حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با افزایش قیمت بنزین کرایه اسنپ و تپسی افزایش می‌یابد؟

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار داخلی

با افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی با کارت سوخت احتمالا شما هم انتظار دارید قیمت اکثر موارد افزایش پیدا کند. مستقیم ترین موضوعی که افزایش پیدا می کند کرایه حمل و نقل است و مورد سوال‌ترین آن ها کرایه اسنپ و تپسی یا به عبارت صحیح تر، کرایه تاکسی های اینترنتی است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم با افزایش قیمت بنزین کرایه اسنپ و تپسی افزایش می‌یابد؟

تاثیر افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی کارت سوخت روی قیمت تپسی و اسنپ

سهمیه بندی بنزین

سهمیه بندی بنزین

بنابر اطلاعیه ای که ساعاتی پیش از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منتشر شد، بنزین از تاریخ ۲۴ آبان، علاوه بر افزایش قیمت، به صورت سهمیه بندی شده در اختیار رانندگان قرار می گیرد. به این ترتیب علاوه بر افراد عادی، از این پس رانندگان تاکسی های اینترنتی نیز در هرماه تنها  60 لیتر بنزین با قیمت 1500 تومان دریافت می کنند و پس از آن باید بنزین را باید با قیمت 3000 تومان به ازای هر لیتر خریداری نمایند. اکنون باید دید که این افزایش قیمت بنزین بر روی کرایه تاکسی های اینترنتی چقدر تاثیر خواهد گذاشت؟

سهمیه بنزین اسنپ و تپسی

سهمیه بنزین اسنپ و تپسی یا دیگر تاکسی های اینترنتی چطور خواهد بود؟

برخلاف خبرهای پیشین که نشان می داد دولت هیچگونه تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین ندارد و حتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی این اخبار را شایعه خواند، شب گذشته قیمت بنزین به ازای هر لیتر 50 درصد افزایش پیدا کرد و همچنین سقف 60 لیتر مصرف در هرماه برای رانندگان عادی در نظر گرفته شد. البته این سهمیه در حالی در دسترس خواهد بود که خودروی این رانندگان دوگانه سوز نباشد؛ چرا که در غیر این صورت، هر ماه کارت های سوخت تنها به مقدار 30 لیتر شارژ خواهند شد.

جزییات افزایش قیمت بنزین + میزان سهمیه بندی بنزین ماهانه با کارت سوخت

در نخستین ساعات پس از انتشار این اطلاعیه، این گمانه زنی ها مطرح شد که دولت هیچگونه سهمیه ای را برای رانندگان تاکسی های اینترنتی در نظر نگرفته است و به این ترتیب یک افزایش قابل توجه قیمت را برای کرایه این سرویس های مسافربری شاهد خواهیم بود. اما شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در اطلاعیه دیگری اعلام کرد که برای مسافربرهای بر پایه اینترنت (نظیر اسنپ و تپ سی) مشروط بر اینکه نرخ های خود را از مقادیر مصوب و تایید شده توسط وزارت کشور، افزایش ندهند، اعتبار معادل سهمیه مصوب تعلق خواهد گرفت.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که برای تامین سوخت خودروهای مسافربری خطی و بین شهری، آژانس های مسافربری و آموزشگاه های رانندگی نیز تمهیدات لازم اتخاذ گردیده است که متعاقباً اعلام خواهد شد.

جزییات افزایش مبلغ یارانه به دلیل گران شدن قیمت بنزین

به این ترتیب براساس این اطلاعیه اگر قیمت سرویس های اسنپ و تپ سی که در حال حاضر دو شرکت اصلی فعال در حوزه تاکسی های اینترنتی محسوب می شوند ثابت باقی بماند، سهمیه ای ویژه برای مصرف بنزین رانندگان آن ها تعیین می شود.

اطلاعیه اسنپ درباره سهمیه بنزین رانندگان و قیمت بنزین

 

ساعتی پس از انتشار این اطلاعیه، اسنپ نیز به صورت رسمی اعلام کرد که نرخ کرایه های این سرویس تاکسی اینترنتی ثابت باقی خواهد ماند. در اطلاعیه منتشر شده از سوی این شرکت آمده است:

«با توجه به آغاز سهمیه بندی بنزین براساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و تایید وزارت کشور، به رانندگان تاکسی های اینترنتی سهمیه بنزین تعلق می گیرد و از امروز 24 آبان ماه، هزینه بنزین کاربران راننده فعال در تاکسی های اینترنتی براساس کارکرد ماه ، به قیمت دولتی محاسبه و ما به تفاوت آن به کارت بانکی آن ها واریز می شود».

اطلاعیه تپسی درباره سهمیه بنزین رانندگان و قیمت بنزین

خبرگزاری ایسنا اعلام کرده است که تپسی دیگر شرکت اصلی فعال در حوزه تاکسی های اینترنتی نیز ضمن انتشار اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره اختصاص سهمیه خاص به رانندگان این شرکت، از ثابت ماندن نرخ کرایه های خود براساس اعلام قیمت های قبلی خبر داده است.

به این ترتیب به نظر می رسد باید در طی روزهای آینده منتظر انتشار اطلاعات رسمی در مورد میزان سهمیه بنزین رانندگان تاکسی های اینترنتی باشیم.

اما موضوع اصلی اینجاست که حتی در صورت افزایش سهمیه رانندگان تپسی و اسنپ اما حالا قیمت بنزین سهمیه بندی هم ۵۰ درصد افزایش داشته و از ۱۰۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان رسیده است! این یعنی شاید حداقل ۵۰ درصد افزایش قیمت کرایه ها. البته تجربه ثابت کرده به تدریج همه چیز به قیمتی که باید می رسد و انتظار افزایش قیمت کرایه تاکسی های اینترنتی اصلا دور از ذهن نیست.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ملت ایران جا باز میکنن… بیشتر هل بدید 🙂

Milad7

راضی به این مقدار نباشید!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)