حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۸ سی و اسنپدراگون ۷ سی برای کامپیوترهای شخصی معرفی شدند

پس از اسنپدراگون ۸۶۵ و اسنپدراگون ۷۶۵ حالا نوبت به تلاش جدی تر کوالکام برای ورود به دنیای کامپیوترهای شخصی است. امروز اسنپدراگون ۸ سی و اسنپدراگون ۷ سی برای کامپیوترهای شخصی معرفی شدند و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

اسنپدراگون ۸ سی و اسنپدراگون ۷ سی

کوالکام تلاش خود را برای ساخت دستگاه های ویندوزی با چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ آغاز کرد. تلاش کوالکام نخستین بار با ساخت تلفن های هوشمند ارایه شده بود و بعدا این شرکت چیپست هایی را برای رایانه های شخصی مانند اسنپدراگون ۸۵۰ و اسنپدراگون 8cx ساخت.

اینها منجر به لپ تاپ هایی مانند Surface Pro X و Galaxy Book S شد که هر دو دستگاه های سخت افزاری بسیار زیبا هستند و برای شروع ۹۹۹ دلار هزینه دارند. البته برای رایانه های شخصی که تمام برنامه های ویندوز مورد نیاز شما را اجرا نمی کنند، این هزینه گزافی است

به نظر می رسد کوالکام از این موضوع آگاه است و امروز چند سری جدید از چیپست های ساخته شده برای رایانه شخصی خود را معرفی کرد. اسنپدراگون ۸ سی و اسنپدراگون ۷ سی پردازنده های میان رده و پایین رده برای ویندوز روی پلتفرم اسنپدراگون هستند که به این شرکت کمک می کنند تا “شرایط مختلف قیمت را ارائه دهد و این امکان را به شرکا می دهد تا همیشه رایانه های شخصی را برای طیف گسترده ای از مصرف کنندگان طراحی کنند.”

اسنپدراگون ۸ سی و اسنپدراگون ۷ سی

اسنپدراگون ۸ سی و اسنپدراگون ۷ سی

اسنپدراگون 8C

اسنپدراگون ۸ سی ایکس (Sanspdragon 8cx) بالاترین مدل باقی خواهد ماند در حالی که اسنپدراگون 8c دقیقا زیر آن قرار دارد و از یک CPU هشت هسته ای Kryo 490 و یک پردازنده گرافیکی Adreno 675 استفاده می کند و روی یک پروسه 7 نانومتری ساخته شده است. درمجموع Snapdragon 8c حداکثر 30 درصد سریعتر از اسنپدراگون 850 است. همچنین دارای یک مودم X24 گیگابیت LTE است که باید بارگیری سریع از داده های سلولی را ارائه دهد، همچنین با مودم 5G اسنپدراگون ۸۵۰ نیز کار می کند تا حداکثر بارگیری از 7 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کند.

اسنپدراگون 7C

چیپست پایین رده اسنپدراگون ۷ سی (Snapdragon 7c) که از پردازنده Kryo 468 با قدرت کمتر و پردازنده گرافیکی Adreno 618 استفاده می کند. این ساخته شده بر روی یک فرایند ۸ نانومتری است که از اسنپدراگون 8c کارایی کمتری خواهد داشت. اسنپدراگون ۷ سی همچنین از یک مودم Snapdragon X15 LTE استفاده می کند که به جای نرخ های چند گیگابیتی مانند 8c تا 800 مگابیت بر ثانیه می رسد. کوالکام همچنین یکی از مهمترین نتایج این دوره را با توجه به “عمر باتری چند روزه” عنوان کرد که راندمان قدرت 7c دستگاه ها را قادر می سازد بتوانند عمر باتری خیلی خوبی داشته باشند.

در مورد اسنپدراگون ۸۵۰ انتظار داریم که از مرحله حذف شود زیرا اسنپدراگون 8c جای خود را در وسط سری می گیرد. کوالکام انتظار دارد دستگاه های اسنپدراگون 8c در حدود 500 تا 699 دلار قیمت داشته باشند، که به گفته شرکت ها این یک “نقطه شیرین بازار” بود. در عین حال اسنپدراگون 7c از رایانه های شخصی که کمتر از 499 دلار هزینه دارند، بهره می برد و به بازارهایی مانند آموزش که در آن عمر باتری در اولویت قرار دارد، هدف قرار می دهد.

نظر شما درباره چیپست های جدید کوالکام برای کامپیوترهای شخصی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عـــلـــۍ

هیچ وقت به amd و intel نمیرسه …

The Destroyer

قرار هم نیست برسه چون عمده سرمایه‌گذاریش رو جای دیگه‌ای هست…

cozmos

چرا نرسه؟
فعلا بهترین معماری در جهان داره ۷ نانومتر بچه بازی نیست
حتی اینتل و اون یارو الان cpu هاشون ۱۲ نانومتریه

عـــلـــۍ

این بدبخت رو ببینید فکر می‌کنه همچی نانومتره…
همه میفهمن تو یه نوب اسکولی…
اومدی کوالکام زپرتی رو با amd و اینتل مقایسه میکنی خخخ حتی فکر کردن راجبش خنده داره

cozmos

سردار بلوچ سابق
که از این بچه کانی های رقت انگیزی مشخصه اخه
اینقدر دروغ گفتی کسی ادم حسابت نمیکنه
یه شیاعومی داشت داغ نمیکرد بعد هم گفتی نوت ۹ داری
کوالکم ۷ نانو متری میزنه و بهترین بهینگی و معماری داره بد نیست چنتا چیز ببینی
comment image

comment image
بیسواد خان میبینی همین اسنپ خیلی داغون تر از i5 نیست
اما چقدر روی شارژ دهی تاثیر داره؟خیییلی
گرافیکش هم بدک نیست
اگر کمی کار کنه راحت بازار سی پی یو رو توی لپ تاپ ها به دست میگیره

عـــلـــۍ

cozmos
حرف دهنتو بفهم ،اول یکم گوهی که میخوری مزه مزه کن بعد بلغور کن…

عـــلـــۍ

خخخ رفته با کدوم سری مقایسه کرده 😂 آخه اسنپ کجا اینتل و ای ام دی کجا …هنوز نوبی اینارو بفهمی…

The Destroyer

اول این که پردازنده‌های اینتل ۱۰ نانومترین و AMD (اون یارو) هم پردازنده ۷ نانومتری داره…
و در یک پردازنده همه چیز به نانومتر نیست… اگه قرار بود به نانومتر باشه پردازنده‌های پارسال کوالکام برای لپتاپ‌ها کلی فروش میرفت که این طور نشد… دلیلش هم اینه که قدرت پردازشی و گرافیکی کوالکام به هیچ وجه قابل قیاس با اینتل و AMD و انویدیا نیست همون‌طور که اون‌ها هم نمیتونن مثل کوالکام تو زمینه چیپست موبایل موفق باشن…
اتفاقا خود کوالکام هم اینو میدونه و سرمایه‌گذاریش رو تو بخش لپ‌تاپ‌ها انجام نمیده…

cozmos

Qualcomm also tested the two platforms using the 3DMark Night Raid bechmark that debuted last fall. UL specifically designed the benchmark to compare ARM and X86-based PCs. Here, too, the 8cx performed very well: the 8cx yielded a a range of between 5,710 and 5,815, while the Core i5-8250U produced scores of between 5,047 and 5,055.

cozmos

دوست گرامی اینتل بدون گرافیک های اینویدیا فایده ای داره؟
بله اسنپ راه طولانی داره برای پیشرفت
دوتا عکس هایی که بالا برای کاربر علی فرستادم نگاه کنید
هنوز ضعف های اساسی داره ولی با فناوری پیشرفته تر میتونه در اینده سهم بزرگی داشته باشه
اما در اینده موفقه

hamid reza

به نظرم میتونه بازار تبلت هارو هدف بگیره تا بتونه با سرفیس ها و آیپد ها رقابت کنه البته خیلی خیلی از اونا عقب تره و پردازنده گرافیکیش مقابل اونا یه شوخیه
ولی همون تو گوشی ها هم فعالیتش خیلی خوبه

Amir galaxy

به رقبا نمی‌رسه که …

Mahdi

به نظرم نباید وارد دنیای کامپیوتر بشه

Milad7

بعیده بتونه با اینتل رقابت بکنه…

Milad7

البته اسنپ دراگون همچنان با اختلاف بهترین پردازنده ی دنیای اندرویده

online_wireless

اسنپ عالیه و اندروید بدون اسنپ هیچ لطفی نداره و بنظرم ارزشی هم نداره. اسنپ یعنی قدرت واقعی gpu و گرافیک بصری خاصی که به بازی ها میده با سخت افزار خیلی خوبش.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)