسبوک میتونه موفق باشه 🙂

Milad7

مشکل نظرم چی بوده که همه یا یک نفر با وی پی دیس دادن؟

Chalton

حالا همه میخوان سیستم عامل بزنن.

Amir galaxy

بزن داداش راحت باش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)