حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

متا به دلیل بحران اقتصادی پیش رو استخدام نیروی خود را 30 درصد کاهش می‌دهد

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، مالک فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ، به دلیل بحران اقتصادی دستور کاهش حداقل 30 درصدی در استخدام نیرو را اعلام کرد. در واقع او مستقیماً به کارمندان خود در مورد بحران اقتصادی آینده هشدار داد. همانطور که می‌دانید دلایل مختلفی از جمله وقوع بیماری کووید 19 و وقوع جنگ روسیه و اوکراین و کاهش توانایی در تولید مواد اولیه، در ایجاد این بحران نقش داشته‌اند.

آقای زاکربرگ تصریح کرد که هدف استخدام شرکت در سال 2022 برای مهندسان به 6 هزار تا 7 هزار نفر کاهش یافته است. در حالی که در ابتدا این هدف 10 هزار نفر بود. علاوه بر این، برخی از موقعیت های کاری این شرکت پس از این کاهش برنامه ریزی شده، خالی می‌مانند. بنابراین راندمان کاری کارمندان موجود باید به میزان قابل توجهی افزایش یابد. همچنین کارکنانی که قادر به دستیابی به اهداف بالاتر تعیین شده توسط مدیریت نیستند باید کنار گذاشته شوند. این شرکت قبلاً در مورد این برنامه ها هشدار داد و اکنون ارقام مشخصی را ارائه کرد.

متا در پی این اقدام می‌خواهد هزینه ها را در نیمه دوم سال به میزان قابل توجهی کاهش دهد. آنها می‌خواهند از ایجاد یک محیط اقتصاد کلان که به طور پیوسته بدتر می‌شود جلوگیری کنند. به گزارش رویترز و به نقل از منابع داخلی متا نگرانی های متعددی درباره حریم خصوصی کاربران و تبلیغات آنلاین از سوی تنظیم کننده ها و عموم مردم درباره این شرکت وجود دارد. در واقع از ابتدای سال این شرکت حدود نیمی از ارزش بازار خود را از دست داد. این مشکلات پس از گزارش نتایج سه ماهه چهارم سال 2021 آغاز شد، زمانی که مشخص شد تعداد کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک برای اولین بار کاهش یافت.

متا به دلیل بحران اقتصادی پیش رو استخدام نیروی خود را 30 درصد کاهش می‌دهد

متا به دلیل بحران اقتصادی برنامه های استخدام خود را کاهش می‌دهد

متا علاوه بر تشدید سیاست پرسنلی خود، استراتژی توسعه خود را نیز تنظیم می‌کند. آنها از یک سو تمرکز بر ویدیو های کوتاه در رقابت با TikTok و از سوی دیگر، ادامه کار بر روی توسعه فناوری های متاورس را در نظر دارند. مدیر ارشد محصولات این شرکت، کریس کاکس نیز هشدار داد که تا پایان سال تعداد GPUها در مراکز اطلاعاتی باید پنج برابر واحد های فعلی باشد. اینکار برای تقویت الگوریتم های توصیه مبتنی بر هوش مصنوعی فیس بوک و اینستاگرام انجام می‌شود.

اما در مقابل تمام اخبار بد یک خبر مثبت نیز وجود دارد. بازدید ویدئو های Reels که پاسخ متا به ویدیو های کوتاه TikTok بود، در سال گذشته حدوداً دو برابر شد. در واقع بازدید این ویدئو ها با 80 درصد رشد همراه بود. در همین راستا مدیریت شرکت در نظر دارد در اسرع وقت نسبت به راه اندازی نمایش تبلیغات در این قسمت اقدام نماید. به نظر می‌رسد سایر محرک های رشد ابزار های تجاری در پلتفرم ها و خرید های درون برنامه‌ای باشد. منبع می‌گوید این موضوعات به کاهش ضرر های ناشی از تغییرات سیاست حفظ حریم خصوصی iOS اپل کمک می‌کند. این ضرر تنها در سال جاری می تواند به 10 میلیارد دلار برسد.

 

به نظر شما بحران اقتصادی دامن سایر شرکت های بزرگ فناوری را نیز خواهد گرفت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری