حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی های دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۱ اعلام شد

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ با همکاری شیائومی سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل برایت HMX را در ماه مرداد معرفی کرد و همین حالا دو موبایل از شرکت شیائومی با این دوربین رسما معرفی شده است، می میکس آلفا و می نوت ۱۰ پرو. اکنون بالاخره این غول بزرگ کره‌ای با انتشار پستی به تشریح قابلیت‌های پیشرفته سنسور مذکور پرداخته است. ویژگی های دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۱ اعلام شد و در ادامه با هم در ترنجی درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۱

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۱

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۱

نام ایزوسل اشاره به حایلی است که پیکسل‌های مجاور را از هم جدا می‌کند و مانع از تداخل آن‌ها می‌شود. سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل پلاس این حایل فلزی را با ماده دیگری عوض می‌کند که افت اپتیکال و بازتاب نور را به حداقل می‌رساند.

این دوربین اولین سنسور سامسونگ است که از Native ISO دوگانه استفاده می‌کند؛ قابلیتی که این شرکت آن را Smart-ISO می‌نامد. هر سنسور پیش از تبدیل اطلاعات نوری پیکسل‌ها به داده‌های دیجیتال به انجام سطحی از تقویت آنالوگ می‌پردازد. این فرآیند همان Native ISO است.

برخورداری از دو سطح Native ISO به سنسور سامسونگ اجازه می‌دهد در شرایط نوری چالش‌برانگیز بتواند حساسیت نوری خود را بهتر تنظیم کند. این سنسور اساسا می‌تواند برای هایلایت‌ها یک سطح تقویت و برای سایه‌ها هم یک سطح تقویت انجام دهد.

فناوری تتراسل سامسونگ

سنسور یادشده نوعی سنسور Quad Bayer است که سامسونگ آن را تتراسل می‌نامد؛ یعنی گروهی متشکل از چهار پیکسل که یک فیلتر رنگی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. این سازوکار به الگوریتم‌های پردازش تصویر اجازه می‌دهد چهار پیکسل ۰.۸ میکرومتری را درون یک پیکسل ۱.۶ میکرومتری با قابلیت گردآوری نور بالا ادغام کنند. البته رزولوشن تصویر حتی پس از این ادغام ۴:۱ همچنان در حد بالای ۲۷ مگاپیکسلی باقی می‌ماند.

این الگوریتم‌ها در طول ساعات روز اطلاعات پیکسل را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کنند که در خروجی تصاویر ۱۰۸ مگاپیکسلی به دست می‌آید. سنسور سامسونگ اولین سنسور دنیای موبایل است که پا را فراتر از مرز ۱۰۰ مگاپیکسل می‌گذارد. به‌علاوه، این سنسور با اندازه ۱/۱.۳۳ اینچی یکی از بزرگ‌ترین سنسورهای موبایلی تاریخ است.

با این حال، یکی از چالش‌های اصلی این سنسور بحث فوکوس خودکار است. سامسونگ با قابلیت Super-PD وعده داده که حتی در محیط‌های تاریک قفل فوکوس با سرعت و دقت بالایی انجام شود

فکر می کنید دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۱ می تواند جذاب باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Galaxy

اگه این خبر واقعی باشه خیلی عالیه خیلی

online_wireless

بنظر که دوربین خوبی میاد ولی باید دید در عمل و تو خروجی عکسها چه نتیجه ای رو برا کاربر ثبت میکنه.

Milad7

به به 😛 به شدت منتظریم 🙂

_V_

این HMX هست که توی شیائومی استفاده شد

توی اس۱۱ HM1 هست با ترکیب ۹ تایی و یه سری تغییرات

Mani

بهترین دوربین ممکن

چشم ترولک های هوآوی دربیاد

Chalton

اوه اوه چه شود🙆‍♂️
طوفان نزدیک است

The Destroyer

مثل این که یه دوربین تلفوتو ۴۸ مگاپیکسلی هم داره…

Amir galaxy

شروع دوره ای جدید از سامسونگ😍

online_wireless

بی صبرانه منتظر پرچمدارای سال جدید میلادی هستیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)