حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جزییات افزایش مبلغ یارانه به دلیل گران شدن قیمت بنزین

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | اخبار داخلی

نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره جزییات طرح حمایتی دولت برای جبران افزایش قیمت بنزین تصریح کرد: طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه صادر شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا جزییات افزایش مبلغ یارانه به دلیل گران شدن قیمت بنزین را مرور کنیم.

جزییات افزایش مبلغ یارانه به دلیل گران شدن قیمت بنزین

وی ادامه داد:  در سال‌های اخیر با افزایش مصرف بنزین کارشناسان اظهار نظر می‌کردند که اگر بنزین سهمیه بندی شود و در قیمت آن اصلاحی صورت گیرد ،  می‌تواند باعث کنترل مصرف شود.

نوبخت گفت:

دولت با وجود داشتن مجوز قانونی در ۶ سال گذشته تنها ۲ بار اصلاح قیمت بنزین را انجام داد و منابع حاصل از آن نیز عمدتا صرف حمایت از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شد.

وی افزود: این بار نیز رئیس جمهور نظر داشت که اگر قرار است اصلاحی در قیمت بنزین انجام شود ،حتماً باید منابع آن به مردم پرداخت شود ، از این رو با تعریفی که صورت گرفت و در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه به تصویب رسید، قرار بر این شد که صد درصد منابع حاصل از اصلاح قیمت‌ها و سهمیه بندی به صورت حمایت معیشتی بین خانوار‌های مورد نظر توزیع شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه جامعه هدف بیش از ۱۸ میلیون خانوار (بیش از ۶۰ میلیون نفر) را تشکیل می‌دهد گفت: در همین راستا، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی موظف شد همه منابع حاصل از این برنامه را در یک حساب مشخص که به همین عنوان نزد خزانه افتتاح خواهد شد واریز کند.

جزییات افزایش قیمت بنزین + میزان سهمیه بندی بنزین ماهانه با کارت سوخت

نوبخت ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز موظف شد با ضوابطی که دارد (توضیحات بیشتر آن در روز‌های آینده اعلام خواهد شد)، فهرستی از این ۱۸ میلیون خانوار یا همان ۶۰ میلیون نفر مورد نظر را آماده کند.

وی گفت:

سازمان برنامه و بودجه نیز موظف شد همه مبالغی که به حساب واریز می‌شود بین این خانوار‌ها که از یک نفر تا پنج نفر هستند به صورت ماهانه در قالب مبالغی بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان پرداخت کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: بنابراین از این به بعد این سازمان هر ماه سه پرداختی خواهد داشت؛ یک حقوق و مزایا و پرداخت‌های مربوط به طرح‌های عمرانی که هر ماه از خزانه صورت می‌گیرد، دوم پرداخت یارانه‌ها که معمولاً ۲۶ هر ماه انجام می‌شود و از این به بعد پرداخت دیگری نیز صورت می‌گیرد که در قالب بسته‌های حمایت معیشتی خواهد بود.

وی افزود: البته طوری برنامه ریزی کرده ایم که بلافاصله پس از اجرای طرح و حداکثر یک هفته تا ده روز آینده همه وجوه به حساب سرپرست خانوار واریز شود.

افرادی که کارت سوخت ندارند این مطلب را بخوانند

افرادی که کارت سوخت ندارند این مطلب را بخوانند

نوبخت تصریح کرد: البته وزارت رفاه موظف شد مازاد بر این ۱۸ میلیون خانوار، هر کسی که خودش را متقاضی دریافت این رقم می‌داند با ساز و کار‌هایی که تدارک دیده تقاضای او را بررسی می‌کند و آن‌هایی را که مشمول پرداخت قرار می‌گیرند در فهرست پرداخت قرار دهد و این پرداخت از زمان شروع اجرای این طرح محاسبه و به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

با افزایش قیمت بنزین کرایه اسنپ و تپسی افزایش می‌یابد؟

وی گفت: سخنگوی دولت در روز‌های آینده جزئیات بیشتری را درباره اجرای این طرح اطلاع رسانی خواهد کرد و مسئولان دستگاه‌های ذیربط نیز آماده ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه هستند.

نوبخت افزود: امیدواریم آثار مثبت این اقدام که با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه انجام می‌شود و در چارچوب سیاست‌های حمایتی دولت و مورد تأکید رئیس جمهور است در آینده نزدیک در جامعه مشاهده کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohammadFarhaadi

میدونن کل مملکت فقیرن!!!

REZA

موج جدید گراونی ها توی راه ،البته موجش خیلی بزرگه

ARMTIN

موج که چه عرض کنم بیشتر شبیه سونامی هست 🙄

Mahdi

نسیم عزیز من سونامی کجا بود😂😂😂

Milad7

آره خصوصا مواد غذایی

Milad7

همین الان یه سری موبایل فروش ها هم قیمت را افزایش دادن 😐

سردار بلوچ

داره قیامت میشه 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)