حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات اسنپدراگون ۸۶۵ منتشر شد

نوشته

4 سال قبل | 25 دیدگاه | کوالکام

دیروز بود که کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ با پشتیبانی از 5G اما بدون مودم داخلی رسما معرفی شد اما جزییات مشخصات آن را اعلام نکردند. امروز اما مشخصات اسنپدراگون ۸۶۵ منتشر شده که در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید تا چیپست پرچمدار سال ۲۰۲۰ راه بشناسیم.

مشخصات اسنپدراگون ۸۶۵

اسنپدراگون ۸۶۵

اسنپدراگون ۸۶۵

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط کوالکام، تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ از نظر قدرت پردازشی حدود 25 درصد و از نظر قدرت گرافیکی نزدیک به 20 درصد از نسخه اسنپدراگون ۸۵۵ سریع‌تر است. افزایش عملکرد پردازشی اسنپ دراگون 865 به لطف استفاده از هسته پردازشی Cortex-A77 است؛ البته گفته می‌شود که پیکربندی CPU تقریباً یکسان است و حتی فرکانس پایه در این نسل تغییری نکرده است.

به این ترتیب بخش پردازشی چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ از یک هسته پردازشی اصلی Kryo 585 با فرکانس پایه 2.84 گیگاهرتز، سه هسته پردازشی Kryo 585 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته پردازشی کم مصرف Kryo 385 با فرکانس پایه 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده است.

کوالکام برای افزایش قدرت گرافیکی در اسنپدراگون ۸۶۵ از واحد پردازش گرافیکی Adreno 650 با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن QHD+ با نرخ بروزرسانی تصویر 144 هرتز و رزولوشن UHD با نرخ بروزرسانی تصویر 60 هرتز مجهز کرده است. تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ از سنسورهای دوربین 200 مگاپیکسلی و از دو دوربین 25 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 4K HDR با نرخ 60 فریم در ثانیه، 4K  با نرخ 120 فریم در ثانیه و 8K با نرخ 30 فریم در ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند.

کوالکام بر روی این تراشه از مودم اسنپدراگون X55 به شکل یکپارچه استفاده کرده است که در نتیجه ارتباطات 5G و 4G را با حداکثر سرعت دانلود 7.5 گیگابیت در ثانیه و 2.5 گیگابیت در ثانیه فراهم می‌سازد. کوالکام در تراشه اسنپ دراگون 865 استانداردهای جدید ارتباطی مانند Wi-Fi 6، بلوتوث 5.1، aptX TWS ،aptX Adaptive و aptX Voice استفاده کرده است. همچنین به لطف استفاده از تراشه Hexagon 698 و شتاب دهنده Tensor، قدرت پردازشی موتور هوش مصنوعی اسنپدراگون ۸۶۵ نسبت به نسل گذشته رشد دو برابری داشته است.

نظر شما درباره اسنپدراگون ۸۶۵ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
25 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عـــلـــۍ

فرکانسش باید تغییر می‌کرد..
تو نسخه پلاسش هم اونقدری تفاوت نباید باشه..

mostafa3

امتیاز 100 دوربین سلفی نوا 6
👌

_V_

#دکسوپولی👌

Mr_asterky

این چیزی که نوشته آنچنان تغییری نسبت 855+ به پلاس نداشته

علی شیخ زاده

اسنپدراگون همیشه بهترین چیپست اندرویدی بوده

عـــلـــۍ

نمیشه از فعل ماضی واسه آینده ای که مشخص نیست استفاده کرد….
اسنپدراگون. دوران حکم فرماییش داره تموم میشه..

The Destroyer

خیلی زوده برای این حرف…
هیچکدوم از چیپست‌های اندرویدی در حال حاضر حتی به اسنپ ۸۵۵ پلاس نمیرسن یا اگرم برسن با فاصله خیلی کم ازش بهترن مثلا بنچمارک مدیاتک dimensity 1000 نهایتا ۲۰۰۰۰ تا با اسنپ ۸۵۵ پلاس تفاوت داره که قطعا با اومدن اسنپ ۸۶۵ دوباره چیپست کوالکام میره صدر بنچمارک‌ها…
تو بخش هوش مصنوعی هم باز داستان به همین شکل هست و حتی طبق مسترلو کایرین 990 5g هم به اسنپ ۸۵۵ پلاس نمیرسه… ۸۶۵ که جای خود دارد…
تو اعدادی هم که در مورد پردازش هوش مصنوعی ۸۶۵ گفتن برتری مطلق کوالکام مشخصه…
تو بحث میانرده‌ها هم باز کوالکام خیلی جلوتر از بقیه‌است فقط جدیدا مدیاتک داره یه کارایی میکنه…

عـــلـــۍ

امتیاز Ai کایرین 990 فایو جی که از اسنپ 855 پلاس بیشتر بود…
تو میانرده هم فعلا اسنپ ضعیف تره تا چیپ جدیدش بیاد

The Destroyer

به احتمال بالا ۷۶۵ قوی‌تر از کایرین ۸۱۰ از همه نظر باشه…
به علاوه این که هنوز هیچ گوشی هواوی با کایرین ۸۱۰ برای بازار جهانی معرفی نشده…

Mahdi

حتی اگه تموم هم بشه چیزی ازش کم نمیشه چون قویترین و بهینه ترین چیپست اندرویدی هست ، الان چند نفری میان منفی میدن چون طرفدار هواوی و سامسونگن ولی حقیقت رو باید بگی فعلا که کایرین و اگزینوس بهش نمیرسن ولی شاید یه روزی برسن

Mahdi

خوبه شما طرفدار هواوی هستی و حقیقت رو میگی

MohammadFarhaadi

بسیار عالی.الان بیشتر بهینه سازی مهمه و نباید عجله ای برای افزایش قدرت بکنن.که جریان اسنپ ۸۱۰ پیش نیاد.

android 10

4K 120 فریم😐😐😐

online_wireless

چیپست خوبیه و تمام نیاز کاربر رو به بالاترین شکل برطرف میکنه.

Mahdi

مگه نگفتن مودم یکپارچه نداره

The Destroyer

مودم یکپارچه نداره ولی برای استفاده ازش حتما باید از مودم x55 استفاده بشه و با هیچ مودم دیگه‌ای همخونی نداره پس خود به خود گوشیایی که از اسنپ ۸۶۵ استفاده میکنن 5g میشن…

Mahdi

کوالکام بر روی این تراشه از مودم اسنپدراگون X55 به شکل یکپارچه استفاده کرده است که در نتیجه ارتباطات 5G و 4G را با حداکثر سرعت دانلود 7.5 گیگابیت در ثانیه و 2.5 گیگابیت در ثانیه فراهم می‌سازد.

The Destroyer

اشتباهه…

h00man

یه سوال
این چیپای جدید که دارن میانو همه 5G دارن اینجا نوشته تقریبا سرعت دانلود 7.5 گیگ رو داره.
درحال حاضر سرعترین حافظه های پر سرعت برا ذخیره سازی که کاربرای خانگی بتونن تهیه کنن مثلا از برند سامسونگ یه اس اس دی NVme بخای در بهترین حالت درنظر بگیری میتونن 3.5 گیگا بر ثانیه اطلاعاتو بنویسن (تازه اونم در بهترین حالتی که رو جعبه محصول تبلیغ شده. وقتی اس اس دی گرم میکنه سرعتش میاد روی حدود 2.7 گیگ بر ثانیه)
اون وقت با این شرایط چطو یه گوشی موبایل با یه حافظه UFS 3.0 که در بهترین حالت میتونه 410 مگ بر ثانیه بنویسه ، قراره از اون سرعت 7.5 گیگابایتی مودم 5G استفاده کنه؟
ایا این اعدادو ارقامی که برا 5G مینویسن حالتی تبلیغات داره؟

h00man

comment image

m.b

گیگابیت با گیگابایت فرق داره…
هر 8 گیگابیت 1 گیگابایت هست…

Mahdi

اونطور که من دیدم سرعت دانلود تو گوشی فایوجی رو تا ۲ گیگابایت رسیدن ولی بازم زیاده و در این حالت به گوشی فسار میاد و منفجر میشه🤣

✔ TVKade

بد نیست، بیشتر توی پردازش تصویر و هوش مصنوعی پیشرفت داشته تا قدرت cpu/gpu

Mahdi

فکر کنم دیدی که نوشته هوش مصنوعی دوبرابر قویتر شده

Milad7

اژدهای خشمگین 😀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)