حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف اپلیکیشن دیوار، تپسی و دیجی کالا از فروشگاه نرم‌افزاری Play Store اندروید به دلیل تحریم‌ها

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی، نرم افزار

طی ساعت‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر حذف نرم‌افزار ۳ سرویس ایرانی از فروشگاه نرم‌افزاری گوگل پلی استور توسط کاربران ترنجی به ما رسیده است. با بررسی‌های انجام شده حذف اپلیکیشن دیوار، تپسی و دیجی کالا از فروشگاه نرم‌افزاری Play Store اندروید به دلیل تحریم‌ها است.

حذف اپلیکیشن دیوار، تپسی و دیجی کالا از فروشگاه نرم‌افزاری Play Store اندروید

سرویس، آگهی اینترنتی دیوار، تاکسی اینترنتی تپسی و فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا با حذف شدن اپلیکیشن‌های خود از فروشگاه نرم‌افزاری اندروید یعنی Google Play Store رو‌به‌رو شده‌اند.

هر چند که چنین اقدامی قطعا مورد انتقاد ماست و برای کاربران ایجاد نارضایتی می‌کند اما باید یک قدم به عقب‌تر رفت و تصویر کلی را دید. کدام گوگل پلی استور؟! وقتی کاربر ایرانی به دلیل محدودیت‌های داخلی از دسترسی به فروشگاه نرم‌افزاری پلتفرم اندروید محروم شده و فیلترینگ داخلی روی آن مسلط است، شاید این اقدام گوگل در حذف نرم‌افزارهای ایرانی نباید آنقدرها هم جای شکایت باقی بگذارد.

به‌نظر می‌رسد حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل‌پلی با استناد به ماده ۱۶.۵ «توافقنامه توسعه‌دهندگان» صورت گرفته است. این به تحریم‌های ایجاد شده به دستور دولت آمریکا اشاره دارد.

پاییز سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آقای عیسی زارع‌پور گفت پیگیر موضوع حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگلی‌پلی خواهد بود.‌ او در آن زمان تأکید کرد این موضوع را از مجامع بین‌المللی دنبال خواهد کرد؛ اما تا به امروز خبر تازه‌ای از این پیگیری اعلام نشده است.

شاید مذاکره با پلتفرمی که حق فعالیت در ایران ندارد و از داخل هم دسترسی به آن محدود است، سوژه طنز جالبی برای آیندگان باشد!

البته بد نیست بدانید این اپلیکیشن‌ها پیش از این نیز از گوگل‌پلی حذف و با پیگیری‌های حقوقی دوباره برگشته بودند.

در این بین پلتفرم‌های داخلی و کاربران هستند که از تصمیم‌های عجیب داخلی و حتی خارجی متضرر می‌شوند.

نظر شما درباره این محدودیت ایجاد شده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)