حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش استفاده از فیسبوک و افزایش استفاده از شبکه اجتماعی جدید چینی

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

با افزایش محبوبیت شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و اسنپ چت، مدت زمان استفاده از فیس بوک تا ۲۶ درصد کاهش یافته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره کاهش استفاده از فیسبوک و افزایش استفاده از شبکه اجتماعی جدید چینی صحبت کنیم.

کاهش استفاده از فیسبوک

پژوهشگران حوزه رسانه ای، مرگ فیس بوک را از بدو آغاز آن در سال 2004 پیش بینی کرده بودند؛ با این حال فیس بوک به عنوان بزر ترین شبکه اجتماعی در سراسر جهان، توانسته با جذب مخاطبین بیشتر، شبکه های دیگری مانند Friendster و MySpace را پایان دهد.

طبق پیش بینی های انجام شده، موفقیت فیس بوک برای همیشه دوام نمی آورد. مطالعات اخیر نشان می دهد که استفاده از این شبکه اجتماعی در مقایسه با سال 2017 تا 26 درصد کاهش یافته است.

تحلیلگران کمپانی Activate به این نتیجه رسیده اند که تعداد ساعت های سپری شده در Facebook (به وسیله کاربران ساکن آمریکا)، از 14 ساعت در سال 2017 به 9 ساعت در سال 2019 کاهش یافته، در حالی که تمایل افراد (خصوصا جوانان بین 12 تا 34 سال) به استفاده از شبکه های اجتماعی کوچک تر، مثل SnapChat ،TikTok یا اینستاگرام در طی روز افزایش پیدا کرده است.

در حقیقت تحلیلگران Activate دریافته اند که در حال حاضر آمریکایی ها به طور میانگین تقریبا 6 شبکه را اشغال کرده اند. به احتمال زیاد این تعداد تا سال 2023 به 10 شبکه خواهد رسید. به نظر می رسد که فیس بوک نیز سعی دارد تا با خرید و مالکیت اپلیکیشن ها و برنامه هایی مثل اینستاگرام، در صدر چنین روندی قرار گیرد. اما داده ها نشان می دهد که حتی خرید برنامه ها و سرویس های پرطرفدار، نمی تواند زیان حاصل از کاهش ترافیک در فیس بوک را جبران کند. البته باز هم فیس بوک، نسبت به رقبای خود دارای بیشترین تعداد اعضا است. گفته می شود که بیش از ۲ میلیارد کاربر، از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

مایکل ولف، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت Activate گفته است که کاربران عمدتا جذب انجمن های کوچکتری می شوند و فیس بوک نیز با افزایش تمرکز خود روی گروه ها، قصد دارد تا پاسخگوی چنین تمایلی باشد.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد فیسبوک خود این روز را پیشبینی می کرده و به همین دلیل واتس‌اپ و اینستاگرام را خریده است. شما در کدام شبکه اجتماعی بیشتر حضور دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

خود من 5 ساله تو فیسبوک پست نذاشتم 😐

Amir galaxy

تیک تاک هم به شدت رشد داشته!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)