حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام به فکر 5G کردن آیفون‌ ها است

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل

در سال ۲۰۱۹ اکثر شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های اندرویدی نسخه اول گوشی‌های 5G خود را روانه بازار کردند، اما در این بین اپل از قافله عقب مانده و همچنان در آیفون‌های خود از شبکه 4G LTE استفاده می‌کند. رئیس کوالکام در رویداد سالانه این شرکت اعلام کرد که مجهز کردن نسل بعدی آیفون‌های اپل به فناوری 5G در اولویت‌های این شرکت قرار دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره 5G کردن آیفون ها توسط کوالکام صحبت کنیم.

5G کردن آیفون

آیفون 5G

آیفون 5G

روز گذشته شرکت کوالکام در رویداد سالانه خود از نسل جدید چیپست های اسنپدراگون 865، 765 و 765G به همراه سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش 3D Sonic Max رونمایی کرد. اما تنها بخش مهم این رویداد، معرفی فناوری‌های نیمه هادی این شرکت نبود، بلکه رئیس شرکت کوالکام اعلام کرد که این شرکت در حال همکاری با اپل است و قصد دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسخه 5G آیفون را برای عرضه به بازار آماده کنند.

به گفته رئیس کوالکام، ممکن است که برای عرضه سریع آیفون 5G در مودم این گوشی هوشمند از فناوری RF front end استفاده نشود. با توجه به چرخه طولانی توسعه نسل‌های جدید آیفون، حتی اگر این دو شرکت اختلافات خود را در ماه آوریل هم حل و فصل می‌کردند، زمان کافی برای پیاده سازی فناوری RF front end در مودم 5G آیفون وجود نداشت.

RF front end در واقع یک راهکار جامع مودم به آنتن برای مودم‌های 5G دو حالته است که بتوانند با کیفیت بهتری از باندهای  sub-6 GHz و mmWave استفاده کنند. یکی از دلایل اصلی عقب ماندن اپل در استفاده از فناوری 5G، بد قولی و شکست پیاپی اینتل در آماده سازی مودم 5G انحصاری آیفون بود. در نهایت اینتل پروسه ساخت مودم 5G موبایلی خود را متوقف کرد و بخش مودم‌های این شرکت ورشکست شد. پس از مدتی اپل حق مالکیت و ثبت اختراعات مودم‌های اینتل را خریداری کرد.

در حال حاضر اپل مشغول تحقیق و توسعه فناوری 5G اختصاصی خود برای محصولات آینده است، اما بدون شک مودم‌های 5G اختصاصی اپل به این زودی‌ها آماده نخواهند شد و به همین دلیل در حال حاضر اپل برای مجهز کردن گوشی‌های آیفون خود به فناوری 5G، باید با شرکت کوالکام همکاری کند. در حال حاضر تاریخ مشخصی از سوی اپل برای عرضه نسخه اولیه آیفون‌های 5G اعلام نشده است.

منتظر آیفون های 5G هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
android 10

بالای 1100 دلار قیمت میخوره مطمئنا

android 10

و هواوی بازم عقب افتاد
https://www.gsmarena.com/qualcomm_snapdragon_865_first_geekbench_test-news-40424.php
نتایج گیگ بنچ اسنپ 865…

عـــلـــۍ

نگران نباش اختلاف فاحش نیست…تازه چیپ جدید تر باید از قدیمی تره بهتر باشه

Mahdi

بله درسته حرفت

Amir galaxy

آیفون 5g خیلی گرون در میاد😅

Milad7

به نظرم از سال 2022 باید به فکر خرید گوشی 5G بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)