حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا سامسونگ حتی از فروش آیفون ۱۱ هم خوشحال است؟

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل، سامسونگ

در حال حاضر اپل در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. گوشی‌های سری آیفون ۱۱ فراتر از انتظار ظاهر شدند و علاوه بر جبران بخشی از ضررهای ناشی از فروش کم آیفون‌های سری X، ارزش سهام اپل را نیز تا حدودی افزایش دادند. اما این حتی باعث ناراحتی سامسونگ هم نمی شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم چرا سامسونگ حتی از فروش آیفون ۱۱ هم خوشحال است؟

سود سامسونگ از فروش آیفون ۱۱

سامسونگ

اما اپل در این پیروزی تنها نیست! یکی از شرکت‌هایی که با موفقیت آیفون‌های سری ۱۱ خوشحال می‌شود، درواقع بزرگ‌ترین رقیب اپل در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید؛ یعنی سامسونگ!

اما سامسونگ چگونه از این بابت سود می‌کند؟ بنا به درخواست زیاد کاربران برای خرید آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس، شرکت سامسونگ دیسپلی نیز متعاقبا درخواست بیشتری برای تولید نمایشگر‌های اولد برای مدل پرو این گوشی‌ها دریافت کرد.

در سه ماه سوم سال جاری، سامسونگ ۲۲.۲ میلیون نمایشگر ۵.۸۵ و ۶.۴۶ اینچی برای آیفون‌ها تولید کرد. این آمار در ماه‌های جولای ۳.۹ میلیون، ماه آگوست ۸.۴ میلیون و در ماه سپتامبر نیز ۹.۹ میلیون بوده است. جالب اینجاست که پیش‌بینی می‌شد در ماه سپتامبر تعداد نمایشگرهای تولید شده برای آیفون‌ها ۶.۹ میلیون واحد باشد که فروش خوب این گوشی‌ها باعث شد رقم یاد شده ۳ میلیون افزایش پیدا کند!

در ماه‌های اکتبر و نوامبر هم پیش‌بینی می‌شود به ترتیب ۹.۸ و ۵ میلیون نمایشگر ساخته شوند. با در نظر گرفتن این که در ماه دسامبر هم باید تعدادی نمایشگر تحویل اپل داده شود، انتظار می‌رود امسال ۴۰ الی ۵۰ میلیون نمایشگر ساخت سامسونگ به دست اپل برسد!

سامسونگ

سامسونگ

از آن‌جایی که سامسونگ بزرگ‌ترین رقیب اپل در بازار گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید (سری S این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین رقیبان آیفون‌ها شناخته می‌شوند)، اما سامسونگ دیسپلی هر دو برند را با نمایشگرهای خود تامین می‌کند و این برای سامسونگ یک نبرد دو سر برد محسوب می‌شود! همچنین ساخت نمایشگرهای آیفون توسط سامسونگ نفوذ سامسونگ به زنجیره تامین اپل را نیز بیشتر کرده.

اپل نیز دقیقا به همین خاطر نگران است. در حال حاضر اگرچه نمایشگرهای آیفون‌ها را شرکت‌هایی چون BOE، ال جی و شارپ تولید می‌کنند، اما سامسونگ حدودا ۹۰ درصد تولیدات را بر عهده داشته و بیشتر از هر شرکت دیگری سهم تولید نمایشگرهای اپل را در اختیار خود دارد و به نظر هم نمی‌رسد در آینده نزدیک شاهد تغییرات خاصی در این وضعیت باشیم.

بنابراین در درجه اول باید به اپل برای تولید آیفون‌های محبوب سری ۱۱ تبریک گفت. محصولاتی که انتظار می‌رود تا پایان سال نیز به فروش خوب خود ادامه دهند. و همچنین یک تبریک به سامسونگ که هم از موفقیت رقیب خود سود می‌کند و هم از موفقیت خود!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سامسونگ باید واقعا خوشحال باشد یا این سطحی‌نگری است؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton (آلفا منعطف واقعیه)

سامسونگ یکه تاز صفحه‌نمایش‌های موبایل هست که هیچ کمپانی نمیتونه باهاش رقابت کنه،تو هیچ سایت مرجعی نیومده که BOE برای اپل صفحه نمایش میزنه،نمیدونم چرا اینجا بیان شده،
سامسونگ روح بخش دنیای تکنولوژی

داداش خداوکیلی خودت خسته نمیشی🤒

Amir galaxy

کسی از منبع درآمدش خسته نمیشه
مگر اینکه براش نصرفه

Milad7

کیفیت اتفاقی نیست 🙂 🙂

afsoon

سامسونگ واقعا در ساخت نمایشگر حرف اول رو میزنه .اما بویی هم مثل بقیه کمپانی های چینی بشدت درحال رشد هست و در آینده رقیب جدی سامسونگ میشه .سامسونگ باید قیمت ها رو پایین بیاره تا آینده اش به خطر نیفته

Milad7

محمد شکوری تصویر صفحه نمایش k20 pro کنار pro max گذاشته بود کیفیت شیائومی بهتر بود… مگه داریم؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)