حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت آیفون SE 2020 با آیفون ۱۱ پرو

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | اپل، تست، تست سرعت، مقایسه

آیفون SE 2020 یک پرچمدار اقتصادی به سبک کوپرتینویی هاست و قیمت ۴۰۰ دلاری آن برای کاربران وسوسه‌کننده ظاهر می شود. سوال اینجاست با وجود تراشه یکسان در قلب هر دو دستگاه، یعنی تراشه Apple A13 که به هر دو دستگاه نیرو می دهد؛ چقدر عملکرد این دو با هم متفاوت است؟ پاسخ این پرسش فقط با تست سرعت آیفون SE 2020 با آیفون ۱۱ پرو داده می شود و در این مطلب می خواهیم با هم آن را ببینیم.

مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون ۱۱ پرو

مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون ۱۱ پرو

مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون ۱۱ پرو

همانطور که در تصویر بالا می بینید، مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون ۱۱ پرو از نظر سخت افزاری و قیمت انجام شده است. اینجا حافظه رم، رزلوشن و قیمت متفاوت است اما عملکرد چطور؟ آیفون ۴۰۰ دلاری می تواند در مقابل آیفونی که حدود ۲.۵ برابر گران‌تر از آن است، ایستادگی کند؟

برای پاسخ به این پرسش اجازه بدهید که تست سرعت آیفون SE 2020 با آیفون ۱۱ پرو را در این ویدیو با هم ببینیم:

همانطور که می بینید همه چیز خیلی جذاب پیش رفت. نمی توانم بگویم از دور اول یا حتی دور دوم غافلگیر شدم. به نظر من رزلوشن پایین‌تر آیفون SE 2020 یعنی نمایشگر HD آن در این پیروزی دور اول نقش بزرگی داشت.

در کام‌بک (!) آیفون ۱۱ پرو در دور دوم مشخصا ۳۳٪ حافظه رم بیشتر به آن کمک کرد تا در مقابل آیفون ارزان تر، کل تست را به شکل آبرومندتری به پایان برساند.

به این ترتیب می توانیم بگوییم همانطور که انتظار داریم از نظر عملکرد، این دو دستگاه تفاوت فاحشی ندارند اما از نظر حاشیه نمایشگر … آه!

نظر شما درباره عملکرد آیفون SE 2020 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

Wtf

mostafa3

نه se ارزشش 400 دلاره نه پرو 1100 دلار
فقط موندم این s20 الترا چطوری 1400 دلاره
با اون زوم فضایش

Farcry

گوشی پرچمدار همینه هیچ وقت هیچ موبایلی 1000 دلار ارزش نداره چون با نصف این پول میشه گوشی های میان رده با ارزش خرید که تمام کارهای آدم رو راه میندازه.اگر مثل آیفون ها که ارزون ترین قیمت رو در آمریکا دارن برای گوشی های دیگه توی چین حساب کنیم به جز هوآوی که خب سرویس های گوگل نداره و تخفیفات زیادی هم به چینی ها میده P40 pro در نسخه پایه در سایت های چینی پایین ترین قیمتش 860 دلاره ، بقیه گوشی های پرچمدار همشون بالای 1000 دلار هستن ( البته باید P40 Pro plus مقایسه بشه ولی چون هنوز توی بازار نیست P40 pro رو مثال زدم) MI 10 pro پک گلوبال در نسخه 8/256 که پایین ترین نسخه هست توی سایت های چینی پایین ترین قیمتش 1013 دلاره یا اس 20 الترا هم الان بعد از افت قیمتی که خود سامسونگ توی گوشی هاش سبب میشه توی سایت های چینی در نسخه 128 گیگ و 5G نزدیک 150 دلاره. در نسخه پایه 64 گیگ هم 11 پرو مکس هم که نسخه پایش 1100 دلاره به نظر خود من اونموقع که اومد حتی بین اندرویدی اتفاقا گوشی با ارزشی بود و الان هم برای کسی که گوشی با سیستم عامل ios میخواد عالیه ولی چون اپل سالی یکبار گوشی معرفی میکنه ، فناوری های جدید مثل همین 5G و رفرش ریت 120 هرتزی نمایشگر دیر تر توی گوشی پرچمدارش میاد و کسی که میخواد انقدر هزینه کنه بهتره سری 12 رو با اون همه تغییر در ظاهر و مشخصات و اضافه شدن حافظه 128 گیگ در نسخه پایه بخره (البته یه نگاهی به شرکت های دیگه هم بکنید تقریبا همینه و فناوری های جدید خیلی زود تر نمیاد ولی چون سامسونگ و شیایومی و هوآوی 2 گوشی پرچمدار در نیمه اول و دوم سال عرضه میکنن زودتر این موارد بهشون اضافه میشه.مثلا توی شیائومی mi 10 pro اولین بار توی سری پرچمدار از رفرش ریت 120 هرتزی و 5G در همه نسخه ها استفاده شد یا سامسونگ هم در سری S20 و هوآوی هم تازه توی P40 PRO از رفرش ریت120 و 90 هرتزی استفاده کردن و همه این گوشی ها هم پرچمدار نیمه اول بودن درحالی که آیفون ها همیشه نیمه دوم معرفی میشن )

eftekharifar

شکل ظاهر قدیمی و حاشیه های افتضاح
نمایشگر ال سی دی با تراکم مضحک
لنز دوربین تکی
مدت شارژ شدن 2:30 ساعته!
شارژدهی 3:30 ساعته!

واقعا فاجعه هست این SE
صرف داشتن چیپست پرچمدار و پشتیبانی بلند مدت نباید اینو خرید

david2arc

نکته ای که خیلی از دوستان و حتی کوپبرتینو نشینان بهش دقت نیمکنن و از اتفاق خیلی هم روش مانور میدن، همین “پشتیبانی بلند مدت” هست .البته کار کمی نیست و ارزشمنده، فقط نکته اینجاست که این موضوع در گذشته ارزش بسیار بیشتری داشت از امروز. چرا که سرعت تحول تکنولوژی در گوشی های هوشمند به حدی هست که با بهترین ساپورت نرم افزاری هم سه سال بعد، گوشی شما کاملا عقب افتاده و قدیمی به نظر میرسه. برای مثال ، دو سال دیگه به احتمال قوی گوشی ها با باطری با آمپراژ بالاتر و زمان شارژ کمتر از پانزده دقیقه ای عادی خواهند بود، بعد گوشی گران قیمت شما ساعتها باید در شارژر در انتظار فول شدن باشه، یا دوربین با قابلیت بسیار بالا، یا سلفی زیر نمایشگر و …

الان صرفه با گوشی های قیمت مناسب و های تِک هست، همراه با پشتیبانی “کافی”

V800B

ب گمونم‌ ایفون ها همیشه مشکل مقدار کم رم داشتن
امسال باید ۸ بزاره ولی بازم ۴ یا نهایت ۶ بزاره

Milad7

اس ای به خاطر رزولوشن کمتر عملکرد بهتری در دور اول داشت

Milad7

اما دور دوم به خاطر رم کمتر چندتا برنامه ریلود شدن و قافیه را باخت 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)