حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز ۱۰ ایکس (Windows 10X) برای لپتاپ های عادی هم اریه خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | Windows، سیستم عامل، مایکروسافت

مایکروسافت به طور اتفاقی اسنادی داخلی را از ویندوز ۱۰ ایکس (Windows 10X) منتشر کرده است. این اسناد اطلاعاتی را در مورد برنامه هایی که مایکروسافت برای این سیستم عامل جدید دارد در اختیارمان قرار داده است. طبق اخبار جدید گفته می شود که ویندوز ۱۰ ایکس (Windows 10X) برای لپتاپ های عادی هم اریه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ویندوز ۱۰ ایکس

ویندوز ۱۰ ایکس

ویندوز ۱۰ ایکس

مایکروسافت این نسخه از ویندوز را برای سخت افزار جدید خود با نام Surface Neo رونمایی کرد اما بر روی دستگاه هایی که مجهز به نمایشگر دوگانه است نیز قابل اجرا می باشد.

پیش تر مایکروسافت رسما تائید کرده بود که ویندوز 10X فقط در دسترس دستگاه های تاشدنی و دستگاه های دارای دو نمایشگر قرار خواهد گرفت و این سیستم عامل دارای منوی استارت و نوار وظیفه متفاوتی خواهد بود. اما به نظر میرسد مایکروسافت با تغییر نظر خود قصد دارد تغییراتی را به لپ تاپ های سنتی بیاورد و طبق اسناد افشا شده، این ویندوز با رابط کاربری مدرن خود برای لپ تاپ ها نیز عرضه خواهد شد.

مایکروسافت در ویندوز 10X از منوی استارت به عنوان یک لانچر یاد میکند که در این بخش کاربر میتواند به بخش جستجوی قدرتمندی دسترسی داشته باشد و به دنبال هر چیزی از داخل فایل ها، برنامه ها و اطلاعات موجود در وب بگردد. اطلاعاتی که به عنوان نتیجه جستجو به نمایش در میآیند بستگی به جستجوهای اخیر کاربر نیز دارد. از دیگر بخش های بهبود یافته در ویندوز 10X باید به سیستم تشخیص چهره Windows Hello اشاره کرد که کار اسکن چهره کاربر بلافاصله بعد از روشن شدن نمایشگر انجام میشود و بلافاصله با تائید هویت کاربر، به صفحه دسکتاپ انتقال داده میشود.

ویندوز ۱۰ ایکس (Windows 10X) برای دستگاه های ویندوزی با دو نمایشگر معرفی شد

همچنین ردموندی ها اکشن سنتر و تنظیمات سریع ویندوز 10X را ساده تر از قبل طراحی کرده اند. دسترسی به تنظیمات پر کاربرد سریعتر از قبل صورت میگیرد و به ترتیب اولویت اهمیت و کاربرد نمایش داده میشوند. این بخش قابل شخصی سازی توسط کاربر است اما به طور پیشفرض تنظیمات وای فای، بلوتوث، حالت پرواز، قفل چرخش و پروژکشن به طور پیشفرض در این بخش قرار دارند.

در بخش آفیس گویا مایکروسافت نسخه های قدیمی تر Win32 را برای ویندوز 10X به UWP ترجیح داده است. به احتمال زیاد برای سال آینده مایکروسافت سرمایه گذاری قابل ملاحظه ای برای نسخه های وب آفیس پیش از عرضه ویندوز 10X انجام خواهد داد. مایکروسافت پیش از افشای کامل اسناد، آنها را از فضای وب حذف کرده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که ویندوز ۱۰ ایکس می تواند روی لپتاپ های عادی هم عالی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohammadFarhaadi

اگر بتونه برای نمایشگرهای کوچیکتر هم توسعش بده عالی میشه.

ویندوز دیکه تمرکز اصلی مایکروسافت نیست اما با این حال خیلی خوب داره پیشرفت می کنه. و میشه گفت ویندوز 10 از ویندوز های قبلی خیلی سرعت پیشرفتش بیشتر شده واقعا.

Milad7

🙂

Amir galaxy

🙌

Milad7

nice

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)