حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش تولید آیفون ۱۱ پرو مکس و افزایش تولید آیفون ۱۱

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل

همانطور که پیش بینی می شد و اپل هم می خواست، استقبال از آیفون ۷۰۰ دلار خیلی بهتر از آیفون ۱۱۵۰ دلاری است! به همین جهت اپل تصمیم گرفته تولید آیفون ۱۱ پرو مکس را کاهش دهد. در کنار این موضوع، شاهد افزایش تولید گوشی آیفون ۱۱ خواهیم بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

کاهش تولید آیفون ۱۱ پرو مکس

آیفون ۱۱ پرو مکس

آیفون ۱۱ پرو مکس

حدودا چند هفته از عرضه سری آیفون ۱۱ به بازار می گذرد. حال که تب خرید این محصولات اندکی کاهش یافته، شرکت اپل تصمیم گرفته تا تغییراتی را در سیستم فروش خود اعمال کرده و میزان عرضه و تقاضا را متعادل کند. این تصمیم با کاهش تولید آیفون 11 پرو مکس آغاز می شود.

آیفون ۱۱ جانشین خلفی برای آیفون XR

طبق پیش بینی های انجام شده، شرکت اپل حدود 70 میلیون گوشی آیفون 11 و آیفون 11 پرو را تا پایان سال 2019 به فروش می رساند. ظاهرا موفقیت بالای مدل 699 دلاری (آیفون 11)، نقش بسزایی را در برآورد این رقم داشته است.

این شرکت کوپرتینویی از اواخر سپتامبر تاکنون بیش از 12 میلیون گوشی آیفون 11 را به مشتریان خود عرضه کرده که این رقم، 15 درصد بیشتر از میزان فروش آیفون XR در سال گذشته است. حال خبر رسیده که اپل قصد دارد میزان تولید آیفون 11 را افزایش داده و به زودی 1.6 میلیون دستگاه دیگر را وارد بازار کند. لازم به ذکر است؛ خریداران این محصول عمدتا از کشورهای اروپایی، ژاپن، استرالیا و البته چین بوده اند.

گزارش ها نشان می دهند که عملکرد آیفون 11 پرو و پرو مکس در بازار ضعیف تر از حد انتظار بوده است. در واقع فروش این محصولات در مقایسه با سری آیفون ایکس اس، 15 درصد کمتر بوده و این موضوع باعث شده تا اپل، میزان تولید آیفون 11 پرو مکس را تا 2 میلیون دستگاه کاهش دهد؛ بنابراین میزان عرضه سری آیفون 11 در سال 2019 به طور کلی ثابت باقی می ماند.

تحلیلگران باور دارند که همزمان با آغاز سال میلادی جدید، اپل با افت چشمگیری در فروش خود مواجه می شود. همچنین پیش بینی شده که پس از پایان کریسمس، تمایل افراد برای خرید سری آیفون 11 به مرور کمتر خواهد شد. بنابراین می توان گفت که کاهش میزان تولید آیفون 11 پرو مکس چندان هم ایده بدی نیست.

آیفون ۱۱ پرو مکس

آیفون ۱۱ پرو مکس

سری آیفون 11 دقیقا یکسال پس از گوشی های XS به بازار عرضه شدند. محبوبیت بالای آیفون 11 معمولی باعث شد تا اپل در ماه سپتامبر، سفارش های بیشتری را بپذیرد؛ با این حال برخی تحلیلگران گفته اند که اپل در سه ماهه دوم سال 2020 کاهش قابل ملاحظه ای را در فروش محصولات خود تجربه خواهد کرد. البته ممکن است که عرضه آیفون SE 2 جدید این روند را تغییر دهد. تحلیلگر معروف اپل یعنی مینگ-چی کو، پیش بینی کرده که این شرکت ماهانه حدود 4.4 میلیون گوشی SE 2 را به بازار می فرستد.

نظر شما چیست؟ انتخاب شما از بین سه برادر آیفون ۲۰۱۹ کدام است؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

فاکتور قیمت دخیله 🙂

Amir galaxy

از شکل آیفون 11 خوشم اومده بهتر از اون دوتاس

Milad7

🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)