حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کورتانا مایکروسافت سال ۲۰۲۰ از اپ استور و گوگل پلی حذف می شود

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | مایکروسافت

اگر از کاربران مایکروسافت یا به هر دلیلی طرفدار کورتانا باشید خبر خوبی برای شما نداریم. گفته می شود که کورتانا مایکروسافت سال ۲۰۲۰ از اپ استور و گوگل پلی حذف می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

کورتانا مایکروسافت

کورتانا

کورتانا

مایکروسافت طی بیانیه‌ای در وب سایت پشتیبانی کورتانا به کاربران کانادا، استرالیا و بریتانیا اعلام کرده است که از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰، این دستیار صوتی از اپ استور و گوگل پلی این بازار‌ها جمع شده و دیگر در دسترس نخواهند بود.

مایکروسافت در این وب سایت گفته است:

به منظور هر چه بهتر کردن دستیار صوتی و افزایش کارایی آن، ما در نظر داریم تا کورتانا را داخل اشتراک آفیس ۳۶۵ شما قرار دهیم. به همین دلیل، از تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰، پشتیبانی از کورتانا در اپ استور و گوگل پلی پایان خواهد یافت.

مایکروسافت عنوان نکرده است که این دستیار صوتی در بازارهای دیگر مانند آمریکا نیز از دسترس خارج خواهد شد یا خیر، زیرا بیانیه‌ مشابه کشورهای فوق در وب سایت پشتیبانی کورتانا دیده نمی‌شود. همچنین در این بیانیه آمده است که کورتانا از لانچر اندروید مایکروسافت در این ۳ کشور نیز حذف خواهد شد.

دستیار صوتی کورتانا تنها راه تنظیم کردن هدفون سرفیس کمپانی مایکروسافت بوده و از طریق همین برنامه می‌شود فیرمور آن را آپدیت کرد. با این حال معلوم نیست که را حل این کمپانی برای این منظور چه خواهد بود.

این دستیار صوتی که ابتدا در سال ۲۰۱۵ به منظور ارتباط میان ویندزو ۱۰ و موبایل‌ها منتشر شد، به کمک بازطراحی بزرگی هم که مایکروسافت انجام داد نتوانست آماده عرصه رقابت با دستیار گوگل و الکسا شود. به همین دلیل ساتیا نادلا مدیر عامل این کمپانی، ابتدای امسال گفت که دیگر کورتانا را به عنوان رقیب الکسا و دستیار صوتی گوگل و همچنین سیری نمی‌بیند و در نظر دارد تا از آن در بخش‌های کسب و کار محور آفیس ۳۶۵ و اوت لوک استفاده کند.

همچنین قرار است از این دستیار صوتی در اپلیکیشن اوت لوک در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS استفاده شود تا ای‌میل‌های کاربران را به سادگی برای آن‌ها بخواند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که کورتانا به پایان خود نزدیک می شود یا این یک راه حل برای بهبود عملکرد آن خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
android 10

کورتانا افتضاحه هیچی نمیفهمه

afsoon

کورتانا از همه باهوش تره حتی احساسات هم داره .اگر کورتانا خنگ هست بقیه چین دیگه😂😜

android 10

من سیری رو بهتر از همشون میدونم کورتانا خیلی چیزا رو نمیفهمه اگه با انگلیسی روون و درست هم بهش بگی

Dr.Nazer

از همه بالاتر گوگل اسیستنت‌ئه بعد سیری، من با اسیستنت که کار کردم اطلاعات و قابلیت‌ایِ خوبی داشت اما صداش خوب نبود و کمی کیفیت صدا هم پایین بود، اما سیری کیفیت و شفافیت صدای خیلی بالاتری داره…

android 10

@دکتر ناظر
تا حالا با گوگل اسیستنت کار نکردم ولی طبق تجربه ای که با کورتانا و سیری داشتم سیری رو بهتر میدونم

Milad7

خنگه باو 😀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)